Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

hmork sykler USA på tvers, igjen: Vlogg

hmork sykler USA på tvers, igjen: Vlogg #2733493 12/05/2023 08:52
A
Andreas83 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
A
En kamerat(hmork) av meg sykler USA på tvers, igjen, og forsøker på seg på en daglig videologg.

Turen går fra Key West til San Francisco. Kanskje endres det til Los Angeles. Her er link til Vlogg Dag 15 om noen vil følge reisen. En dag som bestod av mye åker, et landemerke, en sint hund som tok opp jakten på en norsk syklist, et hundebitt og en test av det amerikanske helsevesen. Stravalink i infoboksen, hvor han legger ut bilder.

Her er starten på turen, for de som vil se turen fra start. Det var en bratt læringskurve av hva som fungerer av filming, og hvor raskt man blir komfortabel med å snakke med seg selv foran et kamera, med folk rundt seg.

Om jeg ikke husker feil vil turen ta ca. en og en halv måned, alt ettersom hva kroppen tåler av belastning og hvordan været er.

Her er bloggen hans med tidligere turer, og her (eller kort utgave) er hans video av Norge på langs.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: hmork sykler USA på tvers, igjen: Vlogg [Re: Andreas83] #2733529 12/05/2023 17:35
ScottRacing Offline
Ringrev
Ringrev
Helt utrolig tøff utfordring; har tenkt på noe lignende selv men er litt skremt over avstander og kriminalitet.

Æresmedlem i KrampeKameratene
Re: hmork sykler USA på tvers, igjen: Vlogg [Re: Andreas83] #2733702 15/05/2023 10:19
A
Andreas83 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
A
Angående kriminalitet er det greit å huske på at slike turer innebærer endeløse mil på bygdeveier, hvor kriminaliteten ikke er store problem. I storbyene kan det være et punkt å ta med seg, men det stoppes som regel bare for mat, severdigheter eller hotell/motell. Utfordringen er ofte om hotellet tillater sykkel på rommet, eller om den må stå ute.

Husker ikke helt hvor, men tror det var i Philadelphia eller New York hmork ikke fikk lov til å ta med sykkelen inn på hotellet. Hans Canyon Ultimate CF SLX ble passet trygt på av den solide låsen Abus Combiflex. En lås jeg lenge har tenkt at min Leatherman hadde klart å klippe.
[Linket bilde fra abus.com]

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: hmork sykler USA på tvers, igjen: Vlogg [Re: Andreas83] #2733744 15/05/2023 19:03
S
sun flyer Online
Ivrig
Ivrig
S
Fine filmer. Følger med. Tror ikke kriminalitet er et stort problem for sykkelturister. Man må passe på i byene, men sjelden man hører om problemer.

Re: hmork sykler USA på tvers, igjen: Vlogg [Re: Andreas83] #2734375 25/05/2023 16:30
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Andreas83
Angående kriminalitet er det greit å huske på at slike turer innebærer endeløse mil på bygdeveier, hvor kriminaliteten ikke er store problem.

Det store problemet i Usa er at det finnes mange bilister som bryr seg filla om ditt liv og helse, og kan kjøre deg rett ned hvis du sykler i veien. På landet finnes det til og med kultur for dette i flere countys (og hele stater). Følg godt med i speilet, og vær klar til å sykle ut i lynget, om nødvendig. Å bli fanget mellom autovern og trailere er et reelt problem.

Jeg ville aldri satt sykkelen ubevoktet ute i noen større by i usa. Jeg ville bestilt nytt hotell hvis ett hotell nektet at man kunne ta inn sykkelen. Det er merkelig at et hotell ikke lar sykkelen stå på et lager, i det minste.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå