Jeg har ikke funnet noen dato for rittet enda, men hadde vært utrolig gøy. Har hørt mye bra om rittet + at jeg vokste opp der, men flyttet før sykkelinteressen fikk tak i meg!
Er det noen som har ett skikkelig løypekart? Vurderer å slenge meg med. I følge Høgseth så var vi vist igjenom en liten del av løypa på treninge nå i kveld!
Har ikke syklet det før. Er sikkert bløtt og i følge Yr.no så skal det neppe bli så mye tørrere ila helgen. Blir så fint. Hvor lang tid bruker man rundt?
Har ikke syklet det før. Er sikkert bløtt og i følge Yr.no så skal det neppe bli så mye tørrere ila helgen. Blir så fint. Hvor lang tid bruker man rundt?
Litt dårlig progonose fra Yr ja. Tenkte å gå over sykkel og skifte vaiere før rittet, men tror jeg kanskje venter med det til etter rittet. Tar ikke enda et skift før ultra. Vinnertiden ble på 1:54 i fjor(Nordskar), jeg syklet på 2:13.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
En av mine favoritt traser, men var på kanten våt enkelte steder i dag. Noe av målet for dagen var å henge med tet gruppa lenger en i fjor hvor jeg satt med til rundt 4km. Planen raknet ganske fort, høy fart ut fra start og da en rytter foran meg tok for stor sving og lagde luke til de foran ble det for mye å hente inn, og en ca 7 ryttere fikk seile i fra. Ble i stede en gruppe med litt til tider vekslende antall ryttere etter hvert som noen slapp i terrenget og noen på grusen. Tok et fint mageplask under passering av et gjørmeparti og var under med hele ansiktet, innhalering av flytende gjørme er mulig godt for noe men anbefales ikke
Dro før noen resultater kom frem men satser på at jeg ble med innenfor topp 10, rundt 2:17 om jeg husker tiden fra gpsen riktig. Fikk hvertfall kjørt kroppen bra med å ligge en del i front og presse med høy puls.
Noen som veit om arrangøren vil ha igjen all gjørma jeg tok med ut av skogen?
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Må si at dette var en skikkelig høydare... Mere gjørme er det lenge siden jeg har sett.. ikke før man var ute av det ene gjørmehullet, så satt man fast i det neste!! Testet også salto ute i myra! Myk fin landing! Det eneste som manglet har var flere deltakere! Med min tid på 2.48, ble det langt mellom de 50 som var påmeldt. Regner med å delta til neste år også, siden dette var noe utenom det vanlige.. 46 steinharde km!
Slenger meg og sier at dette var moro. Gjørme over alt Race-King var mildt sagt skivebom. Ble bambi i gjørma. Kjenner jeg skulle hatt en full-demper på denne turen.
Stillte med racing ralph 2.25, det sklei i den værste gjørma, men det hadde alt av rittdekk gjort antar jeg. Lite spinning ellers på stiene. Tror under sånne forhold må man på med dekk som ikke egner seg for grusveier om man skal ha noe bedre feste.
Resultatene er forresten ute Ble en 2 plass i 30-39 og 8 totalt på meg. Prøvde et lite rykk fra Fredrik fra Odal i bakkene opp til drikkestasjonen da han tydligvis ikke likte stigninger, men jammen kom han ikke susende forbi i neste terrengparti og tok klasseseieren