Var i gjennom hele runde, ny retning i dag. Dette blir spennende! Min oppsummering:
- Mye mer rettferdig. Nå er det likt for alle, og en får nok helt naturlige oppdelinger. Tidligere har en kjempet om å være først inn i terrengpartiet om en ikke har lyst til å gå i kø. Den problemstillingen slipper vi nå

- Muligens en fin start ift. at en har god tid på å bli varm...

- Det blir nok kjørt raskt frem mot Ås gård, og jeg aner at dette blir hardt. Det er mange bakkedrag, og mange vil nok slippe å gå inn mot Ås i kø.
- Perfekt med bakken opp fra Ås. Denne er seig, men gir en fin fordeling av ryttere.
- Det er faktisk mye mer nedover denne rettningen. Oppoverbakkene tas i noen lengre bakker, og da merket vi at det blir mye rolig nedover på grus. D.v.s. at jeg tror tempoet blir høyere enn "normalt".
- Det var en del store hull i gruseveien fra toppen av bakken etter Ås gård mot Gruvelia, og noen seriøse smale hjulspor. Nå som dette stykket kjøres nesten dobbelt så raskt, skal man følge med. Vi var like ved noen seriøst stygge velt. Muligens at arrangør bør gå en god runde å sjekke opp dette før rittet.
- Gruveliga var KANONBRA denne veien. Syklet opp (uten fotisett) hele veien, og det går som hakka møkk! Bare å sette kroppen i drive, og gå på oppover.
- Terrengparti én (tidligere to) var vått, og det var veldig uvant denne rettningen. Synes det var mye stein og røtter der, så det var fort gjort å låse fremhjulet.
- Terrengparti to (før én) kommer til å gå fort!!
- Det var utrolig deilig å ha kort strekning på asfalt tilbake mot mal.