Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Aure - Orkanger - Trondheim

Aure - Orkanger - Trondheim #2195517 16/06/2014 11:10
EHAa Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg bruker å sykle enten til eller fra hytta i Aure kommune (Nord-Møre) i forbindelse med hyttetur i helger og sommerferie. Jeg har prøvd å sykle alene, sammen med en venn og sammen med tilfeldige syklister jeg har møtt på veien. Det er ingen tvil om at det er mer trivelig å sykle sammen med noen på turer på 140 km.

Er det flere her inne som sykler denne strekningen (eller kunne tenkt seg å gjøre det)? Regner med at det må være noen fra Trondheim med hytte i Orkdalen, Hemne, Snillfjord, Nord-Møre etc her inne på forumet?

Jeg vil betegne mitt nivå som middels/mosjonist, type 3 blank på Sykkelener'n. Men om du er raskere eller tregere enn meg spiller ingen rolle for min del, ville bare advare dersom du forventer å holde elite-fart;)

Re: Aure - Orkanger - Trondheim [Re: EHAa] #2195518 16/06/2014 12:08
S
Scale_30 Offline
Fersking
Fersking
S
Hei!
Jeg disponerer også hytte på Aure (nærmere bestemt Skardsøya). Bruker da å kombinere med sykling hjem. Hadde vært supert med følge på denne turen ja. Regner med vi kommer til å bruke hytta en del i sommer. Vi kan kanskje utveksle navn og nummer på PM?

Re: Aure - Orkanger - Trondheim [Re: EHAa] #2195519 16/06/2014 13:02
EHAa Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
PM sendt. Skardsøya er rett over sundet, det:) Regner med at neste tur for min del blir allerede førstkommende søndag, men det blir flere utover sommeren/høsten/neste år. Legger opp til en relativt hard tur på racer (siden det ikke blir noe ritt i helgen), sammen med en venn. Derom noen vil bli med, men ikke har racer, blir det terreng i stedet..

Heldigvis er det mulig å kjøre sammen til tross for eventuelle forskjeller i form. Det er bare å tilpasse i forhold til hvor mye hver enkelt drar, kjøre hardt på flatene og rolig i bakkene osv. Supert hvis flere blir med, uansett nivået på O2-opptak.

Re: Aure - Orkanger - Trondheim [Re: EHAa] #2707162 10/05/2022 21:16
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Aure er et fint område med landeveissykkel men hvor sykler man med stisykkel i Aure kommune? Sogner sporadisk til Tustna (Leira).

Re: Aure - Orkanger - Trondheim [Re: EHAa] #2707465 13/05/2022 12:03
Heliboy Offline
The Photographer
The Photographer
Broderen vet jeg sykler mye sti på Skardsøya. Han har i hvert fall funnet noen magiske stier der, og jeg så selv noen bilder fra en nydelig flytsti som krysser fra Melland over til Skipnes.
Ellers har jeg hørt rykter om noen mulige høyfjellsstier rundt Klakkan, men ikke noe som er verifisert. Det går en sætervei opp fra Sjøli i Årvågsfjorden til Klakkan / Ulfsnessetra, og derfra er det merket sti helt til Aure sentrum omtrent. Hadde jeg fortsatt bodd i trøndelag og frekventert familiehytta på Lesundet, så hadde jeg prøvd ut Klakkan-området for lenge siden.

Redigert av Heliboy; 13/05/2022 12:24.

Løvsteik

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå