Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Eget underforum for JAQing off tråder?

Eget underforum for JAQing off tråder? #2608469 19/05/2020 21:22
skubisan Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Kunne det vært en idé å opprette et eget forum for dette? Hvor moderator eventuelt kan flytte tråder som havner andre steder? Gjerne med egen innlogging for de som er interesserte, eller eget domene for den saks skyld. Bare en tanke... ICON_SMILE

Van der Poel: "Waarschijnlijk toch te weinig gegeten en gedronken"
Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: skubisan] #2608470 19/05/2020 21:31
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Jeg stemmer for eget domene. Eller - det finnes jo allerede www.facebook.com ICON_WINK

Fra spøk til alvor, jeg bruker "Aktive tråder" for å lese forumet så for min del ville et eget underforum ikke løse noenting. Søppel-trådene dukker opp uansett.
Dette føles som å være på fest, det er god stemning blant alle deltakerne. Så er det 2-3 stykker som sitter rundt bordet som høylytt skal diskutere et betent tema, gjerne med høy stemme. I gamle dager var det narkotikapolitikk som var party-killeren, i dag er det tydeligvis klima og ymse konspirasjonsteorier. Da går jeg vanligvis inn på kjøkkenet, men jaggu følger ikke stemningsdreperne etter og ødelegger festen der også.

Redigert av DesmoSkier; 19/05/2020 21:51.

Helge
Strava
Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: skubisan] #2608493 20/05/2020 06:48
pedalglipp Offline
Besatt
Besatt
Men? Et forum som heter snikksnakk, sludder, vås og pølsevev bør vel inneholde akkurat det?
Og det gjør det også, med en god del innblanding av forbrukerinformasjon, som hvert fall har mer relevante diskusjonsplasser på internett?

Liker det som det er jeg, bortsett fra kommunister som driver med folkemordbagatellisering og panfløytespillinga til han halvstuderte røvern.

Statistically speaking, racing is mostly for losers.
Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: skubisan] #2608494 20/05/2020 06:52
H
Havre Online
Ivrig
Ivrig
H
Hvor oppsto problemet? At det finnes et håndfull tråder som er aktive på et undeforum som inneholder "sludder" i beskrivelsen?

Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: DesmoSkier] #2608521 20/05/2020 08:17
pedalglipp Offline
Besatt
Besatt
Poenget er vel at det ikke er noe problem, sånn med mindre man ikke orker se ting man ikke interesserer seg for i "Aktive tråder".

Å fyre seg opp over at menyvalget "Aktive tråder" gjør akkurat det det sier, høres vel litt vikarierende ut.

Sitat: DesmoSkier
Da går jeg vanligvis inn på kjøkkenet, men jaggu følger ikke stemningsdreperne etter og ødelegger festen der også.

Det er jo nøyaktig motsatt av det som skjer. Det er noen som driver å hoier, diskuterer og kjekler i på kjøkkenet, mens du sitter ute i stua sammen med likesinnede og diskuterer whats-hot-and-not innen fundue-sett og earth hour-etikette. Men så er den lavpanna diskusjonen på kjøkkenet såpass forstyrrende at du ikke engang husker teksten på Celine Dion favorittlåta di, så da blir du irritert og braser inn på kjøkkenet og begynner å kjefte.

Statistically speaking, racing is mostly for losers.
Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: pedalglipp] #2608525 20/05/2020 08:24
pontiff Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: pedalglipp
Det er jo nøyaktig motsatt av det som skjer. Det er noen som driver å hoier, diskuterer og kjekler i på kjøkkenet, mens du sitter ute i stua sammen med likesinnede og diskuterer whats-hot-and-not innen fundue-sett og earth hour-etikette. Men så er den lavpanna diskusjonen på kjøkkenet såpass forstyrrende at du ikke engang husker teksten på Celine Dion favorittlåta di, så da blir du irritert og braser inn på kjøkkenet og begynner å kjefte.

Ikke helt.

Vi sitter og diskuterer fonduesett, men så kommer den lavpanna gjengen inn, og en hevder hans sett er best i test. Når man da ber om å få se testen, sier han bare at mora hans synes det. Når man så spør om dette egentlig er en test, blir han sint og kaller oss kommunister. Så begynner to stykker å ha en metadiskusjon om tester.

Han som ble spurt om testen liker ikke han som spurte, og sier det er fordi den som spurte ikke liker mora hans, og derfor ikke er et empatisk menneske.

Redigert av pontiff; 20/05/2020 08:27.
Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: skubisan] #2608526 20/05/2020 08:26
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Jeg tror du lett kan hekte på flere metadiskusjoner om kommunisme også ...

Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: pontiff] #2608534 20/05/2020 08:37
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: pontiff

Ikke helt.

Vi sitter og diskuterer fonduesett, men så kommer den lavpanna gjengen inn, og en hevder hans sett er best i test. Når man da ber om å få se testen, sier han bare at mora hans synes det. Når man så spør om dette egentlig er en test, blir han sint og kaller oss kommunister. Så begynner to stykker å ha en metadiskusjon om tester.

Han som ble spurt om testen liker ikke han som spurte, og sier det er fordi den som spurte ikke liker mora hans, og derfor ikke er et empatisk menneske.

Godt oppsummert.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: skubisan] #2608536 20/05/2020 08:39
G
Gubbe Online
Entusiast
Entusiast
G

Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: pedalglipp] #2608544 20/05/2020 08:46
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt

Haha, nå lo jeg godt! ICON_LAUGH Takk for det ICON_SMILE
Edit: Og takk for at du understreket poenget mitt ICON_SMILE

Redigert av DesmoSkier; 20/05/2020 10:40.

Helge
Strava
Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: skubisan] #2608586 20/05/2020 11:11
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Jeg er i ferd med å gi opp forumet.

Hadde håpet at det var interesse for å rendyrke det som et kompetent sykkelforum, der vi kan utveksle erfaringer, hjelpe hverandre, og kanskje gå enda mer i dybden enn det Landevei og Terrengsykkel kan gjøre i sine redaksjonelle saker. Men jeg ser at det er ikke dit vi går, og det synes heller ikke å være interesse for det, hverken fra redaksjonen eller mange brukere. Da er det ikke så motiverende å bruke tid og krefter på det.

Som nevnt over, er "Aktive tråder" det beste verktøy for å se hva som skrives på forumet uten å måtte klikke seg inn på det enkelte underforum og siden den enkelte tråden. Men jeg orker bare ikke tråle meg gjennom innlegg på innlegg fra det forvirrede snikksnakk-forumet, med dets skrudde, utvaskede Alt Right-agenda, navlebeskuende krangling, og evigvarende diskusjoner og drittkasting om personlighetstrekk hos den enkelte brukeren. Tør knapt tenke på hvilket inntrykk nye, sykkelinteresserte brukere må få.

Det er dessverre naivt å tro at man i 2020 kan ha samme konsept for forumet som da det i sin tid ble startet, med anonyme brukere, ingen tematisk begrensning, knapt noen moderering, og forumregler som man kan ignorere etter eget forgodtbefinnende.

Synd, det kunne vært et veldig godt forum.

Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: Sepeda] #2608626 20/05/2020 12:51
M
mob Offline
Entusiast
Entusiast
M
Enig med Sepeda. Både synd og vanskelig å forstå at redaksjonen har latt det utarte til dette.

Re: Eget underforum for JAQing off tråder? [Re: skubisan] #2608628 20/05/2020 13:03
H
Havre Online
Ivrig
Ivrig
H
Ja. Lite er så givende som litt moralisering fra Sepeda. Og lite er så konstruktivt som å klage på alle andre ("alle" som i lite konkret).

Så kunne det muligens vært ei god løsning å ikke la tråder i denne underkategorien vises under "aktive tråder" - hvis det er teknisk mulig? Og hvis det virkelig er et problem. Irrelevant for meg personlig, men i det minste ei saklig innvendig. Ser ikke helt hvorfor forumet blir "dårligere" fordi det finnes tråder man selv ikke finner interessante?

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå