Starter denne tråden for å logge litt av min trening frem mot sesongen 2011.
Har funnet ut i en alder av 33 at jeg skal finne ut hvor god jeg klarer å bli på sykkel, jeg starter heldigvis ikke rett fra sofaen, og har trent på aktiv mosjonsnivå i mange år men hovedsak løping og ski. Er ca 180 og veier 68 kg.
Startet med seriøs sykling i høst, og rakk en god del mil på både landevei og sti før snøen kom, og jeg trakk inn i spinningsalen.
Siden slutten av oktober har jeg kjørt følgende opplegg.
Mandag: 70 min spinning langintervaller 4x13 min med 2 min pause mellom dragene i sone 3 (85% av HF maks)+ 25 styrke div overkropp
Tirsdag: Rolig skitur(skøyting/rulleski) ca 90 min sone 1
Onsdag: Spinning kortintervaler 2+4+6+6+6+4+3 2 min pause mellom dragene i sone 3 (85% av HF maks)+ 25 styrke div overkropp
Torsdag: 70 min spinning langintervaller 4x13 min med 2 min pause mellom dragene i sone 3 (85% av HF maks)+ 25 styrke div overkropp
Lørdag: Spinning 90 min i sone 1
Søndag: Skitur 2 timer naturlig bakkeintervall i terrenget.
Tenkt å fortsette med dette frem til det blir sykkelføre ute..
MEN, det jeg lurer på, som kanskje noen her inne har greie på, er om jeg skal skippe sone 3 intensiviteten på onsdagene, og heller kjøre meg opp på sone 4(90-95% av HF maks) på kortintervallene (instruktøren maser om 85% puls, men ser ikke nytten av det pga de 2 andre øktene jeg har som varer mye lengre).. noen som har synspunkter på dette, så tar jeg de i mot med takk :-)
Mvh
Thomas