Sitat: sls
Sitat: stosu
Sitat: sls
Sitat: stosu
Meningsløst å studere om idretters fysiologi er sammenlignbare om man ikke kan oppnå en overføringsverdi.

Fordi? Det er jo to ulike ting. Sammenlignbar fysiologi betyr ta treningsprinsipper kan overføres med hell. Det betyr dog ikke nødvendigvis høy korrelasjon mellom prestasjon i de to ulike idrettene. Dette er ganske velkjente prinsipper du nå motstrider. Men du er vel mer kverulant enn treningskyndig?

Er det ikke meningsløst å trene på ski eller løping om man ikke blir bedre til å sykle hvis man ønsker å bli skikkelig god av den treningen man har lagt ned?
Om jeg er kverulant får være opp til andre å vurdere, men jeg begynner å lure på det samme om deg.
Generelt er jeg feit og dårlig trent

Diskusjonen i denne tråden fokuserer på om treningsprinsipper er overførbare. Det er du som kommer trekkende med utsagn som "Løping er ikke sammenlignbart med sykling", "Meningsløst å studere om idretters fysiologi er sammenlignbare om man ikke kan oppnå en overføringsverdi." og en feil forståelse av begrepet overføringsverdi. Det er disse bastante og avsporende innleggene jeg reagerer på i en ellers meningsfull tråd.

Jeg jobber med deler av det som diskuteres her, men liten vits i å dele innsikt når enkelte allerede har fasiten.

Som du tidligere har insinuert, er jeg knapt nok lekmann innen emnet, men jeg synes det er interessant og gøy å lære. Nå som jeg vet du er fagmann innen emnet, er du åpenbart en person som kan belyse de punktene jeg tar feil på.
Opplys meg gjerne med fakta fremfor å henge deg opp i formuleringer.

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig