Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX

Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX #2599719 07/04/2020 12:35
T
Trondern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Hei,

XXL har forhåndssalg. Finnes det noe mer informasjon om denne sykkelen fra White? Har lett etter en grussykkel en stund og synes den virker som et ålreit valg til prisen. Blir usikker når jeg ikke finner noe mer informasjon eller flere bilder enn det på XXL sine hjemmesider. Er den et godt valg eller burde jeg se etter noe annet?

White GX Interceptor (15300 kr)
https://www.xxl.no/white-gx-interceptor-grx600-1x11-20-grussykkel-unisex/p/1169358_1_style

Bruk: Først og fremst trening på grusveier og en og annen familietur med sykkelvogn. Har lyst til å kunne være med på både lett bikepacking og landeveistur, men det blir bare én sykkel (uten motor) i boden. Kan jo legge til at jeg 192 cm høy, og om dere har innspill til valg av størrelse hører jeg gjerne!

Edit: Jeg lurer egentlig først og fremst på hvor store dekk jeg kan anta å få plass til og om jeg får montert skikkelige skjermer uten for mye mikkmakk. Er også veldig usikker på geometri og størrelse. XXL selger en Ridley hvor disse spørsmålene er besvart, er det et bedre kjøp? https://www.xxl.no/ridley-kanzo-carbon-disc-apex1-20-grussykkel-unisex-gra/p/1171445_1_style

Redigert av Trondern; 07/04/2020 12:54.
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2599878 08/04/2020 09:41
M
michu Offline
Fersking
Fersking
M
Sitter i samme dilemma og med omtrent samme bruksområde med tillegg av pendling. Syntes også denne White sykkelen fristet - er det rimeligste jeg har sett hva angår sykkel med karbon-ramme og hydrauliske skive-bremser. Hvorvidt det strengt tatt er nødvendig for mitt bruk er et annet spm, men setter klart pris på en lett sykkel og vil foretrekke sykkel med ett drev.

I tillegg til den Ridley sykkelen har jeg lurt på følgende sykler fra mer "kjente" produsenter - men som da ikke har karbon-ramme. Hvorvidt de andre komponentene rettferdiggjør prisforskjell etc er jeg usikker på-

Scott: https://www.xxl.no/scott-gravel-exp..._zyrPS4VfxoCdFEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Merida: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=122539589

Orbea:
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=152404548

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: michu] #2600016 08/04/2020 20:52
T
Trondern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
I mangel på svar kjøpte jeg white-sykkelen i xl. Står at det skal være 58 og at ramma er ny, håper den ikke er like stor og lang som gx-rammene i aluminium. Tror jeg har vært internett rundt, men har ikke klart å finne et ord mer enn det som står i xxl-annonsen. I verste fall kan den byttes.

Leverer gjerne rapport når den kommer, men da er jo prisen en annen.

Jeg har kjøpt aluminium tre ganger før med samme argument som deg. Har alltid hatt lyst på karbon på grunn av lyden når man knipser på den. Håper livet blir litt bedre om noen uker ICON_WINK

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2600020 08/04/2020 21:12
T
tommyfo Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: Trondern
I mangel på svar kjøpte jeg white-sykkelen i xl. Står at det skal være 58 og at ramma er ny, håper den ikke er like stor og lang som gx-rammene i aluminium.

Jeg har fått tilsendt geometritabell for GX Pro 2020, og den viser at 20modellene er betydelig mindre/kortere enn -18/19mod. Xxl skriver også at 20mod har større dekk-klaring bak, 18/19mod hadde grei plass til 27,5x2,25 ISP.

La oss håpe de har tenkt i samme retning mht Interceptoren.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2600026 09/04/2020 06:15
E
erik e Offline
Entusiast
Entusiast
E
Godt valg. Mest for penga hos XXL.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2600028 09/04/2020 07:01
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: Trondern
I mangel på svar kjøpte jeg white-sykkelen i xl.

Gratulerer! White GX Interceptor ser ut til å være en flott sykkel.

Ellers er det første som slår meg at selve rammesettet har mye til felles med Ridley Kanzo Carbon, som XXL nå fører.

Ridley har som kjent flere versjoner av Kanzo - A, Speed og Adventure - hvorav de to første er henholdsvis alu- og karbon-oppfølgere av den populære X-Trail, og den siste er mer eventyrrettet, lengre, med slakkere vinkler og massiv dekklaring. Det er nettopp Kanzo Adventure som XXL fører under navnet Kanzo Carbon.

Jeg har ikke sett geometritabell for GX Interceptor, men om vi legger bildet av Interceptor sammen med bildet av Kanzo Carbon/Adventure, ser vi likhetene:

[Linket bilde]

Dette viser at geometrien for GX Interceptor neppe er markant forskjellig fra Kanzo Carbon/Adventure. Målene for sistnevnte finner du her.

Kjøreegenskapene er dermed trolig rimelig like. Men egenskapene i materialet - vekt, stivhet og vibrasjonsdemping - kan åpenbart være forskjellig. Likeså detaljer som festepunkter for skjermer. Det er skjermfester på Kanzo - jeg vet ikke om det er på GX Interceptor. Hvordan man definerer størrelse kan også variere.

Dersom Interceptor'n faktisk har samme geometriske mål og dimensjoner på rørene som Kanzo'n, kan rammen på førstnevnte være støpt i samme form, på lisens fra Ridley. Alternativt er rammen i utgangspunktet designet av OEM-produsent og benyttet av flere merker.

Må understreke at dette kun er spekulasjon fra min side.

Uansett er Interceptor ikke en helt treffende tittel ICON_SMILE Her snakker vi primært eventyr, ikke lynkjappe ritt.

Vedlegg
Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2600289 11/04/2020 07:06
A
alfred Offline
Ivrig
Ivrig
A
Du spurte om skjermer:
SKS Speedrocker funker glimrende, lette og solide, når de er montert står de fast - selv med masse slag og humping ved rask gruskjøring. De kan monteres rett på ramma (uten skjermfester), har en skjermfester festes de på disse.
Har god klaring på dekk som måler 40mm (De bredeste jeg har).

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2600348 11/04/2020 16:39
T
Trondern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Takk for gode svar! Smart å legge syklene oppå hverandre på den måten, Sepeda. Jeg forsøkte noe lignenede mot en gx pro 19 og det ser ut som om ramma er kortere. På grunn av litt perspektiv i bilde på gx-pro ble ikke resultatet godt nok til å deles. Er ikke noen interceptor som skal sitte på setet heller, jeg håper på en grei match ICON_WINK

Takk for tips om skjermer, alfred. Virker som om det er rett valg, jeg bestilte et par sånne ICON_SMILE

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2600680 13/04/2020 18:20
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Jeg bestilte også en, i stor grad som følge av gode innspill i denne tråden. Takk til TS for å ha startet tråden og Sepeda for den geniale sammenligningen med Ridley Kanzo Carbon.

Jeg har brukt ganske lang tid på å finne en grussykkel. For noen uker siden holdt jeg på å bestille en lekker rød Rondo Ruut ST 2 fra Bikster. Så økte Bikster prisen med 4000 kr over natten, og da kunne jeg ikke lenger rettferdiggjøre å kjøpe en stålsykkel som var dyrere enn tilsvarende spekkede karbonsykler. Jeg har også holdt på å kjøpe en Canyon Grail, men syns den doble cockpiten de pitcher på grussyklene sine er vanvittig uflatterende.

Denne Whiten ser utrolig pen ut fra det lille man får se av den, så jeg håper den er like lekker som den ser ut på bildene.

Det er litt overraskende å se at den er så mye tyngre enn den nesten tilsvarende spekkede Canyon Grail CF SL 7.0, men med tanke på at Whiten har både styre og setepinne i aluminium så er det kanskje der forklaringen ligger. Kan hende felger og rammen er noe lettere også.

Uansett, det virker som et godt kjøp! Jeg er spent på å se den i virkeligheten! ICON_SMILE

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2600751 14/04/2020 06:38
H
Hapatron Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Jeg vurderer å kjøpe denne selv, men er det noen som har sett den i virkeligheten enda? Skulle gjerne hatt noen flere bilder. Det står heller ingen ting om leveringstid på sidene til XXL, er den leveringsklar eller er det fortsatt forhåndssalg?

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2600765 14/04/2020 08:18
R
rml Offline
Fersking
Fersking
R
Finnes ikke i butikkene, kun på nett, i følge XXL. Bare forhåndssalg, mao.
Sjekket den nå i forbindelse med at det kommer et nytt DNB Supertilbud (-20%), men nå står den som "Utsolgt" på nettet.
Leveringstid for forhåndsbestilling ble oppgitt til å være 5-10 dager, med korona-forbehold.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: rml] #2600916 14/04/2020 19:04
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: Hapatron
Jeg vurderer å kjøpe denne selv, men er det noen som har sett den i virkeligheten enda? Skulle gjerne hatt noen flere bilder. Det står heller ingen ting om leveringstid på sidene til XXL, er den leveringsklar eller er det fortsatt forhåndssalg?

Jeg tror ikke noen har sett den i virkeligheten... Men man har alltid 14 dager returrett på netthandel, så jeg føler det er trygt kjøp sånn sett.

Sitat: rml
Sjekket den nå i forbindelse med at det kommer et nytt DNB Supertilbud (-20%), men nå står den som "Utsolgt" på nettet.
Leveringstid for forhåndsbestilling ble oppgitt til å være 5-10 dager, med korona-forbehold.

At den ikke er mulig å bestilles lengre er derimot mer bekymringsverdig.. Hmm!

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: rml] #2600988 15/04/2020 07:48
C
coc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Sitat: rml

Ridley Kanzo Carbon har økt med 2' etter de var ferdige med forhåndsbestillinga (-15%). Blir ganske nøyaktig samme pris med den nye prisen, 20'.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2601129 15/04/2020 14:27
N
Nikkott Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
N
Har sett på de White syklene selv. Kunne tenkt meg Lite versjonen, men den har de bare i 58 igjen. Er det for stort for en høyde på 186-187?

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: tiasg] #2601311 16/04/2020 10:29
A
alfred Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: tiasg
Jeg bestilte også en, i stor grad som følge av gode innspill i denne tråden. Takk til TS for å ha startet tråden og Sepeda for den geniale sammenligningen med Ridley Kanzo Carbon.

Jeg har brukt ganske lang tid på å finne en grussykkel. For noen uker siden holdt jeg på å bestille en lekker rød Rondo Ruut ST 2 fra Bikster. Så økte Bikster prisen med 4000 kr over natten, og da kunne jeg ikke lenger rettferdiggjøre å kjøpe en stålsykkel som var dyrere enn tilsvarende spekkede karbonsykler. Jeg har også holdt på å kjøpe en Canyon Grail, men syns den doble cockpiten de pitcher på grussyklene sine er vanvittig uflatterende.

Denne Whiten ser utrolig pen ut fra det lille man får se av den, så jeg håper den er like lekker som den ser ut på bildene.

Det er litt overraskende å se at den er så mye tyngre enn den nesten tilsvarende spekkede Canyon Grail CF SL 7.0, men med tanke på at Whiten har både styre og setepinne i aluminium så er det kanskje der forklaringen ligger. Kan hende felger og rammen er noe lettere også.

Uansett, det virker som et godt kjøp! Jeg er spent på å se den i virkeligheten! ICON_SMILE

Forskjeller i oppgitt vekt kan ha mange årsaker, den vanligste tror jeg er løgn - de skryter på seg lavere vekt enn hva som er sant. Og hva de veier (rammestørrelse, med/uten kabler etc).

Ellers er det store forskjeller mellom dekk. (De tunge dekkene med tunge slanger som sto på sykkelen min veier minst 700g mer enn oppsettet med lettere dekk og slangeløst).
Styre, stem og setepinne er andre komponenter som kan gi et halvkilos forskjell.
På hjul og ramme i omtrent samme prisklasse og materialer er som regel vektforskjellen liten.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2601393 16/04/2020 14:01
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Nikott: Jeg er samme høyde som deg, og tenker at det er litt i største laget.

alfred: Takk for input! Spesielt det om løgn... Jeg skal poste målt vekt hvis/når den dukker opp ICON_SMILE

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2601665 17/04/2020 17:54
M
michu Offline
Fersking
Fersking
M
Ad White GX interceptor GRX : Noen som har hørt når sykkelen faktisk finner veien ut til kundene?
Mente det var snakk om en ukes tid, men har ikke hørt noe på 12 dager nå--Ikke fått svar fra kundeservice heller.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2601689 17/04/2020 20:56
P
Pug-Nose Offline
Fersking
Fersking
P
XXL skrev først den var forventet i midten av april.
Nå har jeg fått beskjed om at de håper den er på lager denne mnd. Ytterligere forsinkelser kan forekomme pga Corona.

Fikk svar raskt når jeg sendte melding via deres facebookside.

Plagsomt når butikker bruker forventet leveringstid. Ofte er det bare en dato tatt ut av det blå virker det som.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2602051 20/04/2020 10:34
T
Trondern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Jeg fikk nettopp svar fra XXL og de forventer at sykkelen blir levert tidlig i mai. Kan kanskje håpe på hentemelding før 17. mai? Jeg er uansett fornøyd med å få bekrefta at sykkelen er bestilt og blir produsert.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2603223 25/04/2020 09:49
M
michu Offline
Fersking
Fersking
M
Har bestilt denne white sykkelen og trodde den skulle leveres innen 10 dager, men har vært i kontakt med XXL og de håper nå at den kan leveres til midten av mai. Ser ikke noe info på white.no. Litt skuffa nå i det fine været hvor jeg egentlig burde tråkka-.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2603264 25/04/2020 14:16
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Jeg fikk svar på mail fra XXL i dag etter å ha etterspurt info om leveringsdato. De svarte "Oppdatert estimert leveringstidspunkt til vårt nettlager er 04.05.20, med forbehold om endringer og forsinkelser."

Jeg er forsåvidt enig i at informasjonen om leveringstid i forkant var litt dårlig, men jeg for min del var ganske usikker på om dette var en sykkel de kom til å produsere i det hele tatt, så jeg er positivt overrasket over at den blir levert i det hele tatt. Den var jo latterlig billig etter spesifikasjonene å dømme.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2603473 27/04/2020 06:59
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Utsolgt står det nå. Utrolig lite varer på lager fra den kanten.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2603502 27/04/2020 08:28
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Det har det stått siden forhåndssalget var over. Jeg tipper de kommer til å få inn en del etterhvert i mai, samtidig som syklene som solgt som ila. forhåndssalget leveres.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2603503 27/04/2020 08:28
S
sun flyer Offline
Ringrev
Ringrev
S
Har en kompis som er sykkelmekaniker hos en xxl her i området. Dyktig og effektiv. Han er permittert med begrunnelse at de ikke har råd til å betale ut lønn. Samtidig er det 4 ukers ventetid på det aktuelle verkstedet. Så de ville selvfølgelig ha tjent på å hatt ham i jobb. Dette er nok ikke et spesielt bra tidspunkt å bestille ting på xxl som ikke er på lager. Men lykke til...

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2605372 05/05/2020 12:39
M
michu Offline
Fersking
Fersking
M
Noen som har hørt noe mer om sykkelen? levering? Verken sett eller hørt noe mer om den.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2605374 05/05/2020 12:43
N
newbie Offline
Fersking
Fersking
N

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: newbie] #2605388 05/05/2020 13:15
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: newbie

Jaggu! Da kan det jo tyde på at de begynner å komme til landet!

Det var jammen godt du sa. Jeg var *så* nær fra å bestille en Rondo Ruut fra Bikeshop nå, etter at jeg knakk rammen på min Canyon Ultimate på søndag i et klikkpedal-velt frown

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2605498 06/05/2020 07:49
T
tiasg Offline
Fersking
Fersking
T
XXL har endret status på ordren min til "Sendt", så jeg regner med den er på vei! ICON_SMILE

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2605526 06/05/2020 08:56
T
Trondern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Jeg var i kontakt med xxl i dag tidlig for å forsøke å endre hentested. Det gikk ikke fordi den allerede var sendt, det svaret er jeg veldig godt fornøyd med ICON_LAUGH

Har også blitt trukket av klarna og status er sendt, så da er det forhåpentligvis ikke så lenge til den kan hentes.

Re: Forhåndssalg på XXL: White GX interceptor GRX [Re: Trondern] #2605609 06/05/2020 17:28
A
AmosBurton Offline
Fersking
Fersking
A
Någon som fått hem den här cykeln än och testat den?
Var det förbokningspris på 15300kr?

Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå