Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

PostNord og sporingsinfo..

PostNord og sporingsinfo.. #2588154 14/01/2020 09:22
T
TrondAM Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
VPG gløymte å legge ved nokre skruar til eit coilsett å måtte ettersende. Sjeldan har eg stussa like masse over sporingsinfoen eg får presentert... Seks dagar å få ein konvolutt med tre skruar frå Oppdal til Trondheim, ei distanse på 1,5t er rimeleg imponerandes.

Vedlegg
Untitled.png (69.46 KB, 141 nedlastinger)
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588156 14/01/2020 09:30
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Dette var ekstremt effektivt sammenliknet med de fleste av mine postnord-erfaringer. Pakkene pleier jo alltid å gå fram og tilbake et par ganger mellom Oslo og en plass på vestlandet før de i beste fall havner her i Trondheim.

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588157 14/01/2020 09:32
T
TrondAM Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Hmm, får sjå på meg sjølv som heldig...Alltid greitt med ei realitetsjustering ICON_SMILE

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588167 14/01/2020 10:32
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Kmmer ofte på et par dager fra Oppdal til Oslo.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588170 14/01/2020 10:39
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon
Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Kmmer ofte på et par dager fra Oppdal til Oslo.

Det ser vi ut fra bildet til Trond også, går bare 2 dager til Oslo(selv om hans også første var innom Trondheim), 6 dager til Trondheim :-D

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588175 14/01/2020 11:40
mogens Offline
Besatt
Besatt
VPG har heldigvis mulighet for å velge Posten/Bring som leverandør istedenfor Postnord, bortsett fra på de største pakkene (sykkel og kajakk).
Pleier ta et par dager fra Oppdal til Bergen med Posten, det går via Oslo.

Utrolig nok pleier jeg alltid å få pakker fra Sykkelkomponenter levert i Bergen dagen etter det er sendt - men så er ikke de mer enn ca to timers kjøretur fra Bergen, da.

Redigert av mogens; 14/01/2020 23:11.
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588190 14/01/2020 14:40
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Vær obs på at postnord har (hadde?) flere ulike sporingssider, og at de ulike sidene vanligvis gir ulikt resultat. I hvert fall var det slik forrige gang jeg slet med å få fram pakken til meg - den ene sporingssida sa pakken (som skulle fra Oslo til Trondheim) var i Gøteborg og den andre sa den var i Ålesund, men i virkeligheten lå den klar til utlevering på nærbutikken her i Trondheim...

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588227 15/01/2020 08:26
perbl Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skal sies det er ikke hver gang pakker fra bøgda tar detour via Oslo når man skal ha det til Trondheim. Men har skjedd igjen de siste par gangene.

Per B.
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: baronKanon] #2588235 15/01/2020 09:17
chili Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: baronKanon

I de tilfellene de klarer å levere problemfritt ja. I skrivende stund har jeg to PN-pakker som har vært på avveie i 1-2 uker. Og jeg er erfaringsmessig ikke overrasket

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588249 15/01/2020 10:38
larsb Offline
More than words
More than words
Jeg er alltid skeeeptisk når noe kommer med Postnord, men har hittil tilgode å ikke få pakka levert på riktig hentested til rett tid.

LarsB

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588255 15/01/2020 10:57
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Min siste erfaring med Postnord er fra i morges kl 07:15 da jeg fikk en SMS fra "Helthjem" (underleverandør), som fortalte at de har lagt en pakke på dørmatta vår.
Akkurat da sto jeg på dørmatta og hentet avisa, men det var ingen pakker eller bud i sikte... En time senere var det heller ingen pakke der. Jeg kikket innom dørmattene på de 5 nærmeste nabohusene uten å finne noe.

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588263 15/01/2020 12:27
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Morra mi, som bor på en øy utenfor Haugesund, sliter stort med ting som blir sendt med Postnord.

Første gangen var det "krav om" om varen skulle bli levert med bil, og da var det helt håpløst. Helikoptertransport av lastebil kunne vært aktuelt, siden det verken er fergeforbindelese eller kjørbar vei på øya. Pakken ble lagt på lager, og broren min tok en tur for å spørre etter den, og han fikk bli med på lageret og lete, og fant flere pakker som kjenninger skulle hatt for lenge siden, men som bare ble liggende på lager. Pakken han skulle finne var da på en kjapp rundreise fram og tilbake til Trondheim, siden jeg hadde blandet meg, og sagt at de kunne sende den til meg, slik at jeg kunne sende den med Posten, dit den skulle.

Sjåførene har fått for vane å enten legge forsendelsene på kaia i Haugesund, eller levere de på en tilfeldig rutebåt. Så pakker har gjerne vært innom Utsira eller andre steder før en runde med telefoner og etterforskning røper hva som har skjedd.

Tullefirma.

Redigert av ØysteinS; 15/01/2020 13:23.
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: ØysteinS] #2588279 15/01/2020 14:10
mogens Offline
Besatt
Besatt
Utkjøring med Postnord er et kapittel for seg selv. Bestilte sykkel fra VPG i sommer, og den ble sendt med Postnord. Ankom terminal i Bergen søndagen, fikk sms på mandagen at den skulle kjøres ut på mandag ettermiddag. Ny SMS på mandag ettermiddag: Den ble ikke kjørt ut likevel, men skulle kjøres ut neste dag istedenfor på kveldstid. Satt og ventet på kvelden og ingen pakke ble levert. Kontakter dem neste dag - onsdagen - og spør hvorfor den ikke ble kjørt ut. De har ingen anelse og sier neste mulighet er torsdagen...

Går lei og drar bort på terminalen for å hente den ut selv. Etter mye leting finner jeg et Postnord-menneske å snakke med, han mener det blir vanskelig å levere ut pakken, men når jeg maser på ham så finner han den med èn gang.

Så de brukte tre dager på å IKKE kjøre pakken de halvannen kilometer fra terminalen til der jeg bor.
Hører med til historien at i denne perioden var "kundeservice"-websiden til Postnord nede, så jeg fant tlf.nr via FB-siden deres.

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588307 15/01/2020 19:45
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Det här var posten och den nederländska posten innan jul. Fick följande medelanden:

"The delivery of the item was unsuccessfulPostNL International"

"Sendingen kunne dessverre ikke leveres i din postkasse. Du vil få en melding når sendingen kan hentes på ditt hentested.Posten Norge / Bring"

Sen hörde jag inget mer och började bli irriterad (sendingen tog också klart längre tid än de sa att den skulle ta) och tänkte ringa dem. Då fant jag en påse hjemme som visade sig vara paketet... ett av barnen hade tagit in den fra poskassen utan att säga till mig...

Så jag fick sendingen trots att trackingen visar att den ikke kunde leveras.

edit:
Oj, såg att jag fick ett mail om detta i skräpposten idag. De som sende tror ikke att den kommit fram...

Redigert av fredriks; 15/01/2020 19:48.
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588360 16/01/2020 11:42
Arne_And Offline
More than words
More than words
Postnord leverte en pakke i postkassen min. Den var kilt fast i brevsprekken, så halve pakken stakk ut, og luka stod åpen så det kunne regne rett ned i postkassa. Kjempefin kundebehandling.

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: Arne_And] #2588374 16/01/2020 13:52
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Arne_And
Postnord leverte en pakke i postkassen min. Den var kilt fast i brevsprekken, så halve pakken stakk ut, og luka stod åpen så det kunne regne rett ned i postkassa. Kjempefin kundebehandling.

Det er jo også veldig lett å se at det ligger "noe" der for langfingrede forbipasserende.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: Arne_And] #2588391 16/01/2020 17:29
E
eirikbk Offline
Ringrev
Ringrev
E
Sitat: Arne_And

Opplevd det samme. Pakke med bok var for høy for postkassen, så da stod den oppi der med åpent lokk mens regnet gjorde pakken og andre brev våte...
Smått utrolig.

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588419 17/01/2020 06:23
E
eOpseth Offline
Veteran
Veteran
E
Jeg har ringt de fleste nettbutikker, inkl bokhandlere/-klubber, jeg frekventerer ofte men spørsmål om det er mulig å unngå at PostNord brukes for mine ordre, det krøller seg til vesentlig oftere enn det går bra. Kun unntaksvis at jeg har fått et nei til dette, men i de tilfellene har de også fått beskjed om at mitt kundeforhold opphører - et par har reversert sin avgjørelse da.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588422 17/01/2020 06:57
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Hvis du oppretter bruker på my.postnord.no (som du må for å kunne endre utleveringssted og velge leveringstidspunkt bl.a) så er det viktig å vite hva som står i brukervilkårene:
11. Ved å akseptere betingelsene til my.postnord og oppretter en profil godtar du at vi personaliserer innholdet på websiden basert på dine bevegelser og historikk, samt at dataene brukes til å legge deg inn i en interessegruppe, slik at du mottar relevant markedsføring på eksterne web sider. Dette gjør vi ved hjelp av informasjonskapsler, blant annet ved å analysere info om hvordan du benytter nettstedet, hvilke produkter du ser på, hva du har kjøpt og hva du er interessert i.

Dette betyr enkelt og greit at PostNord selger informasjon om hvor du handler fra til annonsører. Det er mulig å reservere seg, men basert på tidligere inntrykk av PostNord så stoler jeg ikke på dette. ICON_SMILE

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: neonstz] #2588427 17/01/2020 07:26
mogens Offline
Besatt
Besatt
Sitat: neonstz
Hvis du oppretter bruker på my.postnord.no (som du må for å kunne endre utleveringssted og velge leveringstidspunkt bl.a) så er det viktig å vite hva som står i brukervilkårene:
11. Ved å akseptere betingelsene til my.postnord og oppretter en profil godtar du at vi personaliserer innholdet på websiden basert på dine bevegelser og historikk, samt at dataene brukes til å legge deg inn i en interessegruppe, slik at du mottar relevant markedsføring på eksterne web sider. Dette gjør vi ved hjelp av informasjonskapsler, blant annet ved å analysere info om hvordan du benytter nettstedet, hvilke produkter du ser på, hva du har kjøpt og hva du er interessert i.

Dette betyr enkelt og greit at PostNord selger informasjon om hvor du handler fra til annonsører. Det er mulig å reservere seg, men basert på tidligere inntrykk av PostNord så stoler jeg ikke på dette. ICON_SMILE

Den formuleringen er sannsynligvis ulovlig etter GDPR-lovgivningen. GDPR spesifiserer bl.a. at samtykke for markedsføring skal være et separat valg og ikke kan "bundles" sammen med andre vilkår som brukeren må godta for at at tjenesten skal kunne brukes (lagring av persondata).

https://www.datatilsynet.no/rettigh...eileder-om-behandlingsgrunnlag/samtykke/

Redigert av mogens; 17/01/2020 07:30.
Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: eOpseth] #2588428 17/01/2020 07:28
mogens Offline
Besatt
Besatt
Sitat: eOpseth
Jeg har ringt de fleste nettbutikker, inkl bokhandlere/-klubber, jeg frekventerer ofte men spørsmål om det er mulig å unngå at PostNord brukes for mine ordre, det krøller seg til vesentlig oftere enn det går bra. Kun unntaksvis at jeg har fått et nei til dette, men i de tilfellene har de også fått beskjed om at mitt kundeforhold opphører - et par har reversert sin avgjørelse da.

Jeg kontaktet VPG etter mine strabaser med å få mottatt sykkel fra dem via Postnord, og de sa de var klar over problemet, men p.t. ikke hadde funnet noen annen leverandør til å håndtere de største pakkene - sykkel og kajakk. For øvrige pakker kan man velge Postnord eller Posten hos dem.

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588431 17/01/2020 07:56
H
Havre Offline
Ivrig
Ivrig
H
Har helt motsatt forhold til PostNord. Veldig grei måte å bestemme tidspunkt på for hjemmelevering. Alltid hyggelige og servicevennlige sjåfører (definitivt ikke alltid tilfellet med andre). Og nå som jeg bor ganske nære et PostNord-utleveringssted fungerer det også glimrende. Helt merkelig hvor mye hyggeligere de er der i forhold til mitt lokale postkontor. Eneste kritikken jeg har et at jeg tidligere flere ganger har valgt utleveringssted for så å få pakken til et annet. Det virker til å ha forandret seg.

Hva gjelder "routingen" så er det ofte ganske kompleks. Noen pakker vil alltid få en litt merkelig reisevei for at det skal gi mening for helheten. Samt at noe selvsagt bare er dårlig planlagt, men egentlig umulig sett utenifra å bedømme det utifra en pakke.

Re: PostNord og sporingsinfo.. [Re: TrondAM] #2588592 20/01/2020 06:04
E
eOpseth Offline
Veteran
Veteran
E

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå