Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Er Diverge rett sykkel?

Er Diverge rett sykkel? #2598103 29/03/2020 20:11
C
Crassus Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
C
Vi skal kjøpe ny sykkel til fruen som har fått opp sykkelinteressen, og jeg ønsker selvsagt at første sykkel skal treffe blink. Vi bor i Oslo og sikter mot en klassisk blandeveissykkel, med 50/50 nordmarka og landevei. Hvordan interessen utvikler seg videre er vanskelig å vite, men forventer at interessen for grussyklingen blir dominerende. Eventyrsykling kan bli et tema på sikt, men det er ikke utslagsgivende nå.

Har lest gjennom "Mest allsidige landeveissykkel" tråden og notert meg en del ulike modeller. Jeg har for en stund siden notert meg Specialized Diverge som en nesten perfekt sykkel for denne type bruk, men samtidig er det ikke sikkert jeg har fulgt med i timen. Jeg ønsker at hun skal finne en sykkel som er morsom begge steder, men som ikke oppleves som tung på landeveien. Jeg er ganske sikker på at sykkelen vil være nydelig på grusveiene. Vi har fått ca 20% på modellen (Diverge X1) vi kikker på, noe som bør være akseptabel pris.

Spørsmålet jeg håper noen kan hjelpe til meg er hvorvidt Diverge faktisk er en nesten perfekt blanding, eller om den blir for grov. Syklisten er som nevnt ny på landeveissykling og har derfor få eller ingen egne preferanser, jeg forsøker derfor å finne en modell som faller i smak også om 1-2 år. Forstår at mye faller ned på preferanser og bruksområde, men setter pris på råd fra personer som kjenner rammen gjennom egne erfaringer eller generelt god sykkelkunnskap.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598131 30/03/2020 06:43
altitude Offline
Entusiast
Entusiast
Har en Diverge Comp carbon med 2x11 Ultegra. Er veldig fornøyd med sykkelen til grussykling, da synes jeg den tikker av det meste som er positivt for meg. Den er stabil og føles stiv samtidig som den gir god demping der det trengs. Future shock fungerer faktisk veldig bra, var skeptisk til denne, men den fungerer bra.
På landeveien skal du være klar over at den relativt høy i fronten og kan oppleves som litt slapp, men behagelig. Jeg er ikke blant de mykeste og har likevel snudd stemmet og fjernet alt av spacere. Diverge-en er heller ikke av de letteste syklene på markedet men ikke kritisk tung. Skulle jeg ha brukt sykkelen mye på landevei ville jeg nok ha investert i et ekstra hjulsett med smalere dekk. Sammenlikningsgrunnlaget mitt her er en Cannondale Supersix av forrige generasjon som jeg har som landeveissykkel. Skulle jeg ha kjøpt grussykkel på nytt hadde jeg gjerne gått for Diverge igjen, men det er sikkert mange andre grussykler ute nå.
X1 gir har jeg ingen erfaring med så hvordan dette vil fungere på landevei kan jeg ikke si noe om.

Det beste er selvsakt om fruen, og eventuelt du, får prøvesyklet Diverge-en og gjort en egen vurdering.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598145 30/03/2020 07:44
Elmersen Online
Avhengig
Avhengig
Diverge er på mange måter min drømmegrusracer, men fronten er så høy at jeg er i tvil om jeg hadde gått for den. 57 cm stack på small (52) er jo gjerne 3-4 cm over det jeg hadde sett etter, og som mange av konkurrentene har.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598188 30/03/2020 10:28
H
Havre Online
Ivrig
Ivrig
H
God tid til å lese meg opp litt på Diverge i disse dager. For meg virker det som en kjedelig sykkel for landevei. Hvis det virkelig er 50/50 hadde ikke jeg personlig gått for noe slik.

På Spinn har de blant annet Kanzo. Mulig det finnes en mulighet for å teste den ut i Frognerparken? Får man i det minste en følelse av hvor "grov" den må være. Kanzo er mer "aggressiv" enn Diverge - så hvis man synes noe mer grovt går fint så er det meget mulig Diverge er perfekt - hvis ikke så kan man utelukke Diverge. Og for Spinn sin del kan man jo håpe hun liker Kanzo.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598191 30/03/2020 10:39
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kvinner flest liker høyere rammer enn menn. Jeg ville ikke vært svært bekymret for at hun ikke skal komme lavt nok på en Diverge.
Jeg kjenner ikke veiene i Nordmarka, så jeg stiller spørsmålet: Er ikke 32 mm, som f.eks en Roubaix tar, brede nok dekk?

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598206 30/03/2020 11:35
skubisan Offline
Besatt
Besatt
Det at sykler må ha lav stack er vår tids XT-psykose.

Valentino: Nordmarka er best på 35mm pluss. Gjerne 40mm eller større også, da åpner det seg muligheter som bare er pes eller på grensen til umulig med 32mm.

Van der Poel: "Waarschijnlijk toch te weinig gegeten en gedronken"
Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: skubisan] #2598237 30/03/2020 13:26
Alpers Offline
Besatt
Besatt
Sitat: skubisan
Det at sykler må ha lav stack er vår tids XT-psykose.

amen.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598241 30/03/2020 13:31
H
Havre Online
Ivrig
Ivrig
H
Lav stack er en ting. Diverge er en annen.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Havre] #2598242 30/03/2020 13:34
Alpers Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Havre

Vi er på den nye Divergen, ikke den forrige?

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: skubisan] #2598243 30/03/2020 13:35
Elmersen Online
Avhengig
Avhengig
Enig, men det finnes grenser. Jeg er usikker på om Diverge er over denne. Alle andre (lignende) sykler ville vært det for meg.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Alpers] #2598246 30/03/2020 13:43
H
Havre Online
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Alpers
Sitat: Havre

Vi er på den nye Divergen, ikke den forrige?

Jeg så på 2020 hos geometrygeeks.

Jeg har ingen forutsetning for å si om Diverge vil være bra eller dårlig, men på samme måte som jeg ikke hadde kjøpt ei ramme som er ekstremt mye mer aggressiv enn den jeg har uten å prøve den ut hadde jeg heller ikke kjøpt Diverge uten noen referanser for 50/50-bruk.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598262 30/03/2020 16:08
Sepeda Online
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Jeg er trygg på at din kjære vil finne seg vel til rette på Diverge, vel å merke med alle forbehold om at jeg ikke har erfaring med sykkelen selv.

Det er en artig og særegen sykkel på flere vis. Vibrasjonsdempende FutureShock får mye ros, ref. også altitudes tilbakemelding.

Rent geometrisk har jeg merket meg dette:

Fronten er ikke så høy som man får inntrykk av ved å se på målet for stack/rammehøyde. Oppgitt høyde er et overraskende høyt tall fordi selve demperenheten FutureShock regnes inn i rammehøyden. Men med en høy demperenhet er det helt naturlig at man har et slammet, negativt vinklet styrefremspring, mens man på tradisjonelle rammer gjerne har en eller flere avstandsskiver/spacers under styret. Slammet, negativt vinklet styrefremspring ser også utvilsomt best ut på sykkelen.

Også verdt å huske at bukkestyresykler som hovedregel har mer aggressiv sittestilling (lavere forholdstall rammehøyde/rammelengde) jo mindre størrelsen er. Dette gjelder også for Diverge ned til størrelse 52, som i utgangspunktet er den mest aggressive. Uansett rimelig avslappet.

Men viktigere enn rammehøyde, er målene som har betydning for kjøreegenskapene. Her ser vi at selv nye, slakkere Diverge fortsatt er i den mer aggressive enden av spekteret blant blandeveissykler med så god dekklaring.

Både sete- og styrerørsvinkler er rimelig krappe for kategorien, avhengig av størrelse, trail/slep er like innenfor hva vi finner blant landeveissykler, selv med brede dekk innregnet, og kjedestag og akselavstand er slett ikke avskrekkende lange.

Forutsatt lettrullende dekk, burde denne doningen være både trygg og tilstrekkelig spenstig både på grus og asfalt, særlig for en syklist som ikke har lang erfaring med skarpere landeveissykler.

Jeg ville sjekket om hjulsettet på X1 er slangeløst. Om det ikke skulle være det, ville jeg fått en avtale med forhandler om oppgradering. Lettere hjulsett og dekk med høy TPI (tetthet i veven) er som regel en flott oppgradering av sykler i midlere prisklasser.

Vet ikke om styret, med sin særegne utforming, faller i smak, men det er en enkel og naturlig del å oppgradere, om man skulle ønske et mer klassisk landeveisstyre.

Verdt også å merke seg at dameversjonen av den mer kostbare Expert X1 har samme rammesett som herremodellen, men andre komponenter. På damemodellen er det ikke bare kvinne-spesifikt sete, men, avhengig av størrelse, er det kortere styrefremspring, smalere styre, og annen lengde på krankarmene. Kan være en idé å ta en titt på løsningene for den modellen når dere eventuelt skal tilpasse X1.

[Linket bilde]
Specialized: Diverge

Den rosa versjonen er selvsagt herremodellen ICON_SMILE

Hva gjelder spørsmålet om egnet bredde på dekk for bruken, og ikke minst utveksling, vil det være like mange meninger som det er brukere på forumet.

For min egen del, ville jeg fulgt Valentinos råd og sett på Roubaix for den tiltenkte bruken, om man skal holde seg til Specialized. En av mine kjepphester er at mange vil ha mer nytte av en landeveissykkel med god dekklaring, enn en grovere blandeveissykkel designet for den groveste, amerikanske grusen.

Men for din kjæres del, mistenker jeg at den større allsidigheten til Diverge vil være et pluss. Med Diverge kan du ha så brede dekk som hjertet måtte begjære for trygghet på alle slags underlag, selv 650b. Massevis av festepunkter om man skulle ønske skjermer eller vesker. Flott helårssykkel, om man vil kose seg på de nydelige, brøytede veiene i Nordmarka. Hvorfor vi ikke har skokker av landeveissyklister i Nordmarka vinterstid, er et av livets mysterier. Og samtidig bør den være rimelig spenstig på landeveien, gitt geometrien.

Vær oppmerksom på at Bikeradars Helen Cousins for tiden er på nettopp Diverge X1 2020, og har nylig satt i gang med en langtidstest:

[Linket bilde fra images.immediate.co.uk]
Bikeradar: Specialized Diverge X1 long-term review

Og så er det en drøss med alternativer, men ikke bruk for mye tid på dem, om hjertet slår for Diverge.

Vedlegg
Specialized Diverge Expert X1 2020.jpg (262.82 KB, 1151 nedlastinger)
Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598297 30/03/2020 21:27
Sepeda Online
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Hadde helt glemt at Diverge gjorde det godt i testen i Landevei av sykler for "ca. 60% grus og 40% landevei" ICON_SMILE

[Linket bilde fra image-cdn.landevei.no]

Sitat: Landevei
Specialized Diverge ser annerledes ut, men den er fremfor alt komfortabel, men likevel kvikk og rask i følelsen. Det er merkbart at du får mindre juling på grusen med Diverge. I tillegg har du bedre kontroll. Men når du kommer ut på veien sitter du på en lettrullende landeveissykkel med snert og gode fartsmuligheter.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598310 31/03/2020 05:51
pharynx Offline
Besatt
Besatt
En kompis klarer ikke bestemme seg for Checkpoint SL5 eller Canyon Endurace for litt grus og litt mer asfalt. Han bor rett ved Nordmarka. Burde jeg tipse han om å Diverge for å gjøre valget enda verre for han?

Stjålet i Oslo, feb. 2020: 2017 Canyon Ultimate CF SL Disc 9.0 Aero blå XS. Finnerlønn <3
Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598315 31/03/2020 06:36
H
Havre Online
Ivrig
Ivrig
H
Noen som gjorde det dårlig i den testen?

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Sepeda] #2598342 31/03/2020 09:01
yolo Offline
Avhengig
Avhengig
Bare jeg som får en plutselig trang til å gjennomføre Heimlich-manøver på første forbipasserende menneske hver gang jeg ser den setepinnen?

Sitat: Sepeda
... mens man på tradisjonelle rammer gjerne har en eller flere avstandsskiver/spacers under styret.
Appappapp!!!!

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598344 31/03/2020 09:17
Elmersen Online
Avhengig
Avhengig
Stack er stack. Har man for vane å kjøre med mye spacere, kan man jo korrigere litt. Og negativt stem hjelper. Har -17 på min Diamant AR og sitter da greit nok på en sånn sykkel, men den har jo 1-2 cm mindre utgangspunkt enn Diverge.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598347 31/03/2020 09:28
Sepeda Online
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Folkens, jeg bare lurer: Snakker dere om hva dere barskinger selv foretrekker ICON_SMILE eller hva dere tror vil fungere godt for trådstarters frue, som er ny på landeveissykling, og vil sykle mye i Marka? Jeg prøver å gjøre det siste. Hva jeg selv velger, er jo ikke spørsmålet, hvis jeg har forstått trådstarter rett.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598355 31/03/2020 09:41
H
Havre Online
Ivrig
Ivrig
H
Hvem er folkens?

Så vidt jeg kan se er det kun jeg og Elmersen som har stilt spørsmålet om Diverge er en god sykkel hvis man ender opp med å sykle 50% på asfalt. Og selv jeg (eller Elmersen for den del) har ikke frarådet noen å kjøpe Diverge.

Selvsagt. Målet er ikke å gi trådstarter noen tanker og ideer vedkommende ikke har tenkt på, men å få hans frue til å sykle på lavest mulig stack. Dette for at forumet skal få en form for Daoistisk balanse hvor Sepeda står for det fornuftige og gode, mens jeg (og evt. Elmersen) står for det ufornuftige og onde. Vi må alle spille våre roller.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Havre] #2598358 31/03/2020 09:46
Sepeda Online
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Beklager uklarhet, Havre. Var ikke så alvorlig ment og primært utløst av yolos kommentar ICON_SMILE Burde ha rettet kommentaren til ham.

Men det er heldigvis grundig slått fast at yolo med sin knalle CAADX endelig har sluttet seg til blandeveissyklistenes rekker, om enn med et heftig drop. Det skal han ha ICON_SMILE

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598361 31/03/2020 09:51
H
Havre Online
Ivrig
Ivrig
H
Jeg var ikke helt seriøs selv selsagt ICON_LAUGH

Setepinnen er forøvrig grusom, men knapt et argument for å ikke kjøpe en sykkel.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598363 31/03/2020 09:52
Elmersen Online
Avhengig
Avhengig
Jo da, greit poeng det, Sepeda. Diverge vil sikkert passe fint for mange som ikke foretrekker eller er vant til klassisk racer-sittestilling. Selv tenker jeg mer på den som en 80/20-sykkel (grus/asfalt) og syns rent personlig den har litt i overkant slakk geometri. Men i likhet med Silex passer den nok fint til mange likevel, og da er det en knallsykkel.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Elmersen] #2598380 31/03/2020 10:37
Sepeda Online
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: Elmersen
...den har litt i overkant slakk geometri. Men i likhet med Silex passer den nok fint til mange likevel, og da er det en knallsykkel.

Jeg forstår poenget ditt, men geometri er mer enn rammehøyde/stack og rammelengde/reach.

Diverge har som nevnt ikke slakk geometri hva gjelder målene som angir kjøreegenskaper.

Og nevnte Silex er markant forskjellig fra Diverge. De er nesten på hver sin side av spekteret av blandeveissykler.

Diverge ligger enkelt sagt geometrisk nærmere landeveissykkel, mens Silex har arvet mye fra terrengsykler.

Silex er lang og slakk. Bare et eksempel: Diverge i 56 har oppgitt trail/slep på 58 mm (som en Trek Émonda eller Canyon Ultimate), mens Silex i både M og L ifølge Bike Insights har hele 72 mm! Og selvsagt er kjedestag lengre og akselavstand mye lengre på Silex.

Samtidig er f.eks. forholdet mellom styrerørsvinkel og fremløp/offset på Diverge valgt med tanke på stabilitet på røft underlag. Og den har likeledes langt krankdropp (lav krank) for økt stabilitet.

Det er kjøreegenskapene, ikke forholdet mellom rammehøyde/stack og rammelengde/reach alene, som er det avgjørende skillet mellom sykler. Om man vil ha en sykkel som oppfører seg som noe i nærheten av en landeveissykkel på asfalt, er det andre mål man må se på.

Det er som sagt gode alternativer til Diverge - jeg påstår absolutt ikke noe annet - men en sykkel kan ikke bedømmes ut fra stack og reach alene. Spesielt ikke når stack måles med FutureShock inkludert.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598385 31/03/2020 11:07
K
knutspeed Offline
Ivrig
Ivrig
K
Her kommer mitt innspill, for det det er verd. Jeg er ivrig stisyklist type XC/Maraton/Enduro. Kona er ivrig nok til å ha både rittfulldemper og semi-grov stisykkel, og har syklet litt ritt både marathon og sti.

I fjor høst var jeg litt nysgjerrig på Diverge. Kona er ikke glad i hardtail, da hun kan oppleve ryggproblemer, og var generelt ekstremt skeptisk til alt med smale dekk og bukkestyre. Min landeveiserfaring er de senere år begrenset til noen turer til Mallorca, og jeg har i senere år pendlet og kjørt litt trening med CX.

Vi dro på demodag hos vår favoritt-LBS for å teste Diverge i høst, uten noen som helst plan. Vi testet modell tilsvarende comp carbon med futureshock og 2x11. Begge to ble så imponert, at vi bestilte hver vår. Kona gikk for alu, men ønsket det bredere flare-styret fra dag 1. Jeg skaffet den rimeligste carbonutgaven - begge med futureshock og 38mm dekk. Ila vinteren brukte vi de på rulla, og først de siste ukene har jeg fått henne med ut på tur. Den første runden var mest asfalt, mye grus og litt sti, den neste litt mer episk med mye kupert grus fra grov til fin, rimelig heftig sti, mye klatringer etc. 4 timer i sol, et par pluss og vind.

Kona overrasker meg fortsatt, heldigvis, og har blitt helt betatt av sykkelen. Hun syntes det er gøy å sykle asfalt (milepæl), grus, og ikke minst så finner hun glede i å sykle steder hvor sykkelen virkelig blir satt på prøve.

Med begrenset erfaring, og sterkt farget av en fantastisk LBS, så kan jeg ikke gjøre annet enn å skryte av syklene. Selv med slanger og originaldekkene er dette slett ingen slugge på asfalten - såpass mye at jeg spontankjørte en Gran Fondo forrige helg, for første gang på flere år. Med snitt opp mot 30 i til tider kjip vind, G/S fremfor vei, og en brukbar gehalt sti og grus, uten at jeg opplevde det som hardt.

Stram geometri for grus og sti er jeg ikke enig i. Jeg er vant med 65 graders styrevinkel og 2.6 traktordekk, evt 2.1 og rittfulldemper, og koser meg glugg igjel på alle underlag med Diverge. Knallgode bremser og trygge kjøreegenskaper gjorde at det ikke var i nærheten så skremmende som min erfaring med landeveissykkel og CX.

Komforten er upåklagelig - jeg sliter gjerne med vond nakke og skuldre på langtur med alt av sykler, men ikke på Diverge. Trives også best nede i bukken. Med mine 190cm på en str 58 er det godt med dropp mellom sete og styre. Jeg kommer garantert til å investere i et ekstra hjulsett med smale asfaltdekk, bare fordi jeg har lyst til å ha det som et alternativ.

Trikset er nok mest at sykkelen appelerer til konas foretrukne sykling: det handler ikke om å dominere Strava, men å både kunne kjøre fort, trygt, og ha det ytterst trivelig - selv på asfalt. Kona stemmer kjøp.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Sepeda] #2598388 31/03/2020 11:16
Elmersen Online
Avhengig
Avhengig
Ikke uenig i det du skriver, Sepeda. Jeg snakket om sittestilling, og burde nok skrevet det fremfor geometri som dekker mye mer. Poenget mitt er ganske enkelt at man må være klar over at man får en rimelig oppreist sittestilling med Diverge, også for klassen, og at man må være komfortabel med det. Det passer for noen, ikke alle.

Redigert av Elmersen; 31/03/2020 11:16.
Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598625 01/04/2020 14:34
altitude Offline
Entusiast
Entusiast
Diverge-en min ICON_SMILE Fungerer fint både på grus og vei. Målte sittestilling nå og ut fra sete-styre har jeg akkurat samme avstander på Diverge-en og Supersix-en, begge 54 cm ramme. Diverge da uten spacere og snudd 100 mm stem og målt på toppen av styret som har 15 mm rise, Supersix med noen spacere og 90 mm stem. Men pga forskjellig rammegeometri oppleves sittestilling som mer avslappet på Diverge-en. Så det er fullt mulig å få satt opp Diverge-en rimelig aggressivt også.
[Linket bilde]

Redigert av altitude; 01/04/2020 15:13.
Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598772 02/04/2020 07:49
C
Crassus Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
C
Takk for gode svar og diskusjoner! Som sykkel opplever jeg at Diverge får gode skussmål, så det er garantert en god sykkel. For å bli litt mer sikker på hvilken modell som er riktig har vi konkludert på å sette opp en litt eldre sykkel som passer sånn ca (hentet fra litt bak i n+1 rekka), så kan vi sykle litt asfalt frem til grussesongen åpner seg. Da blir beslutningsgrunnlaget litt bedre. Det er godt mulig det blir en Diverge, men om asfalten frister mer enn forventet kan det være vi beveger oss mot Roubaix / Endurace / Synapse segmentet. Primært da på grunn av vekt og respons, jeg tror ikke aggressiv geometri er det viktigste siden ritt og strava-jag foreløpig ikke er aktuelt (merk kommentar om foreløpig, vi vet jo alle hvor det ender).

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2598803 02/04/2020 08:59
H
Havre Online
Ivrig
Ivrig
H
Høres fornuftig ut. Jeg blir fortsatt overrasket over hvor mye selv små justeringer har å si for hvordan man sitter.

Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2604272 30/04/2020 05:43
T
torshovekspress1 Offline
Medlem
Medlem
T
Hvordan fungerer det med to hjulsett på Diverge? Kan man ha et moderne karbon hjulsett med semi-høyprofil og tubeless 28 mm og et 650B 47 mm (hvis det går)? Leste noe om at man må bytte rotoren også på Diverge? Hørtes slitsomt ut.

Og må si jeg digger 1x etter å ha prøvd det, enkelheten tiltaler meg, men er usikker på om det har noe på landeveien å gjøre. Tanker om det? Sykler ikke ritt, men har syklet mest landevei tidligere.

Elsk! https://www.specialized.com/us/en/m...=227301-154313&searchText=95419-3048

Redigert av torshovekspress1; 30/04/2020 05:56.
Re: Er Diverge rett sykkel? [Re: Crassus] #2608071 18/05/2020 09:59
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
Noen som vet om butikker som har Diverge Comp Carbon inne i str 58 på østlandsområdet?

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå