Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der?

Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? #2607659 15/05/2020 11:36
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Satt på spissen:
Demokratiet er under press, regjeringen har kuppet landet ved udemokratisk kriselov.

Ærna slapp bygdedyret løs på befolkningen, tystere fikk fritt spillerom, hun ba folk følge med og melde fra. Politiet sjekket hytter.

Det ble kommuner mot kommuner, kommuner mot NHO, søringkarantene. Borgevern ved kommunegrenser. Sofagriser mot joggere, turfolk mot syklister. Bygdefolk mot hyttefolk. Hyttefolk mot hyttekommuner. Virus-rasismen fikk superkrefter.

Det ble med andre ord en splittende «dugnad», spesielt når folk nå oppfatter at bidraget i «dugnaden» var et svarteperspill hvor utsatte bedrifter går konkurs, og mange mistet jobben. Men ikke alle, altså en skeiv dugnad. «Hvis en bedrift ikke tåler å stenge ned noen uker uten å gå konkurs hadde de nok ikke livets rett i utgangspunktet, neste spørsmål»?
I andre enden var dugnadsbidraget fra borgere med råd til balkong, og hjemmekontor, en patetisk klapping for renholdsarbeidere, så flinke att`e.

Koronaviruset og «splitt og hersk dugnaden» til Ærna har grundig avslørt hvor splittet befolkningen i Norge egentlig er.

Vi er ett land vi med - Norske folk i hus og hytter- by og bygd i samme hånd - Enig og tro til Dovre faller.

Til og med Svenskene er nå populære, «heia Sverige»!

Har vi noe å feire, blir 17-mai en heller pinlig hendelse, hvor lukten fra noe ubehagelig sitter i bunaden?

Redigert av EL Syklo; 15/05/2020 12:19.
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2607667 15/05/2020 11:57
T
TorbjornJ Offline
Medlem
Medlem
T
Glad jeg ikke kjenner meg igjen i det du skriver, høres ut som en kjedelig virkelighetsoppfattelse/verden du bor i.
Kondolerer.

Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2607672 15/05/2020 12:10
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Den spissen er tynn.

'...once more, and more intensity!'
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: TorbjornJ] #2607674 15/05/2020 12:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: TorbjornJ
Glad jeg ikke kjenner meg igjen i det du skriver, høres ut som en kjedelig virkelighetsoppfattelse/verden du bor i.
Kondolerer.

Ja - den "virkeligheten" der ser slitsom ut å leve i. Jeg er glad jeg slipper. Ingen sympatier dog. Dette har han valgt sjøl.

"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge"
- Daniel Boorstin
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2607698 15/05/2020 13:11
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: EL Syklo
Ærna slapp bygdedyret løs på befolkningen[...]

Det er noen ord som får meg til å forsiktig rygge ut av en diskusjon og det er for eksempel "globalister", "NWO" og "Ærna".

Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2607701 15/05/2020 13:35
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Sylvi Listhaug har visst også et alternativt syn på virkeligheten (NRK Humor/Satiriks):
https://www.youtube.com/watch?v=aAD7bSDJ47A

Karbonbasert livsform.
Ønsker å bytte 175mm X0 GXP sort krank/armer til 170mm (X0 eller X01).
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: rokkitan] #2607705 15/05/2020 13:49
T
TorbjornJ Offline
Medlem
Medlem
T
Sitat: rokkitan
Sylvi Listhaug har visst også et alternativt syn på virkeligheten (NRK Humor/Satiriks):
https://www.youtube.com/watch?v=aAD7bSDJ47A

Hahahahah <3 Best!

Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2607706 15/05/2020 14:02
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Nydelig. "Stranger Things"-referansen var kremen på kaka!

"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge"
- Daniel Boorstin
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2607832 16/05/2020 07:14
pedalglipp Offline
Besatt
Besatt
Det er jo helt klart at det må diskuteres hvordan ‘belønningen’ for manglende forberedelser blir unntakstilstand (Ja, jeg vet det ikke heter det her, men nå kaller vi jo ikke krig for krig lenger heller, men ‘fredsbevarende operasjoner’)
At dette svært sannsynlige scenariet skulle resultere i lovgivende, politisk og kommunikasjonsmessig hastearbeid er strykkarakter.

Når vi får uttalelser som ‘ – Det som kanskje er den viktigste gladnyheten for mange, er at det er mulig for besteforeldre å feriere med familien sin‘, tyder det på at Solberg (Ærna! Sånn Dan) har fått et power rush av de utvidede fullmaktene.
Dette med å hindre folk i å forflytte seg, det å gå inn å styre hvem som kan være sammen med hvem i familien og slekt, er for meg verdimessig forkastelig.

Felles fiende og alt det der, så har man plutselig godkjenning til å bryte en drøss med prinsipper?

Redigert av pedalglipp; 16/05/2020 07:17.

Statistically speaking, racing is mostly for losers.
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: pedalglipp] #2607850 16/05/2020 08:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: pedalglipp
tyder det på at Solberg (Ærna! Sånn Dan) har fått et power rush av de utvidede fullmaktene.

Og dermed er vi i full gang med å publisere detaljerte beskrivelser av historier vi dikter opp inni hodet vårt igjen. Disse er ikke interessante for andre enn deg selv, altså.

Dette med å hindre folk i å forflytte seg, det å gå inn å styre hvem som kan være sammen med hvem i familien og slekt, er for meg verdimessig forkastelig.

Javel. Jeg er sjeleglad for at jeg slipper å se på det sånn.

- Daniel Boorstin
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: GeirK] #2607866 16/05/2020 09:26
pedalglipp Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
tyder det på at Solberg (Ærna! Sånn Dan) har fått et power rush av de utvidede fullmaktene.

Og dermed er vi i full gang med å publisere detaljerte beskrivelser av historier vi dikter opp inni hodet vårt igjen. Disse er ikke interessante for andre enn deg selv, altså.

Det med å forstå andres motivasjon har en sterk sammenheng med evne til empatiske følelser, noe du selverklært ikke har.

Jeg VET at jeg er veldig dårlig på kognitiv empati. Jeg opplever de fleste mennesker så annerledes tenkende enn meg (ref. kommentar om realityshow) at jeg ikke klarer å sette meg inn i hvordan de tenker og resonnerer.

For å lese litt mer om kobling mellom det å forstå motivasjon og empati, foreslår jeg f.eks det velsiterte paperet "The neuroscience of empathy: progress, pitfalls and promise" (http://www.antoniocasella.eu/dnlaw/ZAKI_2012.pdf).

Du har jo i tekst form tidligere vist emosjonell utflating:

På vei hjem fra med Linkin Park på full guffe var vi enige om to ting.

1.Særlig bedre enn Geitfjellet i tørt vær blir ikke terrengsykling.
2. En på 14 og en på 40 kan ha det ganske kult sammen.

Når vi legger til 30.0000+ poster med <1 promille av de med frivillige forsøk på noe morsomheter eller kreative tanker, så er det greit å slå fast at empatiløsheten og humørløsheten gjør at du ikke bør svare på poster som inneholder noe som krever humor, empatiforståelse eller kreativitet.

Javel. Jeg er sjeleglad for at jeg slipper å se på det sånn.

Ja, vi vet veldig godt at du har lyst til å bestemme hvordan folk lever livet sitt.

Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: pedalglipp] #2607871 16/05/2020 10:01
A
Appelsin Offline
Entusiast
Entusiast
A

Felles fiende og alt det der, så har man plutselig godkjenning til å bryte en drøss med prinsipper?

Hvem har styrt hva om hvem som kan treffe hverandre i familier og slekt? Er du et av de snøflakene som ikke takler at myndighetene komme med anbefalinger?

Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: pedalglipp] #2607875 16/05/2020 10:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det med å forstå andres motivasjon har en sterk sammenheng med evne til empatiske følelser, noe du selverklært ikke har.

Det er forskjell på å ha empati og være selverklært tankeleser. Det at du tror at du klarer å lese Erna Solbergs tanker, betyr ikke at du faktisk er i stand til det. Det blir litt som Sissel Grana - bare med mennesker.

Når vi legger til 30.0000+ poster med <1 promille av de med frivillige forsøk på noe morsomheter eller kreative tanker, så er det greit å slå fast at empatiløsheten og humørløsheten gjør at du ikke bør svare på poster som inneholder noe som krever humor, empatiforståelse eller kreativitet.

Da har vi fått fastslått at du mener det. Heldigvis betyr det ingen ting.

Ja, vi vet veldig godt at du har lyst til å bestemme hvordan folk lever livet sitt.

Der var tankeleseren på plass igjen, gitt. Hvem er disse andre som "vet" dette? "Vi" må nødvendigvis bety at du snakker på vegne av flere som har diktet opp den samme historien om hva jeg har lyst til.

Nei - du vet ikke dette. Du tror du vet dette - og så surrer du sammen det som skjer inni hodet ditt med det som skjer på utsiden.

Men her er det penger å tjene. Du får sikkert lurt noen til å tro på tankelesningsevnene dine.
https://www.abcnyheter.no/penger/pr...opt-inn-20-millioner-pa-a-snakke-med-dyr

Ellers kunne man jo håpe at du ser hvordan du går rett på deg selv i døra så det synger med disse to utsagnene.

1. "Ja, vi vet veldig godt at du har lyst til å bestemme hvordan folk lever livet sitt."

2. "... du ikke bør svare på poster som inneholder noe som krever humor, empatiforståelse eller kreativitet"

[Linket bilde fra i.kym-cdn.com]

Redigert av GeirK; 16/05/2020 10:27.

- Daniel Boorstin
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2607884 16/05/2020 11:17
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Hmm, lite svar med begrunnelse her, ala: jo vi HAR noe å feire fordi...osv osv. Altså en positiv vinkling, liksom, ingen?

- fordi vi har for første gang på lenge 17.mai sjef med baller ( kulturminister). Hilsen Sylvi
- fordi jeg elsker barnetog, Hilsen pedo-trønder.
- fordi korpsmusikk er musikk som høres, hilsen en med nedsatt hørsel.
- fordi jeg elsker folk som marsjerer, men hvor er våpnene som på 40-tallet? Det var tider med ordnung. Fagfellevurdert raseforskning var 100% klar, vi hadde rett!
Pensjonist Gudbrandsdalen.

Andre?

Redigert av EL Syklo; 16/05/2020 19:57.
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2607887 16/05/2020 11:24
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Min tanke er at jeg ville sette pris på om du kunne prøve å fokusere på innlegg som handler om sykling en stund framover.
På forhånd takk.

Helge
Strava
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: DesmoSkier] #2607890 16/05/2020 11:54
perbl Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Off-topic-forumet hadde også bedre kvalitet før alle disse «alt går til hælvete»-trådene ble en dominerende faktor.

Per B.
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: GeirK] #2607928 16/05/2020 15:34
pedalglipp Offline
Besatt
Besatt

Det er forskjell på å ha empati og være selverklært tankeleser. Det at du tror at du klarer å lese Erna Solbergs tanker, betyr ikke at du faktisk er i stand til det. Det blir litt som Sissel Grana - bare med mennesker.

Du må lese paperet. Selv om du har kjempeproblemer med det, så er faktisk ikke det å forstå andre motivasjon tankelesing.

Dette føles litt som å si til en fyr i rullestol at han ikke kan bli med på fjelltur, men sånn er det GeirK. Lev med handikapet ditt og ikke forvent rullestolrampe overalt.

Sånn, er det noen noe andre som har noe å si til at Solberg faktisk sa: "– Det som kanskje er den viktigste gladnyheten for mange, er at det er mulig for besteforeldre å feriere med familien sin"? Hvis dette har blitt mulig og er en nyhet, så betyr jo det at hun mener at det ikke har vært mulig? Er det ingen som ser problematikken i at regjeringssjefen ser eller setter seg i en stilling til å bestemme slik?

Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: pedalglipp] #2607959 16/05/2020 19:33
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Med mindre man trener til VM i stråmannsdiskusjon eller VM i autoritetsforakt og konspinoia, bør det ikke være noe problem å forholde seg til dette utsagnet.

- Daniel Boorstin
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: perbl] #2607961 16/05/2020 19:40
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: perbl
Off-topic-forumet hadde også bedre kvalitet før alle disse «alt går til hælvete»-trådene ble en dominerende faktor.

Jepp, det er ikke mye å hente her lengre. Litt for mye "jammen i ekkokammeret stemmer det jeg sier på en prikk, så hvorfor skulle det ikke overbevise vanlige folk på et terrengsykkelforum?"

Kanskje man skulle gi opp og begynne å lese på Ymse isteden.

Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: TorbjornJ] #2607962 16/05/2020 19:45
F
Flamini Offline
Veteran
Veteran
F
Sitat: TorbjornJ
Kondolerer.

+1
svensker har alltid vært ett upopulært folkeferd som nå heldigvis tynnes ut med massiv innvandring

17.mai har i alle år vært en høytidsdag som alle siviliserte nasjoner har misunt oss, og slik skal det være - til dovre faller.
Bunaden er ett flott plagg uten ubehagelige lukter på noen som helst måte, er alt nasjonalistisk galt i dine øyne El SykLo ?

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: Dan] #2607974 16/05/2020 20:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Dan

Jepp, det er ikke mye å hente her lengre. Litt for mye "jammen i ekkokammeret stemmer det jeg sier på en prikk, så hvorfor skulle det ikke overbevise vanlige folk på et terrengsykkelforum?"
.

Det var vel bare et spørsmål om når søppelfjellet i kommentarfeltene ble så stort at det rant over hit. Denne «min ukvalifiserte mening om objektive størrelser er VIKTIG»-kreftsvulsten er ustoppelig.

Redigert av GeirK; 16/05/2020 20:46.

- Daniel Boorstin
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2607984 17/05/2020 05:52
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Uansett ståsted: gratulerer med dagen.

Redigert av EL Syklo; 17/05/2020 06:28.
Re: Hurra for Norge 17.mai, olje og alt det dærre der? [Re: EL Syklo] #2608025 17/05/2020 22:37
Garpen Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EL Syklo
Uansett ståsted: gratulerer med dagen.

Takk! ICON_SMILE

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå