Først og fremst: Tusen takk for at dere tar på dere jobben Styrkeprøven!! Litt lei meg for at jeg også er litt kritisk. Arrangere ritt er ingen selvfølge. Men vær så snill og gjør litt om på planene. Slik at publikum føler de deltar på mer enn noe som skal gi penger i kassa. Dere er ikke langt unna å få til noe bra!! Fint om kritikk bli hørt på og snakket om og ikke dysset ned og bli til irritasjon.
"Alle" kjenner misnøyen og kritikken fra Trondheim-Oslo helgen. Hvis ikke kan det leses flere innlegg om dette på forumet og på landevei.no
Jotunheimen rundt i går. Jeg trodde oppriktig at dette arrangementet skulle være en fest av de sjeldne hvor ALLE utøvere skulle kjenne på kroppen at å sykle sagnomsuste JR er noe stort og sjeldent. Det er da ikke et normalt turritt dette for tusan!
At vi skal bli satt mer pris på enn andre når prisen er 1800,- forventer jeg. 430 km. Noen som nevnte 430 km og fjell?????
Jeg personlig er ikke ute etter medaljer og diplomer, men generell tilstedeværelse av arrangør og det å se utøverne som sliter seg rundt og over fjellheimen på 12-24+ (?) timer.
Når vi ankom Lærdal følte jeg ikke at her var det duket for fest... Kom rimelig tidlig. Fant en kafe i sentrum og tok en lett lunsj/middag. Plutselig blåste de opp Peugeot banneren over vegen. Er det her vi skal starte? OK.. Da var klokken 17:00 eller der omkring. Første start 18..
Løypa i år opplevde jeg som bra (nok) merket. Var ikke mye usikkerhet. Bortsett fra at det var et skilt som viste til høyre på en matstasjon hvor vi skulle til venstre. Skiltet som viste venstre var ikke synlig, men han som ledet an hadde stålkontroll. hadde jeg kommet alene hadde jeg kanskje svingt høyre.
Ved målgang var ingenting klart. Målbanneren hadde etter hva jeg har fått høre kommet opp like før vi kom. Sammen med høyttalere og speakeranlegg.
Akkurat den biten med speaker fungerte bra. Når det er oppe kan det ikke gå feil
Dusj var ikke klar. Ingen hadde låst opp til garderober. Ikke visste man hvor de var heller.
Det skal sies. Når vi kom i mål fikk vi cola av en unge. Veldig sjarmerende og det ble satt stor pris på servicen

Sjarmerende med servering fra snille unger. Men hallo... That`s it? 1 boks cola og velkommen til Sogndal? Hvor er festen? Opplevelsen på kroppen føltes mer som. Få rytterne i mål til å ta med seg litt grillmat og kom dere ut av byen så vi får ryddet opp.
Vi er ikke kravstore: Min personlige forventning.
Arrangerer man ritt. Og spesielt de store rittene hvor rytterne føler på kroppen at her er det noe større vi skal delta på bør arrangør:
A) Være litt bedre forberedt og klar
B) Være tilstede i start/mål.
C) For spesielt interesserte er diplom og medaljer noe man føler man blir satt pris på med. Det bør man dele ut i mål.
E) Sikre at vegen er forsvarlig... Kritisk til vegarbeidet i årets utgave. Thank you for tubeless...
Edit:
Etter å ha sett Jotunheimen rundt sine bilder og innslag på FB er jeg litt mindre kritisk. Til alle dere som stiller opp på matstasjonene og gjør jobben i det skjulte for oss som sykler rett forbi. Dere er helter. Dere var iallfall forberedt og klar!
Krever enormt apparat for denne biten!
Edit 2: At jeg var tidlig ute ved start og i mål gjør kanskje min opplevelse litt misfarget. Synspunkter fra andre som kom senere i mål er kanskje på sin plass..
Men kommentaren om at arrangementet må føles litt mer på kroppen før og etter står ved lags...