Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Nytt kjøkken - hvitevarer

Re: Nytt kjøkken - hvitevarer [Re: Anders A-R] #2708602 24/05/2022 10:57
O
oyvinsr Offline
Ringrev
Ringrev
O
Sitat: Anders A-R
Nå vet jeg ikke om dette fortsatt er en problemstilling, men fikk ikke Elkjøp ganske mye pepper for en del år tilbake mtp noe kreativ bruk av modellnavn/modellnr som var "bittelitt" forskjellige fra det som kunne se ut som en toppmodell ?

Fant en sak fra noen år tilbake om TVer men jeg mener det var mer graverende saker som ble avdekket for enda lenger siden.
https://www.nrk.no/vestfoldogtelema...-lover-at-prisgaranti-gjelder-1.14768723

Elkjøp har jo nylig fått kritikk for å lure seg unna sine salgsbetingelser basert på "egendefinerte" artikkelnummer: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/RrBOO2/elkjoep-nektet-kunde-prismatch-paa-lik-iphone

Jeg syns sammenligningstjenestene til f.eks. Siemens og Bosch er gode mtp. hvitevarer, der får man opp akkurat hva som er forskjellene. Den samme tjenesten hos Elkjøp fungerer dårlig, da oppsettet/parameterene de legger inn for ulike varer ikke er standardisert.

Re: Nytt kjøkken - hvitevarer [Re: oyvinsr] #2708631 24/05/2022 13:12
perbl Offline
More than words
More than words

Sitat: oyvinsr
Nei, men stort sett har man ikke tilgang til premiummodellene i elektrobutikkene.

Siemens og andre opererer med egne "premium" modeller til kjøkkenbutikkene. Men veldig ofte er det kosmetisk("blackline") og eller på gadgetnivå. Elkjøp har f.eks. Bosch helt fra billigste til dyreste modeller, som i bunn og grunn er samme produkt som Siemens.
Det er også fantasifull prissetting på hvitevarer, så man skal ha tunga beint i munnen når man sammenligner. Det kan for eksempel være dobbel pris på identisk stekeovn, der eneste forskjell er at den dyre har teleskopskinner.

Jeg fikk hvertfall tak i de svarte premium-modellene fra Bosch via Elkjøp da jeg handlet ovn nylig. Angående ovner virka det jo vanskelig å få tak i særlig avanserte ting fra Siemens hos Elkjøp, det var jo mye fjongere modeller å få fra Bosch enn de enklere Siemens-greiene jeg fant, så kanskje kan det være sånn at de selger Siemens via andre butikker?

Redigert av perbl; 24/05/2022 13:12.

Per B.
Re: Nytt kjøkken - hvitevarer [Re: eGo] #2708645 24/05/2022 16:02
E
eGo Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
E
Jeg har bestemt meg for å gå for koketopp med integrert ventilator. Har lest det jeg kan og også snakka med flere med nybygde kjøkken. Meningene er delt men tror jeg blir fornøyd med integrert løsning. Og det estetiske teller jo og en del. Som med sykkel.
Har fått tilbud på flere løsninger, så nå må jeg bestemme meg for merke og modell. Det er nesten vanskligere enn ventilator/integrert valget. Takker for alle svar og innspill så langt

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Nytt kjøkken - hvitevarer [Re: eGo] #2708649 24/05/2022 17:45
M
mob Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: eGo
Jeg har bestemt meg for å gå for koketopp med integrert ventilator. Har lest det jeg kan og også snakka med flere med nybygde kjøkken. Meningene er delt men tror jeg blir fornøyd med integrert løsning. Og det estetiske teller jo og en del. Som med sykkel.
Har fått tilbud på flere løsninger, så nå må jeg bestemme meg for merke og modell. Det er nesten vanskligere enn ventilator/integrert valget. Takker for alle svar og innspill så langt

Vi installerte nylig Siemens-topp med integrert avsug. Jeg var skeptisk, men synes det funker greit. Vi har ikke stekt fisk eller drevet med noe avanserte greier ennå, men i hverdagen virker avtrekket tilstrekkelig for en småbarnsfamilie. Og så ser det bra ut.

Re: Nytt kjøkken - hvitevarer [Re: eGo] #2708666 24/05/2022 21:05
E
eGo Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
E
Hvilken Siemens valgte du?

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Nytt kjøkken - hvitevarer [Re: eGo] #2708678 25/05/2022 05:50
M
mob Offline
Entusiast
Entusiast
M
Siemens iQ700

Side 2 av 2 1 2

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå