Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Nekter å erstatte sykkel

Re: Nekter å erstatte sykkel [Re: GeirK] #2609898 26/05/2020 13:36
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Sitat: GeirK
Sitat: Gubbe
Sitat: Gulesider
Ja ser jo det.
Og når man skriver at person x slipper forføyninger......, så er vel det en vurdering med utgspkt i evt skyldansvar. Altså noe som begrunnes i vedkommendes handlinger. Her skal man ta mange hensyn. Jeg vil tro at man i disse sakene likevel gjorde utbetaling til skadelidte under bilforsikring. Konfliktrådet vurderer ikke mulig bilansvar.

Igjen, jeg er ingen jurist. Sakene ble løst i konfliktråd.

Det Gulesider lurer på etter hva jeg forstår er om de skyldiges forsikringsselskaper utbetalte erstatning til fornærmede.

Da hadde vel ikke disse sakene kommet til konfliktrådet i utgangspunktet vel? Dette var private løsninger, holdt borte fra politi, og meldt opp av verger. Mulig det ble avtalt noe økonomisk kompensasjon som en privat avtale, men så langt deltok jeg ikke.
Mulig jeg burde latt være å nevne disse sakene. Vanskelig å utdype uten å komme i konflikt med personvernet her.

Re: Nekter å erstatte sykkel [Re: Gubbe] #2609900 26/05/2020 14:17
Gulesider Offline
Entusiast
Entusiast
Greit det, og beklager hvis jeg gnir for mye på det. Liker bare å finne ut av ting. Kanskje jeg burde ta meg en bolle. Men uansett.
Det jeg tror, og det er derfor jeg spør, er at en slik sak kan havne i konfliktrådet av forskjellige årsaker (folk er folk) , og der behandles saken med de forutsetningene som ligger til grunn for det. Disse er ukjent for oss. Men den kan likevel håndteres av bilens forsikringsselskap helt uavhengig av konfliktrådet. Vi kan derfor ikke utelukke at skaden er dekket under bilansvar. Hvis ikke du da bekrefter at den ikke er det. Beklager men saken er bare litt mangelfull slik den fremstår her.

Re: Nekter å erstatte sykkel [Re: Gulesider] #2609905 26/05/2020 14:26
G
Gubbe Offline
Entusiast
Entusiast
G