Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Digitalt abonnement ...

Re: Digitalt abonnement ... [Re: Sepeda] #2637812 13/11/2020 08:55
gare Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: Sepeda
Altså, alvorlig talt.

snipp-snipp

Krokodilletårer over hvor leit det er å måtte si opp abonnementet, men man er bare nødt fordi papirutgaven ikke er like relevant som da den var hovedproduktet, eller at man må betale like mye for digitalt abonnement uten papirutgavene, kjøper jeg bare ikke.

Av og til synes jeg at alle skulle vært som meg, men kommer raskt på bedre tanker(det hadde bare blitt en for rar verden), så det er bra at vi er forskjellige. Det som undrer meg her er at du åpenbart ikke tror på meg i og med at du ikke kjøper argumentasjonen min, det synes jeg er litt rart i og med at det utelukkende er fundert i følelser og muligens et snev av gretten gammel gubbe som synes alt var bedre før. Jeg skulle egentlig gjerne fortsatt med abonnement på tross av alt rælet om ski, klatring og kajakk, men det skaper for mye negativitet hos meg(jada, min feil dette)at jeg velger som jeg gjør(foreløpig). Så får jeg heller klare meg uten Alpers videre beretninger om annen mat som ikke bør spises med høy puls ICON_SMILE

Jeg føler jo tross alt på et visst eierskap(selv om det er helt uberettiget)til både Terrengsykkelmagasinet(som jeg utelukkende abonnerte på fordi jeg syntes det var en strålende ide med et norsk magasin)og til Landeveismagasinet, som jeg synes hadde fått en fantastisk form og der betalingsviljen min var/er/ville vært høyere enn den er for nettmagasin og et(for meg)nær ubrukelig magasin på papir.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Digitalt abonnement ... [Re: gare] #2637825 13/11/2020 09:18
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: gare
Det som undrer meg her er at du åpenbart ikke tror på meg i og med at du ikke kjøper argumentasjonen min, det synes jeg er litt rart i og med at det utelukkende er fundert i følelser og muligens et snev av gretten gammel gubbe som synes alt var bedre før.

ICON_SMILE

Jeg er jo også en gretten, gammel gubbe som må jobbe skikkelig hardt med meg selv når jeg leser tester av motoriserte blandeveissykler ICON_SMILE

Til gjengjeld takler jeg å se overrør som ikke er horisontale, det er sant.

Hovedpoenget mitt er at det vi primært betaler for i abonnementet nå er et digitalt produkt i form av fornyede nettsider og digitale arkiver. Derfor kjøper jeg ikke ditt poeng, som er utgangspunktet for tråden, om at du er åpen for digitalt abonnement, men da vil ha det billigere. Se også Øyvinds innlegg om de økonomiske realitetene.

Og så er vi alle helt enige om at Landevei var et særdeles vellykket magasin på papir, og at vi savner det sårt.

Det hadde sin egen visuelle og redaksjonelle profil, som skilte det ut både nasjonalt og internasjonalt. Og det hadde et umiskjennelig auteur-preg, som Alpers hjertebarn. Jeg tror vi alle ønsker ham all mulig suksess i å overføre magien fra papirutgaven til hjemmesiden. Det er en krevende oppgave.

Jeg vil egentlig ikke fortsette diskusjonen om hvem som mener hva, og laget dette svaret mest for å kunne gjøre nye lesere oppmerksom på Alpers avklarende innlegg på forrige side, med oppfordring om innspill direkte til ham.

Re: Digitalt abonnement ... [Re: gare] #2637894 13/11/2020 12:36
M
Mr.Jacobsen Online
Ringrev
Ringrev
M
Jeg er nok blant dem som savner det utrolig gode Landeveis-bladet, og som ikke helt fant meg til rette med Friflyt. Var abonnent på Friflyt i over 10 år, men fornyet ikke for et par år siden, da jeg ikke lengre kjente meg igjen i den "ungdommelige" tonen i store deler av magasinet. Landeveisdelen var jeg derimot veldig glad i. Kommer sikkert til å fortsette i alle fall en stund til, men det er ikke lengre like selvsagt.

En ting jeg stadig ønsker meg, det er at artiklene som publiseres på nett (og som også publiseres på trykk) faktisk merkes med når/hvor de var publisert. Jeg har ingenting mot at ting publiseres begge steder, men det er litt kjedelig når man først har funnet fram bladet og satt seg godt til rette at man har lest de mest spennende artiklene på nett allerede. Da hadde jeg heller spart artiklene som var merket til jeg hadde satt meg godt til rette i godstolen. I tillegg hadde man sluppet følelsen av "dette har jeg lest før", som til stadighet dukker opp, med artikler som gjenpubliseres fra arkivet. Hva med en egen seksjon for "gull fra arkivet" eller lignende? Og at man da også merker dette når man publiserer i facebookkanalene? "Nyheter" som publiseres på facebook, som egentlig ikke er spesielt nytt er tidvis litt frustrerende.

Re: Digitalt abonnement ... [Re: Alpers] #2637949 13/11/2020 20:25
runermm Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Alpers
Hei alle sammen

Takk for ris, ros, komplimenter og tilbakemeldinger av alle slag. Vi leser alt som står samtidig som vi jobber. Nå svarer jeg mest for egen del, så får de andre redaktørene ta ordet om de ønsker.

2020 har vært et mildest talt interessant år, der det jeg har brukt de siste ni årene ble trukket ned i dass. Over natten gikk jeg fra å produsere et magasin, noe jeg jeg gjorde på gutterommet allerede før fylte ti, til å drive en nettside. Det er to vidt forskjellige ting, både for meg, dere og Fri flyt.

Dette var en omlegging vi var nødt til å gjøre på grunn av korona og Gresvigs konkurs. Printmagasiner er dyrt å drifte, og hadde vi ikke lagt ned magasinene hadde vi vært historie nå.

Hva er planen for landevei.no?

Målet med landevei.no er at nettstedet skal bli det samme som magasinet var. Landevei.no skal være et speilbilde av norsk sykling, og vår visjon er å spre sykkelglede. Tanken om å skrote artikler som ikke gjør at folk vil ut å sykle står fortsatt ved lag, selv om mye er annerledes.

Hva er krevende med å nå dette målet?

I et papirmagasin har vi allerede fått leserens oppmerksomhet - på nett må vi først finne leseren og så beholde oppmerksomheten hens. Det innebærer to vidt forskjellige måter å jobbe på, og det krever flere tekniske løsninger som vi ikke har ennå.

I tillegg er arbeidspresset på nett høyere i løpende forstand, mens det ved bladproduksjon er mer omfattende i form av reiser, lengre reportasjer, flere detaljer som må i boks før bladet er trykkeklart etc.

En nettside egner seg ikke for langlesing, og selv om det finnes nettsteder med presentasjoner for dette, er det en stor utfordring å beholde oppmerksomheten over lengre tid. Dette gjelder både for oss - og leseren.

På nett forventer leseren flere saker av høy kvalitet hver dag, noe som er nesten umulig å få til med den staben vi har. I et printmagasin merker ingen om jeg eller andre bidragsytere har uproduktive dager, men på nett merkes dette umiddelbart.

Hva er planen for landeveisinnhold i magasinet Fri flyt?

Ettersom det nå er vinter kommer det lite landeveisstoff i magasinet fremover. Det kommer først fra februar og utover, og i sommerhalvåret vil mengden landeveisstoff være så stor at skifolket trolig blir like skuffet som dere er nå.

Omleggingen har vært krevende for alle i Fri flyt, både praktisk og for enkelte av oss også personlig. Jeg synes det har vært mer enn vanskelig med omleggingen, og jeg er lei meg for at jeg ikke kan kommunisere med dere på samme måte som tidligere.

Jeg vil tro at landeveisinnholdet i Fri flyt og landevei.no er i en slags normaldrift fra februar/ mars. Det betyr at vi innen den tid har en mer forutsigbar frekvens av nyheter fra inn-og utland, tester, turtips og portretter.

Jeg har idéer og løsninger, hva gjør jeg?

Du er velkommen til å ringe meg på 92 80 98 34, eller sende epost til henrik(a)landevei.no. Du kan selvsagt også svare her, men det er alltid litt mer knot å følge opp.

Henrik, gode mann, hvorfor gjøre dette så vanskelig.

Bare gjør som du alltid har gjort. Skriv de samme tekstene, ta de samme bildene, inviter de samme syklistene, ta de samme turene og innby til samme dans med leserne.

Glem alt om at det ikke fungerer på nett. Vi trenger ikke et nytt Procycling, TV2 eller Feltet.dk. Det vi vil ha Landevei.

Senk skuldrene, ta deg en sykkeltur og skriv urytmisk og tilfeldig, men med humør og overskudd. Som vanlig.

Over tid så må dere gjerne utvikle fancy digitale fortellerformater og lekkert design, men hva om dere publiserer gode tekster og fete bilder? Mer enn nok for meg.

Keep up the good work.

Re: Digitalt abonnement ... [Re: Alpers] #2638757 19/11/2020 11:43
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Alpers
Hei alle sammen

Takk for ris, ros, komplimenter og tilbakemeldinger av alle slag. Vi leser alt som står samtidig som vi jobber. Nå svarer jeg mest for egen del, så får de andre redaktørene ta ordet om de ønsker.

2020 har vært et mildest talt interessant år, der det jeg har brukt de siste ni årene ble trukket ned i dass. Over natten gikk jeg fra å produsere et magasin, noe jeg jeg gjorde på gutterommet allerede før fylte ti, til å drive en nettside. Det er to vidt forskjellige ting, både for meg, dere og Fri flyt.

Dette var en omlegging vi var nødt til å gjøre på grunn av korona og Gresvigs konkurs. Printmagasiner er dyrt å drifte, og hadde vi ikke lagt ned magasinene hadde vi vært historie nå.

Hva er planen for landevei.no?

Målet med landevei.no er at nettstedet skal bli det samme som magasinet var. Landevei.no skal være et speilbilde av norsk sykling, og vår visjon er å spre sykkelglede. Tanken om å skrote artikler som ikke gjør at folk vil ut å sykle står fortsatt ved lag, selv om mye er annerledes.

Hva er krevende med å nå dette målet?

I et papirmagasin har vi allerede fått leserens oppmerksomhet - på nett må vi først finne leseren og så beholde oppmerksomheten hens. Det innebærer to vidt forskjellige måter å jobbe på, og det krever flere tekniske løsninger som vi ikke har ennå.

I tillegg er arbeidspresset på nett høyere i løpende forstand, mens det ved bladproduksjon er mer omfattende i form av reiser, lengre reportasjer, flere detaljer som må i boks før bladet er trykkeklart etc.

En nettside egner seg ikke for langlesing, og selv om det finnes nettsteder med presentasjoner for dette, er det en stor utfordring å beholde oppmerksomheten over lengre tid. Dette gjelder både for oss - og leseren.

På nett forventer leseren flere saker av høy kvalitet hver dag, noe som er nesten umulig å få til med den staben vi har. I et printmagasin merker ingen om jeg eller andre bidragsytere har uproduktive dager, men på nett merkes dette umiddelbart.

Hva er planen for landeveisinnhold i magasinet Fri flyt?

Ettersom det nå er vinter kommer det lite landeveisstoff i magasinet fremover. Det kommer først fra februar og utover, og i sommerhalvåret vil mengden landeveisstoff være så stor at skifolket trolig blir like skuffet som dere er nå.

Omleggingen har vært krevende for alle i Fri flyt, både praktisk og for enkelte av oss også personlig. Jeg synes det har vært mer enn vanskelig med omleggingen, og jeg er lei meg for at jeg ikke kan kommunisere med dere på samme måte som tidligere.

Jeg vil tro at landeveisinnholdet i Fri flyt og landevei.no er i en slags normaldrift fra februar/ mars. Det betyr at vi innen den tid har en mer forutsigbar frekvens av nyheter fra inn-og utland, tester, turtips og portretter.

Jeg har idéer og løsninger, hva gjør jeg?

Du er velkommen til å ringe meg på 92 80 98 34, eller sende epost til henrik(a)landevei.no. Du kan selvsagt også svare her, men det er alltid litt mer knot å følge opp.

Nå vil jeg ha frem at Landevei leverer mer interessante nyheter på nett enn Terrengsykkel gjør for øyeblikket. Men, der er rittsesongen akkurat ferdig ute i verden og overganger driver og går i orden.
Jeg innser at jeg er en dinosaur, som fortsatt liker Birken, og vil lese om rittbasert sykling. F.eks de artiklene som leveres på nett om trening er helt i min gate. Å lage ett blad som treffer meg 100% blir også veldig snevert, men litt slik innhold, må da gå an å få til?

I have the power.
Side 2 av 2 1 2

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå