Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøp av Haibike Trekking 8.0

Kjøp av Haibike Trekking 8.0 #2669025 18/06/2021 08:17
L
lolzor Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Hei!

Jeg kom over et tilbud på Bikester som jeg synes er relativt bra. Haibike Sduro Trekking 8.0 2020 for litt over 28k.

Etter hva jeg kan lese, er Trekking-modellen veldig bra, og 8.0 serien har veldig gode specs. Jeg tenker å bruke den til turer inn i nordmarka, samt jobbpendling til Fornebu. Er det noen her som har erfaringer med nettopp denne sykkelen, og eventuelt Bikester? Litt skeptisk til å kjøpe fra utenlandsk nettbutikk, men prisene hos Anton etc er jo ikke i nærheten.

Takk på forhånd :-)

Re: Kjøp av Haibike Trekking 8.0 [Re: lolzor] #2669052 18/06/2021 10:19
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: lolzor
Hei!

Jeg kom over et tilbud på Bikester som jeg synes er relativt bra. Haibike Sduro Trekking 8.0 2020 for litt over 28k.

Etter hva jeg kan lese, er Trekking-modellen veldig bra, og 8.0 serien har veldig gode specs. Jeg tenker å bruke den til turer inn i nordmarka, samt jobbpendling til Fornebu. Er det noen her som har erfaringer med nettopp denne sykkelen, og eventuelt Bikester? Litt skeptisk til å kjøpe fra utenlandsk nettbutikk, men prisene hos Anton etc er jo ikke i nærheten.

Prisen er fin helt til du må ha reklamasjon. Haibike-importør tar ikke i paralellimporte sykler ,så du må evnt sende til tyskland. Sending av elsykkel, med og uten batteri kan være kinkig...heller ikke norsk kjøpslov som gjelder, da butikken er tysk.

Men funker ting er det jo fint.

Jeg hadde aldri kjøpt elsykkel derfra.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Kjøp av Haibike Trekking 8.0 [Re: lolzor] #2670785 30/06/2021 07:35
R
raklehana Offline
Fersking
Fersking
R
Med tanke på muligheten for å benytte seg av reklamasjon og risikoen en løper ved kjøp fra feks bikester. Er det generelt vanlig at det er en del tull med feks haibike med tanke på motor, batteri, eller andre ting som koster mye penger....?

Re: Kjøp av Haibike Trekking 8.0 [Re: raklehana] #2670812 30/06/2021 11:26
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: raklehana
Med tanke på muligheten for å benytte seg av reklamasjon og risikoen en løper ved kjøp fra feks bikester. Er det generelt vanlig at det er en del tull med feks haibike med tanke på motor, batteri, eller andre ting som koster mye penger....?

Erfaringsmessig for meg og Yamaha, 4 år, null problem fordelt på 2 sykler. Men jeg er jo en veeeeldig liten statistikk.

Du kan jo ringe Beach Mountain som er importør å spør?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Kjøp av Haibike Trekking 8.0 [Re: RazeFaze] #2684466 11/10/2021 12:50
R
raklehana Offline
Fersking
Fersking
R
Hvordan er det med forhandleren bikeshop, driver de også med paralellimport som gjør det vanskelig med eventuell reklamasjon, eller er dette en helt "vanlig" norsk butikk?
Sitat: RazeFaze
Sitat: lolzor
Hei!

Prisen er fin helt til du må ha reklamasjon. Haibike-importør tar ikke i paralellimporte sykler ,så du må evnt sende til tyskland. Sending av elsykkel, med og uten batteri kan være kinkig...heller ikke norsk kjøpslov som gjelder, da butikken er tysk.

Men funker ting er det jo fint.

Jeg hadde aldri kjøpt elsykkel derfra.

Hvordan er det med forhandleren bikeshop, driver de også med paralellimport som gjør det vanskelig med eventuell reklamasjon, eller er dette en helt "vanlig" norsk butikk?

Re: Kjøp av Haibike Trekking 8.0 [Re: lolzor] #2684522 11/10/2021 18:22
P
Plankepetter Online
Ringrev
Ringrev
P
Bikeshop er en norsk butikk som ligger like ved Tønsberg

Re: Kjøp av Haibike Trekking 8.0 [Re: lolzor] #2684541 11/10/2021 19:45
L
Labbetuss Offline
Medlem
Medlem
L
Apropos Bikester.

De bør en holde seg lang unna slik det er for tiden. I alle fall hvis en ønsker respons fra deres kundeservice etter kjøp. Den har gått fra å ha vært god for lang tid tilbake til nå å være fraværende.
Nå er det ikke mulig å ringe dem slik en hadde mulighet til tidligere, chat er fjernet og eneste mulighet er via mail(skjema). Om en er heldig får en et automatisk svar på henvendelsen, dager etterpå, som sier at det kan gå 14 virkedager(?) før en får respons. 14 virkedager er nesten 3 uker. Hvorfor 14 virkedager og ikke 15 vet jeg ikke men muligens har forfatter ikke begrep om forskjellen mellom ukedager og virkedager.
14 virkedager og mer til har gått. Ingen respons er mottatt.

Re: Kjøp av Haibike Trekking 8.0 [Re: Labbetuss] #2684573 12/10/2021 07:41
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
I august så tok det tosifret antall dager før jeg fikk svar fra norsk representant, på epost. Samtidig tok jeg kontakt via FB, på engelsk, og da gikk det ganske fort å få svar. Tipper og antar her, men det virker som om norske henvendelser rutes til norsktalende folk, og der er det flaskehals.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå