Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Jøss, fint fatbikeføre på Østlandet (igjen)

Jøss, fint fatbikeføre på Østlandet (igjen) #2652830 17/03/2021 08:44
E
EmilZipp Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
E
Etter noen runder på tørr asfalt / grus med lett utstyr og en tung "bære, trille, banne og knote-seanse" i dyp/tung snø i skogen i helgen har hundelufterne nå gjort jobben rundt Tomåsan på Nesodden. Fine forhold, hard snø, godt feste, lite is på hovedstiene og mykt å falle utenfor. På de litt mindre stiene er det fortsatt balansekunstner og pedalene nedi snøen som gjelder men om en dag eller to løser det seg der også. Fortsatt kaldt om natten fremover gir KOM forhold over myra (jada den diskusjonen har vi vært igjennom men over der går det ikke an å sykle uten frost i bakken, så hold tåta). Går fint med smalere dekk enn 4,8" også men da bør du unngå "den smale sti".

Opptråkket sti ved siden av skisporene så ingen trenger å gjøre dumme ting. Og på kveldstid slipper vi å støte på gående......

https://www.strava.com/activities/4958556870

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X + FATCAAD + Ripley
Re: Jøss, fint fatbikeføre på Østlandet (igjen) [Re: EmilZipp] #2652859 17/03/2021 10:42
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Piip... ICON_LAUGH

Jeg var ikke like heldig i går kveld, på Fagerstrand er tydeligvis hundelufterne litt slappere enn lenger nordpå. Vi må få opp befolkningsveksten her!
Fikk meg en kilometer på sti med sløsj da, fikk løst svetten før jeg fikk tilbake kulden i kroppen etter resten av turen på asfalt og grus.

Roy

Re: Jøss, fint fatbikeføre på Østlandet (igjen) [Re: EmilZipp] #2652875 17/03/2021 11:24
E
EmilZipp Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
E
Du får fylle opp Tesla'n og parkere på Bjørnemyr Skole Roy !

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X + FATCAAD + Ripley
Re: Jøss, fint fatbikeføre på Østlandet (igjen) [Re: EmilZipp] #2652880 17/03/2021 11:43
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: EmilZipp
Du får fylle opp Tesla'n og parkere på Bjørnemyr Skole Roy !

Vi gjorde det for et par helger siden, dvs vi parkerte nede ved skolen på Alværn. Veldig gøy, masse fine stier på knallhardt føre!

Jeg har bedt naboen stå med dieselsugga på tomgang så det ikke blir så kaldt på natta, så kommer nok våren snart. ICON_LAUGH

Roy

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå