Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Specialized Turbo Kenevo

Specialized Turbo Kenevo #2605426 05/05/2020 17:02
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 6
T
Trond Millerjord Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 6
Hei dere
Lukter på ny sykkel og vurderer elektrisk hjelp for første gang......
Er det noen som har erfaring med Kenevo? og da til litt mer stisykling enn bare DH...
Må da være mulig å komme opp stiene også med 700WH og 90NM?

Re: Specialized Turbo Kenevo [Re: Trond Millerjord] #2605427 05/05/2020 17:05
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,631
Garpen Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,631
Du kommer opp steder du ikke kommer opp med muskelkraft.

Jeg testet en Kenovo på utflukt og det er avsindig gøy, selv om jeg er skeptisk til motor i marka. (Det er en annen diskusjon. ICON_WINK )


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Specialized Turbo Kenevo [Re: Garpen] #2605428 05/05/2020 17:08
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,631
Garpen Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: May 2009
Innlegg: 4,631
Sitat: Garpen
Du kommer opp steder du ikke kommer opp med muskelkraft.

Jeg testet en Kenovo på utflukt og det er avsindig gøy, selv om jeg er skeptisk til motor i marka. (Det er en annen diskusjon. ICON_WINK )


Edit: Kenovo er en nedovermaskin, om formålet er vanlig stisykling greier du deg vel så bra med en Levo.


Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Specialized Turbo Kenevo [Re: Trond Millerjord] #2605429 05/05/2020 17:09
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 6
T
Trond Millerjord Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Registrert: Oct 2013
Innlegg: 6
Høres spennende ut... Har vært sterk motstander av motor selv, men etter å ha testet BH sykler på Granca en uke i terrenget må jeg innrømme at motbakkene ble langt mer spennende med slike sykler. Bare tanken på å ha 180mm til rådighet overalt uten alt slitet det vanligvis medfører frister en del.


Testet denne, men selv den bli liten i forhold til Kenevo
https://bikerumor.com/2017/08/23/bh-overhauls-emtbs-asymmetric-integrated-atom-x/

Redigert av Trond Millerjord; 05/05/2020 17:10.
Re: Specialized Turbo Kenevo [Re: Trond Millerjord] #2605483 06/05/2020 06:29
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 30,149
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 30,149
Remi i Kindernay kjører rundt på en Kenevo i Østmarka (ikke veldig mye lange, grove nedkjøringer), så alt går. Men hvis det primært er selvshuttling, så er nok Kenevo et godt alternativ, ja. 90Nm er godt moment å få hjelp av oppover.


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Specialized Turbo Kenevo [Re: Trond Millerjord] #2605517 06/05/2020 08:42
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 19,333
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 19,333
Hvis du ikke skal drive med utfortrening, eller toppturlignende sykling som hovedsak ville jeg helt klart valgt Levo over Kenevo.
De har like kraftig motor, men Levo føles vesentlig mer manøvrerbar enn Kenevo. Levo føles også livligere nedover på vanlige stier enn Kenevo. Kenevo kommer først til sin rett i veldig grovt terreng.

Les her - Kenevo her med i denne: https://www.terrengsykkel.no/tester/test-av-de-raaeste-elsyklene-i-2020

Les her for Levo: https://www.terrengsykkel.no/tester/test-av-elsykler-for-stisykling

Redigert av sykkeloyvind; 06/05/2020 08:43.

Øyvind Aas
Utstyrsredaktør Fri Flyt AS
terrengsykkel.no
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no
Re: Specialized Turbo Kenevo [Re: Trond Millerjord] #2607488 14/05/2020 17:01
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 20
bjornark Offline
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 20
Vill definitivt tenkt mer på en Turbo Levo, da du tar det meste av hindringer nedover og fortsatt har en livlig og morsom sykkel, serlig oppover. Har en Levo S-works selv, og er super-fornøyd med kjøpet. Det har aldri vært så gøy i marka.


Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå