Kjøp 3 ruller og lær det først som sist. Dette er edel kunst, som viser at du er syklist. For utenforstående virker det som black art, når du først kommer inn i det får du den korrekte vanen av å bytte styretape ofte.
Kjøp 3 ruller og lær det først som sist. Dette er edel kunst, som viser at du er syklist. For utenforstående virker det som black art, når du først kommer inn i det får du den korrekte vanen av å bytte styretape ofte.
Henrik
Du kan lese beskrivelsen i Landevei 1 som fortsatt kan kjøpes på eksponert.no eller ved å sende en epost til eksponert@friflyt.no
Jamen daså. Da er det bare å kjøre på. Får øve litt før jeg teiper på styret. Vil ikke ha noe jalla teiping på et styre jeg tross alt skal holde i et par timer gjennom sesongen
Re: Legge på styretape, gjøre det selv?
[Re: Dloh]
#112905713/03/201118:24
denne videoen syntest jeg var ganske grei når jeg skulle bytte styre tape for første gang selv.. er ikke så veldig vanskelig men øvelse gjør mester som de sier..
Jeg er fan av å legge tapen slik at den blir strammet når man holder i styret. Det vil si at den er viklet utover under hendlene, og innover på oversiden. Når man ligger i bukken legger man som regel trykk utover, mens når man bruker oversiden av styret vil trykket ligge inn mot rytteren.
I was just riding along...
[Re: rifi]
#112914013/03/201120:06
Har planer om ny styretape. Men er dette noe man kan gjøre selv(med god resultat)? eller er det vanlig å levere inn sykkelen/styret?
Har ikke gjort dette selv men det siste snaue året har jeg lært at ingenting er vanskelig så lenge man har forumet på terrengsykkel.no, youtube og en pdf-leser.
Go'fer it. I dag har jeg skiftet girvaier på sykkelen min. For et år siden var det noe som virket uoverkommelig. I dag tok det meg 3 minutter inkludert justering.
[Re: Raskall]
#112916213/03/201120:44
Dette er diskutert blandt mekanikere i mange år,alle er stort sett enige at over bremsehendel vikles tape bakover mot rytter,tape blir strammet når holder i styret,under bremsehendel er det delt mening,innover eller utover ? Problemet er at feks i en spurt drar man begge veier i styre, har ikke rytteren egene meninger,som de som regel har,begynner mekaniker legge tapen den veien han liker best,men nesten alle er enige om at over bremsehendel legges tapen bakover. Personlig legger jeg tapen utover under å mot rytter over,slik alle spurtere ønsker :-)
[Re: snaH]
#112918213/03/201120:58