Eksportfunksjonen ser ut til å fungere på egne aktiviteter. Men, jeg brukte 'Send to Device' funksjonen og fikk opp turen din som løype på min Garmin 705.
Vannvittige nedbørsmengder tidlig i uka ser det ut til, men tipper asfalten tørker opp
Tradisjonen tro (nesten i hvert fall) tipper jeg det blir kongevarmt og sol på rittdagen!
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Med tanke på at jeg jobber meg mot å få dekkangst, så er det jo betimelig å spørre om en skikkelig lettvekter vil duge på lørdag? Det er jo snart 1/3 av traseen som er asfaltert, terrengpartiene kommer til å bli så gjørmete at man like gjerne kan løpe med sykkelen på ryggen og resten er vel grei grus så vidt jeg kan huske.
Kjøpte Panarazer for Vestmarkrittet og var godt fornøyd med det, men der snakker vi tross alt om mye terreng og veldig steinete utforkjøringer.
Noe Maxxlite kanskje? Eller er det kun Race King 2.2 som gjelder?
Med tanke på at jeg jobber meg mot å få dekkangst, så er det jo betimelig å spørre om en skikkelig lettvekter vil duge på lørdag? Det er jo snart 1/3 av traseen som er asfaltert, terrengpartiene kommer til å bli så gjørmete at man like gjerne kan løpe med sykkelen på ryggen og resten er vel grei grus så vidt jeg kan huske.
Kjøpte Panarazer for Vestmarkrittet og var godt fornøyd med det, men der snakker vi tross alt om mye terreng og veldig steinete utforkjøringer.
Noe Maxxlite kanskje? Eller er det kun Race King 2.2 som gjelder?
Spiller ingen rolle. Det skiller ikke mer en totalt 150gram på disse dekkene, så jeg hadde beholdt Panaraser dekket. Drar selv avgårde med de, og det er ikke mange som ruller raskere. Mulig RK2.2, men der har du problemet med at det tetter seg mye mer - det problemet finnes ikke på Razer MX dekket i alle fall.
Det skal også sies at det ikke er terrengpartiene som er Raumerrittets "problem", men det er all sprengstein som på en eller annen måte har havnet i veien.
Tipper det er to mulige årsaker: Raumerrittet er et typisk grus-maraton-ritt, mens mange av skribentene her inne har mer fokus på tekniske ritt av typen TSR og til en viss grad vestmarkrittet. En annen årsak kan være at Raumerrittet ikke har birken-seeding i år og at endel av de ivrigste konkurransemenneskene derfor nedprioriterer dette rittet.
Dermed er det to "store" grupperinger på forumet som ikke har så stort fokus på raumeren i år.
Men jeg kjører uansett, selv om to uker i bingen med sykdom ikke er noen god oppladning.
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Våkna i dag av at regnet hølja ned. Sykla for første gang i fjor, da var det ekstremt tørt og i år ser det ut til å bli motsatt. Jeg personlig foretrekker å sykle, fremfor å svømme med sykkelen etter meg. Dette blir artig!
(bra at folk sykler løypa nå, sånn at vi andre som lader opp i sofaen kan få løyperapporter )
Mål 2011: Molde Challenge, Raumerrittet, Grensern under 3:00 og Briken under 3:30
"Du er herre over det ord som ikke er sagt. Det talte ord er herre over deg."
Hei, da er jeg tilbake fra en nydelig tur rundt hele runden. Klokket inn til 3:24t fra nedre p-plass tur-retur med 76%/maks i snitt.
Temperaturen og forholdene rundt hele var faktisk veldig bra. Første terrengparti var noe vått, men dette var minimalt vil jeg si. Røtter og stein er sef. sleipe, men det er bare å angripe rett på så kommer man raskt igjennom.
For terrengparti to, vil jeg også si at det faktisk var MYE bedre enn forventet. Det er klart det er vått, men dette var litt mer utfordrende og morsomt Og jeg har hatt mange våtere turer igjennom dette partiet tidligere, så jeg tror vi får en fin dag til lørdag. Selv mer regn utover tror jeg terrenget fint tåler. Det er klart at dette gir flere større utfordringer, men alt er syklbart.
Vil oppfordre at alle som vil gå om å holde seg på høyre side
Takk for rapport Klaus A. Ser frem til lørdagen, og håper vi hvertfall får opphold mens vi sykler, det gjør ting så mye mer trivelig. Starter i pulje 2 selv, og det er vel hakket sleipere etter 300-ish syklister har vært gjennom tipper jeg. Ser bare frem til en fin dag på sykkelsetet, og håper det blir vær til å følge eliten i mål etter egen målgang.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Takk for rapport Klaus A. Ser frem til lørdagen, og håper vi hvertfall får opphold mens vi sykler, det gjør ting så mye mer trivelig. Starter i pulje 2 selv, og det er vel hakket sleipere etter 300-ish syklister har vært gjennom tipper jeg. Ser bare frem til en fin dag på sykkelsetet, og håper det blir vær til å følge eliten i mål etter egen målgang.
Da får du si hei hvis du ser en forvirret olding på en knallrød Santa Cruz FS med hvit hjelm.
Er spent på hvordan starten blir i år. I fjor synes jeg det gikk for raskt ut fra start, og jeg sliter alltid med høyt tempo fra start. Planen blir vel å være midt i feltet når vi går inn på grusen, dra seg forover på grusen og en av de første inn i 1. terrengparti. Da er vel mye gjort for å være blant de første ut fra 2. parti, og målet om en god tid mulig. Bare jeg ikke drar på syre igjen, og får nok et ritt med halv fart fra runding og innover.
Må si jeg gruer meg litt til lørdag. Kjørt mye langturer i april, mai måned var preget av mye sykling i terrenget men hadde noen turer til jobb som er 8 mil t/r. Men alle disse langturene var på racer, først begynnt nå etter ts rittet og sykle noen lengre turer på terrengsykelen og føler det er et slit Har i tillegg hatt ufrivillig treningsfri i 3 dager nå pga tette bihuler men virker som det er på vei bort, fikk hvertfall tatt en 5mils tur på grus i går kveld og sykler til jobb i dag, så får satse på at jeg blir fit for fight på lørdag selv om det kommer til å bli tøft å holde tempoet i pulje1, er ikke like mye grusrytter tidlig i sesongen som jeg var før.
Redigert av anerz; 08/06/201108:48.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Jeg var igjennom deler i morges og syklet traséen til Aas gård før jeg fortsatte forbi Kikutstua til Skøyen.
1.terrengparti var våtere og mer gjørmete enn jeg kan huske det fra ifjor.
I andre terrengparti har de helt klart gjort noe i forhold til ifjor. Vått og leirete var det, men de aller dypeste hullene glimret med sitt fravær. Det gikk faktisk an å sykle hele strekket.
Gruvelia var som forventet, men man bør være obs på at det er smalere enn vanlig (hold venstre) der anleggsmaskina har herjet mot bunn av bakken.
Grusen var nok mer fuktig og noe tyngre enn på rittdagen ifjor, spesielt i første del. Der var det også tydelig at vannet har herjet med veien, uten at det var til bry. Ned mot Aas gård var det ikke like mye løs grus, og godt er det!
Sykkel- og beinvask på Statoil Bogstad avslørte mye sauemøkk på legger og ramme.
Ellers var dagens høydepunkt to elgkalver som beita i fred og ro på noen busker mens jeg syklet sakte forbi snaue 5 meter unna.
I andre terrengparti har de helt klart gjort noe i forhold til ifjor. Vått og leirete var det, men de aller dypeste hullene glimret med sitt fravær. Det gikk faktisk an å sykle hele strekket.
Har en følelse av at det kan endre seg etter ytterligere 25 mm regn og noen hundre syklister gjennom løypa før meg...