Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Styrkeprøven som arrangør

Styrkeprøven som arrangør #2712681 03/07/2022 06:35
Skogsmann Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Først og fremst: Tusen takk for at dere tar på dere jobben Styrkeprøven!! Litt lei meg for at jeg også er litt kritisk. Arrangere ritt er ingen selvfølge. Men vær så snill og gjør litt om på planene. Slik at publikum føler de deltar på mer enn noe som skal gi penger i kassa. Dere er ikke langt unna å få til noe bra!! Fint om kritikk bli hørt på og snakket om og ikke dysset ned og bli til irritasjon.

"Alle" kjenner misnøyen og kritikken fra Trondheim-Oslo helgen. Hvis ikke kan det leses flere innlegg om dette på forumet og på landevei.no

Jotunheimen rundt i går. Jeg trodde oppriktig at dette arrangementet skulle være en fest av de sjeldne hvor ALLE utøvere skulle kjenne på kroppen at å sykle sagnomsuste JR er noe stort og sjeldent. Det er da ikke et normalt turritt dette for tusan!
At vi skal bli satt mer pris på enn andre når prisen er 1800,- forventer jeg. 430 km. Noen som nevnte 430 km og fjell?????

Jeg personlig er ikke ute etter medaljer og diplomer, men generell tilstedeværelse av arrangør og det å se utøverne som sliter seg rundt og over fjellheimen på 12-24+ (?) timer.

Når vi ankom Lærdal følte jeg ikke at her var det duket for fest... Kom rimelig tidlig. Fant en kafe i sentrum og tok en lett lunsj/middag. Plutselig blåste de opp Peugeot banneren over vegen. Er det her vi skal starte? OK.. Da var klokken 17:00 eller der omkring. Første start 18..

Løypa i år opplevde jeg som bra (nok) merket. Var ikke mye usikkerhet. Bortsett fra at det var et skilt som viste til høyre på en matstasjon hvor vi skulle til venstre. Skiltet som viste venstre var ikke synlig, men han som ledet an hadde stålkontroll. hadde jeg kommet alene hadde jeg kanskje svingt høyre.

Ved målgang var ingenting klart. Målbanneren hadde etter hva jeg har fått høre kommet opp like før vi kom. Sammen med høyttalere og speakeranlegg.
Akkurat den biten med speaker fungerte bra. Når det er oppe kan det ikke gå feil ICON_WINK
Dusj var ikke klar. Ingen hadde låst opp til garderober. Ikke visste man hvor de var heller.

Det skal sies. Når vi kom i mål fikk vi cola av en unge. Veldig sjarmerende og det ble satt stor pris på servicen ICON_SMILE Sjarmerende med servering fra snille unger. Men hallo... That`s it? 1 boks cola og velkommen til Sogndal? Hvor er festen? Opplevelsen på kroppen føltes mer som. Få rytterne i mål til å ta med seg litt grillmat og kom dere ut av byen så vi får ryddet opp.

Vi er ikke kravstore: Min personlige forventning.
Arrangerer man ritt. Og spesielt de store rittene hvor rytterne føler på kroppen at her er det noe større vi skal delta på bør arrangør:

A) Være litt bedre forberedt og klar
B) Være tilstede i start/mål.
C) For spesielt interesserte er diplom og medaljer noe man føler man blir satt pris på med. Det bør man dele ut i mål.

E) Sikre at vegen er forsvarlig... Kritisk til vegarbeidet i årets utgave. Thank you for tubeless...

Edit:
Etter å ha sett Jotunheimen rundt sine bilder og innslag på FB er jeg litt mindre kritisk. Til alle dere som stiller opp på matstasjonene og gjør jobben i det skjulte for oss som sykler rett forbi. Dere er helter. Dere var iallfall forberedt og klar! ICON_SMILE
Krever enormt apparat for denne biten!

Edit 2: At jeg var tidlig ute ved start og i mål gjør kanskje min opplevelse litt misfarget. Synspunkter fra andre som kom senere i mål er kanskje på sin plass.. ICON_SMILE

Men kommentaren om at arrangementet må føles litt mer på kroppen før og etter står ved lags...

Redigert av Skogsmann; 03/07/2022 07:06.
Re: Styrkeprøven som arrangør [Re: Skogsmann] #2712683 03/07/2022 07:34
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Skogsmann
Først og fremst: Tusen takk for at dere tar på dere jobben Styrkeprøven!! Litt lei meg for at jeg også er litt kritisk. Arrangere ritt er ingen selvfølge. Men vær så snill og gjør litt om på planene. Slik at publikum føler de deltar på mer enn noe som skal gi penger i kassa. Dere er ikke langt unna å få til noe bra!! Fint om kritikk bli hørt på og snakket om og ikke dysset ned og bli til irritasjon.

"Alle" kjenner misnøyen og kritikken fra Trondheim-Oslo helgen. Hvis ikke kan det leses flere innlegg om dette på forumet og på landevei.no

Jotunheimen rundt i går. Jeg trodde oppriktig at dette arrangementet skulle være en fest av de sjeldne hvor ALLE utøvere skulle kjenne på kroppen at å sykle sagnomsuste JR er noe stort og sjeldent. Det er da ikke et normalt turritt dette for tusan!
At vi skal bli satt mer pris på enn andre når prisen er 1800,- forventer jeg. 430 km. Noen som nevnte 430 km og fjell?????

Jeg personlig er ikke ute etter medaljer og diplomer, men generell tilstedeværelse av arrangør og det å se utøverne som sliter seg rundt og over fjellheimen på 12-24+ (?) timer.

Når vi ankom Lærdal følte jeg ikke at her var det duket for fest... Kom rimelig tidlig. Fant en kafe i sentrum og tok en lett lunsj/middag. Plutselig blåste de opp Peugeot banneren over vegen. Er det her vi skal starte? OK.. Da var klokken 17:00 eller der omkring. Første start 18..

Løypa i år opplevde jeg som bra (nok) merket. Var ikke mye usikkerhet. Bortsett fra at det var et skilt som viste til høyre på en matstasjon hvor vi skulle til venstre. Skiltet som viste venstre var ikke synlig, men han som ledet an hadde stålkontroll. hadde jeg kommet alene hadde jeg kanskje svingt høyre.

Ved målgang var ingenting klart. Målbanneren hadde etter hva jeg har fått høre kommet opp like før vi kom. Sammen med høyttalere og speakeranlegg.
Akkurat den biten med speaker fungerte bra. Når det er oppe kan det ikke gå feil ICON_WINK
Dusj var ikke klar. Ingen hadde låst opp til garderober. Ikke visste man hvor de var heller.

Det skal sies. Når vi kom i mål fikk vi cola av en unge. Veldig sjarmerende og det ble satt stor pris på servicen ICON_SMILE Sjarmerende med servering fra snille unger. Men hallo... That`s it? 1 boks cola og velkommen til Sogndal? Hvor er festen? Opplevelsen på kroppen føltes mer som. Få rytterne i mål til å ta med seg litt grillmat og kom dere ut av byen så vi får ryddet opp.

Vi er ikke kravstore: Min personlige forventning.
Arrangerer man ritt. Og spesielt de store rittene hvor rytterne føler på kroppen at her er det noe større vi skal delta på bør arrangør:

A) Være litt bedre forberedt og klar
B) Være tilstede i start/mål.
C) For spesielt interesserte er diplom og medaljer noe man føler man blir satt pris på med. Det bør man dele ut i mål.

E) Sikre at vegen er forsvarlig... Kritisk til vegarbeidet i årets utgave. Thank you for tubeless...

Edit:
Etter å ha sett Jotunheimen rundt sine bilder og innslag på FB er jeg litt mindre kritisk. Til alle dere som stiller opp på matstasjonene og gjør jobben i det skjulte for oss som sykler rett forbi. Dere er helter. Dere var iallfall forberedt og klar! ICON_SMILE
Krever enormt apparat for denne biten!

Edit 2: At jeg var tidlig ute ved start og i mål gjør kanskje min opplevelse litt misfarget. Synspunkter fra andre som kom senere i mål er kanskje på sin plass.. ICON_SMILE

Men kommentaren om at arrangementet må føles litt mer på kroppen før og etter står ved lags...

Du må ikke sykle så fort. Er jo TUR ritt. Gratulerer med fantastisk gjennomført.
Har vært med de siste 6 årene før korona. Som en treg mosjonist. Kan ikke annet en å fullrose arrangement som turritt. Spennende å høre hva mosjostene sier.
Igjen gratulerer.

Re: Styrkeprøven som arrangør [Re: odnyba] #2712689 03/07/2022 08:30
Skogsmann Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: odnyba

Du må ikke sykle så fort. Er jo TUR ritt. Gratulerer med fantastisk gjennomført.
Har vært med de siste 6 årene før korona. Som en treg mosjonist. Kan ikke annet en å fullrose arrangement som turritt. Spennende å høre hva mosjostene sier.
Igjen gratulerer.

Mange takk ICON_SMILE

Du har deltatt 6 år og "går god" for det fantastiske i "kulissene".
Tenkte meg inntrykkene fra deg og flere har et annet bilde på arrangementet ja.
Det er absolutt et turritt.
De surrehodene som finner det for godt å rase forbi uten å ta del i det som byr seg underveis kan skylde seg selv.

Jeg reflekterer jo på følgende når jeg leser din tilbakemelding at mine synspunkter er egentlig uvesentlig. Er jo faktisk ikke for oss dette rittet blir arrangert. (Misforstå meg rett).
Er selvkritisk til egne synspunkter.

Kanskje jeg skal stille i 18:00 puljen neste år og svinge innom alt som er for opplevelsen sin del?

Re: Styrkeprøven som arrangør [Re: Skogsmann] #2712691 03/07/2022 08:59
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: odnyba

Igjen gratulerer.

Mange takk ICON_SMILE

Du har deltatt 6 år og "går god" for det fantastiske i "kulissene".
Tenkte meg inntrykkene fra deg og flere har et annet bilde på arrangementet ja.
Det er absolutt et turritt.
De surrehodene som finner det for godt å rase forbi uten å ta del i det som byr seg underveis kan skylde seg selv.

Jeg reflekterer jo på følgende når jeg leser din tilbakemelding at mine synspunkter er egentlig uvesentlig. Er jo faktisk ikke for oss dette rittet blir arrangert. (Misforstå meg rett).
Er selvkritisk til egne synspunkter.

Kanskje jeg skal stille i 18:00 puljen neste år og svinge innom alt som er for opplevelsen sin del?

Jeg syntes det er artig og imponerende at dere sykler fort. Dere må ikke slutte med det pga oss sakte sykkelister.

Det at du tar deg tid til å skrive ritt rapport liker jeg.

Grunnen til jeg har blitt så glad i rittet er at det har vært så tilrettelagt for oss mosjonister som er superstolte av å gjennomføre på 18-20 timer.

Re: Styrkeprøven som arrangør [Re: Skogsmann] #2712694 03/07/2022 09:27
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
OT på et vis, men likefullt en kommentar til fenomenet turritt i Norge:

OIL inviterer hvem som helst til Stange for å sykle i den ferdigmerkede Gylne Gutuer-løypa lørdag 3/9. Så fort du vil, så langsomt du vil, på hvilken sykkel du vil. Ingen tidtaking. Ingen startnumre. Ingen deltakeravgift. Plenty matstasjononer i Stangebyen. De kommer du til hver 23-26 km.

Ikke ritt. Sykkeltur. Med alle muligheter til å skremme vannet av deg selv både i Brynsåsen, Hornesvingen og Truls Korsæth-sektorene.

That’s how we roll.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Styrkeprøven som arrangør [Re: Valentino] #2712703 03/07/2022 10:23
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Valentino
OT på et vis, men likefullt en kommentar til fenomenet turritt i Norge:

OIL inviterer hvem som helst til Stange for å sykle i den ferdigmerkede Gylne Gutuer-løypa lørdag 3/9. Så fort du vil, så langsomt du vil, på hvilken sykkel du vil. Ingen tidtaking. Ingen startnumre. Ingen deltakeravgift. Plenty matstasjononer i Stangebyen. De kommer du til hver 23-26 km.

Ikke ritt. Sykkeltur. Med alle muligheter til å skremme vannet av deg selv både i Brynsåsen, Hornesvingen og Truls Korsæth-sektorene.

That’s how we roll.

Fantastisk. Nå fikk jeg meg et mål for evt opptrening i høst. Har selvsagt deltatt begge gangene dette var klasser for "vanlige" og kort vei hjemmefra så syklet trasen ellers også. Mulig kolliderer med klubbhelg i Trysil. Men okke som flott opplegg fra dere i Ottestad.

I forhold til dine synspunkter Bjørnar så skjønner jeg det, men som odnyba sier så man ta i betraktning at JR og TO/styrkeprøven generelt har så mange logistikk utfordringer og antagelig veldig vanskelig å arrangere. Feks når jeg deltok første første og eneste gang i TO i 19 og JR i 18/19 opplevde det mest som positivt. Men tror covid har skadet en arrangør som Styrkeprøven mye. De burde fått mye mer støtte "utenfra" uten at jeg helt klarer å si hvordan. Jeg er i alle fall med neste år på begge ritt. Men forstår deg også Bjørnar at her har du kjempet hele natten og gjort ditt livs ritt og vet du er på vei inn til seier og det da blir litt antiklimaks å trille inn til ett målseil som de akkurat rekker å sette opp. Men tror nok som Odyba sier at for de fleste så er følelsen av å komme til mål en opplevelse i seg selv.

Men klart, ritt hvor målgang er en fest er digge saker, og noe en husker uavhengig resultat. Grenserittet, Offroad Valdres, Håkons Hall/Birken er feks ritt hvor du virkelig kan kose deg etter målgang. Men dette er også væravhengig. Sogndal hvor mange kommer i mål før kl 12 er selvsagt noe annet i sol (slik jeg har opplevd) en i halvdårlig vær slik jeg tror dere opplevde i går. Husker det som digg å sitte på trappa der med cola og en burger.

Re: Styrkeprøven som arrangør [Re: Oddefa] #2712704 03/07/2022 10:32
Skogsmann Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Du er inne på flere gode poenger her Odd Erik.
Reflekterer med at jeg kanskje er litt streng, men essensen er at det ikke skal så mye til og gjøre opplevelsen bedre.
Syklet Kristiansand-Hovden i fjor. Hadde ingen forventninger, men hadde hørt målgangen og folkelivet var bra.
Og det svarte til forventningene. Liv og røre ved målgang.

Re: Styrkeprøven som arrangør [Re: Skogsmann] #2712707 03/07/2022 11:24
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Måtte innom en mat/servicestasjon på dag en av Telemark Tours for over 20 år siden. Der hadde de trekkspillorkester. Storveis!

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Styrkeprøven som arrangør [Re: Valentino] #2712719 03/07/2022 13:03
Skogsmann Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Måtte innom en mat/servicestasjon på dag en av Telemark Tours for over 20 år siden. Der hadde de trekkspillorkester. Storveis!

Matstasjonene er tingen. Må prøves en gang.

Re: Styrkeprøven som arrangør [Re: Skogsmann] #2712745 03/07/2022 18:58
K
ket16 Offline
Ringrev
Ringrev
K

Matstasjonene er tingen. Må prøves en gang.
Å klare 43 mil uten å innom matstasjonene er jo ganske utrolig.

I og med at jeg setter så stor pris på at noen tar på seg å arrangere ritt er jeg litt usikker på om jeg skal komme med mine negative tanker. På den andre siden er det jo slikt det kan bli bedre i fremtiden, og siden dette i utgangspunktet er en tråd for kritikk kan jeg komme med mine betraktninger.

Jeg er ganske enig med trådstarter om at det er veldig lite som skal til for at det blir veldig bra, men for min del som førstereis er det informasjon som er stikkordet. Ingen skilt eller informasjon om hvor startnummer og garderobe finnes. Det var informert om hvilken mat man kunne forvente å få servert, men ikke drikke. Hadde jeg visst det jeg vet i dag har jeg kunne spart meg for mye styr før og underveis. Merke godt hvor de forskjellige deltagernes poser finnes, spesielt på Fagernes der stressnivået er høyt for noen. Resten av matstasjonene synes jeg var helt glimrende, og fikk ordentlig turrittfølelse. Informasjon om hvor sperretiden startet på Sognefjellet gikk meg hus forbi. Prøvde å se etter et skilt på tur ned, men klarte ikke å se noe. Ser i etterkant at det står i arket vi fikk sammen med startnummer, men ikke i rittmanual. Skilt til dusjen. Var det noe rittkontor ved mål?

I målområdet var det veldig hyggelig da jeg krysset målstreken nesten tre timer etter Skogsmann.

Ketil

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå