Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Feil på ny Iphone 11?

Feil på ny Iphone 11? #2590860 11/02/2020 18:23
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Hei.

Kjøpte meg ny iPhone 11 i forrige uke. Onsdagen synkroniserte eg telefonen med gamle(iphone6s), torsdag brukte eg den ikke. Når eg fredagsmorning skulle bruke den så låste den seg når eg tastet tredje sifferet, ingenting fungerte. Lot den ligge og etter en stund så slo den seg av, eller dvs den prøvde. Skjermen vart svart, men med en runding midt på skjermen, slik som typisk er når telefonen slåes av, men nå slo den seg da ikke helt av. Telefonen vart veldig varm og slo seg av etter en god stund(sannsynleg når den var tappet for batteri). Når eg skulle slå på igjen flere timer senere, så måtte den lades. Ladet den opp og etter det har den fungert. Dvs eg har knapt brukt den, tok den kun med på fjellet i helgen, men har ikke satt i sim kort enda, da eg har villet bruke den gamle før eg får deksel og beskyttelse på den nye. Syns dog batteriet har gått mye ned uten at den er blitt brukt noe.

Etter kontakt med leverandør har eg fått to alternativer. 1. Angrerett og få hevet kjøpet. 2. Bruke garanti og levere inn for reparasjon eller erstattes for ny.

Noen som har opplevd dette? Er det feil på telefonen og bør eg benytte meg av en av alternativene?

Re: Feil på ny Iphone 11? [Re: eskval82] #2590905 12/02/2020 07:29
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Kjenner ikke til dette problemet, men med de alternativene du har fått, så er det bare å heve kjøpet og kjøpe en ny. Da er saken ute av verden og du har noe som fungerer som det skal.

Jeg ser ingen praktiske grunner til ikke å heve kjøpet. Alt innhold følger brukeren, så i praksis er det skallet som du bytter.

Re: Feil på ny Iphone 11? [Re: eskval82] #2590912 12/02/2020 08:17
frogstar Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg mener at alle iphoner jeg har hatt har gått gjennom en eller annen form for frys i løpet av første døgnet jeg har hatt dem. Aldri hatt noen problemer siden (har tatt tvungen restart - ikke ventet til tom for strøm)

At telefonen er varm første døgnet er vel også helt vanlig - mye som skal synkes og lastes og styres med internt da, og batteriet varer ikke lenge. Kun mine egne erfaringer, altså

- fx

move 'zig'
Re: Feil på ny Iphone 11? [Re: frogstar] #2590921 12/02/2020 09:06
E
eskval82 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: frogstar
Jeg mener at alle iphoner jeg har hatt har gått gjennom en eller annen form for frys i løpet av første døgnet jeg har hatt dem. Aldri hatt noen problemer siden (har tatt tvungen restart - ikke ventet til tom for strøm)

At telefonen er varm første døgnet er vel også helt vanlig - mye som skal synkes og lastes og styres med internt da, og batteriet varer ikke lenge. Kun mine egne erfaringer, altså

- fx

Det var ikke første dagen den var varm. Som sagt synkroniserte eg den berre onsdagen, tok muligens ein liten halvtime. torsdag brukte eg den ikke, og fredag låste den seg når eg skulle låse den opp.

I tillegg, tok eg ein liten test i natt. Satt begge telefonen i flymodus. Nye telefonen låg i stuen, gamle på soverommet(altså kaldere rom). Gamle telefonen gikk ikke ned en prosent hele natten, nye telefonen gikk ned 15%. Begge telefonen har da berre ligget i ro.

Telefonen blir sendt i retur og hevet kjøp.

Re: Feil på ny Iphone 11? [Re: eskval82] #2591188 13/02/2020 22:52
L
lml Offline
-----
-----
L
Jeg har en Iphone 11Pro som er under en mnd som batteriet tapper seg når telefonen er helt avslått. Det var 81% på batteriet da jeg slo den helt av i går da jeg slo den på i dag 22-24t seinere hadde batteriet 69%. Så det forsvant 12% fra batteriet på under et døgn ved avslått telefon.
Har nå sendt henvendelse til selger om dette. Det skal ikke være slik ?

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå