Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: sun flyer] #2607868 16/05/2020 09:28
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: sun flyer
Disse kineserne søker verdensherredømme. Først Corona nå Carbonda... Hvordan skal dette gå?

Jeg er ganske sikker på at Carbonda kom før Corona.

Men som dokumentert på snikksnakk-forumet, ble jo begge deler designet i laboratorium.

MSM undertrykker den åpenbare sannheten at Corona er et verktøy for å fremme salg av Carbonda.

Ops... ny side. Da forsvant spørsmålet fra EspenS, så jeg legger det ut igjen her:

Sitat: EspenS
Noen som har erfaringer med karbondeler fra Carbonda? Jeg tenker etterhvert bytte ut båtankerne (setepost og styre) som følger med ny gravel bike med noe lettere i karbon, og ser at det kan gjøres relativt rimelig på alibaba-webshopen hos Carbonda.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607882 16/05/2020 10:58
P
Panno Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
P
Thanks for the kind feedback! I'll get the Bike in size L, this should work. I'll post pics once I have it.

And true, there are many Carbonda CFR 969 out there. But the reviews for some of those bikes (like the Vitus) are quite good!

(Also, there are some amazing custom paint jobs from people who bought from Carbonda directly. You can order the frame from them and have it painted anyway you like.)

But the White bike has excatly the setup I was looking for (1x, GRX600, 700c) plus I can pick it up at a local store. Best of all: it is available! With Corona, bikes are selling like hot cakes, escpecially gravel bikes for some reason.

Additional carbon parts could be interesting! I am also thinking a Redshift stem shockstop stem could be a nice upgrade later.

all the best

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2607983 17/05/2020 05:51
E
ejo8210 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Da har jeg fått testen den en tur på grus. Er kjempefornøyd men er litt tvil om 11-42 er nok for meg. Synes jeg må tråkke litt mye watt i bakkene og har tenkt å bruke den til noen overnattingsturer også. Hva er alternativene dersom jeg må ha lettere gir? Hva må byttes dersom jeg skal gå for todelt krank? For meg ser det ut til at jeg må bytte krank, kjøpe front gir og også venter hendel.? Jeg ser at noen her skriver at en 11-46 kassett skal gå. Noen son har prøvde noe slikt? Siste alternativet mitt er å bytte til Ridley sykkelen XXL selger til samme pris nå. På Sram skal det vil gå bra med 11-46 kassett?

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2609099 23/05/2020 09:47
S
Sandra101 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
S
Ble anbefalt denne, og har sett litt på XXL, men blir ikke helt klok på geometrien. I følge størrelsesskjemaet skal en M passe min høyde på 178 fint, men med relativt kort overkropp og lange ben (~90) lurer jeg på hvordan reach på sykkelen er. Noen av dere som har testet denne som har noen innspill?

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2609486 25/05/2020 08:36
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Eller velge en brukt lillebror med Apex 10-42 (jeg kjenner ikke selger eller sykkelen) https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179498869

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X + FATCAAD + Ripley
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Sandra101] #2609491 25/05/2020 08:51
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: EmilZipp
Eller velge en brukt lillebror med Apex 10-42 (jeg kjenner ikke selger eller sykkelen) https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179498869

Bare for å være vanskelig: Fin sykkel, men altså en helt annen ICON_SMILE Annen geometri, annet materiale, andre standarder, andre komponenter. Har strengt tatt ingenting felles bortsett fra navnet og bruksområdet. Og er så stor i størrelsen og spesifikt lang i rammelengde/reach at M neppe er ideell for Sandra slik hun beskriver sine kroppsmål.
Sitat: Sandra101
Ble anbefalt denne, og har sett litt på XXL, men blir ikke helt klok på geometrien. I følge størrelsesskjemaet skal en M passe min høyde på 178 fint, men med relativt kort overkropp og lange ben (~90) lurer jeg på hvordan reach på sykkelen er.

Som nevnt i tråden, er dette etter alt å dømme samme rammesett som er brukt bl.a. i Ridley Kanzo Carbon/Adventure, altså Carbonda CFR696. Begge steder vil du finne de geometriske målene.

Om du er i tvil om hvilken størrelse som passer, er det smart å sammenlikne rammehøyde/stack og rammelengde/reach med en modell du allerede har erfaring med og vet at du trives med. Vi kan hjelpe.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2609970 26/05/2020 20:19
A
AmosBurton Offline
Fersking
Fersking
A
Har kört runt med den här nu i 2 uker og 300km och den är helt underbar. Kommer innan från en hybridsykkel med 1500km på ett år.
Jag är 179cm og M passar meg finfint.

Däremot har jeg ett problem att ibland så byter den ikke gir. Men jeg antar det är så med att sykkeln er ny og giren må åtstramas.

Redigert av AmosBurton; 26/05/2020 20:20.
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2610006 26/05/2020 22:15
S
Sandra101 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
S
Takk for all hjelp ICON_SMILE Etter å ha sammenlignet litt med eksisterende sykkel tror jeg størrelsen skal være ok, men det er en hybridsykkel, så sittestillingen er jo uansett ikke den samme. Sykkelen er i hvert fall bestilt, så gleder meg til å få testet den ut.

Så bra å høre at du er fornøyd Amos, håper det løser seg med girene.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå