Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011

Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 #1262287 15/09/2011 13:17
S
snorre Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Høsten har kommet, vær har vi hatt nok av... Her er oppdateringen på løypene.

Parkløypa: Vi må fremdeles bruke omkjøringen ved reparasjonen i sving 4/5. Det har dessverre enda ikke tørket opp i overgangen mellom reparasjonen og det som ikke var ødelagt. Håper virkelig vi kan åpne den vanlige traseen der til “Chainless racet” på” End of summer party” helgen. Rett før den lille tabelen før step up`en, har vi lagt på masse og fått fall ut av svingen og det tørker opp bra. Vi har gått over resten og raket samt fjernet det som har kommet opp av stein der etter den siste syndefloden. (Skjønner ikke hva galt vi har gjort.. hehe).

Buldre: Vi har gått over hele, raket og fjernet stein samt fylt igjen smågrøfter. Vi fikset ganske mye på den nedre delen og helt på toppen i våres, med maskin. Neste vår må vi ta midtpartiet en skuring.

Nm løypa: Er i litt fuktig i skogen etter bekkehoppet, der vi ryddet litt greiner og gjorde det litt mer åpent etter bekkehoppet og ned til kryssing av veien har blitt skikkelig bra.

Moe`town: Fjernet stein og fikset break bumps. Tørr og fin, elsker det siste partiet bare mer og mer
Roller Coaster. Raket og fikset litt på den nederste delen. Kommer til å ta en runde igjen i den så den er strøken før Roller Coaster Air Downhill`en.

Old/New school: Noen små vanndammer på de vanlige stedene. Broen vi laget over det verste gjørmebadet ble helt konge. Det sammen med at vi tok bort et par trær som har blitt flow killers etter hvert som styrene har blitt bredere, gjør at brattbakken begynner å bli seriøst spennende :-)
Det blir litt småfiks i morgen så den er strøken til Hafjell cupen på lørdag.

Gressløypa er I god stand, regnet har vasket ut litt mer noen steder men ikke mer enn at det hever smiles pr hour faktoren.

Ekspressen: Er i bra stand. Har raket og fjernet en del store stein som har kommet opp. (Kraftig steinvekst i sommer…)
Nameless: Litt fuktig på flata inn på første svingen, vi har fjernet en del stein som har kommet opp der også samt gitt den nederste delen etter veien (som går ved siden av s-svingene i ekspressen litt “Hafjell trailcrew TLC”)

Råbølstien: Er og blir en fet “dagsformtester”

Brattlykja: Har fjernet mye stein som lå rett etter rista når du kjører inn på den. Det har kommet tilbake litt break bumps etter jobben som ble gjort forrige uke men den er fin å kjøre. Gjerdene vi satt opp i den nederste delen fungerer bra og det har ikke blitt noe mer vannskader etter at vi ledet alle ned hoved løypa.

Dessert: Lykke, får godfølelsen når de øverste svingene sitter uten å røre bremsen. Rollerene på den siste lange flaten har holdt veldig bra i år, litt utvasket når man krysser veien men ikke mer enn at det går fett å dra en manual der fremdeles.

Dirtsa: Har vært lite brukt i regnet. Treger litt TLC før “End of summer party” helgen.

Må igjen takke for alle hyggelige tilbakemeldinger på løypene den siste uken også!
Veldig hyggelig.

Vi har også fått deler og satt sammen de siste 2010 modellen av Scott gambler 20 i str L. De går, akkurat som de i str S for kr 9990,- Her er det første mann til mølla.

Årets utleie sykler begynner vi å levere ut på ettermiddagen den 25 september. Vi har bra booking fram til det så vi har dessverre ikke mulighet til å gi fra oss disse før dette.
Prisen på våre 2011 Scott Gambler 20 utleiesykler blir kr 13 700,-

De siste helgene har det ellers vært både bra føre, utleie og besøk ellers. Vi har dermed klart å ta igjen en god del av det vi lå bak fjoråret. Forrige lørdag leide vi ut totalt 86 DH sykler, noe som er rekord for oss og rimelig rått i norsk målestokk.
Hadde noen spådd det for 10 år siden, når vi begynte å bygge løyper her hadde jeg nok trodd de ikke var helt riktig i toppen... Helt konge!

Værmeldingen ser bare bedre og bedre ut så alt ligge til rette for nok en kongehelg!

Sees i bakken!

Snorre

Lidenskaplig... Men ikke fanatisk

NOTS medlem

Hafjell
Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: snorre] #1262452 15/09/2011 18:51
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Vi var av de mange på leiesykkel i helgen. Som debutanter på DH. Takk for en vanvittig bra helg - det var første gang og det blir langt i fra siste gang.

For alle som lurer på kravene: ALLE kan prøve dh. Det blir akkurat så krevende som man selv velger. Gruppen vår har alle bakgrunn fra sti, og fant at røde og blå løyper alle var egnet. Svarte løyper ble mer knot og arbeid enn glede for rookiesene. Kan sykles, men det er mer moro å starte med Buldre, Moe, Expressen og Park for litt trening på svinger, fart og hopp, og mer teknisk moro i Gressløypa med god flyt og trolig det som alltid ga mest kosesmil: Dessert'en.

Det kom litt regn natt til søndag og på morgene søndag. Løypene bar ikke noe preg av det. De var akkurat like fine som de var i lørdagens solskinn.

Stor tommelen opp til Hafjell teamet.

Kritikk: litt variabelt hell med syklenes stand. Bremser og dekkmønster er alltid nice ICON_SMILE

Del stien, skru av Strava
Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: Lillosti29] #1262551 15/09/2011 21:22
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Zoidberg
Kritikk: litt variabelt hell med syklenes stand. Bremser og dekkmønster er alltid nice ICON_SMILE
De har nok ikke alltid kapasitet til å finkjemme alle sykler hver helg. Fin regel er for så vidt å alltid sjekke leiesykkel for dekkmønster og spesielt bremseklosser før du setter ut fra utleier. Dette gjelder uansett utleiested.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: baronKanon] #1262633 16/09/2011 06:56
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: baronKanon
Sitat: Zoidberg
De har nok ikke alltid kapasitet til å finkjemme alle sykler hver helg. Fin regel er for så vidt å alltid sjekke leiesykkel for dekkmønster og spesielt bremseklosser før du setter ut fra utleier. Dette gjelder uansett utleiested.

Ikke alle som leier sykkel har kompetanse på området. Traff en gammel kompis på utleiesykkel og han klaget på grepet. Framdekket var så nedslitt at jeg hadde kastet det så langt jeg kunne. Ikke bare var knastene lave, men de var slitt ned til den hardere underliggende gummien. Ikke mye grep der, nei.

Hafjell gjør det aller meste bra, men å sende folk ut med så dårlige dekk er omtrent som å gi dem en sykkel uten bremseklosser. Alt, alt, alt for dårlig.

Til slutt, takk til Snorre som gjør en fantastisk jobb med løypene, hoppene og svingene blir bare bedre og bedre!

Redigert av jens fredrik; 16/09/2011 06:57.
Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: snorre] #1262674 16/09/2011 07:44
S
snorre Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Det er sånt som ikke skal skje i det hele tatt og det beklager vi.
Vi har verdens beste samarbeidspartener på dekk -Maxxis og dekk har vi alltid liggende til leiesyklene. Vi bytter fortløpende klosser og dekk men det hender desverre vi gjør glipper. (I sommer har vi vært nede i todagers levetid på bremseklosser bak på det værste :-)

Men det å sammeligne dekk med slitt rullebane med sykler uten bremser for en nybegynner i maskinbygde løyper (eller løyper generelt) er litt for drøyt for meg.

Skal uannsett ikke skje og sikkerheten er det viktigste for oss.'

Snorre

NOTS medlem

Hafjell
Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: snorre] #1262998 16/09/2011 16:35
heinrich Offline
Besatt
Besatt
nå har jeg ikke vært der oppe på en stund dessverre, men jeg kan ikke annet enn å ta av meg hatten for den fantastiske jobben dere gjør der oppe. Ingen over, ingen ved siden av!

Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: snorre] #1263361 17/09/2011 14:19
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: snorre
Det er sånt som ikke skal skje i det hele tatt og det beklager vi.
Vi har verdens beste samarbeidspartener på dekk -Maxxis og dekk har vi alltid liggende til leiesyklene. Vi bytter fortløpende klosser og dekk men det hender desverre vi gjør glipper. (I sommer har vi vært nede i todagers levetid på bremseklosser bak på det værste :-)

Men det å sammeligne dekk med slitt rullebane med sykler uten bremser for en nybegynner i maskinbygde løyper (eller løyper generelt) er litt for drøyt for meg.

Skal uannsett ikke skje og sikkerheten er det viktigste for oss.'

Snorre

Jeg føler for å moderere meg litt. Sammenlikningen med slitte bremseklosser gikk på brukerens opplevelse, ikke sikkerheten. Slitte dekk er nok ikke direkte farlig, men gjør det rett og slett mye mindre morsomt å sykle for kunden som betaler mye penger for å leie sykkel.

Jeg skjønner at man ikke nødvendigvis klarer å ha 100% oversikt og at glipper forekommer, men å mene at slitte dekk er greit fordi kundene er nybegynnere i maskinbygde løyper blir rett og slett useriøst. Hva med erfarne stisyklister som vil prøve seg på Old-School med litt grovere redskap og leier seg sykkel?

Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: snorre] #1263487 17/09/2011 18:41
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Vi er i gruppen du nevner, og kansje derfor så forventer vi at ting funker. Når det er sagt, ting løses når man sier i fra. Og det er viktigst.

MEN, dumt å se at denne tråden handler om service på sykler. FORDI den bør handle om hvor vanvitig bra det er på Hafjell. Og ALLE som ikke har testet, uansett ferdighetsnivå, bør bare ta seg en tur å teste dh.

Grunnen til at man blir stresset når sykkelen ikke funker helt er fordi man mister tid på sykkel. Som er en sykt bra tid!

Takk til Hafjell og andre som har heiser i gang. Som sagt, vi kommer igjen.

Del stien, skru av Strava
Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: snorre] #1264167 18/09/2011 20:37
S
snorre Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Jeg mener IKKE og kan heller se hvor jeg har ment at slitte dekk er bra eller greit. Vi gjør virkelig det vi kan og har verdens beste sammarbeidspartner i Maxxis som sørger for at vi alltid har dekk til syklene vår kostnadsfritt. Med over 1500 utleie dager og høyt tempo er det desverre muligheter for at vi kan gjøre feil og vi beklager det.

Hvis jeg oppfattes som useriøs i noe som helst som har med sykling å gjøre så synes jeg det rett og slett er det jævelig synd.

Redigert av snorre; 18/09/2011 20:51. Rediger grunn: måtte tilføyes litt etter finlesning av poster over.

NOTS medlem

Hafjell
Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: snorre] #1264198 18/09/2011 21:11
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Vel, Snorre.

Om det einaste ein klarar setje fingeren på er at ein person ved eitt høve har opplevd oppbrukt framdekk, så er det så bra som det overhovudet kan vere!

Dessutan kan jo også vedkommande som leiger sykkel gå og klage.. Eg veit eg ville gjort...

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: snorre] #1264306 19/09/2011 07:00
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Jeg skal la dekksaken ligge ettersom det helt åpenbart bare dreier som om at dere i en tid med mye aktivitet har oversett det. Grunnen til at jeg i det hele tatt gadd å pirke i det er at jeg har oppfattet Hafjell som perfeksjonister i alle ledd og derfor ble overrasket over at en såpass viktig detalj ble oversett.

Hafjell(med ildsjeler som Snorre) gjør en fantastisk innsats med sin satsing på utforsykling i Norge og har et forbilledlig fokus på sikkerhet.

Re: Park rapport Hafjell bike park 15.09.2011 [Re: snorre] #1264589 19/09/2011 12:13
kitbay Offline
Ivrig
Ivrig
KGB er helt SJUK omdagen! Så vilt bra det var på Lørdag ICON_SMILE
Kjente jeg kom med ukontrolerte grynt mens jeg kjørte i helga da jeg koste meg sånn.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå