Lurer på om jeg skal begynne på et vinterprosjekt. Har tenkt på hongfu fm156 27,5 fs ramme. Noen som har erfaringer med denne? Ser at den har drøyt 10cm vandring bak og er beregnet på 12cm dempegaffel. Er det nok? Har ikke drevet med så mye stisykling ennå. Kan man montere 13 evt 14 cm gaffel på den eller vil det endre geometrien for mye?
Har allerede begynt litt på mitt prosjekt, og har mottatt LTK023 rammen og gaffel. Venter på ny krank, og har ellers XTR deler som ligger å venter på å bli montert.
Perulv, prøvde lete dette frem for deg siden jeg har lite å gjøre på jobb, men fant ingenting som nevner dette direkte. Såfremt alle LTK023 rammene er like så ser det ut som om det er vanlig 9mm qr bak.
Forhåpentligvis spretter noen andre til og gir deg en endelig bekreftelse
PS- Skal du bestille fra LB så anbefaler jeg å sende de en mail istedenfor å bruke den automatiske checkouten deres.
Re: Karbonrammer fra Kina/ebay - Samletråd
[Re: ko-stens]
#172588318/12/201322:17
Her er vidunderet: [url=[URL=http://s173.photobucket.com/user/ko-stens/media/Prosjektunge2_zps745078d3.jpg.html][/url]]Flyxii 15"[/url]
Har akkurat fått levert den til brodern for lakkering. Mønsteret blir som på denne: [url=[URL=http://s173.photobucket.com/user/ko-stens/media/Prosjektunge6_zpse0361bc7.png.html][/url]]Hard Rocx Super Veloce[/url]
Er det ikke litt teit å lakkere rammen slik at den ligner på et kjent merke ? Tøffere om du bare lakkerer den mattsvart.
Hehe. Joda, kanskje det, men det er jentungen som skal ha den, og hun fikk bestemme alt selv. Fargen blir jo ikke helt lik da. Det svarte i rammen på bildet, blir mellomblått. Også får hun sitt eget navn på sykkelen. Det kommer ikke til å stå noe annet sykkelnavn på den, så den blir jo noe unik likevel. Vi tittet på mange bilder av sykler for å få en idè om mønster, og hun syntes denne var fin, og ikke er den altfor kronglete å lakkere heller.
Hadde jeg skulle hatt den selv, hadde den blitt matt svart og bare det. Foreslo matt svart til frøkna, men fikk BLIKKET, så det var bare å bøye seg i støvet... Sånn blir det når man har femteplass på rangstigen i huset, etter frue, to døtre og bikkja!
Har ventet i to måneder nå, siden jeg leverte ramma og gaffelen. Begynner å bli litt utålmodig, men det er jo ingen hast. Sykkelen skal ikke brukes før til våren, den.
Har fått alle delene fra ulike deler av verden nå, så det blir bygging så fort jeg får igjen ramma og gaffelen nå. Blir noen svarte karbondetaljer, som setepinne, styre og stem, ellers blir det en del blått. Setepinneklemme, sete, holker og pedaler. Det er til og med blått på skjermene som skal på. Mye bestilt billig på nett via Ebay.
Tipper hele greia kommer på ca 8 000,- totalt. :-)
Redigert av ko-stens; 19/12/201320:35.
Knut O.
Re: Karbonrammer fra Kina/ebay - Samletråd
[Re: ko-stens]
#172626720/12/201308:27
Ser ut til at FM-076 koster 785 dollar inkl. frakt og gebyrer hos HongFu: http://www.aliexpress.com/item/Full-susp...1582237208.html Kontakter du Jenny får du sikkert oppgitt en lavere pris, men den er da somregel uten frakt og PayPal gebyr...
Vær obs på at kinaramma leveres uten demper. Det er ikke sikkert at demperen fra din stevens passer. Eye2eye, stroke og tune må passe, i tillegg til at monterinsmateriell ( bushings) må være riktig.
jeg er fersk på dette feltet. Er det noen som kan tipse om en konkret ramme som kan passe meg?
Er ca 170cm. Tenker å bruke den til litt grus og sti-sykling. Har nye hjul og fult XT-sett(gir,bremser(skiver) og krank). Har også en Monitou gaffel fra 2007 jeg er fornøyd med.
Har selv en FR-219 som jeg er godt fornøyd med, men den har et relativt langt overrør og er antagelig ikke optimal for en på 170cm. Tror at FR-216 eller FR-217 kan være et godt alternativ. Litt kortere overør og mulighet til å bruke både vanlig QR og 142x12 ved å bytte "ørene" bak: http://www.aliexpress.com/store/product/...1610354897.html Selges inkl. styrelager for litt i underkant av 350 dollar inkl. frakt http://www.aliexpress.com/store/product/..._944792050.html (NB! Pass på å be om at den sendes med EMS - om tema - og pass på å spesifiser om du skal ha BB30 eller BSA.) Vet at det er et par andre her på forumet - som har valgt nettopp denne rammen - og ingen av dem er spesielt høye ;-)
Denne rammen har "PM-innfesting" for caliper bak. Skal du bruke vanlig 160mm skive kan du derfor skru caliperen rett i disse to "tappene", uten bruk av adapter (slik du ellers må med IS)
P:S: Denne selgeren skal ha 95 dollar for frakt og er derfor 79 dollar dyrer enn den jeg sendte deg link på tidligere. OK, du får med en setepinne (og klemme), men det ser derimot ikke ut til at det følger med styrelager, noe som var inkludert på den jeg sendte deg link på (345 dollar inkl. frakt og styrelager) Det er veldig greit å få med styrelager slik at du vet du får riktig....
Ja, du har full sporing med EMS og alle gebyrer er normalt innbakt i prisen. Dessuten går det kjapt :-)
Er gaffelen din "tappered"? Alle disse rammene er stort sett beregnet for tappered styrerør. Skal du benytte en gaffel med "vanlig" rett styrerør, må du enten bytte nedre lager eller kjøpe en overgang / spacer.
Innser først nå at det var snakk om 29" hjul på den bestilte ramma. Av en eller annen grunn har jeg oversett dette - og har allerede kjøpt inn nye 26" hjul OG gaffelen jeg linket til.
Er det mulig å bruke mindre hjul på en slik ramme?
Jeg vil påstå at du får en alt for lav krank til at det blir brukbart i terrenget. Selg hjul og gaffel og kjøp nytt.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.