Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

gp 4000s, gp 4 season, eller prøve tubeless?

gp 4000s, gp 4 season, eller prøve tubeless? #1368554 10/04/2012 16:25
T
T K V Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Trodde jeg skulle klare å tyne ihvertfall en halv sesong ut av dekkene mine (gp 4000s, 23mm), men oppdaget en relativt uhyggelig flenge i sideveggen på det ene dekket, samt flere små sprekker og hull hvor slangen i noen tilfeller nesten presset seg ut fra innsiden.

Det fremskynder valg av nye dekk betraktelig kan man si.

Jeg er ute etter relativt raske dekk, som jeg ikke behøver bekymre meg for når jeg sykler en tur på hardpakkede grusveier o.l. så jeg heller nok mest mot 25mm.

Hittil i år har jeg syklet på et par gp4000s som fulgte med en sykkel jeg kjøpte brukt i vinter som jeg egentlig har vært veldig fornøyd med. Spørsmålet er egentlig hvor mye mer punkteringssikre et par gp 4 season ville være, hvis det er noen som har erfaring med begge? Da tenker jeg hovedsaklig på punkteringer som følge av flint, småstein, skjell, osv. da jeg bor i danmark.

Et annet alternativ jeg vurderer er å prøve meg på slangeløse dekk. Stan's notubes mener visstnok at mine hjul (easton ea90slx) er blant de som egner seg best til tubeless conversion, så jeg har kikket på hutchinson intensive tubeless. Det eneste som holder meg tilbake er breddeen på disse. De står oppført som 25mm, men de er visstnok ikke bredere enn 23mm.

Er dette et spørsmål som kan besvares ved hjelp av forumets kollektive erfaring og kunnskap?

Re: gp 4000s, gp 4 season, eller prøve tubeless? [Re: T K V] #1368566 10/04/2012 16:35
N
Neko Offline
Avhengig
Avhengig
N
Har syklet litt med GP4000sr (pariserversjonen) som jeg punkterte i første ritt med. Har hatt 4-season på treningshjulene i en og en halv sesong og har aldri punktert ICON_SMILE Kan anbefale de.

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå