Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 10 1 2 3 4 9 10

NOTS trenger deg som medlem.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: JonAre] #967869 16/06/2010 09:16
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: JonAre
Flyers i butikkene var jo ingen dum idé.

Flyers finnes/fantes. Jeg har i hvert fall en liten stabel på kottet hjemme. Disse har litt info om NOTS og i tillegg stivettreglene på baksiden.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Øyvind V] #967884 16/06/2010 09:30
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V
Men for all del; man kan selvsagt selge skjortene for 250,- og tjene enda mer ICON_SMILE

Setter man et lite "WESC"-merke diskret på de også kan man ta 600,-. Verden vil bedras.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: EgilS] #967891 16/06/2010 09:38
Nilsern Offline
Ringrev
Ringrev
Mail sendt ICON_SMILE

Stallen:
- Devinci LEO Sl
- Mondraker E-Crusher R
- Ragley Big Al
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Kjesk] #967937 16/06/2010 10:36
stigeso Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Nutte
Finnes det utarbeidete grus-/landevei-vett-regler også?

Trenger definitivt info.kampanjer mot oss selv + bilfolket også, i.o.m. de fleste antakelig må bruke en vei fram til der stien begynner!

Elevengear har en trøye den amerikanske veitrafikklovens bestemmelser om sykling i veien er trykket. Her er sales pitch'en deres:

"BONUS FEATURE -- If, while riding, you are approached by a motorist who wishes to "discuss" whether your presence in the roadway is a lawful endeavor in the first place, as a courtesy to you, we have added the text of the United States Universal Vehicle Code, §11-1205 to the sleeve, which explains in reasonable detail that a cyclist is in fact allowed the right hand side of the road, as well listing the circumstances under which the cyclist is legally entitled to the entire lane."

Jeg vurderte å kjøpe, men tenkte at det kanskje ikke funker å vise til amerikansk lovgivning her til lands.

Og for å holde meg til topic: Jeg er medlem!

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Øyvind V] #967994 16/06/2010 11:38
Amou Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Øyvind V
En t-skjorte trenger ikke være vanskelig å få til. NOTS-logo foran, stivettreglene bak; f.eks. Bestill fra Kina, og man kan selge dem for 150,- kroner og fortsatt tjene en del.

Jegvilogsåværemedlem-mail sendt.

En slik t-skjorte vill jeg ha.

Flyt & Nyt
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Amou] #968043 16/06/2010 12:36
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor

Jeg har enda igjen skjorter fra første produksjon. De er vaska og bruk mye. Like fine er de ikke men de holder seg utrulig bra.

Når det gjelder fortjeneste får det bli opp til folket sentralt, men å bassere seg på stor fortjeneste tror ikke jeg noe på. Da er det bedre å få ut så mange skjorter som mulig så mange som mulig kan gå med de og så mange som mulig kan se de.

Jeg kunne ønske meg en bomulls variant, og en sykkelvariant med logo nederst bak under sekken.

Supert at folk nå våkner og kommer på banen dette varmer en gammal stabukk ICON_SMILE

Stisykling.no

Å vite betyr lite, om man ikke vet hva det skal brukes til.

< TOC >

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #968069 16/06/2010 13:10
Arne_And Offline
More than words
More than words
En sykkeltrøye i teknisk materiale hadde vært supert, og da helst uten baklommer som de fleste sykkeltrøyer kommer med. Jeg foretrekker en fotogen (les: kraftig) farge.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #968076 16/06/2010 13:15
-Joachim- Offline
Entusiast
Entusiast
Sier seg selv at dette er verdt 100 spenn!

I'm in!

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #968081 16/06/2010 13:23
BrM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
hadde planer om å melde meg inn,
hadde glemt det,
har sendt email.

hva gjelder t-skjorte ønsker jeg meg en slik stigeso nevner, med stivettregler på ryggen og sykle-i-veien-kverulering på siden eller erme.

Sitat: StigB
Jeg kunne ønske meg en bomulls variant, og en sykkelvariant med logo nederst bak under sekken.

ditto

Team Hobby
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: BrM] #968089 16/06/2010 13:29
JonAre Offline
Besatt
Besatt

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: JonAre] #968092 16/06/2010 13:38
Arne_And Offline
More than words
More than words

+1

Jeg synes stivettreglene bør stå et annet sted enn ryggen hvis det lages en sykkeltrøye, siden ganske mange stisyklister har sekk når de sykler.

Redigert av Arne_And; 16/06/2010 13:39.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Arne_And] #968113 16/06/2010 14:19
Morten DMR Offline
Ringrev
Ringrev
Er det noen her som har konto på utfor.com? Poste en maken tråd der?

Stisykling har høyere oppløsning enn dataspill.
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Morten DMR] #968119 16/06/2010 14:33
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Og de andre sykkelforumene. Syklingensverden. ...Og er det ikke et Birken-forum?

...Og det med en Facebook-side for NOTS syntes jeg var en god idé selv, i alle fall. Det er en effektiv metode å spre informasjon på. Kanskje noen i styret kan ta tak i det, eller gi et medlem mandat til på gjøre det for seg?

[Ta kontakt hvis du trenger hjulbygging.]
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Stein] #968125 16/06/2010 14:38
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Stein
...Og det med en Facebook-side for NOTS syntes jeg var en god idé selv, i alle fall. Det er en effektiv metode å spre informasjon på. Kanskje noen i styret kan ta tak i det, eller gi et medlem mandat til på gjøre det for seg?

Facebook | NOTS

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: JonAre] #968137 16/06/2010 14:56
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor

Skumle greier ICON_BLUSH

Ikke si noe, i NOTS sin ånd har jeg knegått til et nytt kors og denne gangen FB. Romeriksmester i å krype til kors.

Supert, da er vi i gang på mange fronter, takk til Simen Nettredaktør som tok steget for oss inn på FB ICON_SMILE

Stisykling.no

< TOC >

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: JonAre] #968140 16/06/2010 14:58
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Se der, ja! Supert! Få inn en skikkelig motiverende lokketekst om hva Nots er og gjør, og hvem de gjør det for på forsiden, nå.

yes

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Stein] #968203 16/06/2010 17:41
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Da har jeg behørig trykket "liker" på Nots hos FB også. Og postet link på SkiogSykkel sine FB sider.

Om noen i NOTS har en god pressemelding/artikkel tilgjengelig, så kan vi godt få ut en nyhet om dette på www.skiogsykkel.no også!

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: hbakken] #968210 16/06/2010 17:52
Morten DMR Offline
Ringrev
Ringrev
Hei igjen. Dette har det jo kommet veldig mye bra ut av. For å ikke rote til denne tråden, syns jeg vi kan oprette en til, men mere NOTS tiltaksorientert. En tråd med forslag til NOTS, tilbakemeldinger fra dem o.s.v.

Har jo blant annet vert oppe forslag om å sette ut stivettreglene på skogstavlene rundt om kring. Dette syns jeg er et bra tilltak, og jeg mener en egen tråd kunne vert en god ide så det ikke bare koker bort i kål. Er andre enige?

Stisykling har høyere oppløsning enn dataspill.
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #968266 16/06/2010 19:15
Yeti-man Offline
Ringrev
Ringrev
www.nots.no står det
Quote:
..og vi hører forslag om å begrense de områder som syklister lovlig kan ferdes i...

Uten direkte henvisning til slike "forslag/uttalelser" bli dette for tynt, og (kan) oppfattet som "self pettiness".

Selv er jeg en avislesende og nyhetsoppdatert person, og jeg kan ikke erindre noe nevneverdig rundt dette foruten "bråket" iforb. råkjørere rundt Songsvann og lignende en del år tilbake i tid.

Ikke noen vits i å blåse live i et vannglass uten at det er ulv tilstedet.

Ikke missforstå meg, JA jeg er MTB syklist, JA jeg støtter opp om en organisasjon som NOTS, (JA jeg har vært medlem av NORBA), JA jeg er for MTB sykkelisters rettigheter og plikter, men med mindre dette er en sak, ser jeg ingen grunn til å mobilisere uten en reell interessekonflikt. Da vil "fi" mobilisere og vips er det en oppstått en konflikt selv om det var den man ikke ønsket.

Denne diskusjonen utarter seg fort til at "... nå gutter og jenter, -nå må vi gjøre noe!" uten at det er noe å gjøre noe med. Men at NOTS kan være et samlende sted for MTB entusiaster, aktive (rittsyklister), mosjonister, utstyrs freaker, osv er kun positivt. Men ikke lag noen kampsaker av noe som kanskje ikke er.

Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #968275 16/06/2010 19:28
Yeti-man Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: StigB
Det er ingen selvfølge at vi i fremtiden skal få lov til å benytte stiene til sykling.

Så lenge Allemannsretten står (og den står meget sterkt i Norge), så er dette en selvfølge.

Redigert av Yeti-man; 16/06/2010 19:28.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Yeti-man] #968277 16/06/2010 19:30
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Hva med alle nasjonalparkene der enkelte har villet forby sykling, da?

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Yeti-man] #968305 16/06/2010 20:02
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor
Quote:
Som bruker av allemannsretten har du også plikter. Enhver skal opptre hensynsfullt og varsomt så det ikke voldes skade eller ulempe for eier, bruker eller andre. Ta også hensyn til miljøet.

Du må gjerne henvise til allemannsretten, men vi kan ikke være så blåøyd og tro at ikke grunneier stenger eller forbyr ferdsel som virker uaktsomt på andre brukere. Den vurderingen om oppførselen uaktsom er det ikke vi som syklister som tar, den er det andre som vurderer og bedømmer.

Jeg er enig i at vi ikke skal lage saker ut av ingenting, det har ikke jeg eller noen andre i NOTS tid til. Noe av virksomheten går på informasjon og holdningsskapende arbeid.

Jeg forstår at ikke alle henger med og er like begeistret i NOTS det er en del av demokratiet. Vi har nok ikke vært flinke nok til å informere om de saker vi har kjempet og hva utfallet kunne ha blitt om vi ikke hadde tatt opp kampen. For det ville nok vært en del begrensninger vedr. sykling i utmark, selv med allemannsretten er jeg redd.

Min tanke den gang det stormet som verst var å få debatten vekk fra media og pressen og heller møte bestemmende myndigheter rundt et bord. Ofte så har det en dempende virkning og så slipper en disse til tider kritiske debattene opp under takstolene i aviser og på forumer rundt om.

Praktisk så har vi bistått med sti-vedlikehold. DNT Oslo ble svært positivt overrasket når de fikk en henvendelse om bistand til sti-rydding. Sånn har det vært andre steder også. Jeg ser ikke på dette som en plikt, men jeg synes det er naturlig at vi også bidrar som brukere til å holde stiene godt farbare for alle.

Stisykling.no

< TOC >

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #968361 16/06/2010 21:16
Yeti-man Offline
Ringrev
Ringrev
Grunneier selv kan ikke stoppe fri ferdsel i utmark. Allemannsretten er styrt av friluftsloven og den åpner for fri ferdsel gitt at det ikke går på bekostning av miljøet (fritt kort beskrevet).

Nasjonalparker (selv om de ligger på privat eiet grunn) forvaltes av de respektive nasjonalpark forvallterene (fylkesmann, politisk og fagelig oppnevnte forvaltnings enheter ol.

Allemannsretten gjelder også jf. friluftsloven på innmark, dog sterkt begrenset.

Det jeg tror vil tjene saken, er at NOTS bruker sn energi til opplysning og informasjon at når MTB syklister bruker fornuft og retter seg etter de regler som foreligger for ferdsel i inn og utmark, så blir det mindre "konflikt". Denne informasjonen må da også være sterk internt i miljøet hva som er god og dårlig ferdsel mht. stisykling og sykling utenfor sti og grus.

Tilsniking, og over tid oppkjøring, av nye stier uten tillatelse må det tas avstand fra. Om MTB syklister skal få fortsette i fremtiden med den frie ferdselen vi har i dag, er det prisgitt ikke at bare "motparten" forholder seg i ro, men også et MTB miljøet overholder "spille reglene".

I takes two to tango!

;-)

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Yeti-man] #968400 16/06/2010 22:17
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Yeti-man
Grunneier selv kan ikke stoppe fri ferdsel i utmark. Allemannsretten er styrt av friluftsloven og den åpner for fri ferdsel gitt at det ikke går på bekostning av miljøet (fritt kort beskrevet).

Da så. Da legger vi ned hele dritten, da, siden vi bare kan gi blaffen i hva folk synes om oss og hvordan vi oppfører oss, for det står jo i LOVEN at vi kan gjøre hva pokker vi vil!

At vi ikke har tenkt på det før!

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Yeti-man] #968550 17/06/2010 07:33
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor
Sitat: Yeti-man

Det jeg tror vil tjene saken, er at NOTS bruker sn energi til opplysning og informasjon at når MTB syklister bruker fornuft og retter seg etter de regler som foreligger for ferdsel i inn og utmark, så blir det mindre "konflikt". Denne informasjonen må da også være sterk internt i miljøet hva som er god og dårlig ferdsel mht. stisykling og sykling utenfor sti og grus.

Tilsniking, og over tid oppkjøring, av nye stier uten tillatelse må det tas avstand fra. Om MTB syklister skal få fortsette i fremtiden med den frie ferdselen vi har i dag, er det prisgitt ikke at bare "motparten" forholder seg i ro, men også et MTB miljøet overholder "spille reglene".

He he, se der fikk du med deg poenget ICON_SMILE

Quote:
Om NOTS

Norsk Organisasjon for Terrengsykling er en politisk uavhengig organisasjon som ble startet i 2004. NOTS ble startet av en gruppe terrengsyklister som ser behovet for en nasjonal organisasjon som ivaretar alle terrengsyklisters interesser.

Grusvei, sti, North Shore eller høye dropp? Det spiller ingen rolle. NOTS skal representere alle som definerer seg som terrengsyklister. Vi som ferdes på to hjul utenfor asfalt har alle en felles interesse i å sikre våre rettigheter og muligheter.

Norske syklister er gjennom allemannsretten sikret rettigheter som er helt unike i verdenssammenheng. Likevel ser vi stadig eksempler på holdninger og vedtak som søker å innskrenke disse.

Vi ser skogsområder som egner seg ypperlig til terrengsykling forfalle eller omreguleres. Vi hører om konflikter mellom syklister og andre brukergrupper som gående og skiløpere, og vi hører forslag om å begrense de områder som syklister lovlig kan ferdes i.

NOTS skal være en motvekt til andre brukergrupper i marka, som sikrer at bestemmende myndigheter tar våre meninger og behov på alvor. Vi ønsker også å øke forståelsen for vår aktivitet hos dem som ikke deler vår entusiasme for sykling utenfor allfarvei. Ikke minst ønsker vi å sørge for at vi syklister selv tar hensyn til dem vi møter på vår vei og til naturen vi ferdes i.

Dette vil vi oppnå gjennom aktivt opplysningsarbeid, vedlikeholdsarbeid i turområder og deltakelse i politiske prosesser som berører utøvelse av terrengsykling.

Norsk Organisasjon for Terrengsykling

Dette du er inne på er vel det NOTS har gjort hele tiden og som var intensjonen. Til tross for allemannsretten stengte Bergen kommune en del områder for sykling (rett meg om jeg husker feil) Oslo kommune ville stenge marka's stier fordi det var så mange stygge episoder på grusveiene. Likeså ville Østmarkas venner. Det var sterke krefter i gang og jeg tør påstå at hadde ikke NOTS den gange gått inn ville nok mange måtte se seg om etter andre steder å sykle. Jeg sier dette fordi jeg var en av de som satt mitt i disse prosessene. Argumentet var uforsvarlig oppførsel noe som ga grunneier rett til å agere.

Jeg er enig grunneier kan ikke uten videre stenge eller stoppe, men om han eller grupper opplever uforsvarlig oppførsel står det han fritt til å stenge disse ute, det har vi sett i Bergen blant annet.

Jeg velger å kjempe videre for noe jeg tror sterkt på. Ingen vil klare å overbevise meg om at allemannsretten vil være frikort for bruk av stinettene i dette landet i all fremtid, jeg ser på den som en veileder.

Stisykling.no

< TOC >

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: StigB] #968618 17/06/2010 08:42
Yeti-man Offline
Ringrev
Ringrev
Quote:
Jeg er enig grunneier kan ikke uten videre stenge eller stoppe, men om han eller grupper opplever uforsvarlig oppførsel står det han fritt til å stenge disse ute, det har vi sett i Bergen blant annet.

Men da er det viktig at man retter seg etter de nasjonale og lokale reglene slik at episoder ikke får generaliserende følger.

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Yeti-man] #968700 17/06/2010 10:09
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har meldt meg inn!

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley 29"/Trek Farley/Giant Defy - nots.no
Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: simenf] #969316 17/06/2010 22:31
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
...Men hvem er "Nots Terrengsykkel"? ...Og hvorfor har "vi" den/han i tillegg til facebook.com/NOTS.no ?

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Stein] #971471 21/06/2010 20:32
C
chrism Offline
Fersking
Fersking
C
E-post sendt!

Re: NOTS trenger deg som medlem. [Re: Stein] #971518 21/06/2010 21:31
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Stein
...Men hvem er "Nots Terrengsykkel"? ...Og hvorfor har "vi" den/han i tillegg til facebook.com/NOTS.no ?

Det lurer jeg også litt på. Hvorfor ikke bare lage en gruppe?

[edit] Og den var jo allerede laget selvfølgelig... Da så, NOTS er ikke lenger vennen min, men gruppen min.

Redigert av Dan; 21/06/2010 21:32.
Side 2 av 10 1 2 3 4 9 10

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå