Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Eiker ryker v bruk av BOB trailer

Eiker ryker v bruk av BOB trailer #1232799 11/08/2011 00:40
S
SvenR Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei,

bruker min tungt lastede BOB-trailer både titt og ofte, men i dag oppdaget jeg at det hadde gått en eike på tross av at sykkelen er relativt ny. Vanlige fabrikkproduserte 36-eikers hjul (tror det er Weinmann XTB-26, de satt på Hard Rocx Shock Machine Disc da jeg kjøpte den i fjor)

Jeg har lest at dette ikke er så uvanlig v bruk av henger. Jeg kommer til å bruke hengeren framover også. Hva burde jeg tenke på hvis jeg skal kjøpe/få bygget nye hjul?

Kjører stort sett på asfalt og av og til på grus.

Redigert av SvenR; 11/08/2011 00:41.
Re: Eiker ryker v bruk av BOB trailer [Re: SvenR] #1232868 11/08/2011 06:51
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Hei,

Med mindre du nå er så lei at du har tenkt å selge BOB-traileren så burde dette innlegget vært lagt i "Deler" eller "Ymse".

Dog for å forsøke å svare på spørsmålet ditt så er det relativt vanlig at rimelige maskinproduserte hjul kan ha godt av litt oppstramming. Tror derfor du antagligvis klarer deg med det du har, men at du bør få en kompetent hjulbygger til å bytte eiken som har røket og gå over hjulet slik at det blir rett og stramt med et jevnt eikemoment.
Dersom man gjør det enkelt å bare bytter eiken og strammer opp denne så vil du som du sikkert har merket bare utsette problemet en kort stund.

Re: Eiker ryker v bruk av BOB trailer [Re: Brumm] #1233108 11/08/2011 11:15
S
SvenR Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Man får så dårlig hukommelse av å surfe ... åpna "Deler" og skulle skrive, men så skulle jeg bare innom "Salg" for å sjekke ut hjulsett i samma slengen ... Takk for svar!

Moderator  support