Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

GT Fury

GT Fury #1282138 18/10/2011 18:12
T
The Chainbrother Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
T
Da var det på tide å selge denne riggen også :-)

Deleliste:
Ramme: Gt Fury Team 2010, størrelse medium
styrelager: Cane Creek angleset
Dempegaffel: Fox 40 Kashima 2011
Bakdemper: Fox RC4 2010
Fjærer: Står med hard fjær i gaffelen og en Nukeproof titan 350x3.00 fjær bak.
Hjul: DT Swiss 440 nav på Mavic EX729 felger
Dekk: Maxxis / Schwalbe
Kranksett: Shimano Saint
Bremser: Avid Code 2011
Gir: Shimano Saint
Gir sjalter: Shimano Saint
Kjedefører: E.13 LG1
Kasset: Shimano DuraAce 11-23
Kjede: Shimano HG71
Styre: Chromag Fubar, blått
Stem: Point One Racing Split Second, Raw
Holker: Specialized, gule
Pedaler: Straitline SC, Blå
Sete: Pro Atherton
Setepinne: Thomson Elite

Denne sykkelen er langt i fra orginal!
Den selges fordi jeg skal sykle på den nye Cube DH sykkelen til neste år, jeg er andre eier.
Sykkelen har vært i jevnlig bruk og vært med på alle Norgescupene i år.

Litt om sykkelen;
Jeg har byttet begge demperene til Fox, gaffelen med Kashima fordi jeg syns det fungerer bedre med vridningsstivhet og service muligheter. Begge dempere gjennomgikk en full overhaling nylig. Da ble også simmerringene på gaffelen byttet til de nye 2012 sealsene med 20% mindre friksjon enn før. Det merker man ganske bra! Fjæra som er i bakdemperen passer til personer mellom 70-80+ kg. Det vil si, jeg veier 73kg uten utstyr og liker å ha litt stiv sykkel for å få god respons ut av svinger. så en person som veier litt mer enn meg hadde nok digget hvordan den er satt opp. Men kan skaffe alle slags fjærer!
Førøvrig er styrelageret byttet til ett styrelager som gjør at man kan forandre styrevinkelen på sykkelen, når den blir slakkere vil også krankhøyden reduseres en smule. orginalt så kommer sykkelen med 65 graders styrevinkel, nå har den omlag 63 grader. Jeg mistet 1,5 grader med det kule styrelageret fra Cane Creek og endel på å heve styrekrone i gaffelen for å få en høyere og mer oversiktlig front.
Bremsene er kun brukt under Skandinavisk cup i oppdal.
Bakhjulet har noen små skjønnhetbulker, men er rett og har masse tid igjen på. Navene er i god stand. Nylig byttet lagre i for nav, til noen spesial maskinlager til rett under tusenlappen.
Ramme lager er også nylig byttet.
Rammen er størrelse medium og passer meg på 185, men mer enn det må du ha Large. Den vil passe de fleste mellom 170-185.

Glemte jo helt å nevne at den er Fullkarbon! GT var det første merket som lanserte full karbon DH rigger. Og av den grunn kan man si den er litt overbygd... Den er kevlar forsterket og skal tåle ca. 10 ganger mer enn en aluminiums ramme med samme vekt. Og selv om den er laget i karbon veier den ikke noe mindre enn en alu ramme, den er bare veldig sterk og veldig stiv, Fantastisk sykkel! Jeg har aldri vært redd for å ødelegge karbonen :-)

Jeg kommer til å ta en siste overhaling og bytte alle wire, strømper. Nye rammebeskyttelser, lufte bremser retting av hjul. Og ikke minst en skikkelig vask og polering med grusomt dyr og god glass polering før salg. Poleringen inneholder glass molekyler som gjør at det danner seg ett usynlig glass sjikt, det skal holde 3 år på en bil.

Med dette ber jeg om en sum på 25.000,-
Sykkelen befinner seg i Kristiansand.

Christian Arne Skollevoll
chris.arnes@gmail.com
90817724

Redigert av The Chainbrother; 18/10/2011 18:23.
Re: GT Fury [Re: The Chainbrother] #1288299 29/10/2011 09:17
T
Medlem
OP Offline
Medlem
T
bump

Re: GT Fury [Re: The Chainbrother] #1342135 27/02/2012 20:19
T
Medlem
OP Offline
Medlem
T
19.000,-

eller så kom nå for guds skyld med bud!

Re: GT Fury [Re: The Chainbrother] #1349365 11/03/2012 14:41
T
Medlem
OP Offline
Medlem
T
bump!

19 tusen er ikke mye for en slik sykkel?

Re: GT Fury [Re: The Chainbrother] #1357712 23/03/2012 19:31
T
Medlem
OP Offline
Medlem
T
bumb

Moderator  support