Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Piggdekk

Piggdekk #2646292 29/01/2021 11:22
Harald_D Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Hei

Skal kjøpe piggdekk til min nye Fatbike, og ser at de er jo grisedyre. Dillinger 5 koster over kr 2.000,- pr stk i 4,6 bredde.
Har fått tilbud om å kjøpe et par pent brukte Dillinger 4 i 4,0 bredde til halv pris.
Vil jeg merke stor forskjell på 4,0 vs 4,6 bredde (sparer jo et par tusen kr)?

Harald D

Re: Piggdekk [Re: Harald_D] #2647148 05/02/2021 21:50
SykkelGlenn Offline
Veteran
Veteran
Dersom du ser mitt innlegg på 80mm kontra 100mm bredde på felgen kan du kanskje bli noe klokere? Men jeg blir det ikke.
Jeg tenker nok at det kommer veldig an på bruksmønster. Er du lett i kroppen og sykler mye hardtråkka skiløyper eller hardtråkka sti er nok Dillinger 4 helt konge. De er vel lettere?

Men er du som meg, litt for høy vekt i forhold til høyde, synes det kipt å gå igjennom skiløypene (trist å ødelegge for ski-folket) hadde jeg uten tvil valgt Dillinger 5.

Jeg sykler Dillinger 5 på 4 året nå, de dekkene er like myke som nye. Bakdekket er ørelite slitt, kanskje mistet 4-5 pigger. Dersom jeg ikke bytter Fatbike de nærmeste årene holder de sikkert 2-3 sesonger til.

De er dyre, men det er verdt hver eneste krone. For meg som stort sett sykler i hardtråkka løyper, og sikkert ikke trenger pigg mer enn 10% av alle turene så gir de en ekstra trygghet på hver eneste tur.

//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå