Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass?
|
Re: Hvorfor brøytes ikke Hammern parkeringsplass?
[Re: Andreas83]
17/03/2023 13:40
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Det stedet ser ut som tilgang til jordet og et sted som brukes til lagring av silo ( https://norgeibilder.no/?x=263133&a...amp;plannedOmlop=0&plannedGeovekst=0) i i hvertfall 2021. Det spiler vel ingen rolle hvem som parkerer 'feil'. Når det er tom fellesparkering 100 meter lenger ned synes jeg det er en uting at folk grøfteparkerer. Om grøfteparkeringsplasser utvides av hestfolk eller middelaldrende menn eller et par jenter i 20-års aldren spiller vel ingen rolle. Det er noen høyballer innpakket i plast. Forstår ikke hvor du får silo fra. Står bilene på bildet til magnusc ulovlig langs veien? Det er mer interessant enn det andre du prøver på. Jeg har aldri sett biler som har stått slik få parkeringsbot, derfor spør jeg. Ah, ovenfra ser det ut som mulig silo, men det er høyballer. Det tar ikke bort poenget at dette ser ut til å være innkjøring til jorde og lagring av høyballer. nei, det er ikke forbudt (derav 'feil). Om det utviser god folkeskikk er spørsmålet, og om videre utvidelse av grøfteparkering er ønskelig eller ikke.
|
|
|
[Re: Tange]
17/03/2023 13:52
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Streetview 2009, 2019 og 2022 har skiltene, har det vært et tidpunkt hvor skiltene har vært fjernet? For meg ser det ut som om det har blitt flere skilt. Det eneste som kanskje tilsier flere plasser er et skilt på et bilde fra nalle som ser ut til å antyde at man kan parkere langsmed veien på først grusparti. men da vil det jo ikke være 14 ny plasser. Så har eller har det vært et tidspunkt hvor det kun har vært p-skilt og ingen forbudtskilt, eller har det aldri kommet lenger enn en intensjon fra BYM? 2009 og 2019: Forbudsskilt sikter til grøntområde mellom plassene. Samme antall forbudsskilt som i 2022, 2stk. Og samme plassering, så de ble nok ikke fjernet, slik som jeg trodde. Uansett, det er rart at de står der når BYM brukte midler for å lage flere parkeringsplasser, fordi innbyggerne ønsket det. Du ser endringen mellom Mai 2022 og Okt. 2022. Ah, ovenfra ser det ut som mulig silo, men det er høyballer. Det tar ikke bort poenget at dette ser ut til å være innkjøring til jorde og lagring av høyballer. nei, det er ikke forbudt (derav 'feil). Om det utviser god folkeskikk er spørsmålet, og om videre utvidelse av grøfteparkering er ønskelig eller ikke. Om det er ulovlig eller ikke, er det viktige. Hvis det ikke er ulovlig, og folk benytter parkeringslommer, er det en gjengs standard som er brukt over hele landet.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
17/03/2023 14:33
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Streetview 2009, 2019 og 2022 har skiltene, har det vært et tidpunkt hvor skiltene har vært fjernet? For meg ser det ut som om det har blitt flere skilt. Det eneste som kanskje tilsier flere plasser er et skilt på et bilde fra nalle som ser ut til å antyde at man kan parkere langsmed veien på først grusparti. men da vil det jo ikke være 14 ny plasser. Så har eller har det vært et tidspunkt hvor det kun har vært p-skilt og ingen forbudtskilt, eller har det aldri kommet lenger enn en intensjon fra BYM? 2009 og 2019: Forbudsskilt sikter til grøntområde mellom plassene. Samme antall forbudsskilt som i 2022, 2stk. Og samme plassering, så de ble nok ikke fjernet, slik som jeg trodde. Uansett, det er rart at de står der når BYM brukte midler for å lage flere parkeringsplasser, fordi innbyggerne ønsket det. Du ser endringen mellom Mai 2022 og Okt. 2022. Forbudsskiltene har alltid vært der, det kom et nytt skilt (nalles bilde) som tillater parkering langsmed veien ved første grusparti og siste lomme beholder samme skilt, men grusingen gjør det mulig å parkere tvers på veien isf. langsmed (men er det dermed lovlig om skiltet sier at man skal parkere langsmed?). Etter grusingen har det blitt 2-3 flere lovlige plasser ved første grusparti, ca. 5 nye i siste lomme (eller ikke, om ulovlig) og betongklossene sperrer midterste lomme som hadde 9 plasser. BYM kom ikke så langt at skiltene ble fjernet?! På ett bilde er det en stolpe uten skilt ved første grusparti som kanskje skulle skiltes med parkering 'langsmed' tillat? Har mer og mer lyst til å kreve innsyn i all dokumentasjon og saksgang, men mistenker fortsatt at en del folk har jobbet forbi hverandre.
Redigert av Tange; 17/03/2023 14:34.
|
|
|
[Re: supernalle]
17/03/2023 15:25
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg har også tidligere hatt kontakt med BYM om skiltingen... de hadde videresendt feilmelding om dette. Skiltene er som de har vært, ganske riktig, og at forbudtskiltene er foran de fjernede gressfeltene. Da de satt opp de idiotiske betongklossene så ble et parkeringsskilt fjernet i forbindelse med dette, og satt opp et nytt forbudtskilt.
Jeg var forøvrig på Skar nå og kan ikke se at det har blitt måkt. Jeg kommer til å kjøre, evt. sykle, bort dit i morgen og se hvilket kaos dette kommer til å føre til.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
18/03/2023 05:32
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
På Skar er nå den øverste parkeringsplassen (og den desidert største) ikke måkt. Mange som hadde tenkt seg på tur kommer til da skuffet derfra eller villparkere. På Hammeren har de klart å måke de siste plassene som er igjen, men dette er jo selvsagt ikke holdbart.
- Voltaire
|
|
|
18/03/2023 05:49
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Hvem drikker så mye vin i skogen at det krever et returpunkt for glassemballasje? Og hvorfor ha et tøyinnsamlingspunkt der?
Jeg bor her oppe, og det finnes ingen grunn til å tro at disse er satt opp av annen grunn enn sabotering. Det er returpunkt på Velhuset, og det fungerer godt. Her er det også felles returpunkt for papp og papir, til forskjell fra det meste av resten av Oslo. Men det finnes også allerede et returpunkt for glass og metal der. Det finnes ingen grunn til at ikke også tøyinnsamlingspunktet også skal stå der. Det er to hus i nærheten. Jeg har ikke hørt at de i Gamle Maridalsvei 2 har ytret ønske om returpunkt der (som går ut over de som kjører dit). Maskinmesterboligen ble akkurat solgt, og de har jo flyttet dit etter det ble returpunkt der. Det er derfor all grunn til å tro at returpunktet er blitt satt opp uten noen som helst forankring i lokalt behov, eller undersøkelser i lokalt behov. Kun sabotering. Det er ikke mye forsøpling her. Det er de vante hundeposene som blir slengt litt her og der, men minimalt med flasker. På alle mine turer i marka så jeg type to eller tre i fjor, men de var inne i marka, ikke ved parkeringsplassen. Og jeg tviler også på at det er et behov for å slenge treningsklærene etter en tur i marka. Tilreisende har har ikke behov for dette returpunktet heller. Det hele er tåpelig. Jeg skal legge dette frem for Nordre Aker høyre i tiden som kommer, så får vi se om vi får en fortgang på å få flyttet dem når de rød-grønne taper valget.
- Voltaire
|
|
|
18/03/2023 14:15
|
jrm
|
Hvem drikker så mye vin i skogen at det krever et returpunkt for glassemballasje? Og hvorfor ha et tøyinnsamlingspunkt der?
Jeg bor her oppe, og det finnes ingen grunn til å tro at disse er satt opp av annen grunn enn sabotering. Det er returpunkt på Velhuset, og det fungerer godt. Her er det også felles returpunkt for papp og papir, til forskjell fra det meste av resten av Oslo. Men det finnes også allerede et returpunkt for glass og metal der. Det finnes ingen grunn til at ikke også tøyinnsamlingspunktet også skal stå der. Det er to hus i nærheten. Jeg har ikke hørt at de i Gamle Maridalsvei 2 har ytret ønske om returpunkt der (som går ut over de som kjører dit). Maskinmesterboligen ble akkurat solgt, og de har jo flyttet dit etter det ble returpunkt der. Det er derfor all grunn til å tro at returpunktet er blitt satt opp uten noen som helst forankring i lokalt behov, eller undersøkelser i lokalt behov. Kun sabotering. Det er ikke mye forsøpling her. Det er de vante hundeposene som blir slengt litt her og der, men minimalt med flasker. På alle mine turer i marka så jeg type to eller tre i fjor, men de var inne i marka, ikke ved parkeringsplassen. Og jeg tviler også på at det er et behov for å slenge treningsklærene etter en tur i marka. Tilreisende har har ikke behov for dette returpunktet heller. Det hele er tåpelig. Jeg skal legge dette frem for Nordre Aker høyre i tiden som kommer, så får vi se om vi får en fortgang på å få flyttet dem når de rød-grønne taper valget. Og valgkamp hører hjem her under ymse fordi enkelte høyre-velgere sykler? Enig med deg det hele er tåpelig🤣
Aut regem aut fatuum nasci oportet.
|
|
|
[Re: jrm]
18/03/2023 15:40
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Og valgkamp hører hjem her under ymse fordi enkelte høyre-velgere sykler? Enig med deg det hele er tåpelig🤣
Jeg har ingen politisk tilhørighet, men det er rimelig klart at høyre vil ta over etter valget og kan gjøre noe med dette. Derfor.
- Voltaire
|
|
|
18/03/2023 19:06
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
[Jeg har ingen politisk tilhørighet. Dagens! Knegg!
NOTS Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
18/03/2023 20:12
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har ingen politisk tilhørighet
Fordi Trump ikke representerer et parti i Norge?
|
|
|
22/03/2023 08:54
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg kjørte akkurat forbi når de tok ned det flotte skiltet. Vi får håpe at det snart kommer opp et nytt.
Deler av denne parkeringsplassen er forøvrig sperret av en stor gravemaskintilhenger. MDG-byråden som har gjort dette med overlegg? Ikke mange plasser igjen nå....
Forøvrig flott nysnø innover i marka i dag.
- Voltaire
|
|
|
[Re: Ndreas]
27/03/2023 18:16
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg har ingen politisk tilhørighet
Fordi Trump ikke representerer et parti i Norge? Kan du vise til ett eneste innlegg jeg har sagt at jeg støtter og/eller liker ham?
- Voltaire
|
|
|
27/03/2023 19:51
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Nei, bare vage minner fra den tia. Kan være jeg blander med noen andre pga overdrevet anti-venstre-hysteri i hytt og pine, men usikker.
|
|
|
27/03/2023 20:18
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Det var gjerne sist tråden om valgresultatet i USA, som gikk over i diskusjoner om Trumps rolle og eventuelle ansvar for stormingen av Kongressen, Trumps versus demokratenes politikk og så videre, uten at jeg skal tilskrive supernalle noen politisk tilhørighet av den grunn. Snikksnakk, dette.
|
|
|
[Re: Sepeda]
28/03/2023 08:27
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Snikksnakk definitivt ...Jeg mener dessuten at politikken [Trump] førte var svært god. Hadde svært lave ledighetstall, og folk flest hadde bedre råd. Han startet ingen kriger, og bombet (foruten noen få dronebomber) ingen land (Obama bombet 7). Hans "build the wall" var bare en videreføring av en fast politikk i usa. Både Clinton og Obama har bygd på denne muren i sine perioder. Alle konspirasjonsteorier som setter ham i et dårligere lys blir godtatt av venstresiden og msm. Hvor mye har norsk presse skrevet om Trumps forsøk på å få igjennom betalt foreldrepermisjon?
Donald Trump er ikke gal, mer en stor kødd. Den som er sinnsyk er Alexandria Ocasio-Cortez. Hun har bare populistiske fraser, og ingen substans i politikken. Denne bartenderen er en større fare for demokratiet enn Trump, etter min mening.
Bare det at du ikke fant plass til et ord om Trumps endeløse korrupsjon, nepotisme (datteren som rådgiver i det hvite hus feks), diktator-hyllester og totale lovløshet, i tillegg til det overnevnte om at "AOC er en større fare for demokratiet enn Trump" ETTER stormingen av kongressen og Trumps uvilje til å godta valgnederlaget fikk meg til å tro at du var en Trump-fan. Beklager misforståelsen 
|
|
|
28/03/2023 10:55
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Trump-sporet fremstår bare som tåkespor, og et billig forsøk på å "ta" en meningsmotstander. Ad hominem-argument. For de lokale som leser lokalavisen NAB, og Sepeda, har fjerning av parkeringsplassene fortsatt å være en gavepakke til Oslo Høyre(som i tillegg har en velgermagnet av en ordførerkandidat i Oslo). Samt de som er uenige med ressursbruken til byrådet, f.eks. de som driver demenstilbudet(+prosjekt for unge og ensomme) på Skjerven Gård( artikkel) og andre. Alt dette dreier seg i bunn og grunn om fordeling og bruk av kommunale ressurser. BYM som ikke undersøker lover og regler, og et byråd med en fanesak som begynner å kollidere med opinionen. Saken hadde endt der den er nå uansett hva byrådet ønsket, men det er jo enda litt spennende å konspirere hvem det var som maste nok på Statsforvalteren til at de åpnet en sak de helst ikke ville åpne. Svaret er sikkert mye mindre spennende enn man håper på.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
28/03/2023 11:10
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
Det eneste jeg har påpekt ifbm diskusjonen er at nalles harde konspirasjonsrykk blir et sidespor for poenget hans. Det var nalle som med sånt dro inn politikk og det sidesporet inn i tråden.
Når mannen etter å ha liret av seg flere slike konspi-teorier (for ikke å snakke om tidligere historikk) kommer med "jeg har ingen politisk tilhørighet", så er det ikke rart at det blir et sidespor i unnabakke.
Det er ingen som har sagt at fordi nalle er enig med trump-politikk er synspunktet hans på parkeringsryddingen i denne saken feil/ugyldig, DET ville vært et tåkespor.
|
|
|
30/03/2023 11:44
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Det eneste jeg har påpekt ifbm diskusjonen er at nalles harde konspirasjonsrykk blir et sidespor for poenget hans. Det var nalle som med sånt dro inn politikk og det sidesporet inn i tråden.
Når mannen etter å ha liret av seg flere slike konspi-teorier (for ikke å snakke om tidligere historikk) kommer med "jeg har ingen politisk tilhørighet", så er det ikke rart at det blir et sidespor i unnabakke.
Det er ingen som har sagt at fordi nalle er enig med trump-politikk er synspunktet hans på parkeringsryddingen i denne saken feil/ugyldig, DET ville vært et tåkespor.
Hvilken konspirasjonteori mener du jeg har fremmet (prøv om du klarer å nevne en)? Hvilken politisk tilhørighet mener du jeg har hevdet at jeg tilhører? Hvilken tidligere historikk mener du jeg ikke bør stå inne for (prøv å nevn en)? Nevn en politisk sak Trump har som du hevder jeg har støttet? Problemet med folk på venstresiden er de har tror de kan føle seg til virkeligheten, og ikke forholde seg til den faktiske. Deres idiotiske tolkninger skal i deres fantasi bli behandlet som sannheten. De skal karaktrisere andre og man skal settes i bås, og man skal tolke hva noen har sagt på den mest ufordelaktige måten, heller enn å forholde seg til hva som har blitt skrevet. De avsporer saklige diskusjoner med anklager og følelser. Man prøver å skyve over fra sak til person. Det er en indikasjon at man ikke har noe saklig å komme med. Jeg trakk inn Høyre fordi de høyst sannsynligvis kommer til å vinne neste valg og komme inn i byrådet, og derfor blir det en ny kurs. Det har ingenting med meg som person eller idioters overbevisning om en politisk tilhørighet jeg skulle hatt. Til info har jeg aldri vært medlem av et politisk parti eller deltatt i/på noen politisk demonstrasjon/møter. Jeg har flere ganger uttrykt at jeg ikke liker Trump, og ikke sagt at jeg støtter politikken hans. Det betyr ikke at politikken hans nødvendigvis er gal. Å påpeke at ting ikke er bevist eller påpeke feilinformasjon er ikke det samme som en politisk støtte til ham. Du kan fortsette å ødelegge denne tråden med disse ubegrunnede anklagene dine, eller så kan vi holde diskusjonen til temaet om denne parkeringsplassen. Vær gjerne uenig, men hold deg til saken.
- Voltaire
|
|
|
30/03/2023 12:28
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Snikksnakk definitivt ...Jeg mener dessuten at politikken [Trump] førte var svært god. Hadde svært lave ledighetstall, og folk flest hadde bedre råd. Han startet ingen kriger, og bombet (foruten noen få dronebomber) ingen land (Obama bombet 7). Hans "build the wall" var bare en videreføring av en fast politikk i usa. Både Clinton og Obama har bygd på denne muren i sine perioder. Alle konspirasjonsteorier som setter ham i et dårligere lys blir godtatt av venstresiden og msm. Hvor mye har norsk presse skrevet om Trumps forsøk på å få igjennom betalt foreldrepermisjon?
Donald Trump er ikke gal, mer en stor kødd. Den som er sinnsyk er Alexandria Ocasio-Cortez. Hun har bare populistiske fraser, og ingen substans i politikken. Denne bartenderen er en større fare for demokratiet enn Trump, etter min mening.
Bare det at du ikke fant plass til et ord om Trumps endeløse korrupsjon, nepotisme (datteren som rådgiver i det hvite hus feks), diktator-hyllester og totale lovløshet, i tillegg til det overnevnte om at "AOC er en større fare for demokratiet enn Trump" ETTER stormingen av kongressen og Trumps uvilje til å godta valgnederlaget fikk meg til å tro at du var en Trump-fan. Beklager misforståelsen  Det er ingenting feil i det jeg har skrevet, selv om det var satt på spissen. Det betyr fremdeles ikke at jeg støtter Trump generelt, som jeg har skrevet flerfoldige ganger, noe du tydeligvis ikke skjønner. Dine påstander om Trumps rolle og hvordan han skal tolkes får du stå inne for. Alexandria Ocasio-Cortez har forøvrig hatt et stort fall i politisk støtte i Usa (noe som selvsagt ikke blir rapportert i norske medier), nettopp av grunnene jeg har tidligere meldt. Så langt er ikke Trump straffet for denne stormingen. I talen sa han "I know that everyone here will soon be marching over to the Capitol building to peacefully and patriotically make your voices heard." Noen mener at man bare kan se bort i fra dette, mens andre igjen mener ikke det. Hva gjør deg til dommer? På samme måte mener mange at man skal se bort fra Hunter Bidens forbindelser med Kina, som faren høyst er involvert i, mens andre igjen mener ikke det. Det blir uansett ikke en sannhet kun fordi det passer med eget politisk narrativ.
- Voltaire
|
|
|
30/03/2023 12:51
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Da skal jeg ikke nevne din uttalte tvil rundt den offisielle forklaringen på 9/11, stempling av Black Lives Matter-aktivister som low-lifes, avskriving av NRK som marxistisk propaganda, eller din mangeårige ideologiske kamp mot kvinner, eller var det feminister  men heller hjelpe tråden tilbake på noe som har en viss relevans for tema og forumet, særlig nå på vårkvisten: ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=123303&filename=maridalsveien2.jpg) I en rekke artikler i Nordre Aker Budstikke rapporteres det om bekymring blant fastboende og brukere over tilstanden til Maridalsveien. ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=123304&filename=maridalsveien4.jpg) Gjelder både hullete asfalt og skadelig salting. NAB: Veien er et mareritt: Maridalen skal ikke bli en veidødens dalDet har slått meg at veidekket her er usammenlignbart mer krevende å sykle på enn de fine grusveiene i Marka. Like fullt synes folk å velge landeveissykkel for det første, men velge den bort for det andre 
|
|
|
[Re: Sepeda]
30/03/2023 13:04
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Da skal jeg ikke nevne din uttalte tvil rundt den offisielle forklaringen på 9/11, avskriving av NRK som marxistisk propaganda eller mangeårige ideologiske kamp mot kvinner eller var det feminister  men heller hjelpe tråden tilbake på noe som har en viss relevans for tema og forumet, særlig nå på vårkvisten: Mener du den offisielle forklaringen, som myndighetene selv har tilbakevist. Er det den? Noe ut over å støtte deres egen tilbakevisning har jeg ikke uttrykt. Det betyr ikke at jeg støtter noen konspirasjonsteorier rundt dette. At feminismen har tatt form som ren mannsforakt står jeg inne for, ja. Jeg har aldri uttrykt at jeg mener kvinner er noe negativ generelt, tvert imot. Feminisme og kvinner er ikke det samme. Nrk er marxistisk. Flott, da har du fått med deg det. Det stemmer jo på en prikk. Hva forsvarer f.eks. at Tove Bjørgaas i beste sendetid på dagsrevyen forbindelse med valg av Speaker of the house kunne fortelle om at "flere republikanere, som var med på planleggingen av stormingen av Capitol building" var problemet. Så hun har da tydeligvis en liste over disse, og er det bevist i første omgang at noen stod bak? Dette er bare ett eksempel på hårreisende påstander fra den kanten. Sannheten spiller tydeligvis ingen rolle. Nrk har begynt å fabrikere flere og flere påstander uten rot i virkeligheten. Jeg ødela forøvrig bilen på ett mye større hull nærmere Brekke. Det kan vel glede woke-marxistene her.
- Voltaire
|
|
|
30/03/2023 13:09
|
Ndreas
Ivrig
|
Ivrig
At du skriver det du skriver, bla "feminisme har tatt form som ren mannsforakt" og "nrk er marxistisk" og på INGEN måte tenker at dette er noe konspiratorisk eller helt ute på jordet sier vel ganske mye. Dine tidligere poster får meg faktisk til å tvile på om du tuller eller er seriøs med å si at det er "woke-marxister" her på forumet 
|
|
|
30/03/2023 13:12
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
At du skriver det du skriver, bla "feminisme har tatt form som ren mannsforakt" og "nrk er marxistisk" og på INGEN måte tenker at dette er noe konspiratorisk eller helt ute på jordet sier vel ganske mye. Dine tidligere poster får meg faktisk til å tvile på om du tuller eller er seriøs med å si at det er "woke-marxister" her på forumet  Jeg tviler ikke på at du ikke tuller når du fabrikerer historiene dine. Det er dessverre noe som foregår inne i hodet ditt. Lykke til videre. Tror du Tove Bjergaas sitter på en liste over demokratisk valgte republikanere i representantenes hus "som var med på planleggingen av stormingen av capitol buliding"? Hvis du tror på det. Bevis det. Hvis du ikke tror på det, hva tror du begrunnelse skulle være hvis det ikke er en politisk aktivisme for å fremme et politisk syn, som neppe ligger på høyresiden. Lykke til.
Redigert av supernalle; 30/03/2023 13:18.
- Voltaire
|
|
|
30/03/2023 13:16
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Jeg ødela forøvrig bilen på ett mye større hull nærmere Brekke. Kjedelig å høre. Håper standarden utbedres, ref. bildene og omtalen jeg lenket til over, men forstår at det er krevende grunn. Som landeveissyklist må man være særlig årvåken. ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=123305&filename=Maridalsveien3.jpg) NAB: Silje har aldri opplevd så mange hull: Det er slitsomt og skummelt
|
|
|
01/04/2023 19:35
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
De omstridte betongklossene er det nå skrevet ordet "MISBRUK" på.... (igjen, ikke mitt verk). Jeg synes det er passende. Flere som skulle ut i det fine været i dag, og det ble kork av biler på/rundt parkeringsplassen av folk som prøvde å parkere. Hadde man ikke stengt av disse parkeringsplassene så hadde det hjulpet kraftig på.
Det skal forøvrig bli interessant å se hva som skjer med "Oslo triatlon", der løypa går på disse veiene, i sommer. I fjor markerte man alle humpene/hullene, men i år blir det sannsynligvis ikke mulig.
- Voltaire
|
|
|
02/04/2023 09:26
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Fra å ikke skrive noen ting så har Nordre Aker budstikke nærmest daglige artikler om denne parkeringsplassen (for et par år siden måtte jeg fore dem med teskje om hvor denne parkeringsplassen var).
Nå hevder sjefen for bymiljøetaten at de stengte fordi det kunne hindre busser og utrykningskjøretøyer. Dette henger selvsagt ikke på greip. De har jo hatt svært manglende måking av parkeringsplassen i hele vinter, der folk har måttet parkere ut i veien.
- Voltaire
|
|
|
02/04/2023 15:48
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
De omstridte betongklossene er det nå skrevet ordet "MISBRUK" på.... (igjen, ikke mitt verk).
Rettelse: Det står. "MDGS MAKTMISBRUK" (der de bruker alle steinene, med et mellomrom. Nice)
- Voltaire
|
|
|
02/04/2023 17:35
|
jrm
|
Fondue er en deilig sveitsisk rett som vanligvis serveres med smeltet ost og brødterninger som dyppes i osten. Denne retten har blitt en favoritt for mange matelskere, spesielt i vintermånedene når det er kaldt og mørkt ute. Men hvor finner man egentlig den beste fondueosten i Oslo?
La oss først ta en titt på hva som gjør en god fondueost. Det er flere faktorer som spiller inn, inkludert smak, tekstur og smelteevne. En god fondueost skal ha en rik og kremet smak som passer perfekt sammen med brødet. Den skal også ha en jevn konsistens og smelte jevnt og fint uten å bli klumpete.
Når det gjelder hvor man kan finne god fondueost i Oslo, er det flere steder å velge mellom. En av de mest populære stedene er Café Sorgenfri i Frogner. Her kan du nyte en deilig fondue i koselige omgivelser. De bruker en blanding av sveitsisk og fransk ost, og smaken er virkelig noe å oppleve.
En annen flott restaurant for fondue i Oslo er Ett Glass. De er kjent for å servere tradisjonell sveitsisk fondue med en twist. De bruker en blanding av ostetyper, inkludert emmental, gruyere og appenzeller, som gir en dyp og rik smak.
Dersom du er ute etter et mer uformelt sted, kan du prøve Cafe Bacchus i Majorstua. Her kan du velge mellom flere forskjellige fonduer, inkludert en variant med trøffel. Deres osteblanding er også en kombinasjon av emmental og gruyere, og den smelter fantastisk godt.
For de som vil lage fondue hjemme, kan Mathallen i Vulkan-området være et godt sted å starte. Her kan du finne flere ostebutikker som selger ost av høy kvalitet. En av disse butikkene er Gutta på Haugen, som tilbyr et bredt utvalg av sveitsisk ost. De kan også hjelpe deg med å velge den perfekte osten til fondueen din.
En annen ostebutikk som er verdt å nevne, er Ost & Sånt på Grünerløkka. Her kan du finne et bredt utvalg av ost fra hele verden, inkludert flere sveitsiske varianter som passer perfekt til fondue. De har også flere tilbehør, som brød og olivenolje, som kan gjøre fondueopplevelsen enda bedre.
Til slutt vil jeg også nevne Frukt & Grønt Compagniet på St. Hanshaugen. Selv om de ikke spesialiserer seg på ost, har de et stort utvalg av ferske grønnsaker og brød som passer perfekt til fondue. Du kan også finne en rekke forskjellige sauser og dipper som vil gi din fondue en ekstra
Aut regem aut fatuum nasci oportet.
|
|
|
27/04/2023 17:19
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Kommunen ved Miljøpartiet de grønne klarte her å kaste bort ca. 346 180 kroner på dette. Kroner 212 868 kr for opparbeidingen av nye plasser. Kroner 133 313 for autovern. Prisen for betongklossene for å stenge plasser er ikke oppgitt. Dette kommer i tillegg. Bydel Nordre Aker er ikke spesielt happy for stegningen, og skrev følgende: «Bydel Nordre Aker mener fortsatt at det, for å fremme friluftsliv og adgangen til Marka, er behov for all den utfartsparkering som det er rom for på stedet. Det er derfor svært uheldig at plasser fjernes og vi ber om at omreguleringen ikke gjennomføres» I helgene om sommeren er denne parkeringsplassen smokk full, og meningsløsheten blir virkelig synelig. Dette er et yndet utfartssted for dem som skal sykle. Skar fungerer jo svært dårlig til dette. PS! Bilen min gikk det heldigvis bra med. Kun et most hjul, heldigvis. https://www.nab.no/stengte-nye-park...su7HnypS5-vtaC689E5HgiaINv0glZq1rEjg7RGg
- Voltaire
|
|
|
28/04/2023 12:36
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Til de som skal ut å sykle langs Maridalsveien i Maridalen så driver de akkurat nå å tetter hull. Det ser ut til at de er ganske nøye, og at det ikke bare er de største. Blir nok fortsatt ganske humpete for dem som har racer, men ikke lenger livsfarlig (ser det ut til).
Husk at skal du ut å sykle så er det ikke lovlig å sjangle med sykkel i veibanen for å unngå hull. Det er ikke aktsom sykling. Blir du påkjørt på grunn av dette når du neppe frem i retten.
- Voltaire
|
|
|
|
|