Her nå bestemt meg for å kjøpe meg et par briller med styrke og har havnet på oakley. Siden det blir såpass dyrt vil jeg ha et par som fungerer brukbart til alt, sykkel/ski/bilkjøring og som også ikke ser helt teit ut på en uterestaurant med utepils i sola...
Finnes det noen oakleymodeler jeg bør kikke nærmere på da? evt et annet merke? Jeg har 2,25 i skjevhet på hornhinnene så jeg er utenfor "standardglassene" som går til 2.0
Re: Hvilke oakleybriller til sykkel og cafe?
[Re: Jeger68]
#113029015/03/201112:50
Briller som funker på cafe, er ikke nødvendigvis særlig godt egnet til sykling. og vice versa. Tror du vil få problemer med å finne noen briller som er godt egnet til begge deler.
Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
[Re: voldemort]
#113030215/03/201113:08
JAwbone funker nesten på cafe etter min oppfatning, men bare nesten. De er dog fantastiske sykkelbriller. Jeg har radar også men jawbone er vesentlig bedre på mitt ansikt ihvertfall. Nest etter Jawbone kommer de gamle Race Jacket i min bok, men de går definitivt ikke på fritida.
Ellers har jeg prøvd Spiuk sine briller og Rudy Project. Begge bra men som sykkelbrille er jawbone best. Rudy Project brillene kunne kanskje ha funket såvidt på cafe.
[Re: ELO73]
#113035615/03/201114:39
Hehe, blir vanskelig dette skjønner jeg. Hva om jeg eliminerer cafebruk da? Da står jeg igjen med at de skal fungere til sykkel/ski/strand/bilkjøring og annen fritidsbruk en byliv?
#113035815/03/201114:40
Noen som vet om sunglassesshop.com er et trygt sted å handle på? Skal kjøpe ekstra glass til mine Radar-briller. Blir litt skeptisk når prisen på Oakley er halvparten av normalt...
OK, men min sammenheng mellom "god" og "stil" var ment på sykkelen, og ikke til cafebruk. Gode (hensiktsmessige) briller er stil, med enkelte unntak kanskje etter å ha sett ditt bilde. Men Briko lager vel egentlig skibriller? Burde holde seg til det.
#114552206/04/201114:27
Enten kjører du sykkelbriller på café (og risikerer å bli sett på som ganske harry, selv om dette varierer etter hvilken brille du går for...).
Eller så kjører du solbriller a la Gjerdalen på sykkel.
Eller så har du to ulike briller til de to ulike bruksområdene...
Er det så farlig om noen synes du er harry pga av at du går med sykkelbriller på café? Når en likevel er sykkel-nerd er det vel likevel en del andre forhold som også gjør at en en ikke glir helt inn i de mest sortkledde café-miljøer. Bare vis at du sykler, jeg bruker som regel sykkelbillene som solbriller både her der hvilket gjør livet enklere enn å administrere flere ulike par.
Det om brillene dugger eller ikke har også med hvordan en svetter å gjøre, og det er ganske individuelt. Det er altså ikke bar bare aerodynamikk og overflatebehandling som er avgjørende: Rapporter som "mine XX briller dugger aldri" betyr nødvendigvis ikke så mye for en annen syklist.
[Re: egbl]
#115787726/04/201109:29
Enten kjører du sykkelbriller på café (og risikerer å bli sett på som ganske harry, selv om dette varierer etter hvilken brille du går for...).
Eller så kjører du solbriller a la Gjerdalen på sykkel.
Eller så har du to ulike briller til de to ulike bruksområdene...
Er det så farlig om noen synes du er harry pga av at du går med sykkelbriller på café? Når en likevel er sykkel-nerd er det vel likevel en del andre forhold som også gjør at en en ikke glir helt inn i de mest sortkledde café-miljøer. Bare vis at du sykler, jeg bruker som regel sykkelbillene som solbriller både her der hvilket gjør livet enklere enn å administrere flere ulike par.
Jeg synes ikke det er farlig i det hele tatt, men siden trådstarteren sier han ikke vil se teit ut på café, er det vel naturlig å kommentere at andre kan oppfatte sykkelbriller som harry?
[Re: Victory]
#115801126/04/201111:37
kjøp et par skikkelige sykkel/ski-briller (er fornøyd med BLIZ pursuit XT), og et par jallabriller for en hundrings på bensinstasjonen, så er problemet løst. Og penger spart. Eneste minuset er at man har 2 par briller å brekke...
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
[Re: EiW]
#115813226/04/201113:41