Delvis impulshandla meg et GoPro da Fotovideo hadde stand i Trondheim, og jeg fikk pruta ned kameraet til 2.5k med Helmetkitet.
GoPro var det jeg minst ville ha da jeg begynte å vurdere hjelmkamera, jeg har egentlig hatt mest lyst på V.I.O., da jeg synes det har vært den mest praktiske utformingen. GoPro har liksom vært en Ixus på hodet.
Men så til grunnen til at jeg snudde: Anvendbarhet. Hvordan vil du filme litt sparring i bokseringen med V.I.O. eller Contour? Hva med å feste dem på et radiostyrt quadkopter for å filme litt ovenfra? Eller feste dem på en rockering (ikke at det er noen overhengende fare for at jeg kan observeres mens jeg rockeringer i en park)? Etter at jeg begynte å se videoer av denne typen, har jeg rett og slett kommet fram til at GoPro er et mye bedre valg hvis man vil filme fra mange forskjellige posisjoner. Er du derimot sikker på at du i all hovedsak vil feste kameraet på hjelm, ville jeg heller gått for et av de andre alternativene.
Jeg synes hvertfall fortsatt GoProen er litt i tyngste laget til å feste på hjelmen, så jeg kommer nok hovedsaklig til å feste det med brystsele. Må bare finne fram til ideell posisjon, første forsøk i går ble altfor lavt, så jeg så stort sett bare styret mitt og lite av stien som kom