Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bestige Kilimanjaro på under ett døgn

Bestige Kilimanjaro på under ett døgn #2476917 17/04/2018 07:50
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Usikker på hvilket forum det er best å poste temaet, så hvis dere vet om et bedre forum, gi meg gjerne beskjed.

For det første, jeg er seriøs.

Kilimanjaro har i grunnen aldri fristet å bestige. Det fordi "alle" gjør det. Selv utrente bestiger toppen. Ikke at det er en dårlig prestasjon, tvert imot. Men for min egen del vil jeg gjøre det på en annen måte enn de fleste andre. Jeg vil gjøre det på under ett døgn. Kanskje rundt 14 timer. Om det er mulig, aner jeg ikke nå. Men én ting er sikkert. Jeg skal trene mot det.

Jeg er ikke interessert i folk som forteller meg at jeg ikke kan klare det, for jeg vet det er mulig, selv for meg. Jeg er godt trent og kan bli enda bedre trent. Grunnen til at jeg plutselig fant ut at jeg vil gjøre det er at jeg var på Mt. Entoto (3200m) og løp. Det føltes helt fint. Ingen ubehag i det hele tatt. Nå vet jeg at det er veldig stor forskjell på 3200 og 5900. Men gitt at folk blir høydesyke på 3200, så tenkte jeg at, 5900. Det må være mulig på under ett døgn.

Akklimatisering er naturligvis viktig her. I forkant av Entoto var jeg først noen timer på 2500m, før jeg var på rundt 600-1000m i 3 dager før jeg til slutt var på 2500 i 2 dager. Så jeg fikk noen dager med litt høyde i forkant.
Jeg leste at noen skotter akklimatiserte seg i 3 dager før de løp opp fjellet. Nå er de riktig nok i lang, langt bedre form enn meg.
Så spørsmålet er egentlig, hvordan akklimatiserer jeg meg best mulig? Hvem kan jeg kontakte? Jeg har kontaktet noen arrangører, men de avviser meg ganske raskt da de kun arrangerer 5++ turer. De som har besteget fjellet på kort tid er også ikke tilgjengelig for slike spørsmål da de har nok med sitt, så jeg sliter litt med å komme i kontakt med de riktige personene.

Tips mottas med stor takk!

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2476920 17/04/2018 08:03
heioghopp Offline
Medlem
Medlem
Vet ikke stort om Kilimanjaro, men mitt forslag er enkelt og greit. Les: Training for the New Alpinism. En svært grunnleggende og, i mine øyne, god og inspirerende bok om hvordan komme i form for "fjell aktiviteter". Primært skrevet for alpinister, men også rettet sånn at det er veldig enkelt å gjøre om til eksempelvis mountain running, rando eller liknende.

Forfatterne står også bak denne siden som har mange interessante artikler: https://www.uphillathlete.com/

Kjøp boken, les, forstå, følg program og dra. Enkelt! ;-)

Den som satser høyest, krasjer mest spektakulært
Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2477053 17/04/2018 14:39
M
MagnusWJ Offline
Entusiast
Entusiast
M
Disse har nylig gjort forsøk på den kvinnelige rekorden på Kili:
https://www.facebook.com/kristinaextremerunningandjosephinedewett/
I følge med danske Topas Travel, og med ultraløper Simon Grimstrup (som bl.a. jobber som guide for Topas) som crew/veileder ifht. bl.a. akklimatisering. Kanskje inspirasjon å hente der?

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2477056 17/04/2018 14:57
sveinaa Offline
More than words
More than words
Greit å ta med i planleggingen at de sier min 5 dager på å nå toppen (https://www.climbmountkilimanjaro.com/):

The minimum number of days is 5. The park authorities, KINAPA, won’t allow you on any of the routes for less than this minimum (unless you are on a day-trip, in which case you aren’t allowed to go very high on the mountain). Many agencies will not sell you a trek for five days as it doesn’t really give you enough time to acclimatise safely. We don’t recommend you take just five days either – it is simply too dangerous. At the other extreme some groups trek for 9-10 days. Most treks, however, are 6-8 days in length. The Golden Rule to remember is this: the longer you spend on the mountain, the greater your chances of getting to the summit..

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2477064 17/04/2018 15:58
T
TrondAM Offline
Ringrev
Ringrev
T

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2477079 17/04/2018 17:31
K
kennit Offline
Fersking
Fersking
K
Sitat: Negua
Usikker på hvilket forum det er best å poste temaet, så hvis dere vet om et bedre forum, gi meg gjerne beskjed.

For det første, jeg er seriøs.

Kilimanjaro har i grunnen aldri fristet å bestige. Det fordi "alle" gjør det. Selv utrente bestiger toppen. Ikke at det er en dårlig prestasjon, tvert imot. Men for min egen del vil jeg gjøre det på en annen måte enn de fleste andre. Jeg vil gjøre det på under ett døgn. Kanskje rundt 14 timer. Om det er mulig, aner jeg ikke nå. Men én ting er sikkert. Jeg skal trene mot det.

Jeg er ikke interessert i folk som forteller meg at jeg ikke kan klare det, for jeg vet det er mulig, selv for meg. Jeg er godt trent og kan bli enda bedre trent. Grunnen til at jeg plutselig fant ut at jeg vil gjøre det er at jeg var på Mt. Entoto (3200m) og løp. Det føltes helt fint. Ingen ubehag i det hele tatt. Nå vet jeg at det er veldig stor forskjell på 3200 og 5900. Men gitt at folk blir høydesyke på 3200, så tenkte jeg at, 5900. Det må være mulig på under ett døgn.

Akklimatisering er naturligvis viktig her. I forkant av Entoto var jeg først noen timer på 2500m, før jeg var på rundt 600-1000m i 3 dager før jeg til slutt var på 2500 i 2 dager. Så jeg fikk noen dager med litt høyde i forkant.
Jeg leste at noen skotter akklimatiserte seg i 3 dager før de løp opp fjellet. Nå er de riktig nok i lang, langt bedre form enn meg.
Så spørsmålet er egentlig, hvordan akklimatiserer jeg meg best mulig? Hvem kan jeg kontakte? Jeg har kontaktet noen arrangører, men de avviser meg ganske raskt da de kun arrangerer 5++ turer. De som har besteget fjellet på kort tid er også ikke tilgjengelig for slike spørsmål da de har nok med sitt, så jeg sliter litt med å komme i kontakt med de riktige personene.

Tips mottas med stor takk!

Heisann.
Ambisiøst mål du har sett deg. Dette er mulig. Jarle Trå gjorde ein slik tur for lenge sidan. Han brukte i overkant av 10 timer t/r, så det er mulig. No veit eg at han tåler høgde veldig bra, og det er ein forutsetning om dette skal lykkes. Tenker du å bruke litt tid i forkant av turen på å akklimatisere? Eller er tanken å reise ned og gå rett på? For min del trur eg det er veldig lurt å bruke ein del tid på å akklimatisere. Sjølv tålte eg høgda ganske greit. Vart ikkje dårlig, men merka på pulsen at det var tynn luft. Eg hadde kvilepuls som var omtrent det dobbelte av vanlig. Andre hadde nesten normAl kvilepuls.
https://www.nrk.no/hordaland/han-tok-det-pa-en-dag-1.6452461
Link til artikkel om turen til Jarle.

God tur.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2477119 17/04/2018 20:07
F
Flamini Offline
Veteran
Veteran
F
terrenget i seg selv er ikke så krevende, utfordringen er høydem

hvis du bare gønner på uten å ta hensyn til det risikerer du og bli alvorlig syk, uansett hvor bra du har tålt opphold i høyden tidligere.

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: kennit] #2477162 18/04/2018 05:41
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Sitat: kennit
Heisann.
Ambisiøst mål du har sett deg. Dette er mulig. Jarle Trå gjorde ein slik tur for lenge sidan. Han brukte i overkant av 10 timer t/r, så det er mulig. No veit eg at han tåler høgde veldig bra, og det er ein forutsetning om dette skal lykkes. Tenker du å bruke litt tid i forkant av turen på å akklimatisere? Eller er tanken å reise ned og gå rett på? For min del trur eg det er veldig lurt å bruke ein del tid på å akklimatisere. Sjølv tålte eg høgda ganske greit. Vart ikkje dårlig, men merka på pulsen at det var tynn luft. Eg hadde kvilepuls som var omtrent det dobbelte av vanlig. Andre hadde nesten normAl kvilepuls.
https://www.nrk.no/hordaland/han-tok-det-pa-en-dag-1.6452461
Link til artikkel om turen til Jarle.

God tur.

Mange gode linker her. Tusen takk!

Jeg blir tidligst å dra januar/februar 2019), men jeg tror det blir for tidlig, så da ender jeg nok opp med 2020 eller 2021, litt avhengig av hvordan jeg kommer meg i gang. Jeg er helt i startfasen.
Målet er å akklimatisere meg i forkant. Minimum én uke. Det tok meg rundt tre dager på 2500m før jeg løp på 3200m og hadde tøff styrkeøkt på 2500. Bare tung pust. Ingen andre plager. Jeg er ydmyk, så jeg vet at det er veldig mye høyere på Kilimanjaro. Jeg kommer nok også til å reise med +- dager slik at jeg kan velge den fineste dagen å løpe på, uten regn og andre faktorer som kan forstyrre. Planen er å løpe fra Umbwe Gate til Uhuru Peak.

Når det gjelder tillatelsen som egentlig bare gjelder om du har minimum fem dager på å nå toppen, så er jeg foreløpig ikke bekymret. Jeg vet andre har nådd toppen på under et døgn, så da må det være mulig for meg også å få tillatelse til det. Mulig regler har endret seg, men jeg gir ikke opp.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: sveinaa] #2477164 18/04/2018 05:44
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Sitat: sveinaa
The Golden Rule to remember is this: the longer you spend on the mountain, the greater your chances of getting to the summit..

Jeg vil også bare påpeke at jeg vet at jeg kan mislykkes. Målet er ikke å nå toppen, målet er å nå toppen på under ett døgn. Reiser jeg ned på en lengre tur for å faktisk nå toppen, så vil jeg legge på nok dager slik at jeg er sikker på å nå den. Men nå vil jeg klare det på under ett døgn selv om sjansen for å gjøre det statistisk sett er liten.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2477181 18/04/2018 07:34
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Men du kommer väl akklimatisera dig på kilimanjaro? I så fall blir ju du där mer än 5 dagar.

Att bara flyga till kilimanjaro (utan någon form av akklimatisering och försöka nå toppen på första dagen tror jag inte är någon bra ide. Hvis man akklimatiserar sig så tror jag inte det spelar någon större roll om man först går ned för att starta toppförsöket.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2477190 18/04/2018 07:55
sveinaa Offline
More than words
More than words
The Golden Rule to remember is this: the longer you spend on the mountain, the greater your chances of getting to the summit..

Jeg vil også bare påpeke at jeg vet at jeg kan mislykkes. Målet er ikke å nå toppen, målet er å nå toppen på under ett døgn. Reiser jeg ned på en lengre tur for å faktisk nå toppen, så vil jeg legge på nok dager slik at jeg er sikker på å nå den. Men nå vil jeg klare det på under ett døgn selv om sjansen for å gjøre det statistisk sett er liten.

Det var ikke akkurat det jeg mente. Om du skal gjøre det du ønsker så må du ha en arrangør som innhenter tillatelser osv. sånn at du i det hele tatt får lov til å gjøre et forsøk på under ett døgn. Noen med kunnskap bør og hjelpe deg med risikovurderingen for du snakker om "ikke klare det" uten å reflektere over konsekvensene. Blir du stoppet av feks benbrudd eller lignende så er jo det mer alvorlig der enn på Aker Brygg...

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: sveinaa] #2477198 18/04/2018 08:27
Øyvind V Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan ikke noe om sånt, men hvordan fungerer akklimatisering? På en måte virker det logisk å reise fra "normalhøyde", forte seg opp og ned og tilbake til trygge omgivelser før kroppen rekker å reagere. Men 10-15 timer er kanskje for lang tid.

Er det slik at all akklimatisering hjelper? Hvert minutt teller?

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Øyvind V] #2477201 18/04/2018 08:37
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag tror kroppen hinner reagera. Ett problem är också att en oakklimatiserad kropp inte presterar spesiellt bra på 5000-6000 meters höjd.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Øyvind V] #2477206 18/04/2018 08:46
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V
Kan ikke noe om sånt, men hvordan fungerer akklimatisering? På en måte virker det logisk å reise fra "normalhøyde", forte seg opp og ned og tilbake til trygge omgivelser før kroppen rekker å reagere. Men 10-15 timer er kanskje for lang tid.

Kroppen er ganske raskt ute med å reagere på lavere partialtrykk av O2 ICON_WINK

Det kan gå helt greit, og det kan gå ganske dårlig og det er helt umulig uten å vite dette uten at man prøver. Kilimanjaro er mer enn høyt nok til å skape problemer med høydesyke og da særlig de mest alvorlige problemene knyttet opp mot hjerneødem og lungeødem, koblet mot apati og koordinasjonsproblemer er dette ikke akkurat noe man ønsker seg.

Jeg synes jo at prosjektet høres spennende ut, men det er absolutt ikke noe man bør gjøre alene.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: fredriks] #2477245 18/04/2018 11:09
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Sitat: fredriks
Men du kommer väl akklimatisera dig på kilimanjaro? I så fall blir ju du där mer än 5 dagar.

Att bara flyga till kilimanjaro (utan någon form av akklimatisering och försöka nå toppen på första dagen tror jag inte är någon bra ide. Hvis man akklimatiserar sig så tror jag inte det spelar någon större roll om man först går ned för att starta toppförsöket.

Joda, det stemmer. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å akklimatisere meg i Addis Ababa, der jeg har noen venner. Men dersom det er slik at jeg kan bestige Kilimanjaro på under ett døgn så lenge jeg totalt er i parken i minimum 5 dager, så kan jeg heller akklimatisere meg der. Og nei, jeg hadde ikke tenkt å bestige toppen uten akklimatisering.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: sveinaa] #2477248 18/04/2018 11:15
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N

Det var ikke akkurat det jeg mente. Om du skal gjøre det du ønsker så må du ha en arrangør som innhenter tillatelser osv. sånn at du i det hele tatt får lov til å gjøre et forsøk på under ett døgn. Noen med kunnskap bør og hjelpe deg med risikovurderingen for du snakker om "ikke klare det" uten å reflektere over konsekvensene. Blir du stoppet av feks benbrudd eller lignende så er jo det mer alvorlig der enn på Aker Brygg...

Det er ikke slik at jeg ikke har tenkt over hvilke konsekvenser dette kan få. Det er heller ikke slik at jeg har tenkt å reise ned alene uten noe form for støtte. Det er det jeg nå planlegger. I løpet av planleggingsstadiet må jeg finne ut hvor mye jeg må trene og hvordan progresjonen må være. Jeg må også vite hvor mye hjelp, og hvor den hjelpa skal være (både på tidslinjen og på fjellet). Skal en guide være med meg hele tiden, eller skal jeg ha hjelpere plassert ut langs løypa?
Som nevnt vet jeg at det er en mulighet for å ikke klare det, og det er ikke nødvendigvis kun høyden som setter en stopper.

Skal ta kontakt med en arrangør og finne ut hva jeg trenger, samt anbefalinger derfra. Har tatt kontakt med to arrangører, men begge arrangerer kun turer med 5+ dager for å nå toppen.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2477253 18/04/2018 11:36
sveinaa Offline
More than words
More than words

Det er ikke slik at jeg ikke har tenkt over hvilke konsekvenser dette kan få. Det er heller ikke slik at jeg har tenkt å reise ned alene uten noe form for støtte. Det er det jeg nå planlegger. I løpet av planleggingsstadiet må jeg finne ut hvor mye jeg må trene og hvordan progresjonen må være. Jeg må også vite hvor mye hjelp, og hvor den hjelpa skal være (både på tidslinjen og på fjellet). Skal en guide være med meg hele tiden, eller skal jeg ha hjelpere plassert ut langs løypa?
Som nevnt vet jeg at det er en mulighet for å ikke klare det, og det er ikke nødvendigvis kun høyden som setter en stopper.

Skal ta kontakt med en arrangør og finne ut hva jeg trenger, samt anbefalinger derfra. Har tatt kontakt med to arrangører, men begge arrangerer kun turer med 5+ dager for å nå toppen.

Jeg hadde ringt til http://www.jarletraa.no/ . Han har erfaring fra å bestige raskt, kjenner rutene og er arrangør. Folk fra Hardanger er i tillegg utrolig hyggeliget. Likesinnede prater jo ofte godt sammen og ICON_SMILE

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: fredriks] #2477259 18/04/2018 12:07
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: fredriks

Var det jeg tenkte og. Akklimatisere, gå ned og springe opp igjen.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: sveinaa] #2477323 18/04/2018 19:17
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N

Jeg hadde ringt til http://www.jarletraa.no/ . Han har erfaring fra å bestige raskt, kjenner rutene og er arrangør. Folk fra Hardanger er i tillegg utrolig hyggeliget. Likesinnede prater jo ofte godt sammen og ICON_SMILE

Jeg sendte faktisk e-post. Usikker på hvordan han tar imot slike henvendelser som dette. Virker som en hyggelig fyr da ICON_SMILE

Jeg må også lese meg opp på akklimatisering. Hvor høyt jeg må være og hvor mange dager som er nødvendig. Leste et sted at tre dager kan være tilstrekkelig, og det sto noe om at den siste dagen burde være på 3000m. Nå finner jeg den ikke igjen. Men det dukker vel opp gode artikler mens jeg leter og får råd.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2481670 07/05/2018 15:20
V
Velte_Petter Offline
Entusiast
Entusiast
V
Hvorfor vil du opp på et døgn når det ikke er å anbefale? Jarle Trå kan vel skrive under på at det ikke lønner seg å ta shortcuts, han kom vel selv bare såvidt fra det på Everest i sin tid etter et hasardiøst solostunt

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Velte_Petter] #2481679 07/05/2018 15:58
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Velte_Petter
Hvorfor vil du opp på et døgn når det ikke er å anbefale? Jarle Trå kan vel skrive under på at det ikke lønner seg å ta shortcuts, han kom vel selv bare såvidt fra det på Everest i sin tid etter et hasardiøst solostunt

Men vem och varför är det de som inte anbefaler det?

Jag tvivlar på att det är ofarsvarlig risk att en vältränad person som har aklimateserat sig försöker komma upp och ned på ett dygn.

Råden handlar nog mest om folk utan erfaring som gör aklimatisering och bestigning på samma gång.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2484323 19/05/2018 09:53
E
Epp Offline
Medlem
Medlem
E
Min erfaring: Har bodd i Kenya og vært på mt. Kenya og i Moshi, har vært i Himalaya to ganger opp til ca 6000 m. Reint fysiologisk og sikkerhetsmessig bør det gå bra. Problemet er nok byråkratiet og regler. Alternative aklimatiseringstopper er Mt. Kenya - der reglene er mye slappere, og Mt. Meru - som riktignok ikke er like høyt, men bare et par timer unna. Moshi ligger på ca 850 moh, så tviler på at det gir noe særlig effekt på aklimatiseringen, men store deler av Tanzania og Kenya ligger på 1500 m og kan kanskje gi litt effekt, men Addis Abeba er nok perfekt. Ellers er det veldig individuelt hvordan folk reagerer på høyden og hvilke symptomer man evt får. Det finnes medisiner som kan hjelpe og som stort sett alle tar når de bestiger Kilimanjaro, fordi 5 dager ikke nødvendigvis er nok. I store deler av Afrika får man kjøpt ALLE medisiner uten resept. Det er heller ikke sånn at du plutselig ligger med spasmer og dør om du skulle få høydesyke, det kommer som regel gradvis og du kan avbryte eller hvile. Problemet er mer stolthet og vilje. Jernvilje er ikke det beste i den sammenhengen. Jeg tåler høyde dårlig tross god akklimatisering og god form. Jeg har også gått alene ned fra 5000 m uten at jeg tenkte at min siste time var kommet. i 99,99% av tilfellene holder det med sunn fornuft, men ja, folk har dødd relativt hurtig også (ned mot 2500m - det er vel ingen som lar være å gå på Galdhøpiggen av den grunn?). Som sagt, du merker det på kroppen om du bør snu. Og husk: det er ikke gitt at du blir symptomfri fordi du var det sist gang.
LYKKE TIL!!!

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2490055 11/06/2018 07:26
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Da har jeg bestemt meg for å bestige Kilimanjaro på under 24 timer:
fjelltoppen.blogg.no

Jeg skal samtidig samle inn til kreftsaken, så dette skal etter planen blir en relativt stor greie.

Jeg skal akklimatisere meg i forkant av toppforsøket i form av en helt vanlig topptur til Uhuru Peak. Deretter noen dager hvile før jeg løper opp og ned på under 24 timer.

Før jeg reiser ned vil jeg gjerne løpe litt i høyden, helst på over 3000m. Jeg tenker umiddelbart Alpene. Vet at St. Moritz brukes hyppig i høydetrening, men selve landsbyen ligger "bare" på 1800m. Men det er jo fjell i området som strekker seg over denne høyden. Er dette enkle fjell som enkelt tillater løping på rundt 3000m? Kan dere anbefale andre steder hvor jeg kan teste ut?

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2590112 04/02/2020 17:55
N
Negua Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Da har jeg gjennomført prosjektet mitt. Innsamlingsaksjonen pågår enda:

https://www.facebook.com/donate/868360433565441/

Støtt gjerne. Spre gjerne.

Stikk også innom bloggen: fjelltoppen.blogg.no. Her får dere hele turen beskrevet, dag for dag. Også gulrota:

https://fjelltoppen.blogg.no/kilimanjaro-lopeturen-finalen-eksamen.html

Selve løpeturen. Fikk det svært tøft, men kom meg opp og ned på under ett døgn. Var til og med 3 ganger på toppen på én uke.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2591117 13/02/2020 12:38
Flex Offline
Veteran
Veteran
Respekt!

Har slengt inn et beløp til innsamlingsaksjonen og lest bloggen (i hvert fall fra desember og fremover). Bra skrevet! Kjente at jeg ble litt sliten og fikk bittelitt høydesyke bare av å lese ICON_SMILE

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2592091 20/02/2020 08:06
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg vil gjøre det på under ett døgn. Kanskje rundt 14 timer. Om det er mulig, aner jeg ikke nå. Men én ting er sikkert. Jeg skal trene mot det.

Det ble 13 timer og 58 minutter.

Utrolig bra jobbet!

Redigert av Arne_And; 20/02/2020 08:06.

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2592173 20/02/2020 15:50
larsb Offline
More than words
More than words
Jeg er skikkelig imponert og inspirert til ALDRI å tenke på noe sånt etter å ha lest bloggen din.
Respekt.

LarsB

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2592520 23/02/2020 19:45
Flex Offline
Veteran
Veteran
Og der var saken ute på VG også ICON_SMILE

Re: Bestige Kilimanjaro på under ett døgn [Re: Negua] #2592654 24/02/2020 20:32
Arne_And Offline
More than words
More than words

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå