Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Shorts til gravel

Shorts til gravel #2607557 15/05/2020 06:08
S
sykkelslask Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Hei,

Som landeveissyklist har jeg skapet fullt av Rapha, La Passione og flere andre merker som sitter som en dong...

Men på Kikut forrige helg så jeg noen kule ryttere, vi snakker Gravel med kul shorts (antar bib under), taske foran styret og litt baggy t-skjorte.

Så - hvordan blir jeg så kul? Hvem selger kule shortser for Gravel?Jeg googlet litt selvsagt, men er det noe som er kulere enn noe annet hva gjelder merker som selges over disk i Oslo? Greit å teste lengden på shortsen, og ikke minst bredden.

ICON_SMILE

Redigert av sykkelslask; 15/05/2020 06:08.
Re: Shorts til gravel [Re: sykkelslask] #2607562 15/05/2020 06:45
B
BigBoben Offline
Entusiast
Entusiast
B
Stilpolitiet vil ta deg uansett, men stikk innom forskjellige LBS i Oslo og prøv terrengshortser.

Ellers har vel Endura og Rapha eller var det Assos mer gravel/bikepackingretta bekledning.
Endura har noen litt baggy skjorter, både kort erma og langerma med lommer på rygg, vurderer noe slikt selv til blandeveisyklingen.

NB: å kalle det kun Gravel kan du bli straffet for!!

Santa Cruz Megatower

Re: Shorts til gravel [Re: sykkelslask] #2607570 15/05/2020 07:00
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Diverse halvtrange sporty-baggy shortser til terrengsykling vil passe fint. Men hold deg til grå, svart og oliven-farger hvis du ønsker å være en av de kule.
Sykler for tiden med en Specialized-shorts som er passe trang og passe lang. Jeg finner den ikke på siden til Spez nå, men Atlas Pro-shortsen vil fungere tilsvarende. Den kommer også med egen innershorts med praktiske rygglommer. https://www.specialized.com/no/en/atlas-pro-shorts/p/153943?color=242792-153943

7Mesh har også fine shortser til behovet du ønsker dekket, inkludert innershortser med praktiske rygg- og lårlommer: https://7mesh.com/gravel-bike-clothing

Øyvind Aas
Utstyrsredaktør Fri Flyt AS
terrengsykkel.no
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no
Re: Shorts til gravel [Re: sykkelslask] #2607630 15/05/2020 09:33
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Om du skal fortsette å være Rapha-jålebukk må dette være akkurat noe for deg... (den dagen jeg kommer til å ha banan i en lomme på låret håper jeg noen tipser helsevesenet men ja jeg har div fra Rapha)

https://www.rapha.cc/no/en/shop/explore-bundle-/product/BUN-H11931

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X + FATCAAD + Ripley
Re: Shorts til gravel [Re: EmilZipp] #2607642 15/05/2020 10:14
S
sykkelslask Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Haha... Nei, jeg skal ikke ha banan på låret, derfor trenger jeg heller ikke en bib hvor det er plass til en banan ICON_WINK

Den biben er for tight, jeg ønsker en litt mer baggy variant. Men det er kanskje fornuftig som det skrives, at man titter på terrengsykkelshorts. Evt har jo Rapha en Randonnee shorts...mulig den kan fungere?

Stilpolitiet er vel åpen for litt baggy-stil på grusveien? Gitt at man har skinwalls, kule sko og ikke minst taske foran?

Redigert av sykkelslask; 15/05/2020 10:22.
Re: Shorts til gravel [Re: sykkelslask] #2607647 15/05/2020 10:34
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Jeg har noen ganger hatt en helt tynn terreng-flagre-shorts utenpå vanlig BIB i litt ruskevær på grus. Passet fint på kaffestopp å trekke den av å sette seg i en ordentlig stol uten å grise ned alt :-) Jeg fikk ikke overdrevent med tomler opp av gubbene jeg omgir meg med unntatt fra de som også sykler terreng... men vi henger jo minst et par år etter på Nesodden.

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X + FATCAAD + Ripley
Re: Shorts til gravel [Re: sykkelslask] #2608116 18/05/2020 13:19
K
knutspeed Offline
Ivrig
Ivrig
K
Leter etter det samme selv, og har kjørt med de minst baggy stishortsene jeg har innimellom. Aberet er, litt som på sti, at mange av de gjør at det blir for varmt for skrukken på sommeren, ihvertfall for meg.
Jeg handla en slik bib med lårlommer da jeg har for (u) vane å dra frem mobilen for å ta bilder, og syntes det er noe ræl å ha den på ryggen. Det funker overraskende bra, selv når mobilen har et slikt lommebok-deksel stappet med for mye stæsj. Tenker det blir brillefint til XC-ritt også, da lommene er strøkne for gel og søppel i tillegg til mobilen.

Ønsker du ikke å kjøre med stram trøye trenger du også lommer, og jeg finner det enda mer knotete å kjøre bib med rygglommer. Må omtrent demontere seg selv for å få tak i det man har der, og det har en tendens til å bli fryktelig svett. Så da blir jeg komplett ukul med småbaggy trøye og lårlomme-bib.

Jeg har testa Specialized Atlas XC pro (eller hva den heter) som er fin og lett i stoffet, og ser bra ut. Men den har kun 1 pygmé-lomme. Merkelig nok så er enduro-shortsen fra samme leverandør ikke så grov som navnet tilsier, og er favoritten min både på sti og gravel:

https://www.specialized.com/us/en/enduro-pro-shorts/p/161532

Den har to fine lommer med glidelås, og de kan stappes med nødvendigheter uten at det blir gnag og ubehag. Den er passe lang, tynn men solid, og ikke spesielt baggy. Greie justeringsmuligheter. Jeg bruker ikke medfølgende innershorts da jeg foretrekker bib.

Re: Shorts til gravel [Re: sykkelslask] #2608117 18/05/2020 13:22
K
knutspeed Offline
Ivrig
Ivrig
K
Ser at forrige generasjon Atlas Pro hadde samme lommer som enduro pro, men det er den siste versjonen jeg har, og den har ikke lommene.

Re: Shorts til gravel [Re: sykkelslask] #2608122 18/05/2020 14:01
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Jeg er først og fremst sti/nedoversyklist som sverger til baggy, men med bukkestyre er det lycra som gjelder ICON_WINK Anbefaler Sportful Giara, der får du lommer på siden og bak.

Re: Shorts til gravel [Re: sykkelslask] #2608704 20/05/2020 21:35
andehans Offline
Medlem
Medlem
Har en veldig fin shorts fra Swrve som er passe løs i passformen og ikke for lang, som jeg kan anbefale. Brukte en stund sammen med t-skjorte el skjorte, men har falt tilbake på at vanlig bib-shorts og sykkeltrøye funker bedre for meg, men smak og behag..

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå