Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 31 1 2 3 4 30 31

Solar Minimum is Coming (NASA).

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: GeirK] #2577456 03/10/2019 09:43
skubisan Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
Skjønner du ikke forskjellen på vær og klima, eller bare later du som om du ikke skjønner den?

Jeg tror han bare troller. Jeg nekter å tro at noen kan være så låst i et narrativ uten det ligger en agenda bak det.

Van der Poel: "Waarschijnlijk toch te weinig gegeten en gedronken"
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: Duck] #2577461 03/10/2019 10:19
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Duck
Sitat: Tange
Noen "foretrekker" tydeligvis at det kun snakkes om varmerekorder, men jeg kan dessverre ikke dy meg;

Og hva er budskapet ditt?

Du vil vite hva mitt budskap var (etter beste evne?) ha svart svært unnvikende på mitt spm med hva du mente med å poste "soppgledelinken" i tråden "Sacked for speaking out about Climate Change" ...?! Noe spesielt synes jeg, men i forsøk på å holde nivået oppe svarer jeg likevel:

Det jeg skrev VAR faktisk den eneste grunnen til hvorfor jeg posten en link som 'svar' på en link.
Men det at du ikke er fornøyd med svaret og mener at jeg er unvikende viser veldig godt hvorfor det er så meningsløst å bare pumpe ut linker hele tiden uten å fortelle om hva du mener budskapet er og hva det kan bidra med i diskusjonen. Takk for den.

Quote:
Budskapet mitt er at jeg har inntrykk av at de tradisjonelle mediene i Norge i stor grad omtaler forhold som virker alarmerende, men knapt nevner andre forhold som kan balansere dette bildet.

Har du prøvd å google -kulderekord site:nrk.no- (jeg tar NRK her fordi de ble beskyld for å være ensidige i en annen tråd)? Det er da vitterlig mer enn nok informasjon å finne i de store mediene om kulde- og nedbørsrekorder både lokalt og internasjonalt. Se også på linkene som er lagt ut både her og der; CBS, The Daily, BBC osv.

Informasjon om at global oppvarming ikke er det samme som at det blir jevnt over varmere over hele kloden men at det mest sannsynlig vil føre til mer ekstremt vær/klima og mest sannsynlig til lokalt lavere temperatur og kaldere klima her fulgt med helt fra starten. Det at folk enten ikke leser eller glemmer dette er muligens et problem men ansvaret ligger ikke hos forskerne her og jo flere linker (fra de store mediene) det pumpes ut om kulderekorder jo mindre tilbøyelig jeg blir for at ansvaret ligger hos dem, og argumentet om at 'balansert' informasjon forties.

Quote:
Dette har jeg også forsøkt å poengtere i tråden "Sacked for speaking out...", men dette druknet vel i andre ting. Sistnevnte kan ha sammenheng med at jeg kan ha blitt forvekslet med en klassisk klimafornekter og satt i skammens bås. Dette til tross for at jeg tidlig gav utrykk for at jeg ikke betviler at CO2 er en av mange faktorer som påvirker klimaet. Jeg uttalte at jeg ikke kjente til at det er vitenskapelig - bevist - hvor stor del av temperaturøkningen som skyldes denne – ene- faktoren, og at jeg ikke var sikker på at en moderat temperaturøkning nødvendigvis vil være negativ for jordkloden, jf "C02 i greening the world". I sum med "uvitenskaplige" linker som omtalte FAKTA på en kritisk måte, tipper jeg dette tirret fornekteralarmen slik at autopiloten ble skrudd på hos enkelte. Den svært så agressive tonen, tilrop i form av "knegging" mv. kan tyde på det..:-D

Vi skal det siste først. Denne tråden ble startet av deg fordi du mente at klimakrisemotstandere blir kneblet. De fleste herinne vet at GeirK er svært aktiv i en del samfunnsdebatter (antivaks, klima men også antisykkel-grupper på FB) og det han opplever er ganske vanlig for de fleste av disse gruppene når de diskuterer sine kjepphester i sine 'lukkede' grupper. Er du ikke med dem og stiller kritiske spørsmål om deres tro blir du låst ute. Ja, da knegger jeg (om situasjonen).

Ja, det er felles for alle tråder på TS. Vi drifter avgårde fra topic såfort mer enn én blander seg inn.

Quote:
I forbindelse med den svært skjeve mediedekningen preget av dommedagsprofetier uttalte jeg at det ikke er rart at barn og voksne får "klimaangst" (Håper dette er utfyllende nok Tange, og det ville være fint om du gjøre et nytt forsøk på å svare meg med hva du mente med din link....)

Som nevnt, det mangler det ikke på linker til mainstreammedia om kulde og snø.
Man kan i hvertfall stille to spørsmål her. Er utrop om skjev mediedekning berettiget? Og om innholdet i linkene. Bekrefter disse linkene ikke det forskerne har sagt helt fra starten?

Sitat: Tange

I det området...? Lokal og isolert nedkjøling slik jeg oppfatter dere. Hva med alle de andre rapportene om unormalt mye is, ja Shockingly thick first year ice between Barents Sea and the North Pole in mid-July? Hvordan henger dette sammen med påstandene i mediene om at isen smelter i rekordfart?
Når svært få medier presenterer disse "positive klimanyhetene" får vi ikke da i sum et alamistisk bilde?

Jeg har også bare lusläst tråden men omtrent helt fra at jeg hørte om global oppvarming har det også vært klart at det kunne bli store lokale variasjoner. Systemer som har vært i balanse over lang tid (og jeg lar være å definere hvor lenge utover 'mans minne')) blir forstyret og dette kan føre til 'lokalt' lavere temperaturer. So, what's the fuzz?

At du mener at mediene gir et ufullstendig bilde?

Om det med positive ting er jeg veldig usikker. jeg tviler ikke på økonomisk oppgang generelt for verdensbefolkningen og jeg er rimelig sikker på at god økonomi for folk alle (ikke flest) vil føre til en bedre verden for de fleste. Men om det f.eks. er en sammenheng mellom økonomisk vekst og oversvømmelser i lavliggende områder som treffer millioner og millioner(;)) av mennesker så ser jeg ingen grunn til å ikke krisemaksimere litt rundt dette.

Folk får angst av all slags ting. Ser ikke hvorfor dette er medienes ansvar.

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577468 03/10/2019 10:34
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Denne teppebombingen av tråden med linker om vær er fullstendig irrelevant for en diskusjon om klima.

Hva er det egentlig du prøver å formidle her?

Jeg kommer til å gjenta dette spørsmålet til du svarer.

"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge"
- Daniel Boorstin
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: skubisan] #2577469 03/10/2019 10:35
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: skubisan
Jeg nekter å tro at noen kan være så låst i et narrativ uten det ligger en agenda bak det.

Jeg har diskutert nok på nettet til at jeg kan bekrefte at disse personene finnes, og det i et betydelig antall. Jeg har diskutert med folk som jeg tror har perfeksjonert trollkunsten til den minste detalj, men så viser det seg at de faktisk er sånn.

"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge"
- Daniel Boorstin
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577554 04/10/2019 06:30
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Altså, denne tråden handler om Solar Minimum som vi er på vei inn i (NASA bekrefter).
Hvor lang og dyp perioden blir vil vise seg, men den kan vare fra 2020 til 2055, med bunn rundt 2030.
“substantial temperature decreases are expected during the two grand minima to occur in 2020–2055 and 2370–2415.”

Og da er det helt på sin plass å poste kuldebilder og snøbilder fremover, gjerne med en god snert av humor!

Det finnes noen få individer som er uenige i at solar minimum kjøler ned jordkloden (solfornektere). Disse står helt fritt til å boikotte tråden, hverken lese eller poste, boikott, helt greit for meg.

Dere andre: fortsett å poste snøbilder :-)

Meheia stengt:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K3..._source=vgfront

Klimapsykolog fornøyd med snøfnugg i går :
https://www.aftenposten.no/norge/i/pLmWbR/Hostens-forste-sno-har-falt-i-Oslo

Puddersnø på Store Vinjetind:
https://www.friflyt.no/topptur/dyp-oktober-pudder-paa-store-venjetind

PS. Snø i oktober er ikke uvanlig, bare slik at det er sagt!

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577566 04/10/2019 07:25
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: EL Syklo
Altså, denne tråden handler om Solar Minimum som vi er på vei inn i (NASA bekrefter).
Hvor lang og dyp perioden blir vil vise seg, men den kan vare fra 2020 til 2055, med bunn rundt 2030.
“substantial temperature decreases are expected during the two grand minima to occur in 2020–2055 and 2370–2415.”

Og da er det helt på sin plass å poste kuldebilder og snøbilder fremover, gjerne med en god snert av humor!

Det finnes noen få individer som er uenige i at solar minimum kjøler ned jordkloden (solfornektere). Disse står helt fritt til å boikotte tråden, hverken lese eller poste, boikott, helt greit for meg.

Dere andre: fortsett å poste snøbilder :-)

Meheia stengt:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K3..._source=vgfront

Klimapsykolog fornøyd med snøfnugg i går :
https://www.aftenposten.no/norge/i/pLmWbR/Hostens-forste-sno-har-falt-i-Oslo

Puddersnø på Store Vinjetind:
https://www.friflyt.no/topptur/dyp-oktober-pudder-paa-store-venjetind

PS. Snø i oktober er ikke uvanlig, bare slik at det er sagt!

Så når omtrent regner du med at den globale temperaturen begynner å falle?

- Daniel Boorstin
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577570 04/10/2019 07:51
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Det vil framtiden vise.
Vi er på hell av modern maximum med dertil forhøyede temperaturer, men nå går vi inn i Eddy minimum og temperaturene vil høyest sannsynlig reduseres.
Cicero er ikke helt enig i dette, Predikanten Samset mener at nedkjøling under kommende Eddy minimum er «på grensen til løgn», han om det.
Samset hyller CO2 som klimastyrende middel, han overser modern maximum, av en eller annen merkelig grunn.. Fallhøyden blir stor.

https://www.nrk.no/nordland/_-tror-lavere-solaktivitet-vil-motvirke-global-oppvarming-1.13370861

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577572 04/10/2019 08:01
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Fin artikkel. Jeg er litt usikker på om du har lest hele.

"Mathew Owens ved University of Reading, hovedforfatter bak den nevnte britiske studien, sier at en ny «grand solar minimum» vil bety at mengden energi fra solen som når jorden gjennom solvinden vil bli halvert.

Men i likhet med Samset sier han at dette ikke forventes å ha vesentlig effekt på det globale klimaet på jorden.

– Grunnen er at mengden lys og varme fra solen kun vil endre seg med brøkdel av én prosent. Det er det som driver klimaet vårt, ikke solvinden.

Sammenlignet med den menneskelige påvirkningen av klimaet, er ikke påvirkningen fra solen noe å snakke om, mener Mathew Owens. Heller ikke han kjøper koblingen mellom et kaldere klima og lav solaktivitet dette århundret.

– Det har blitt hevdet at Maunder Minimum forårsaket den såkalte Lille istid. Men denne lille istiden som man snakker om startet lenge før Maunder Minimum. Hvis det er årsak og virkning, må det altså være slik at klimaet har påvirket solen, og ikke omvendt."

- Daniel Boorstin
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577574 04/10/2019 08:04
sanouka Offline
Besatt
Besatt
De første sesongvarslene for vinteren er ute og viser ikke Northern blocking, men derimot ligger høytrykket over kontinentet med en avlegger opp over den Skandinaviske halvøy. Vi ligger mellom to lavtrykk og blir i disse modellene spådd en varmere vinter en mot norrrrmalt, en til to grader. Lavtrykket over Russland blir en joker, bygger det seg sterkt nok til å holde høytrykket fra kontinentet nede i København ish så kan vi være in for en meget snørik vinter i kystnære områder på Østlandet når SV fra Atlanteren treffer kaldluften fra NØ. Mulig mye snø på østlandet der altså, men fort en del slaps og pluss minus null. Vestlandet blir isf vått og mildt. Vi får se det er langt frem.
http://www.severe-weather.eu/long-range-2/winter-2019-2020-early-look/

Redigert av sanouka; 04/10/2019 08:11.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577594 04/10/2019 09:03
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Men det er litt vanskelig å se denne tråden isolert fra andre klimatråder på forumet og det blir litt å rart å argumentere mot klimamodellenes gyldighet og prediksjonsverdi ved å poste bilder av værfenomener som de samme klimamodellene faktisk har predikert.

At oppvarming av polområdene skaper små lommer med varm luft, hvilket svekker det stabile lavtrykket som vanligvis har ligget over Arktis, vil få den polare jetstrømmen til å svinge sørover og medføre kalde vintre med stormer og mye snø i Nord-Europa og Nordlige deler av USA/Canada har lenge vært varslet som et mulig scenario ved global oppvarming.

Redigert av Torshov-Simen; 04/10/2019 09:04.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577600 04/10/2019 09:41
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Klarte ikke å finne denne setningen i din opprinnelige link fra NASA. Hvor har du den fra?

https://medium.com/narrenfeuer/zieht-euc...it-2129630ea018

https://mobile.twitter.com/GerritHiemstra/status/1146328708673941504/reply

De ser ut til å være blokkert (sensur-sensur (<- les ulv-ulv)).

http://scienceblogs.de/astrodicticum-sim...ndel-mythen-04/

Noe sier meg at det nok ikke er denne heller.

Da tenker jeg Nature.

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577604 04/10/2019 10:00
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Du har rett, her er det litt upresist av meg, det er en blanding av NASA og Nature, begge står på side 1 i tråden.
NASA:
Beskrivende video fra NASA, kjekk info for de som er interessert i solas aktivitet:
https://science.nasa.gov/science-news/news-articles/solar-minimum-is-coming

Nature:
Fra konklusjonen i rykende fersk vitenskapelig rapport:
substantial temperature decreases are expected during the two grand minima to occur in 2020–2055 and 2370–2415.

https://www.nature.com/articles/s41598-019-45584-3

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577611 04/10/2019 10:45
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
OK, på tide med litt mer presisjon:

Vi har nettopp vært inne i en Grand Solar Maximum, som har fått navnet Modern Maximum.

MEN, Solsyklus 24 var lav, og blir syklus 25 like lav som NASA antar, så er vi på vei inn i en kopi av Dalton Minimum, altså en Grand Solar Minimum siden flere sykluser på rad er lavere enn gjennomsnittet.

Figur: Solsyklus 24 var lav, og 25 er forventet lav.

Figur: her er syklus 3 til 6 (Dalton Minimum) lagt over sc22, sc23 og sc24, ligner ikke sant?

Det kan bli kjølig framover, tiden vil vise..

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577612 04/10/2019 10:59
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Ikke slett postene dine. Vi kommer tilbake til denne om fem år

https://skepticalscience.com/What-would-happen-if-the-sun-fell-to-Maunder-Minimum-levels.html

- Daniel Boorstin
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: GeirK] #2577619 04/10/2019 11:21
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: GeirK

Ikke slett postene dine. Vi kommer tilbake til denne om fem år

Det er en avtale.
Er veldig spent på solsyklus 25 håper ikke den blir så lav som antatt, eller lavere (tenker på verdens matvareproduksjon, som kan bli trøblete)...

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577624 04/10/2019 11:44
marley Offline
Ivrig
Ivrig

Nature:
substantial temperature decreases are expected during the two grand minima to occur in 2020–2055 and 2370–2415.

Kortversjon; det paperet fremstår som svært dårlig vitenskap.

Det paperet er omdiskutert, for å si det mildt;

https://www.newscientist.com/article/220...global-warming/

https://andthentheresphysics.wordpress.com/2019/07/07/nature-scientific-reports/

Jeg forstod heller ikke den (påståtte linken) mellom solaktivitet og temperatur. Kan du forklare det? Paperet handler jo både om solaktivitet og solens bevegelsesmønster, og linken mot temperatur er kun etablert for sistnevnte? Og i artiklene over påpekes det at de totalt har misforstått solen og jordens relative bevegelse.

Hele sitatet ditt er forøvrig;

"The terrestrial temperature is expected to grow during maxima of 11 year solar cycles and to decrease during their minima. Furthermore, the substantial temperature decreases are expected during the two grand minima to occur in 2020–2055 and 2370–2415, whose magnitudes cannot be yet predicted and need further investigation. These oscillations of the estimated terrestrial temperature do not include any human-induced factors, which were outside the scope of the current paper."

De skriver "the substantial temperature decreases", altså i bestemt form. Men jeg klarer ikke se hva de refererer til?

I tillegg en del skrivefeil og upresist språk, som gjør det vanskelig å forstå hva forfatterne prøver å formidle.

Redigert av marley; 04/10/2019 12:02.
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577634 04/10/2019 12:42
marley Offline
Ivrig
Ivrig

Nature:

En ting til; artikkelen er IKKE publisert i journalen Nature. Den er publisert i "Scientific Report", som utgis av samme forlag som gir ut Nature, nemlig Nature Research.

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2577671 04/10/2019 19:13
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Klarer du i egne ord å fortelle litt om sammenhengen mellom NASA's bekreftede SM og the Grand Minima fra 'Nature'-artikelen?

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: marley] #2577689 05/10/2019 06:31
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: marley

Kortversjon; det paperet fremstår som svært dårlig vitenskap.

Du kom meg i forkjøpet med kildekritikken her. Dette er så nær vissvass man kan komme og fremdeles se ut som vitenskap.

Jeg er ikke overrasket. Kunnskapsfornekterne styrer etter to enkle kildekritikk-kriterier

1. Finnes på internett
2. Støtter antakelig mitt syn

- Daniel Boorstin
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2578264 08/10/2019 13:42
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Postet denne i feil tråd tidligere idag, denne hører mer hjemme her siden boka handler om global nedkjøling :-)

https://www.nytid.no/global-nedkjolingsalarmisme/

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2578280 08/10/2019 16:08
skubisan Offline
Besatt
Besatt
Canada Goose jakke og snøskuter er bestilt.

Van der Poel: "Waarschijnlijk toch te weinig gegeten en gedronken"
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: skubisan] #2578332 09/10/2019 06:21
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: skubisan
Canada Goose jakke og snøskuter er bestilt.
Smart :-)

Mer om snø:
Planleggingen av Snøhallen på Lørenskog er nok basert på IPCCs uttalelse om at snø hører fortiden til. Mars 2000: «within a few
years winter snowfall will become a very rare and exciting event. Children just aren't going to know what snow is
" Dr. Viner, IPCC.

Det vil være med på å sikre interessen for vinter og skiidrett i en tid hvor den naturlige snøen blir mer og mer mangelvare i østlandsområdet, sier Baumann.
https://www.dn.no/skisport/vintersport/s...nskog/2-1-37352

MEN..... nå er det jo helt plutselig ny giv i alpinbransjen:
https://www.vg.no/reise/i/e1QVGl/alpinanleggene-satser-stort

Selv VG har åpent begynt å snakke om snø:
https://www.vg.no/reise/i/p6eJ3R/snart-v...content=row-43?

Hva skjer`a?
Stilltiende refusjon av hockeykøllegrafen?

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2578340 09/10/2019 06:51
sanouka Offline
Besatt
Besatt
Sier ganske mye om det norske alpintilbudet når varmekabler i stolheisen blir en attraksjon.
Den triste forfrosne brakka med stålrampe på planet til preppemaskinen er vel så langt unna det jeg ihvertfall forbinder med en foodtruck.
Det skal i prinsippet bli snøfritt og tropetemp i alpene før de turistene som betaler for seg vurderer en tur til "De skandinaviske alper" som de kaller det så fint. Vi får håpe boligmarkedet holder seg så de får solgt hyttene og leilighetene til hjemmemarkedet.
Hockeykølla til Mann blir vel egentlig en U når man tar med varmeperioden i middelalderen vel. Siden han utelot å ta med den?

Redigert av sanouka; 09/10/2019 07:06.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2578341 09/10/2019 07:08
ventle Offline
Besatt
Besatt

Hva skjer`a?

Så var det dette med global og lokal da... ICON_WINK

https://www.aftenposten.no/verden/i/lALn...rekordaret-2016

https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/september-var-globalt-den-varmeste-nogensinde-registreret

mvh Helge
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: ventle] #2578343 09/10/2019 07:17
Girona Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: ventle

Hva skjer`a?

Så var det dette med global og lokal da... ICON_WINK

https://www.aftenposten.no/verden/i/lALn...rekordaret-2016

https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/september-var-globalt-den-varmeste-nogensinde-registreret
Basert på bakkemålinger ja. Er de egentlig til å stole på?

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2578350 09/10/2019 08:12
ventle Offline
Besatt
Besatt
Ah, er det ikke deilig å finne et halmstrå man kan klamre seg til? ICON_COOL

mvh Helge
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2578353 09/10/2019 08:31
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Halmstrå?
Next winter will be coldest in England for a decade, scientists predict

The team of scientists at the Department of Space and Climate Physics University College London studied solar and stratosphere cyclic signals from summer 2019 to determine just how cold the coming winter months will be.

https://www.itv.com/news/2019-09-09/next...ntists-predict/

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: EL Syklo] #2578362 09/10/2019 09:06
espenta Offline
Entusiast
Entusiast
Du skjønner fortsatt ikke at en kulderekord, ett sted, ett år, ikke representerer globalt klima?

Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: espenta] #2578365 09/10/2019 09:18
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

- Daniel Boorstin
Re: Solar Minimum is Coming (NASA). [Re: espenta] #2578373 09/10/2019 10:16
E
EL Syklo Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
E
Sitat: espenta
Du skjønner fortsatt ikke at en kulderekord, ett sted, ett år, ikke representerer globalt klima?
Jeg bare gnir det inn med kulderekorder, fordi almenkunnskapen er tydeligvis: kulderekorder er vær, varmerekorder er bevis for klimaendringer.

Eksempel:
Samset (Cicero) om varmerekorder i Juli i år:

1) Det er den varmeste julimåneden i våre liv hittil - men kanskje en av de kaldeste julimånedene i resten av våre liv, sier han.

2) Denne julimåneden ligger an til å bli den varmeste måneden noensinne. Det er sånt som skjer når verden blir varmere og varmere. Vi vet det vil fortsette å skje, sier klimaforskeren.

https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-vil-koste-menneskeliv/71454406

Kommentar:
1) Er det ikke hoderystende drøyt at en forsker med Cicero hatt påstår at samtlige juli-måneder fremover kan komme til å bli varmere? Solstikk?

2) Varmerekorden i juli brukes jo som ugjendrivelig bevis for Global Oppvarming, bensin på bålet. Solstikk?

Jeg var forresten i Tyskland i juli midt i "hetebølgen", knakende fint sommervær :-)

Nok om det, det er kulde denne tråden handler om...

Side 2 av 31 1 2 3 4 30 31

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå