Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkel-regnjakke Gore C7 Active i L - testvinner

Sykkel-regnjakke Gore C7 Active i L - testvinner #2606281 09/05/2020 14:35
Sepeda Offline OP
Kaffi a gitt
OP Offline
Kaffi a gitt
Jeg ble overivrig og irrasjonell i tråden om utgående Castelli Tempesta og endte opp med komplett antrekk derfra shocked2

Da må jeg dessverre selge min nyanskaffede, utmerkede regnjakke Gore C7 Gore-Tex Active i størrelse L. Kun brukt på to testturer. Aldri med ryggsekk.

[Linket bilde]

Jeg valgte jakka for noen få måneder siden etter nøye overveielse:

- Den var vinner av Landeveis Test av regnjakker til landeveissykling.

- Den er C7 Slim Fit, altså optimal passform spesifikt for sykling.

- Den er i Gore-Tex Active, som har god pusteevne og lett vekt for fysisk aktivitet.

- Den er solid nok til å tåle hyppig bruk, og er godkjent av Gore for bruk med ryggsekk. Dette i motsetning til nye Gore-Tex Shakedry, som brukes i bl.a. 7Mesh Oro, Castelli Idro, Rapha Pro Team og Gores egne jakker.

- Den har god synlighet i grått vær, i motsetning til mørke Shakedry.

Er i utgangspunktet svært fornøyd med jakka, og frykter at jeg kommer til å angre på at jeg selger den frown I kombinasjon med gode skotrekk, gjør den regnværsturer svært så komfortabelt. Jeg synes den treffer godt på balansen mellom pusteevne og vanntetthet. Som hos alle liknende jakker, kommer noe fuktighet gjennom på lengre turer over flere timer, men jeg opplevde kun å bli behagelig kjølig, ikke våt.

[Linket bilde]
Landevei: Test av Gore Wear C7 Gore Tex Active Jacket

Jakka er som nevnt i L Slim Fit. Du finner Gores størrelsesguide her.

Jeg er 180 cm og 70+ kg. L er romslig på meg. Valgte størrelsen for å ha plass til varm jakke under regnjakka for vinterbruk.

[Linket bilde]

Pris?

Den går for kr. 2.599 på Bikeshop og kr. 1.999 på XXL.

Hva med forumpris halvparten av XXL? Kr. 999?

Holder til i Oslo. Kan gjerne sende til mer værutsatte og hardføre deler av landet ICON_SMILE

Send PM om du er interessert!

Vedlegg
Gore C7 Gore-Tex Active.jpg (297.12 KB, 384 nedlastinger)
Gore C7 Gore-Tex Active L.jpg (381.83 KB, 377 nedlastinger)
Re: Sykkel-regnjakke Gore C7 Active i L - testvinner [Re: Sepeda] #2606331 09/05/2020 19:02
Sepeda Offline OP
Kaffi a gitt
OP Offline
Kaffi a gitt
Da er denne holdt av til kjøper!

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå