Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trening/Rittsykkel selges

Trening/Rittsykkel selges #1340337 23/02/2012 22:00
Stephan123 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Ser du etter en sykkel egnet for mosjon, sykkelritt eller bare rett og slett en godt speccet sykkel? Da er kanskje dette noe for deg!

jeg har en 2011 mod Diamant Apex T3 20" til salgs.
Kjøpte denne i juni ifjor, rakk vel bruke den hele 3 ganger, så det finnes ikke tegn til slitasje.
Da jeg også driver med sykler hver eneste dag kan jeg også nevne at den er godt stelt med.

Kan nevne noen spec's på den:
Vekt - 9,3KG
Hjulstr - 26"
Trippelbuttet aluramme
Manitou R-seven 100mm m/lockout dempegaffel.
Formula RX hydrauliske skivebremser
S-ram XO twistere/girskiftere
S-ram X9 krankgir
S-ram X0 girsjalter bak
Truvativ Stylo krank med utvendig GXP lager
Stans alpine ZTR felgsett
c4 maskinlager i hjulene foran og bak
lukket styrelager(slipper masse sand og møkk i styrelageret)
Ellers er styre, styrestem, sete og setepinne C4 RE 2.7, (lettvektsdeler i alu)
Hjulene er konvertert til slangeløst med Schwalbe Rocket Ron 2.25. Men det er bare å sette inn slange om man ønsker det, ingen endringer som må til.
Sykkelen står i dag med carbon bar-ends, C4 carbon flaskeholder.
Pedalene som står på er Crank-brothers eggbeater pedaler som er av veldig høy kvalitet tross lav vekt. kan evt følge med mot et lite tillegg.

Utover dette, så får kjøper sykkelen registrert i sitt navn med forsikring om ønskelig og et verdibevis på sykkelen.
Det medføgler også 2 års gratis sykkelservice for de som ikke gjør dette selv. Dette innebærer justering av gir, bremser, etterstramming av skruer og smøring av drivverk.
Kan også nevne at det er livstids garanti på Diamant sine rammer.
Ellers er garantitiden på komponentene opp til de forskjellige produsentene.

Sykkelen befinner seg i Lier liker utenfor Drammen.

Jeg har sikkert glemt noe, så spør gjerne ICON_SMILE

Prisantydning: 11 000,- Kom gjerne med bud, men ikke useriøse skambud.

Har du spm, så send gjerne en PM eller sms til 41413293
Mvh. Stephan

Redigert av Stephan123; 24/02/2012 09:53.
Re: Trening/Rittsykkel selges [Re: Stephan123] #1340647 24/02/2012 15:28
B
brandonman:) Offline
Ringrev
Ringrev
B
hei, et tips,disse syklene blir solgt for ca. 6000 kr til vanlig her;) sidden du jobber på g-sport har jeg et spm. hvordan funker apex t2 i terreng og litt krevende stier? selvsagt med andre dekk enn stans ICON_WINK

Re: Trening/Rittsykkel selges [Re: Stephan123] #1340889 24/02/2012 22:49
Stephan123 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Først og fremst hvor er "her"? Ingen av de syklene som blir solgt til 6000 noe sted. Gmax hadde et åpningstilbud på disse syklene ifjor, hvor de gikk for den prisen en hel kveld. Så det er vel å ta i. Men for all del, finner man til den prisen så løp og kjøp.
Har testet t2 i krevende terreng med rocket ron dekkene, slangeløst riktig nok, da denne er identisk til apex t3 er det minimal forskjell utenom de 300grammene du sparer. Min erfaring er at det er en lett og smidig sykkel uansett, dekkene gav sinnsykt godt grep på stein og fjellskrenter, noe som gjorde at jeg kom frem der jeg ville. Enda diggere er det med XO twisterne som gjør at du kan gire alle 9 girene på en gang(da XO sjalteren bak virkelig gjør jobben sin å girer raskt), der man plutselig skulle trenge et lettere gir for å komme ut av søla eller hva det måtte være.
Ellers er det en ekstremt rask sykkel pga det lette hjulsettet og egentlig den lave vekten på sykkelen, det gjør også at den blir lettere å manøvrere.
Anbefaler evt en mindre rammestr dersom du ligger i grenseland på størrelser om du skal sykle mest terreng. Dette fordi man får et bedre balansepunkt over sykkelen. Kan også forsøke med et kortere stem for finjustering.
Det finnes en hel del man kan gjøre for å tilpasse sykkelen slik at den blir akkurat slik man ønsker.
Ellers vil jeg nevne en siste ting, og det er lagrene som sitter i hjulene, styret og kranken, alle disse er lukkede maskinlagere som ekstremt lette å bytte, og du slipper masse sand og rust i styrelageret etter en tur i skogen ICON_WINK
Eneste jeg selv har vært skeptisk til i mitt eget hode er carbon-ramma om man går på trynet. Nå skal disse tåle en del juling, men det kan bli dyrt om man er riktig uheldig.
Håper det var litt til hjelp ICON_SMILE

Re: Trening/Rittsykkel selges [Re: Stephan123] #1341632 26/02/2012 20:25
O
olkjo Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
O
Hei
Vurderer å kjøpe en t3, men lurer litt på hvordan den er som "blandingssykkel". Bruksområdene vil være 60% asfalt og 40% sti/skogsveier. Synes ikke det er aktuelt å kjøpe noe annet enn terreng da. Hadde en hard rocx stone machine tidligere og var godt fornøyd med denne, men i hastigheter over 35 km/t gikk føttene rimelig kjapt og jeg skulle ønske den var litt "høyere giret" Husker ikke hjuldiameteren men tror den var 26, samme som t3 og dette har vel en del å si.

Re: Trening/Rittsykkel selges [Re: Stephan123] #1341769 27/02/2012 09:29
Stephan123 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Heisann.
Dersom du skal bevege deg ut på sti og skogsveier vil en terrengsykkel være en fordel ja, men du får ikke samme utveksling som på evt en hybrid eller landeveisykkel. Det varier vel litt fra hvilket drivverk som syklene har, men nå skal det sies at jeg ikke vet hva du har hatt.
Sykkelen fungerer utmerket på asfalt, har fått mange gode tilbakemeldinger på dette, i og med at sykkelen er så lett og hjulene ikke veier stort vil du merke at dette akselerer godt.
Jeg har ikke fått den erfaringen av at det blir lite å gi når du bikker over 35km/t, har bekjente som trener flere ganger i uken på denne modellen, og jeg har heller ikke hørt noe snakk om dette fra de. Noen sykkelfantaster mener kanskje det er en fordel med carbonramme på asfalt, da dette gjør sykkelen stivere.
Alternativet ditt er jo å prøvekjøre en:)

Re: Trening/Rittsykkel selges [Re: Stephan123] #1341901 27/02/2012 13:12
B
brandonman:) Offline
Ringrev
Ringrev
B
takk for omtalen ICON_LAUGH med "her" mener jeg i forumet,noen t4 har gått til ca 5000kr! ICON_WINK

Re: Trening/Rittsykkel selges [Re: Stephan123] #1341986 27/02/2012 15:02
Stephan123 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Da er jeg med ICON_WINK Solgte en ifjor for 10 her så jeg er ikke helt enig. Sykkelen min fremstår som ny:)

Re: Trening/Rittsykkel selges [Re: Stephan123] #1341987 27/02/2012 15:03
Stephan123 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Tar imot seriøse tilbud, ring gjerne for en sykkelprat ICON_SMILE

Re: Trening/Rittsykkel selges [Re: Stephan123] #1342757 28/02/2012 20:51
Stephan123 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Solgt!