Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Flaggregler... avleggs tullball?

Re: Flaggregler... avleggs tullball? [Re: 123nils] #2708558 23/05/2022 20:27
P
Peddal-pedanten Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Sitat: 123nils
Jeg har aldri hatt flagg på verandaen (og er aldri i situasjoner hvor jeg føler behov for å flagge, sikkert 25 år siden jeg hadde flagg på 17 mai f.eks)
Noe av det første jeg gjorde da jeg overtok, var å legge ut flagget (som stod i kjellerboden) ut på Finn, da jeg visste at jeg aldri ville gidde å styre med det.

(liker denne "debatten" ICON_COOL )

Muligens - men det er altså en debatt der du spesifikt spør om noe du allerede vet at du aldri vil komme til å forstå; siden flaggregler altså kun gir mening sammen med det flagget de gjelder, som du altså selv vet at du hverken forstår eller gidder bry deg med. Men denne informasjonen om at denne debatten er a priori nytteløs, fant du altså ikke var av interesse å nevne. Notert - enkelte postere her er altså bevisst asosiale på et sosialt medium.

Re: Flaggregler... avleggs tullball? [Re: 123nils] #2708684 25/05/2022 06:37
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Peddal-pedanten

De og Dem.....også avleggs.
Bruker det litt på fleip i e-post til et par kunder på jobb av og til.

En ting: Prøv aldri å lære deg fransk eller tysk - du vil få fnatt...

Og denne forstår jeg ikke helt:
(Ser fram til dagen hvor folka som bor i det gul-hvite huset bak en rytterstatue blir tilsnakket med "du" ICON_WINK )

Så lite de folka har å si her i landet, så forstår jeg ikke hvorfor folk som kaller seg republikanere eller lignende i det hele tatt gidder - vi har i praksis Forbundsrepublikkens system, bare med en arvelig "stempelmaskin"...

Når man intervjuer kongen, kan man si "du"... tror Harald synes det er helt OK. Veldig kunstig og 1737-ish og si "deres majestet" når man stiller spørsmål.

Er 100% sikker på at Harald ikke hadde satt pris på å bli kalt "du" av en journalist. Det har noe med respekt for rollen. Kongehuset er jo kun et rollespill basert på gamle tradisjoner.

Side 4 av 4 1 2 3 4

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå