Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 10 1 2 6 7 8 9 10

NOTS trenger deg som medlem.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #1908131 06/01/2015 11:20
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Ah.. Jeg så bare på den korte "members"-lista på Europe-forsiden. ICON_SMILE

[Ta kontakt hvis du trenger hjulbygging.]
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2020248 09/10/2015 16:25
T
trond67 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Jeg meldte meg in for noen uker siden igjennom nots sine hjemmesider og fikk bekreftelse mail.
Har ikke mottatt noen innbetalingsblankett ?

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: trond67] #2020537 10/10/2015 20:51
P
Plankepetter Offline
Ringrev
Ringrev
P
Sitat: trond67
Jeg meldte meg in for noen uker siden igjennom nots sine hjemmesider og fikk bekreftelse mail.
Har ikke mottatt noen innbetalingsblankett ?

Jeg sendte innmelding i våres en gang.
Heller ikke fått noe annet enn en bekreftelse på mottatt innmelding.
Virker ikke som om det er så veldig farlig med nye medlemmer.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2027469 30/10/2015 19:19
T
trond67 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Da kom det endelig faktura og jeg har blitt fullverdig betalende medlem :-) Bare å glede seg til fortsettelsen.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: trond67] #2027526 30/10/2015 21:30
pez d spencer Offline
Veteran
Veteran
Sitat: trond67
Da kom det endelig faktura og jeg har blitt fullverdig betalende medlem :-) Bare å glede seg til fortsettelsen.

Samme her - endelig mottatt og betalt ICON_SMILE

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2027588 31/10/2015 11:52
P
Plankepetter Offline
Ringrev
Ringrev
P
Blir spennende og se om jeg får min snart også da.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053672 20/01/2016 08:31
DesmoSkier Offline
Besatt
Besatt
Dagens sak: http://terrengsykkel.no/Telex/NOTS-kan-miste-halve-slagkraften
Jeg tror jeg betalte medlemskontingenten i fjor, men er usikker. Dvs. at jeg skulle ønske det var en enkel måte å sjekke dette på, for jeg ønsker virkelig å være medlem.

Helge
Strava
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053675 20/01/2016 08:41
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Terrengsykkel må tilby abonnement på bladet bundlet med NOTS medlemskap!

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: DesmoSkier] #2053681 20/01/2016 08:51
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: DesmoSkier
Dagens sak: http://terrengsykkel.no/Telex/NOTS-kan-miste-halve-slagkraften
Jeg tror jeg betalte medlemskontingenten i fjor, men er usikker. Dvs. at jeg skulle ønske det var en enkel måte å sjekke dette på, for jeg ønsker virkelig å være medlem.

Et raskt søk i nettbanken?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053693 20/01/2016 09:11
sveinaa Offline
More than words
More than words
Dette er ganske trist. Det som allikevel overrasker meg litt er at jeg faktisk ikke ble veldig overrasket når jeg leste eposten jeg fikk fra NOTS om dette når den kom for et par dager siden.

Jeg er dessverre redd for at det er for blåøyd å tro at det er riktig ressursbruk (sånn det prioriteres per i dag) med stivedlikehold og stibygging så høyt oppe på agendaen. Har man et genuint ønske om å nå målene man har satt seg med blant annet flere medlemmer så må man nok innse at disse ressursene må allokeres og brukes i mye større grad på aktiv verving av medlemmer.

Uten å bruke veldig mye tid på å argumentere for akkurat det så underbygges dette av at alle dugnadstimene som har blitt lagt ned i i de forskjellige prosjektene (som også har vært store suksesser) ikke har gitt den "payoff" som ønsket (og noen har trodd på).

Redigert av sveinaa; 20/01/2016 09:12.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: sveinaa] #2053701 20/01/2016 09:27
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: sveinaa

Jeg er dessverre redd for at det er for blåøyd å tro at det er riktig ressursbruk (sånn det prioriteres per i dag) med stivedlikehold og stibygging så høyt oppe på agendaen. Har man et genuint ønske om å nå målene man har satt seg med blant annet flere medlemmer så må man nok innse at disse ressursene må allokeres og brukes i mye større grad på aktiv verving av medlemmer.

Uten å bruke veldig mye tid på å argumentere for akkurat det så underbygges dette av at alle dugnadstimene som har blitt lagt ned i i de forskjellige prosjektene (som også har vært store suksesser) ikke har gitt den "payoff" som ønsket (og noen har trodd på).

Jeg stusser litt på dette. I artikkelen vi publiserte i morres, nevnes stibygging knapt med ett ord, og selv om NOTS har vært sterkt delaktig i stibyggerprosjekter har de også vært helt klare på at fremover er det arbeid rundt rettigheter og lignende som blir viktig. Om det ikke har blitt kommunisert godt nok er det jo lov å stille spørsmål om, men jeg har hvertfall en helt annen oppfatning av hva NOTS driver med - og ønsker å drive med. De er hvertfall veldig bevisst på at medlemstallet må opp, noe som ble kommunisert i artikkelen, og på årsmøtet for de som var der.

// Kristoffer

Redaktør og fotojournalist, Terrengsykkel

http://www.kippernesfoto.no
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: KKippernes] #2053705 20/01/2016 09:33
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: KKippernes

Jeg stusser litt på dette. I artikkelen vi publiserte i morres, nevnes stibygging knapt med ett ord, og selv om NOTS har vært sterkt delaktig i stibyggerprosjekter har de også vært helt klare på at fremover er det arbeid rundt rettigheter og lignende som blir viktig. Om det ikke har blitt kommunisert godt nok er det jo lov å stille spørsmål om, men jeg har hvertfall en helt annen oppfatning av hva NOTS driver med - og ønsker å drive med. De er hvertfall veldig bevisst på at medlemstallet må opp, noe som ble kommunisert i artikkelen, og på årsmøtet for de som var der.

// Kristoffer

Da har jeg ordlagt meg dårlig. Poenget mitt er at de dugnadstimene som er lagt ned burde vært brukt til verving av medlemmer ikke stibygging/vedlikehold (om målet er å få flere medlemmer.).

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053710 20/01/2016 09:40
larsdx Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men å påstå at stibyggerprosjektet ikke har gitt effekt blir uansett veldig galt. Kanskje ikke i antall medlemmer, nei, men i å redusere konflikter i marka. Etter at Pioneren ble ferdigstilt har det blitt masse bruk i dette området.

Det er ganske sikkert at en del av disse syklistene nok ville syklet blåsti om det ikke var for dette stibyggerprosjektet. At dette er konfliktreduserende og konfliktforebygende er jeg også ganske sikker på.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053712 20/01/2016 09:47
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg vil påstå at en offensiv vervekampanje på de største rittene som Birken, Grenserittet, Nordsjørittet etc, ville gitt mer "payoff" i antall medlemmer samt at det hadde gitt en synlighet NOTS ikke har i dag.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: sveinaa] #2053718 20/01/2016 09:59
K
knutspeed Offline
Ivrig
Ivrig
K
Jeg vil påstå at en offensiv vervekampanje på de største rittene som Birken, Grenserittet, Nordsjørittet etc, ville gitt mer "payoff" i antall medlemmer samt at det hadde gitt en synlighet NOTS ikke har i dag.

Enig. En av utfordringene er vel nettopp splittingen av terrengsyklister, og man vil nå de som er mer all-round på de store rittene. Den harde kjernen stisyklister kjører vel ikke mye ritt.

Når det gjelder medlemmer og ikke-betaling, ref artikkel på terrengsykkel.no: jeg meldte meg inn nylig, og ble litt overrasket over at jeg ikke kunne betale med en gang - at det skal komme en faktura på et senere tidspunkt. Husker ikke hvordan dette skulle skje, pr post eller e-post, men ser at det legger opp til surr. Gi meg mulighet til å betale her & nå, om det så er å lage en manuell betaling i nettbanken.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: larsdx] #2053722 20/01/2016 10:04
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: larsdx
Men å påstå at stibyggerprosjektet ikke har gitt effekt blir uansett veldig galt. Kanskje ikke i antall medlemmer, nei, men i å redusere konflikter i marka. Etter at Pioneren ble ferdigstilt har det blitt masse bruk i dette området.

Det er ganske sikkert at en del av disse syklistene nok ville syklet blåsti om det ikke var for dette stibyggerprosjektet. At dette er konfliktreduserende og konfliktforebygende er jeg også ganske sikker på.

Man må på en måte velge. Ønsker man å vokse i antall medlemmer så må det prioriteres annerledes enn i dag. Kortsiktig vil sannsynligvis en fast ansatt i NOTS gi mer tilbake enn noe annet (selv et lavere konfliktnivå), men en fast ansatt fordrer at man har nok medlemmer (og derfor bør aktiv verving prioriteres. I tillegg vil for mye fokus på "enkelt prosjekter" i NOTS sin regi, fort distansere folk i regioner NOTS ikke har aktivitet på den måten (I Rogalands området har man feks bygget flotte stier uten NOTS. Da kan det være lett for noen å tenke at NOTS ikke er viktige.).

Per i dag er det nesten sånn at lokallagenes aktiviteter overskygger den viktige jobben som gjøres sentralt med den "kjedelige" brevskrivingen. Er det riktig?

Terrengsykkel kunne også med fordel rapportert mer om de "kjedelige" kampene man faktisk har "vunnet" eller avverget. På den måten hadde NOTS fått masse gratisreklame gjennom relevant redaksjonelt stoff.

Redigert av sveinaa; 20/01/2016 10:05.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: sveinaa] #2053727 20/01/2016 10:12
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: larsdx

Man må på en måte velge. Ønsker man å vokse i antall medlemmer så må det prioriteres annerledes enn i dag. Kortsiktig vil sannsynligvis en fast ansatt i NOTS gi mer tilbake enn noe annet (selv et lavere konfliktnivå), men en fast ansatt fordrer at man har nok medlemmer (og derfor bør aktiv verving prioriteres. I tillegg vil for mye fokus på "enkelt prosjekter" i NOTS sin regi, fort distansere folk i regioner NOTS ikke har aktivitet på den måten (I Rogalands området har man feks bygget flotte stier uten NOTS. Da kan det være lett for noen å tenke at NOTS ikke er viktige.).

Per i dag er det nesten sånn at lokallagenes aktiviteter overskygger den viktige jobben som gjøres sentralt med den "kjedelige" brevskrivingen. Er det riktig?

Terrengsykkel kunne også med fordel rapportert mer om de "kjedelige" kampene man faktisk har "vunnet" eller avverget. På den måten hadde NOTS fått masse gratisreklame gjennom relevant redaksjonelt stoff.

I den grad vi har kunnet gjøre det, så har vi gjort det, og det kommer vi til å fortsette med, både på nett og i bladet. Nå er det jo slik at flere av disse kampene er en del av vernearbeidet, som vi har hatt, og kommer til å ha fortsatt økt fokus på. I 2015 tør jeg påstå vi har hatt mer NOTS-stoff enn noen gang før, og den trenden ønsker vi å følge opp.

// Kristoffer

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: KKippernes] #2053728 20/01/2016 10:23
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: KKippernes

I den grad vi har kunnet gjøre det, så har vi gjort det, og det kommer vi til å fortsette med, både på nett og i bladet. Nå er det jo slik at flere av disse kampene er en del av vernearbeidet, som vi har hatt, og kommer til å ha fortsatt økt fokus på. I 2015 tør jeg påstå vi har hatt mer NOTS-stoff enn noen gang før, og den trenden ønsker vi å følge opp.

// Kristoffer

Dette er ikke kritikk til dere.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: sveinaa] #2053730 20/01/2016 10:24
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Oppfattet det ikke sånn heller, ville bare redegjøre for det, og si at vi prøver å gjøre vårt for å skape bevissthet rundt NOTS ICON_SMILE

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053732 20/01/2016 10:28
sveinaa Offline
More than words
More than words
Som konstruktiv kritikk til NOTS kan det jo nevnes at det er ganske fortvilende å lese at grasrotandelen fra tippinga går til Oslo og "stivedlikehold" samtidig som det doneres 280 000,- til Pioneren fra DNB. Kunne ikke feks Tromsø fått grasrotandelen bare for å synliggjøre at NOTS ikke er en Oslo greie?

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: sveinaa] #2053759 20/01/2016 11:17
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nei. Tromsø, eller hvem som helst andre for den saks skyld, kan også registrere seg og få Grasrotmidler. Grasrotmidlene er en lokalsak, det er ikke lov/mulig å opprette innsamling sentralt. Det var intensjonen først, men lot seg altså ikke gjøre. Vill gjetting tilsier også at de knappe 30 som bidrar på Grasrotandel i all hovedsak sokner til Oslo.

Bidraget som kommer inn via Grasrotandelen er dessuten en generell pott, mens pengene fra stiftelser o.l. er knyttet til spesifikke prosjekter.

Når det gjelder stibygging vs aktiv verving av medlemmer så må vi huske at stibygging er viktig kompetansebygging i miljøet. Uten kompetanse på stier, i form av bygging, vedlikehold, merking, brukerkonflikter, trafikkdirigering o.l. så har ikke NOTS så mye annet å farte med. Ja, vi kan skrive knakende gode høringsinnspill, men de høringsinnspillene blir enda bedre om de er akkompagnert av gode og relevante eksempler fra det virkelige liv i Norge, og ikke kun referanser til amerikanske undersøkelser. Vi trenger faglig pondus for at folk skal høre på oss, da kommer vi ikke unna at vi må bruke tid på å tilegne oss den kunnskapen. Men jeg er prinsippielt enig i at vi har brukt veldig mye ressurser i Oslo & omegn på prosjektet i Østmarka. Jeg skulle gjerne sett mer engasjement for å gjøre tiltak andre steder, men da må folk stille opp selv også. Jeg kan skrive lengre rants om hva jeg syns om de som ikke bidrar, men skal spare forumet for dette nå...

Tilbake til poenget; Vi trenger begge deler - og vi har drevet aktiv verving på GTG mm. uten at man kanskje har sett den helt store tilstrømningen. Selv har jeg tatt til orde for at GTG mm. KUN er for medlemmer som kan vise til at de har betalt, rett og slett fordi vi bruker masse ressurser i organisasjonen for å gjennomføre dette, uten at det kommer til uttelling på nyinnmeldinger. Freeloaders er det med andre ord nok av.
[/rant]

| NOTS Bærum - medlem & skribent i Stibyggerhåndboka | I wasn't wrong, I am just far more correct now than I was then. - A. Dershowitz
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053766 20/01/2016 11:29
H
hvittsort Offline
Medlem
Medlem
H
Det er en misforståelse at NOTS er en Oslo-greie, og der har vi kanskje igjen en formidlingsutfordring.

For å synliggjøre hvor NOTS har jobbet det siste året, kan denne siden besøkes: http://www.nots.no/horingsuttalelser/

Oversikten viser at vi har jobbet for ferdselsrettigheter i hele landet.

Vi i NOTS har skrevet litt mer om årsakene til medlemssituasjonen her:
http://www.nots.no/nots-blogger-hvor-ble-det-av-alle-medlemmene/

Redigert av hvittsort; 20/01/2016 11:29.
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: sveinaa] #2053770 20/01/2016 11:41
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Dette er ganske trist. Det som allikevel overrasker meg litt er at jeg faktisk ikke ble veldig overrasket når jeg leste eposten jeg fikk fra NOTS om dette når den kom for et par dager siden.

Og det er her du kommer inn, NOTS vil helt sikkert ta i mot deg med åpne armer, som rekrutteringsansvarlig (:

Jeg vet ikke, men jeg mistenker at NOTS sine stibyggere er folk som ønsker å drive med stibygging i marka, ikke å stå på stand i sentrum. NOTS har tiltrukket seg disse personene fordi NOTS er et sted de kan drive med stibygging, det er kanskje ikke slik at dette er NOTS sitt personell som de kan instruere/bruke som de vil? I så fall er ikke stibygging noe som går på bekostning av andre aktiviteter.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053773 20/01/2016 11:51
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Stibygging/-tilrettelegging har vel aldri vært på NOTS' agenda, men har vært lokallagsaktiviteter i tillegg til vanlig arbeid. Men det er stiarbeidet som er mest synlig..

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053779 20/01/2016 12:01
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Enig i argumentene, og jeg er imponert over arbeidet NOTS har gjort. Det er også sånn at de som engasjerer seg i noe har stor påvirkning på hva dette "noe" blir i praksis. Det er først når man betaler lønn det blir noen særlig styringsrett.

Men noen grep burde være mulig å ta.

Hva koster det å få en ekstern part til å håndtere medlemsregister, innbetaling og evt purring? Flere klubber og arrangementer har løsninger som ligner til forveksling på å melde seg på et sykkelritt. Dette er en rent administrativt tjeneste som nærmer seg hyllevare. Da kan de tillitsvalgte konsentrere seg om det som er det viktigste, som de har kompetanse på, og det man faktisk er interessert i å drive med. Forhåpentligvis nå med flere medlemmer i ryggen.

For verving må være enkelt. Det er et vindu fra man har bestemt seg til entusiasmen forsvinner igjen. Spør enhver nettbutikk om effekten av en langtekkelig og tungvin betalingsløsning...

NOTS har slitt med medlemsadministrasjon i mange, mange år nå, og det er fortsatt ikke kontroll. Det begynner å bli urealistisk å tro at medlemsadministrasjon løses med mer av det samme. NB: Dette er ikke ment som kritikk av styremedlemmer eller andre, men som en beskrivelse av realitetene. Det hadde vært vesentlig verre om NOTS besto av et knippe folk som brant for å drive medlemsregistrering, mens de ikke kunne brydd seg mindre om sykling i skogen...

Så sett i gang nå:
* Send ut purring med helt konkret beskrivelse av fremgangmåte for å betale, direkte til de som ikke har betalt for 2015
* Sjekk priser og betingelser for medlemsadministrasjon, velg den beste tjenesten og sett den i drift

Dagens situasjon koster veldig fort mer, og på mange måter, enn hva en tjeneste koster å kjøpe. Penger, innflytelse gjennom kjøttvekta, en frustrasjon mindre i styrearbeidet, ørlitt større engasjement i medlemsmassen.

Og medlemspotensialet til NOTS er gigantisk mye større enn antall medlemmer pr i dag.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: knut77] #2053780 20/01/2016 12:03
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: knut77

Jeg vet ikke, men jeg mistenker at NOTS sine stibyggere er folk som ønsker å drive med stibygging i marka, ikke å stå på stand i sentrum. NOTS har tiltrukket seg disse personene fordi NOTS er et sted de kan drive med stibygging, det er kanskje ikke slik at dette er NOTS sitt personell som de kan instruere/bruke som de vil? I så fall er ikke stibygging noe som går på bekostning av andre aktiviteter.

Nå snakker jeg for lokallaget, og det er viktig å ha med seg at det er et skille her. Oslo står for stor del av medlemsmassen, men det er altså ett styre lokalt og ett sentralt, i tillegg til øvrige lokallag. Lokalt i Oslo er det i stor grad riktig - vi har dratt inn mange eksterne ressurser i arbeidet i Østmarka de siste sesongene. Samtidig krever det mye administrativt, så det går med, kanskje, uforholdsmessig mye ressurser. Men fortsatt lokalt.

Vi har jo brukt mye tid på stand også - eksempelvis sykkelaksjonen med de øvrige marka-org ved innfallsportene, Verdens Kuleste Dag, stand på Kikut sammen Skiforeningen mm. Og så er det selvfølgelig plenty av møter med de andre marka-org i form av sykkeldiskusjonen i 'kollen, de vanlige møtene i OOF, og selvfølgelig styremøter.

Det jeg prøver å få frem er at kapasiteten er begrenset og det krever at folk tar seg selv i nakkeskinnet og bidrar, enten ved å hanke inn hver eneste en i familien eller ved å bidra selv...

| NOTS Bærum - medlem & skribent i Stibyggerhåndboka | I wasn't wrong, I am just far more correct now than I was then. - A. Dershowitz
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Anders A-R] #2053781 20/01/2016 12:05
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Anders A-R
Nei. Tromsø, eller hvem som helst andre for den saks skyld, kan også registrere seg og få Grasrotmidler. Grasrotmidlene er en lokalsak, det er ikke lov/mulig å opprette innsamling sentralt. Det var intensjonen først, men lot seg altså ikke gjøre. Vill gjetting tilsier også at de knappe 30 som bidrar på Grasrotandel i all hovedsak sokner til Oslo.

Bidraget som kommer inn via Grasrotandelen er dessuten en generell pott, mens pengene fra stiftelser o.l. er knyttet til spesifikke prosjekter.

Når det gjelder stibygging vs aktiv verving av medlemmer så må vi huske at stibygging er viktig kompetansebygging i miljøet. Uten kompetanse på stier, i form av bygging, vedlikehold, merking, brukerkonflikter, trafikkdirigering o.l. så har ikke NOTS så mye annet å farte med. Ja, vi kan skrive knakende gode høringsinnspill, men de høringsinnspillene blir enda bedre om de er akkompagnert av gode og relevante eksempler fra det virkelige liv i Norge, og ikke kun referanser til amerikanske undersøkelser. Vi trenger faglig pondus for at folk skal høre på oss, da kommer vi ikke unna at vi må bruke tid på å tilegne oss den kunnskapen. Men jeg er prinsippielt enig i at vi har brukt veldig mye ressurser i Oslo & omegn på prosjektet i Østmarka. Jeg skulle gjerne sett mer engasjement for å gjøre tiltak andre steder, men da må folk stille opp selv også. Jeg kan skrive lengre rants om hva jeg syns om de som ikke bidrar, men skal spare forumet for dette nå...

Tilbake til poenget; Vi trenger begge deler - og vi har drevet aktiv verving på GTG mm. uten at man kanskje har sett den helt store tilstrømningen. Selv har jeg tatt til orde for at GTG mm. KUN er for medlemmer som kan vise til at de har betalt, rett og slett fordi vi bruker masse ressurser i organisasjonen for å gjennomføre dette, uten at det kommer til uttelling på nyinnmeldinger. Freeloaders er det med andre ord nok av.
[/rant]

Dette er ikke ment som kritikk, men innspill (Men det hjelper sannsynligvis ikke at jeg er en av de du mener fortjener kritikk fordi jeg ikke bidrar.).

NOTS må gjerne fortsette i samme spor som nå, men da vil man sannsynligvis aldri nå målene man ønsker med tanke på medlemmer.

Realiteten er jo at man sliter med å hanke inn medlemmer når man realiserer et så flott og enestående prosjekt som Pioneren (som ligger i Oslo som har vanvittig mange innbyggere), hvordan kan man da tro at det er ved å gjennomføre lignede aktiviteter/prosjekter man vil lykkes?

Kompetanse er alltid viktig, men akkurat nå er det sannsynligvis viktigere for NOTS å få inn medlemmer...

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: oyvin] #2053783 20/01/2016 12:08
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oyvin
(...) Og medlemspotensialet til NOTS er gigantisk mye større enn antall medlemmer pr i dag.

Ja. I høringsnotatet om elsykler i marka finner vi at 1/4 av den voksne befolkningen driver med terrengsykling!
Quote:
Sykling som friluftslivsaktivitet er populært. Nesten halvparten (43%) av den voksne befolkningen bruker sykkel som fremkomstmiddel på turer i naturen, mens en fjerdedel driver med terrengsykling. I tillegg er sykkel et framkomstmiddel som brukes mye til transport.
Kilde

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #2053784 20/01/2016 12:12
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Det første NOTS bør gjøre er å sørge for et innmeldingssystem som fungerer.
Jeg har prøvd å melde meg inn via NOTS sin hjemmeside, men har hverken mottatt noen mail eller noe annet.

Mener å ha sett mange som har klaget på det samme tidligere.
Ingen vits i å verve medlemmer hvis de ikke har et fungerende system for innmelding og betaling av kontigent.

Det bør være helt unødvendig at folk skal gå rundt å lure på om de er innmeldt eller ikke. SKJERPINGS, slik jeg ser det er det helt selvforskyldt fra NOTS sin side at de mister medlemmer/ikke får inn kontigent.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: sveinaa] #2053785 20/01/2016 12:14
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Dette er ikke ment som kritikk, men innspill (Men det hjelper sannsynligvis ikke at jeg er en av de du mener fortjener kritikk fordi jeg ikke bidrar.).

Er du ikke medlem? ICON_SMILE Min kritikk er først og fremst rettet til de som hverken betaler kontingent ELLER bidrar i større/mindre grad.

NOTS må gjerne fortsette i samme spor som nå, men da vil man sannsynligvis aldri nå målene man ønsker med tanke på medlemmer.

Det tror jeg ikke noen er uenig i, spørsmålet er om virkemidlene våre er feil pr nå. Jeg klarer ikke helt å se at stibygging er en feilprioritering, all den tid det faktisk er en av tingene som (tidligere) ble rettet som kritikk mot NOTS. "NOTS er fine greier, men hva GJØR de egentlig?"

Realiteten er jo at man sliter med å hanke inn medlemmer når man realiserer et så flott og enestående prosjekt som Pioneren (som ligger i Oslo som har vanvittig mange innbyggere), hvordan kan man da tro at det er ved å gjennomføre lignede aktiviteter/prosjekter man vil lykkes?

Jeg tror at NOTS viser sin berettigelse ved å demonstrere kompetanse - men vi skal jo ikke være et utbyggingsselskap på noen måte. Stibygging bør jo i utgangspunktet ikke være en av våre kjerneaktiviteter, men for å bygge og opprettholde kompetansen så er det nødvendig...

Kompetanse er alltid viktig, men akkurat nå er det sannsynligvis viktigere for NOTS å få inn medlemmer...

Utvilsomt, men jeg tror ikke det er noen motsetning siden noe gjøres sentralt og noe gjøres lokalt. Krankdrev treffer nok spikeren på hodet. Få systemet til å fungere, så er mye gjort...

Redigert av Anders A-R; 20/01/2016 12:16.

Side 8 av 10 1 2 6 7 8 9 10

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå