|
|
Levering av sykler
|
Levering av sykler
17/08/2011 10:43
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hei. Mitt første innlegg her jeg skriver med litt blandende følelser.
Jeg og min kone er rimelig ferske fisker i ukjent farvann når det kommer til sykling. Vi hadde bestemt oss for å kjøpe 2 nye terrengsykler nå på høsten da prisen virker å være absolutt mer rettferdig i August kontra Mai. Syklene er ment for trening og muligens ritt for mitt bruk.
Etter mye om og men falt valget på 2 nye sykler som sto i G-sport sine lokaler, syklene var av merke Diamant Apex T2. Dette virker som sykler etter våres smak og rammestørrelser virket passet godt til våres str. Etter å ha vært i kontakt med selger ble syklene betalt til en meget hyggelig pris og avtalt justert og ferdigstilt 3 dager etter..(vi var der på en Lørdag) Vi lånte oss bil og dro for å hente syklene men fikk beskjed om at bare en av syklene var klare mens den andre drev de og jobbet med. Siden jeg bestemte meg for å vente til sykkelen til min kone var klar fant jeg ut at da tar jeg likegodt en prøverunde i butikken med sykkelen min som var ferdig klargjort. Etter noen giringer viste det seg at giret levde i sin egen verden og kunne umulig være utprøvd av de i butikken. Jeg fikk selger til å ta seg en tur og han skjønte raskt at her var det noe som ikke stemte.
Etter litt knurringer hit og dit fikk jeg beskjed om at syklene neppe ville bli ferdig i iløpet av de neste timene og fikk beskjed om at jeg skulle bli oppringt senere på kvelden. Selger ringte utpå kvelden og kunne informere at de hadde problemer med begge syklene og at de måtte innkalle hjelp utenifra, selger skulle så ringe meg opp neste dag.
Etter at klokken begynte å nærme seg 11 neste dag ble jeg litt lei og bestemte meg for å ringe opp selv. Jeg fikk pratet med selger og han kunne informere at de ikke fikk til girene på syklene men hadde kontaktet Importøren til Diamant som anbefalte å ta en reklamasjon på giret og så få installert fjorårets gir som visstnok skulle være mer tilpasset sykkelen.
Dette er status pr dags dato og jeg skal bli oppringt om videre utvikling iløpet av dagen.
Kjenner jeg blir litt misstroisk til hele saken da selger i forkant har stått fram og sagt at disse girene er noe av det beste som finnes og de har aldri hatt reklamasjoner på de tidligere ?! Allikevel må det reklameres på 2 nye sykler før de i det hele tatt har vært i bruk.
What to do, Cancel all orders ? Håpe at de for til girene håpe på lite problemer i ettertid ?
Er det noen av dere som har erfaringer å gi på stående fot angående merke og gir, utifra hva jeg har lest virker det jo som om disse Apexene skal være bra saker...
Flytter grenser!
|
|
|
Re: Levering av sykler
[Re: cyberzent]
17/08/2011 10:49
|
Rockefoten
Ivrig
|
Ivrig
Det er X0-gir? Det er det ikke noe galt med, tvert om. Fjorårets var like supert. Enten er det noe feil med akkurat dette giret, eller så har de satt på feil gir f.eks 10-delt (altså 10 gir) til en krans med 9 gir? Eller så er ikke akkurat den G-sporten noe å rope hurra for.
Uansett ikkeno galt med syklene i utgangspunktet skulle jeg tro. Når du er ferdig med denne servicen kan du jo ta neste service et annet sted. Eller bli mekkeguru selv? Er ikke så vanskelig som man skulle tro.
Redigert av Rockefoten; 17/08/2011 10:50.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
|
|
|
[Re: Rockefoten]
17/08/2011 10:56
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Takk for svar.
Spec: Spesifikasjoner Bruksområde Terreng Bremser Skivebremser, hydraulisk Dekk Stan's Raven 2.0 Felger Stan's Alpine Gaffel Lockout FrameMaterial Karbon Frikrans SRAM PG950 (11-28) Girhendler SRAM XO Girsystem - Kjede KMC Krank Truvativ Stylo Krankgir SRAM X.9 Nav C4 Navgir SRAM X.O Antall gir 27 Vekt 9,2 Sete C4 RE2.7 Setepinne C4 RE2.7 Styre C4 RE2.7 Styrestem C4 RE2.7 Hjuldiameter 26
Godt å høre at fjorårets gir var gode men allikevel syntes jeg det er meget rart at dette skal være ett problem. Er ikke ting utprøvd før det selges over disk ?
Så lenge servicer er avtalt inntil 2 år ser jeg ingen grunn for å ta servicer selv, skal ikke disse G-sport guttene være proffe da ?
Tar meg meg tipset om å få tatt servicer andre plasser...
Flytter grenser!
|
|
|
17/08/2011 11:27
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det kan sikkert la seg ordne å ta service på en annen g-sport butikk. Det kan jo også være ferieavvikling eller sykdom som gjør at verkstedet deres ikke er på g akkurat nå, spør!
Sykler som er "utstillingsklare" er ikke nødvendigvis klargjort mht bremser, gir og annet oppsett. Kjedebutikkene får gjerne tyn for å ansette tyggegummislafsende 15-åringer på "gulvet" og dersom disse guttene og jentene må ta en tørn i verkstedet kan det fort resultere i en kjedelig kundeopplevelse. Diamantsyklene får gjennomgående gode skussmål og er sikkert et generelt godt kjøp.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: Garpen]
17/08/2011 11:47
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Sykler som er "utstillingsklare" er ikke nødvendigvis klargjort mht bremser, gir og annet oppsett. Kjedebutikkene får gjerne tyn for å ansette tyggegummislafsende 15-åringer på "gulvet" og dersom disse guttene og jentene må ta en tørn i verkstedet kan det fort resultere i en kjedelig kundeopplevelse. Diamantsyklene får gjennomgående gode skussmål og er sikkert et generelt godt kjøp.
Takk for svar.. Hvor lang tid er det "vanlig" at en slik klargjøring av utstillingsykler skal ta ? Er det oftere problemer med utstillingsykler enn generelt nedpakkede sykler ? ----- Uten å nevne noe om girproblemer i forkant var selger veldig påpasselig med å informere at de ville at syklene skulle være 100% for overlevering og at det var derfor det tok såpass lang tid,- senere kom det jo fram at det var girproblemer som var den egentlige saken for at tiden drøyde.. Hmm.
Redigert av cyberzent; 17/08/2011 11:48.
Flytter grenser!
|
|
|
17/08/2011 12:10
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dårlig kontroll av varene spør du meg,hadde jeg vært den som skulle gjøre klar en sykkel for kjøper,ja da kan jeg garantere at jeg ville tråkket litt rundt på den for å være sikker på at alt fungerer(selv om noen problemer,eller fabrikasjonsfeil kan dukke opp i ettertid,men det kan man ikke gardere seg 100% mot).
Er det en dyktig mekaniker så går det vel som regel fort og smertefritt. Men girproblemer skal man man oppdage IMHO.
|
|
|
17/08/2011 12:17
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Takk for svar..
Hvor lang tid er det "vanlig" at en slik klargjøring av utstillingsykler skal ta ? Er det oftere problemer med utstillingsykler enn generelt nedpakkede sykler ? -----
Fra mine dager i butikk, avhengig av at man har ledig tid såklart, men dette avtaler man med kunde: Oppmontering fra eske: 15-20 minutter Justering og tilpasning av utstilt modell: 10-15 minutter inkludert sjekk av lufttrykk i dekk og gaffel. En utstilt sykkel skal monteres på akkurat samme måte som alle andre sykler når den hentes opp av esken. At du som kunde må "reklamere" på sykkelen før du har fått den er helt latterlig. Få igjen penger å kjøp sykkel et annet sted, det blir nok tilbud framover til å gjøre gode kupp.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
17/08/2011 12:32
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Takk for svar..
Hvor lang tid er det "vanlig" at en slik klargjøring av utstillingsykler skal ta ? Er det oftere problemer med utstillingsykler enn generelt nedpakkede sykler ? -----
Fra mine dager i butikk, avhengig av at man har ledig tid såklart, men dette avtaler man med kunde: Oppmontering fra eske: 15-20 minutter Justering og tilpasning av utstilt modell: 10-15 minutter inkludert sjekk av lufttrykk i dekk og gaffel. En utstilt sykkel skal monteres på akkurat samme måte som alle andre sykler når den hentes opp av esken. At du som kunde må "reklamere" på sykkelen før du har fått den er helt latterlig. Få igjen penger å kjøp sykkel et annet sted, det blir nok tilbud framover til å gjøre gode kupp. Det var vel ett slikt tidsperspektiv jeg også hadde forestilt meg, jeg syntes det er leit at ikke selger bare kan si det slik det er uten å føle at han må skjule feil eller mangler ved syklene for at han/butikken ikke skal havne i dårlig lys, min skepsis til det hele blir bare forsterket ved slike unndragelser. Jeg er helt klar for å heve kjøpet men min kone føler det annerledes. Takk for fin info !
Flytter grenser!
|
|
|
17/08/2011 12:35
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Takk for svar.. Hvor lang tid er det "vanlig" at en slik klargjøring av utstillingsykler skal ta ? Er det oftere problemer med utstillingsykler enn generelt nedpakkede sykler ? ----- Uten å nevne noe om girproblemer i forkant var selger veldig påpasselig med å informere at de ville at syklene skulle være 100% for overlevering og at det var derfor det tok såpass lang tid,- senere kom det jo fram at det var girproblemer som var den egentlige saken for at tiden drøyde.. Hmm. Så langt jeg klarte å se var det rimelig oppegående mennesker som jobbet der men en vet jo aldri Din tillit til Diamant taes med i betraktingen..!
Redigert av cyberzent; 17/08/2011 12:36.
Flytter grenser!
|
|
|
17/08/2011 12:40
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Når man avtaler 3 dager er jo det også greit, for da kan man som butikke "ta igjen" litt. Vi hadde også supersalg da vi solgte latterlig mange sykler og da måtte vi si 3-4 dager, så jobba vi kvelden for å montere også.
Men de gutta dine begynner å ro. Når de må kjøre en reklamasjon før du har fått sykkelen er det noe feil.
|
|
|
17/08/2011 12:41
|
Uluen
Fersking
|
Fersking
Jeg tror jeg hadde tatt pengene til en annen butikk. Som nevnt kan det selvsagt være ferieavvikling og slikt men historien om at "fjorårets gir som visstnok skulle være mer tilpasset sykkelen" virker litt latterlig.
|
|
|
[Re: Uluen]
17/08/2011 12:54
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Jeg tror jeg hadde tatt pengene til en annen butikk. Som nevnt kan det selvsagt være ferieavvikling og slikt men historien om at "fjorårets gir som visstnok skulle være mer tilpasset sykkelen" virker litt latterlig. Helt klart enig..
Flytter grenser!
|
|
|
17/08/2011 12:58
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Når man avtaler 3 dager er jo det også greit, for da kan man som butikke "ta igjen" litt. Vi hadde også supersalg da vi solgte latterlig mange sykler og da måtte vi si 3-4 dager, så jobba vi kvelden for å montere også.
Men de gutta dine begynner å ro. Når de må kjøre en reklamasjon før du har fått sykkelen er det noe feil. Jepp, reklamere før sykkelen er dratt utifra butikken virker være på grensen til tragikomisk men jeg regner med at de mente det var butikken som skulle reklamere til Diamant, altså importøren. --- Såvidt jeg skjønte har burikken gjort en avtale med en fra Diamant (mekaniker) som skulle se på problemet kl1300 idag. Jeg har fremdeles ikke hørt noe, kanskje de opplever at problemene er større enn først antatt ?
Flytter grenser!
|
|
|
17/08/2011 13:02
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
"importøren" av Diamant... det er G-sport :-D
|
|
|
17/08/2011 14:36
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Dro likegjerne innom G-sport på veien hjem og de har jobbet iherdig med sykkelen sier de. Avdelingslederen er en meget hyggelig fyr som ikke har vært borti lignende tilfeller før forteller han. De har byttet om på enheten og den nye virker bedre enn den gamle kan han fortelle, dog ikke godt nok foreløpig. Om de ikke har sykkelen 100% iløpet av ettemiddagen sendes syklene tilbake til Diamant.
Han tilbydte og prøve og skaffe syklene i tilsvarende str. fra en annen G-sport butikk og beklager hele hendelsen på det sterkeste. Pengene kan vi få tilbake om vi ønsker det,- Selvfølgelig.
Det sto en T2 inne til service og den kjørte den nye girsystemet, den hadde hatt noen små innkjøringsproblemer på giret men den hadde visstnok "gått seg til" etter ettpar justeringer.
Vel vel vi for se...
Flytter grenser!
|
|
|
17/08/2011 19:11
|
grelel
Fersking
|
Fersking
@cyberzent: Prøvde å sende deg en PM angående denne saken. Dette er ikke slik det skal være å kjøpe en ny sykkel.
Skulle butikken ikke få til klargjøringen, så ikke nøl med å kontakte oss, eventuelt be butikken ta kontakt med oss på ny. Dette skal vi klare å ordne opp i.
Leif Eliassen Brand manager hardvare leif.eliassen@gresvig.no
|
|
|
[Re: grelel]
18/08/2011 05:10
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
@cyberzent: Prøvde å sende deg en PM angående denne saken. Dette er ikke slik det skal være å kjøpe en ny sykkel.
Skulle butikken ikke få til klargjøringen, så ikke nøl med å kontakte oss, eventuelt be butikken ta kontakt med oss på ny. Dette skal vi klare å ordne opp i.
Leif Eliassen Brand manager hardvare leif.eliassen@gresvig.no Takk for svar.. Og svar tilbake er sendt !!
Flytter grenser!
|
|
|
18/08/2011 05:17
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Da ble jeg oppringt av avd. leder ved G-sport igår kveld og kunne fortelle at girproblemene ikke kunne la seg løse ved de to nevnte syklene. Han tilbydte å skaffe syklene hos en annen G-sport butikk om det var noen som ville slippe de. Det er ment at syklene kan være rammeskeiv og at det er derfor de ikke for girene til å virke. # Frustrert #
Flytter grenser!
|
|
|
18/08/2011 07:14
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
De følger deg i hvertfall opp, det er veldig bra. Det gir deg valg :-)
|
|
|
18/08/2011 13:02
|
Christian
Uflaks
|
Uflaks
Jeg ville hevet kjøpet, og handlet et annet sted.
|
|
|
18/08/2011 16:54
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
De følger deg i hvertfall opp, det er veldig bra. Det gir deg valg :-) Jepp det gjør dem, de prøver og løse det etter beste evne virker det som.
Flytter grenser!
|
|
|
[Re: Christian]
18/08/2011 17:00
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Jeg ville hevet kjøpet, og handlet et annet sted. Er nok der at om de blir og få til T2`ene iløpet av morradagen er tillitien til akkurat denne modellen betydelig svekket da det det virker være flere av disse som sliter med nettopp disse girproblemene. ---- Det skal sies at butikken og G-sport har gitt oss ganske fleksible løsninger i etterkant av hendelsen så jeg vil tro vi tipper over på en annen modell.
Flytter grenser!
|
|
|
18/08/2011 17:47
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
En selger kan være verdens hyggeligste, men det hjelper lite om han ikke leverer varen.
G-sport (og andre kjede butikker) går en til om en skal ha hvite tennis sokker. Alt annet går en til spesialist foreninger og kjøper der.
Uansett hva G-sport klarer å finne ut så ville jeg ALDRI hatt en slik sykkel, jeg hadde ikke følt meg komfortabel med et produkt som selger må bruke så lang tid på å justere og gruble over. Hverken "din" sykkel eller en annen han klarer å hoste opp.
Få pengene dine og gå til en annen butikk der de vet hva de snakker og ikke holder deg for narr med tull og tøys.
B
Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
|
|
|
[Re: Pink floyd]
18/08/2011 19:28
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
G-sport er en stor kjede og kan ikke ha sykkelkompetent personale (sånn som vi vil ha det ... altså nerdete og ultrakunnskapsrikt  ) i alle butikker. At de ikke fant ut at rammene var skeive er forståelig, men klanderverdig - dette ser det jo ut som de greier å rette opp ved å skaffe til veie andre sykler. De virker løsningsorientert; gi de en sjanse sier nå jeg. Sørg for å få den absolutt beste servicen de makter og kanskje det er starten på et godt kundeforhold. Dersom butikken viser at de greier å fikse uforutsette problemr på en ok måte kan dette være en bedre sykkelpartner for "normale" mennesker enn sykkeltullingene i Bogstadveien, Pilestredet eller på Storo. Hvis noen fra butikken det gjelder leser dette; ikke si at dere har kontroll om dere ikke har det  Det ender bare opp i dårlig PR på Terrengsykkelforumet ...
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
18/08/2011 20:15
|
Haande
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg er heller ikke akkurat imponert over G-sport.. Jeg kjøpte en T3 der før birken ifjor, og den har aldri fungert skikkelig.
Den har aldri fungert skikkelig på de 2 laveste girene (X0). Hentet den igjen for femte gang igår, og siden han som jeg har hatt kontakt med før hadde sluttet så hadde de ikke historikk på sykkelen.. De hadde derfor bare byttet kjede og da fakturert meg for dette. Den er fortsatt like ubrukelig så jeg tok den med ned igjen når de åpnet idag, og da skulle den bli klar ila dagen. Når jeg kom å hentet den så hadde ikke mekanikeren vært på jobb, så de hadde ikke fått gjort noe med det. De viste heller ikke om han kom imorgen, så mest sannsynlig kunne den ikke fikses før på mandag. Jeg skal sykle ritt med den i helga.. Spørs om jeg må til å forske selv da mekanikerne der nede ikke fungerer. Tror aldri jeg har angret så mye på et sykkelkjøp.
|
|
|
19/08/2011 04:37
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
En selger kan være verdens hyggeligste, men det hjelper lite om han ikke leverer varen. I tillegg til at han er hyggelig virker han være kunnskapsrik om det han jobber med. Jeg har vært borti min del av selgere og tro meg han er en av de bedre men jeg er selvfølgelig enig at om de ikke kan levere hjelper det jo lite..
G-sport (og andre kjede butikker) går en til om en skal ha hvite tennis sokker. Alt annet går en til spesialist foreninger og kjøper der.
Har vært på flere såkalte spesialforretninger i Oslo og hverken syklene eller kunnskapsnivået på selgerne virker være noe bedre der. Faktisk ved en av de største rene sykkelbutikker i Oslo pratet selger meget godt om en modell han ville selge meg og mente dette var det beste jeg kunnne bruke mine penger på, haken falt betraktelig når det kom en kunde med samme modellen gående inn døra med knekt ramme. Sykkelen hadde vært brukt 4 ganger. Selger klappet meg på skuldra når jeg var på vei og sa "nå ble du vel skeptisk " Hva er oddsen for det ? Dessuten er hvite sokker på vei ut 
Uansett hva G-sport klarer å finne ut så ville jeg ALDRI hatt en slik sykkel, jeg hadde ikke følt meg komfortabel med et produkt som selger må bruke så lang tid på å justere og gruble over. Hverken "din" sykkel eller en annen han klarer å hoste opp.
Jeg har egentlig slått bort T2`en det blir som du sier jeg ville neppe følt meg komfortabel på en slik sykkel da jeg ville nok bli sittende å lytte etter feil uavhengig om de er der eller ikke. Uansett ser jeg ingen grunn til å ikke bytte til en annen modell ved samme forretning. De hjelper meg etter beste evne og de opplever det som like frustrende som meg og min kone.
Få pengene dine og gå til en annen butikk der de vet hva de snakker og ikke holder deg for narr med tull og tøys.
Det er ingen som driver med tull og tøys der bortsett fra mine unger som har kjedet seg når vi har brukt for lang tid der. ----------------- Takk for innspill.
Flytter grenser!
|
|
|
19/08/2011 04:54
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
G-sport er en stor kjede og kan ikke ha sykkelkompetent personale (sånn som vi vil ha det ... altså nerdete og ultrakunnskapsrikt  ) i alle butikker. Nå er ikke jeg en High-end syklist men det jeg pratet med av selgere i butikken der virket være av fornuftig art for en nybegynner som meg og min kone. Selvfølgelig må visse ting filtreres bort men dette gjelder jo det meste i livet. At de ikke fant ut at rammene var skeive er forståelig, men klanderverdig -
Ingen som har sagt av rammene er skeive, det er kun en mening som er brukt satt i sammen med en mulig årsak. Se innlegg lenger opp.
dette ser det jo ut som de greier å rette opp ved å skaffe til veie andre sykler. De virker løsningsorientert; gi de en sjanse sier nå jeg. Sørg for å få den absolutt beste servicen de makter og kanskje det er starten på et godt kundeforhold. Dersom butikken viser at de greier å fikse uforutsette problemr på en ok måte kan dette være en bedre sykkelpartner for "normale" mennesker enn sykkeltullingene i Bogstadveien, Pilestredet eller på Storo.
De gir oss den beste servicen de evner etter mitt skjønn og sålangt ser jeg ingen grunn til ikke å skulle handle der mer i framtiden. De andre "sykkeltullingene" du referer til vet jeg ingenting om men det høres ikke bra ut  Hvis noen fra butikken det gjelder leser dette; ikke si at dere har kontroll om dere ikke har det  Det ender bare opp i dårlig PR på Terrengsykkelforumet ... Jeg kan forsikre deg at vi har den fulle oppmerksomhet.
Flytter grenser!
|
|
|
[Re: Haande]
19/08/2011 05:02
|
cyberzent
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Jeg er heller ikke akkurat imponert over G-sport.. Jeg kjøpte en T3 der før birken ifjor, og den har aldri fungert skikkelig.
Den har aldri fungert skikkelig på de 2 laveste girene (X0). Hentet den igjen for femte gang igår, og siden han som jeg har hatt kontakt med før hadde sluttet så hadde de ikke historikk på sykkelen.. De hadde derfor bare byttet kjede og da fakturert meg for dette. Den er fortsatt like ubrukelig så jeg tok den med ned igjen når de åpnet idag, og da skulle den bli klar ila dagen. Når jeg kom å hentet den så hadde ikke mekanikeren vært på jobb, så de hadde ikke fått gjort noe med det. De viste heller ikke om han kom imorgen, så mest sannsynlig kunne den ikke fikses før på mandag. Jeg skal sykle ritt med den i helga.. Spørs om jeg må til å forske selv da mekanikerne der nede ikke fungerer. Tror aldri jeg har angret så mye på et sykkelkjøp. Kjedelig sak men det gjelder å ha dokumentasjonen iorden, dette gjelder både for selger og kjøper. Om de prøver og rette på samme feil flere ganger innenfor garantitiden har du endel rettigheter som gjelder. Gir igjen altså.... Takk for innspill.
Redigert av cyberzent; 19/08/2011 07:13. Rediger grunn: Skriveleif;
Flytter grenser!
|
|
|
19/08/2011 06:59
|
Pink floyd
Ringrev
|
Ringrev
En selger kan være verdens hyggeligste, men det hjelper lite om han ikke leverer varen. I tillegg til at han er hyggelig virker han være kunnskapsrik om det han jobber med. Jeg har vært borti min del av selgere og tro meg han er en av de bedre men jeg er selvfølgelig enig at om de ikke kan levere hjelper det jo lite..
Har vært på flere såkalte spesialforretninger i Oslo og hverken syklene eller kunnskapsnivået på selgerne virker være noe bedre der. Faktisk ved en av de største rene sykkelbutikker i Oslo pratet selger meget godt om en modell han ville selge meg og mente dette var det beste jeg kunnne bruke mine penger på, haken falt betraktelig når det kom en kunde med samme modellen gående inn døra med knekt ramme. Sykkelen hadde vært brukt 4 ganger. Selger klappet meg på skuldra når jeg var på vei og sa "nå ble du vel skeptisk " Hva er oddsen for det ? Dessuten er hvite sokker på vei ut 
Jeg har egentlig slått bort T2`en det blir som du sier jeg ville neppe følt meg komfortabel på en slik sykkel da jeg ville nok bli sittende å lytte etter feil uavhengig om de er der eller ikke. Uansett ser jeg ingen grunn til å ikke bytte til en annen modell ved samme forretning. De hjelper meg etter beste evne og de opplever det som like frustrende som meg og min kone.
Det er ingen som driver med tull og tøys der bortsett fra mine unger som har kjedet seg når vi har brukt for lang tid der. ----------------- Takk for innspill. Vil vel si at det å love og ikke holde klart går inn under hva jeg kaller tull og tøys. Mulig ikke selgere i en spesial forretning ikke kan produktene sine, men er da større sannsynlighet for at en som jobber der en mer int i akkurat det de har. En jobber vel ikke i en sykkel butikk om en er int i strikking. Som sikkert mange andre her inne er jeg drit lei at uærlige selgere som slår i meg en plate og kaster ut noen fag uttrykk. Si det som det er "VI HAR DRITI OSS UT" mye lettere å forholde seg til og vil faktisk medføre sympati ifra min side. Med så mye frem og tilbake så ville jeg uansett ikke stolt på sykkelen ELLER butikken. Du får gjøre som du vil og så oppdatere oss om et år eller to ang om du angrer eller ikke.
Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
|
|
|
21/08/2011 19:09
|
Anders A
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har vært alt for snill opptil flere ganger i forhold til sykkelbutikker og annet kjøp og salg og det er kun jeg som har tapt på dette. I fjor sto sykkelen min inne i en butikk for rep og justeringer nesten hele sesongen på grund av transport streik osv. Men det viste seg etterhvert at han som hadde tatt ansvaret hadde slett ikke tatt ansvaret og løyet og overdrevet om sine egne kunnskaper til meg og mange fler. Dette førte til at han måtte gå, men butikken fikk ikke løst problemene mine og i mellom tiden hadde de greid å rote bort endel av delene jeg hadde lagt ved sykkelen... Man kommer ingen vei med sånt og det gir en bitter ettersmak. Kom deg ut av dette før du er skikkelig inne. Kjøp en annen sykkel, høres ut som om Diamant har gått på en T2 smell.
If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
|
|
|
|
|