Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 23 av 25 1 2 21 22 23 24 25

Blogg - Treningsprogram sesongen 2009

Re: Sykkelparadiset Gol [Re: Marius-H] #777323 28/07/2009 18:46
Immer Offline
Entusiast
Entusiast
Hei

Artig å lese om opplegge ditt Sigmund.

Enig med Marius-H at det hadde vært artig å se hva laktatverdiene er etter en 20 min FTP test.

For hvis du starter litt for hardt, vil du få høye laktatverdier i starten, som vil gjøre at du generer mindre effekt(les watt)i løpet av de 20 min.

Derfor mener jeg at laktatverdier har mye å si i forhold til intervall trening.Derfor viktig å kjenne kroppen sin ICON_SMILE

Når du kjører de testene følger du noen ganger med på hva pulsen er ??

Trondheim - Oslo er veldig langt...
Re: Sykkelparadiset Gol [Re: Immer] #777359 28/07/2009 19:39
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Sitat: Immer
Hei

Artig å lese om opplegge ditt Sigmund.

Enig med Marius-H at det hadde vært artig å se hva laktatverdiene er etter en 20 min FTP test.

For hvis du starter litt for hardt, vil du få høye laktatverdier i starten, som vil gjøre at du generer mindre effekt(les watt)i løpet av de 20 min.

Derfor mener jeg at laktatverdier har mye å si i forhold til intervall trening.Derfor viktig å kjenne kroppen sin ICON_SMILE

Når du kjører de testene følger du noen ganger med på hva pulsen er ??

Takk, og helt enig i at det er utrolig viktig å kjenne kroppen.

Jeg følger aldri med på puls når jeg kjører tester. Taktikken har vært å starte på en watt som jeg mener jeg burde klare å holde. Hvis ting kjennes bra etter 1 min legger jeg på litt ekstra og holder denne intensiteten i 3 - 4 min. Fra derav og inn gir jeg alt.

Erfaringsmessig kan man ikke stole på kroppens signaler de første 3 - 4 min, adrenalin og anaerob kapaistet gjør at de minuttene kjennes veldig lette. Men som sikkert har erfart så kommer regninga veldig fort hvis man har åpnet for hardt.

Her er forresten noen skjermdumper av wattgrafen på testene mine i år.

Den første er et nesten perfekt drag. Jeg har nesten ikke krefter til spurt og etter et par rolig minutter holder jeg nesten helt konstant intensitet. Den andre var de første 10 min for rolig. Jeg hadde også nok igjen til å klare en ordentlig spurt, med andre ord så kunne jeg ha gitt på mer underveis.

Vedlegg 20minrekord.JPG20minnest.JPG

Re: Sykkelparadiset Gol [Re: sigmund1] #777366 28/07/2009 19:45
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Imponerere test. Veldig estetisk og jevn kurve. ICON_SMILE Ser ut som du kjenner kroppen din godt. Er denne testen tatt inne på rulle? Hvis ikke hadde det vært artig å vite hvor du greier å kjøre så jevnt ute.

Redigert av Marius-H; 28/07/2009 19:46.

Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
Re: Sykkelparadiset Gol [Re: Marius-H] #777412 28/07/2009 20:30
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Den er tatt på rulle. Skal se om jeg finner noen jevne utendørsdrag. Hemmeligheten er høy frekvens!

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #778016 29/07/2009 17:52
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Ser du kjører en del økter i sone 3, MEN med din terskelwatt er vel egentlig mye av treningen din i sone 2 på intervallene?
Fikk disse prosentvise (av VO2 Max) intensitetene for draga din.
79-84% Sone 2/3
80-85% Sone 2/3
81-88% Sone 2/3/4
85-89% Sone 3/4
88-92% Sone 4

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Hekta-MTB] #779125 31/07/2009 10:07
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Sitat: Hekta-MTB
Ser du kjører en del økter i sone 3, MEN med din terskelwatt er vel egentlig mye av treningen din i sone 2 på intervallene?

Det stemmer at en del av treningen min er i det som vel må kalles en høy sone 2/lav sone 3. Coggan kaller dette "Sweet spot training" og tanken er at høy sone 2 stimulerer terskel kapasiteten samtidig som restitusjonstida etter en slik økt er kort. Det betyr at man kan få veldig mye treningstid som øker terskelen og for oss med full tids jobb er tanken at dette er svært effektiv trening.

Jeg har i år eksperimentert med dette intensitetsnivået, blant annet ved å ha 4 intervalløkter i uka, og altså to dager på rad med intervaller. Foreløpig prøver jeg meg litt fram med mengde pr uke og lengde på arbeidsperiodene. I vinter holdt jeg meg stort sett rundt 60 min arbeidsperioder pr økt mens nå til vinteren planlegger jeg å teste ut om kroppen tåler 90 min arbeidsperioder.

Siden terskelen min har fått et fall etter skaden, samtidig som mengde har vært litt vanskelig på grunn av skulderen har jeg valgt å gå tilbake til denne treningsformen nå i sommer.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #784579 08/08/2009 13:13
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Etter å ha tryna på trikkeskinner for første gang i mitt liv måtte jeg ta et par/tre dagers pause fra trening. Det var kanskje like greit for en oppsummering av treningsmengden siden jeg satte meg på sykkelen igjen etter kravebensbruddet forteller at jeg har trent svært mye gasnke hardt.

I perioden 4. juli til 4. august har jeg totalt hatt 17 intervalløkter, det betyr nesten 4 intervalløkter i uka, og nesten 70% av øktene i perioden har vært intervaller. Den samme perioden har resultert i 7 timer og 30 min i intervallet 335W - 400W, 1t30min i intervallet 400W - 465W, 10 min 465W - 560W og 5 min over 560W.

Det må jo kunne sies å være en ganske hard treningsperiode. Dermed er det på tide med en litt roligere uke, og denne uken blir det kun intervallene på mandag (som jeg regner til forrige uke) og Sarperittet på Søndag.

Det var forsåvidt meninga å trene hardt lenge, og sjokke kroppen tilbake til nivået før de 3 ukene med treningsopphold Som nevnt i posten ovenfor har jeg gått tilbake til grunntreningsprinsippene for å jobbe med terskelen. Grunnen til dette har vært todelt, for det første trengte terskelen litt stimulering igjen etter mye VO2 max trening før skaden. For det andre mistet jeg såpass mye kapasitet på de tre ukene jeg ikke fikk trena at jeg mener det var her jeg kunne gjøre mest nytte.

I de siste to tre ukene frem mot Birken skal jeg legge inn litt VO2 max intensitet igjen. Mest for ikke å få sjokk når det begynner å gå fort i bakken til Skramstad.

Dataene for mine siste treningsøkter finner dere på bloggen min.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #784859 09/08/2009 07:24
E
efg Offline
Entusiast
Entusiast
E
Hvor mye har du egentlig forbedret terskelwatt fra i fjor til i år. De wattverdiene dine er jo intet mindre enn imponerende?

Går ut ifra at det er CP verdier for 5 min og oppover som har økt mest, all den tid det virker som du har hatt mest fokus på sone 3 og 4.

Erik
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: efg] #785036 09/08/2009 13:50
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Jeg fikk dessverre aldri kjørt noen tester når jeg var i toppform rett før jeg brakk kravebenet. Verken på CP5 min eller terskel.

Når det gjelder soneinndelingene kan det hende jeg forvirrer litt. Når jeg startet denn etreninsbloggen så trodde jeg at de færreste hadde noe særlig forhold til wattsoner. Jeg prøvde derfor å lage mine "egne" wattsoner som var tenkt å falle sammen med olympiatoppen pulssoner. Med andre ord, når jeg kjørte et drag litt under terskel oppførte min puls seg som om jeg skulle kjørt i olympiatoppens sone 3.

For mer om mine soner kan du sjekke ut bloggen min bikeracingandtraining.blogspot.com, hvor jeg skal legge ut en oversikt over treningssonene jeg bruker.

Jeg føler meg rimelig sikker på at terskelwatten er den som hadde forbedret seg mest. Gjennom hele vinteren kjørte jeg bare intervaller under terskel. Det var først i april jeg begynte med intervaller over terskel. For en indikasjon på forbedringen har jeg to økter som kanskje kan brukes.

PÅ klatringen til Tryvann i fjor brukte jeg 15.54, da snittet jeg 423W. Det var i august og jeg hadde trent veldig bra gjennom sommeren. Dog var jeg nok ikke i toppform, men ikk eså veldig langt unna. Uka etter syklet jeg tross alt birken på 2.49 og hang med ledergruppa opp til Skramstad.

27. mars gjennomførte jeg den siste 20 min jeg har gjort, den ble kjørt innendørs på rulle og resulterte i 427W.

Tryvann draget er for det første i ritt, for det andre 4 min kortere, for det tredje utendørs og for det fjerde oppover. Alt dette skulle tilsi en terskelforbedring på minst 15W antagelig 20W - 25W, og det var kun til april. Jeg var i vesentlig bedre form i juni enn jeg var i mars.

Når det gjelder CP5min fikk jeg kjørt en litt halvveis test i begynnelsen av juni. PÅ grunn av litt bomgiring og slikt endte den opp på 515W men de første 4.08 (Kongsbakken med 50 sek tillegg) snittet jeg 520W. Løpsopplegget her var ikke allverden, og ikke hadde jeg noen spesielt god dag heller. Jeg gikk ut en god del for hardt og snittet 550W de første 2 min. Jeg tror nok jeg var god for 525W - 530W på 5 min med ne god dag og full fokus.

I fjor hadde jeg på slutten av juni 510W på et rekordforsøk på CP5min.

Dermed kan jeg anslå en forbedring i terskelwatt på minst 5% kanskje oppmot 10% fra ifjor, mens forbedringen i CP5min ikke er mer enn maks 3% - 4%, hvor da mesteparten egentlig kommer fra forbedringen i terskelwatt.

Dette ble kanskje litt mye spekulasjoner og "hvis tanta mi hadde hatt så hadde a vært onkelen min" men siden sesongen min gikk i dass forbeholder jeg meg retten til å spekulere litt i hva som kunne ha vært.

Dessverre frykter jeg wattforbedringen er irrelevant all den tid jeg i tillegg er blitt vesentlig feigere i år enn jeg var i fjor. Ritt avgjøres som kjent på tid og ikke på watt.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #785891 10/08/2009 17:22
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Du skulle vært med på Bane NM i helga Sigmund. Der hadde du gjort det skarpt! Spes på 4km. ICON_LAUGH

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Marius-H] #792512 18/08/2009 20:16
bullet Offline
Besatt
Besatt
Ja, er du fornøyd med innsatsen på Kalasmila idag?

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: bullet] #792548 18/08/2009 20:40
B
benn Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Veldig mye bra tips i denne tråden! Har nettopp kjøpt meg watthjul selv, og har fått enda mer motivasjon etter å ha lest om dine erfaringer.

Hvilken rulle bruker du når du kjører watt trening innendørs? Ser du oppnår nesten like høye verdier på rulle kontra ute, har selv store problemer med å kjøre 5min drag på FTP på rulla :s misstenker at det kan være billigrulla mi som gir dårlig/urealistisk motstand

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: benn] #792629 18/08/2009 22:09
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Har du tattis på leggen og kjører i Frøy drakt?

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: Marius-H] #793732 20/08/2009 13:09
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Nei dessverre, er redd det er en annen Sigmund, nemlig Evje. Han er nok hakket vassere enn meg på tempo. Jeg heter Aas og har ingen tattis og syklet i en sort Zoncolan tempodress.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: benn] #793736 20/08/2009 13:11
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Sitat: benn
Veldig mye bra tips i denne tråden! Har nettopp kjøpt meg watthjul selv, og har fått enda mer motivasjon etter å ha lest om dine erfaringer.

Hvilken rulle bruker du når du kjører watt trening innendørs? Ser du oppnår nesten like høye verdier på rulle kontra ute, har selv store problemer med å kjøre 5min drag på FTP på rulla :s misstenker at det kan være billigrulla mi som gir dårlig/urealistisk motstand

Takk, det er hyggelig å høre. Jeg bruker en den rimeligste Tackx rulla og Powertap wattmåleren. Har aldri kjørt 5 min drag på rulla, det venter jeg med til jeg kommer meg ut.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: bullet] #793739 20/08/2009 13:18
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Sitat: bullet

Etter forholdene svært fornøyd. Basert på mine målsettinger neste år på tempo må jeg nok ned mot 12.40 på mila. Per nå har jeg ikke temposykkel og dette var første gang i år jeg testet ut bøylene. Syklen er i tillegg ny av året og jeg satt alt for høyt i forhold til aerodynamisk optimalt.

Beina var heller ikke i storform. jeg var på en svært så lang fjelltur i helga og dette kombinert med noen sene kvelder og godt drikke gjorde at jeg var så støl at det var så vidt jeg kom meg opp av senga på mandag.
Dermed, en objektivt middlemådig tid på 13.54 er jeg dermed forholdene tatt i betraktning brukbart fornøyd med. Jeg tok ihvertfall ut absolutt alt jeg hadde.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #793818 20/08/2009 16:05
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: sigmund1

Etter forholdene svært fornøyd. Basert på mine målsettinger neste år på tempo må jeg nok ned mot 12.40 på mila. Per nå har jeg ikke temposykkel og dette var første gang i år jeg testet ut bøylene. Syklen er i tillegg ny av året og jeg satt alt for høyt i forhold til aerodynamisk optimalt.

Beina var heller ikke i storform. jeg var på en svært så lang fjelltur i helga og dette kombinert med noen sene kvelder og godt drikke gjorde at jeg var så støl at det var så vidt jeg kom meg opp av senga på mandag.
Dermed, en objektivt middlemådig tid på 13.54 er jeg dermed forholdene tatt i betraktning brukbart fornøyd med. Jeg tok ihvertfall ut absolutt alt jeg hadde.

Det er vanskelig å holde farten oppe på den dårlige asfalten. Fatter ikke de greier å kjøre 1230 der. Kanskje det er lettere og lettere jo fortere du kjører. Ikke veit jeg...Jeg sykla der selv på 14:28, beina var vannvittig tunge etter Øyeren.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #793953 20/08/2009 19:48
bullet Offline
Besatt
Besatt

Hørtes ikke ut som en optimal forberedelse det nei. For min egen del er jeg fornøyd med 14,10. Har ikke sittet på temposykkelen på et par måneder, smakte derfor bra med ny pers, 4. plass og nok en pokal (hurra for 1/3 premiering i VC). Neste år bryter jeg 14 minuttersgrensa, det er jeg rimelig sikker på ICON_SMILE

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: bullet] #800634 30/08/2009 11:29
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Det er vel på sin plass med en gratulasjon her, Sigmund!

Du klarte jo pinadø årets ambisjon, med bittelitt margin tilogmed, til tross for kravebeinsbruddet!
Jeg tar av meg hatten, gratulerer så mye!

Må være morro å få såpass godt betalt for innsatsen, jeg skulle gjerne opplevd det samme. Kanskje neste år...

Re Sykkelklubb
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: NilsRegin] #800824 30/08/2009 18:34
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Tusen takk, men jeg er redd jeg hadde litt høyere ambisjoner i år.

Jeg hadde antagelig for høye forventinger, men jeg klarer ikke å være helt fornøyd allikevel.

Det tristeste er at jeg har blitt en skikkelig dårlig terrengsyklist. Jeg var ute på en liten stitur i dag og stipartier jeg lett syklet for to, tre år siden måtte jeg nå gå. Det er nesten litt juks å føre treningsblogg her på terrengsykkel.no når grussykkel.no dessverre er blitt en bedre beskrivelse på undertegnedes aktivitet.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #805178 04/09/2009 17:37
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Beklager missen min...
Jeg søkte deg opp et sted, og der stod det at du kom inn på 19. plass. Mulig det var i aldersklassen og ikke elite, jeg veit ikke.
Uansett har jeg nå lest gjennom den andre bloggen din, og skjønner jo at du ikke traff helt.
Det var veldig synd. Du var neppe den eneste som bomma med det meste den dagen, men når man står midt oppi det føles det innmari kjipt likevel.
Det samme skjedde med meg, selvom vi er i hver vår divisjon. Når man ikke får ut det som føles er potensialet klarer man ikke helt å bli fornøyd, selvom prestasjonen isolert sett kanskje ikke er så halvgæærn likevel.

Jeg har fulgt denne bloggen din med stor interesse, og trur jeg har lært en god del på veien.
Jeg adopterte opplegget ditt med å prioritere hardkjøring, men dessverre har jeg ikke fått den uttellinga jeg planla. Skjønner ikke hvorfor heller, når jeg ser tilbake på det kan jeg ikke se hva som gikk gæærnt.

Håper du fortsetter å blogge enten "her eller der", og ønsker deg fortsatt lykke til.
Til neste år går det nok bedre ICON_SMILE

Re Sykkelklubb
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: NilsRegin] #805560 05/09/2009 12:46
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Sitat: NilsRegin
Beklager missen min...
Jeg søkte deg opp et sted, og der stod det at du kom inn på 19. plass. Mulig det var i aldersklassen og ikke elite, jeg veit ikke.
Uansett har jeg nå lest gjennom den andre bloggen din, og skjønner jo at du ikke traff helt.
Det var veldig synd. Du var neppe den eneste som bomma med det meste den dagen, men når man står midt oppi det føles det innmari kjipt likevel.
Det samme skjedde med meg, selvom vi er i hver vår divisjon. Når man ikke får ut det som føles er potensialet klarer man ikke helt å bli fornøyd, selvom prestasjonen isolert sett kanskje ikke er så halvgæærn likevel.

Jeg har fulgt denne bloggen din med stor interesse, og trur jeg har lært en god del på veien.
Jeg adopterte opplegget ditt med å prioritere hardkjøring, men dessverre har jeg ikke fått den uttellinga jeg planla. Skjønner ikke hvorfor heller, når jeg ser tilbake på det kan jeg ikke se hva som gikk gæærnt.

Håper du fortsetter å blogge enten "her eller der", og ønsker deg fortsatt lykke til.
Til neste år går det nok bedre ICON_SMILE

Ingen fare, tok det absolutt ikke ille opp. Jeg tror egentlig jeg hadde litt for høye forventninger gitt at det var årets første terrengritt.

Utrolig trist å høre at uttellinga ikke ble som planlagt. Hva var det som ikke gikk? Var formen/beina dårlig, løpsopplegg, eller andre ting?

Jeg har definitivt tenkt til å fortsette blogginga, både her og der. Det har blitt ganske få poster i det siste fordi jeg har vært litt deppa og lei. Deppa over at kroppen ikke kjentes bra i en ganske lang periode, og lei fordi jeg jobba så hardt uten å få noe særlig uttelling. Dog håper og tror jeg at jeg har løftet meg et hakk, og at jeg kommer til å få nytte av det gjennom neste års vintertrening og at jeg neste år vil komme enda sterkere tilbake.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #805598 05/09/2009 14:15
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kanksje en god idé å kjøre flere terrengritt i forkant av Birken?

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: erling] #805678 05/09/2009 17:05
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Det vil jeg mene, dessverre crashet alle i år enten med skade, jobb eller andre forpliktelser. Vanligvis prøver jeg å sykle raumer, farris, terrengsykkelrittet, grenserittet, en eller to nissancup og kanskje noen mindre ritt i tillegg, men i år ble det ikke slik.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #805684 05/09/2009 17:20
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kjører du like strukturert denne høsten og vinteren også, Sigmund? altså 4 intervaller i de harde ukene?

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: kjerts] #809164 10/09/2009 09:21
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Planen er helt klart å være like strukturert i vinter som ifjor. Akkurat hvordan opplegget mitt blir har jeg ikke bestemt meg for enda, så om strukturen betyr 4 intevalløkter i uka vet jeg ikke enda. Jeg må først gjøre en analyse av hvilke feil jeg gjorde i år, og hvilke svkaheter jeg har som må forbedres for å nå neste års mål.

Jeg hadde forøvrig tenkt å lage en liten artikkelserie på bloggen min om hvordan man bør gjennomføre årsplanleggingen av treningen.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #809166 10/09/2009 09:24
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
En ting å vurdere, som ikke må oppfattes som negativt, er å sykle mer ute også gjennom høst og vinter.

Det er viktig å få watten ned i pedalene også på veien og i terrenget.
Jeg tror også at du har litt å hente på sittestilling. Bruk vinteren til å eksperimentere og evt tøye bakside lår, rumpe, hofteledd for å kunne ligge lavere i bukken på raceren.
Da henter du mer enn fire sekunder tipper jeg.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sykkeloyvind] #809426 10/09/2009 13:31
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sykkeloyvind
En ting å vurdere, som ikke må oppfattes som negativt, er å sykle mer ute også gjennom høst og vinter.

Ja, etter en vinter med nesten bare rulletrening og effektfokus, skal i alle fall jeg prøve å variere litt mer neste vinter. Mulig det blir noen knebøy, også.

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: kjerts] #809623 10/09/2009 19:18
S
sigmund1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
S
Uten tvil et poeng å få mer tid ute. Dessverre tror jeg det er helt urealsitisk for meg å sykle ute i norsk vintervær. Men sesongen kan helt klart forlenges i hver ende.

Forhåpentligvis blir vinteren i år ikke fullt så tøff, og isåfall burde det være mulig å sykle ute til midt i november, og deretter igjen fra midten av mars. I tillegg skal jeg se om jeg får tatt et par uker på sydlige breddegrader.

Ellers er min foreløpige analyse at jeg helt klart har mest å hente på å forbedre sykkelteknikk. Med det mener jeg ikke det illusoriske rundttråkket men sittestilling (for aerodynamikk), feltkjøring, teknisk sti, nedoverbvakker, svingteknikk m.m.

SOm en del av dette er det gost mulig at jeg blir nødt til å legge inn litt bøy og tøy, Arghhhhh (det eneste som var kjedeligere enn kondisjon på fotballtreninga var utstrekking)

Re: Blogg - Treningsprogram sesongen 2009 [Re: sigmund1] #809689 10/09/2009 20:48
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M

Ellers er min foreløpige analyse at jeg helt klart har mest å hente på å forbedre sykkelteknikk. Med det mener jeg ikke det illusoriske rundttråkket men sittestilling (for aerodynamikk), feltkjøring, teknisk sti, nedoverbvakker, svingteknikk m.m.

Magnus Backstedt nevnte når han kommenterte på Cycling.tv at amatører hadde vanvittig mye å hente når det gjaldt aerodynamisk sittestilling. Han ville heller brukt 10k mindre på utstyr og bruke det på timer i en vindtunnel ICON_LAUGH

Men de er det jo ikke flust av.

Side 23 av 25 1 2 21 22 23 24 25

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå