Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Contour eller Go Pro

Re: Contour eller Go Pro [Re: -Jan] #1204951 26/06/2011 21:29
Cristobal Offline
Entusiast
Entusiast
...hva med å bestille fra USA (f.eks. vis JetCarrier)?

Videokamera er (så vidt jeg kan lese utfra Toll.no) ikke tollbelagt, så veiledende pris på $499,- (NOK ~2750,-) +25% moms (og evt. frakt) burde jo gi et adskillig penere regnestykke enn de ca NOK 5000,- de fleste butikker skal ha for Contour+ her på berget...(?) ;-)

Re: Contour eller Go Pro [Re: Cristobal] #1204974 26/06/2011 21:54
Sarptommy Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Her tok det som vanlig av ja ICON_SMILE Henger ikke med på alle de tekniske tingene men tror jeg går for et Go pro kamera etter litt googling.

Planen er å ha det litt gøy med å se seg selv sykle, legge ut på tubærn og linke noen til min blogg. Takk for innspill og nå kan tråden fortsette.

www.solvangracing.no
Importør av MDE rammer og sykler ,Middleburn, Mozartt komponenter, All Mountain Style og Goodridge. http://www.facebook.com/pages/Solvang-Racing/212544218843564
Re: Contour eller Go Pro [Re: Sarptommy] #1207636 30/06/2011 18:49
Dan Offline
More than words
More than words
Contour eller GoPro? Måker velger GoPro.

Re: Contour eller Go Pro [Re: Dan] #1207672 30/06/2011 19:32
Fred Jungelgel Offline
Entusiast
Entusiast
For en kul film!

Re: Contour eller Go Pro [Re: Fred Jungelgel] #1217034 17/07/2011 04:41
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Har akkurat vært gjennom samme vurderingen selv. Etter å ha vært i diverse butikker i USA (mens jeg var på ferie) og spurt om ulike fordeler ulemper med begge kameraene samt snakket med venner som har begge så var det at Countour er et bedre kamera for de som driver med vannsport. Hovedgrunnen er at det flyter, og at det er en skyvebryter for å slå den på. I motsetning til Go Pro hvor nesten hvert eneste klipp starter med at du ser trynet på karen pga han sjekker om kameraet er på eller ikke ICON_SMILE
Målet mitt var å ha ett kamera jeg kan bruke på kiting, padling, dykking, sykling og ski. Etter mye frem og tilbake så gikk jeg for Go PRO. Hovedgrunnene var at det var bedre vibrasjonsdemping, mye ekstra addons som selges i mange butikker(kjøpte LCD skjerm, chestmount, wrist mout, ekstra battery backpack og ekstra fester til ramme/setepinne) OG at det var flere fine guider jeg fant lett på nettet for time laps etc. Go PRO'en er også noe mindre. Men tror du kommer til å bli fornøyd uansett hvilket kamera du kjøper ICON_SMILE

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Contour eller Go Pro [Re: BeefCake] #1217230 17/07/2011 14:31
D
Diablito Offline
Veteran
Veteran
D
Etter at alt gikk til h...etter første forsøk med oppgradering av firmware på min Contour GPS, så skal jeg vente til jeg har fått svar fra deres support før jeg kommenterer mer i denne tråden ICON_SMILE

"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Contour eller Go Pro [Re: BeefCake] #1217607 18/07/2011 08:18
perbl Offline
More than words
More than words
Delvis impulshandla meg et GoPro da Fotovideo hadde stand i Trondheim, og jeg fikk pruta ned kameraet til 2.5k med Helmetkitet.

GoPro var det jeg minst ville ha da jeg begynte å vurdere hjelmkamera, jeg har egentlig hatt mest lyst på V.I.O., da jeg synes det har vært den mest praktiske utformingen. GoPro har liksom vært en Ixus på hodet.

Men så til grunnen til at jeg snudde: Anvendbarhet. Hvordan vil du filme litt sparring i bokseringen med V.I.O. eller Contour? Hva med å feste dem på et radiostyrt quadkopter for å filme litt ovenfra? Eller feste dem på en rockering (ikke at det er noen overhengende fare for at jeg kan observeres mens jeg rockeringer i en park)? Etter at jeg begynte å se videoer av denne typen, har jeg rett og slett kommet fram til at GoPro er et mye bedre valg hvis man vil filme fra mange forskjellige posisjoner. Er du derimot sikker på at du i all hovedsak vil feste kameraet på hjelm, ville jeg heller gått for et av de andre alternativene.

Jeg synes hvertfall fortsatt GoProen er litt i tyngste laget til å feste på hjelmen, så jeg kommer nok hovedsaklig til å feste det med brystsele. Må bare finne fram til ideell posisjon, første forsøk i går ble altfor lavt, så jeg så stort sett bare styret mitt og lite av stien som kom ICON_SMILE

Redigert av perbl; 18/07/2011 08:19.

Per B.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support