Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 10 1 2 3 4 5 9 10

Cannondale Topstone

Re: Cannondale Topstone [Re: EmilZipp] #2506185 30/08/2018 07:28
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: EmilZipp
Sitat: buffest
Sitat: nordfonn

Hva tror dere f.eks. Grail AL kommer til å veie?

Tipper 105-versjonen kommer til å veie 9.2 kg. Også kommer det helt sikkert en Tiagra også.

Hvorfor skal Canyon alltid legge seg rett under Cannondale i vekt når alt ser relativt likt ut mht komponenter, dette er skammelig :-)

Et typisk resultat av å legge litt mer i egne husdeler. Når Canonndales Ultegrasykler til landevei, både med karbonramme og alu-ramme kommer med 350 grams setepinne skjønner man at det er en del å gå på.

Øyvind Aas
Utstyrsredaktør Fri Flyt AS
terrengsykkel.no
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no
Re: Cannondale Topstone [Re: nordfonn] #2506190 30/08/2018 07:49
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Jeg har ikke regneark ICON_SMILE og tenker ikke så mye på vekt, men har merket meg at Diverge Comp E5 105 oppgis til 9,8 kg, Trek Checkpoint ALR 105 til 9,9 kg og Rondo Ruut AL Apex 1 til 10 kg mens Votec VRX Elite Force 1 i test er målt til 8,1 kg (!) og VRC Comp Apex 1 er oppgitt til 8,9 kg. Kjenner ikke vekt på Orbea Terra.

Synapse Disc 105 SE, som ligger nærmest til Topstone i Cannondales assortement, er så vidt jeg vet rundt 9,7 kg. Logisk at den grovere Topstone vil ligge noen hundre gram over det.

Lav vekt er del av Canyons profil. Men til tross for at Grails rammesett oppgis å være det letteste i sin klasse på markedet, er Grail i S med 105 oppgitt å være 600 gram tyngre enn tilsvarende Endurace i M. Jeg vil tro at Grail i aluminium med 105 også vil veie noen hundre gram mer enn den lette Endurace AL Disc 7.0 105, altså et sted mellom 9 og 9,5 kg. Om vektdifferansen mellom Grail og Endurace også i alu-versjonene blir 600 gram, lander man på 9,2 kg, som buffest anslår ICON_SMILE

Jeg ville uansett vurdert å bytte ut noen komponenter på Topstone eller liknende sykkel for bruk på røft underlag. Ikke av hensyn til vekt, men komfort og personlig tilpassing. Det ville også samlet gitt en vektbesparing:
- Favorittsete
- Setepinne i karbon med god vibrasjonsdemping
- Styre i karbon med god vibrasjonsdemping og utforming som man liker (bredde, drop, reach, evt. uten flare)
- Favorittdekk slangeløst

Re: Cannondale Topstone [Re: Sepeda] #2506195 30/08/2018 07:57
B
buffest Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
B
Sitat: Sepeda
Men til tross for at Grails rammesett oppgis å være det letteste i sin klasse på markedet, er Grail i S med 105 oppgitt å være 600 gram tyngre enn tilsvarende Endurace i M.

2019-grails har blitt en del tyngre enn 2018. Noe skyldes nok dekk, de rimeligste utgave har fått tyngre hjul, også er det også noe muffins mellom de ulike som kanskje ikke helt stemmer. Jeg tror også det er skrivefeil at den rimeligste er oppgitt med vekt i Small. Damemodellene er oppgitt i Small, men ellers er alle de andre oppgitt i Medium. 600 gram vektforskjell vs. Endurace er ikke rare greiene, 4-500 gram er forskjell i dekk.

Rule #72 // Legs speak louder than words
Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2506284 30/08/2018 12:42
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
I Terrengsykkel gjennomfører vi akkurat i disse dager en grussykkeltest.
Seks sykler er med:
Merida Silex 6000
Rondo Ruut CF2
Whyte Gisburn
Specialized Diverge Comp carbon
Trek Checkpoint SL5
Scott Speedster Gravel 10

Prisene spriker fra snaue 20 000 til snaue 35 000 - vekten fra rett over 9 til rett over 10 kilo.

Øyvind Aas
terrengsykkel.no
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no
Re: Cannondale Topstone [Re: sykkeloyvind] #2506287 30/08/2018 12:47
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: sykkeloyvind

Spennende utvalg sykler!

Men nå er ikke jeg terrengsyklist, og eventyr/grussykler er ikke terrengsykler, så hadde i grunnen håpet at alt med bukkestyre skulle blitt publisert i Landevei (også)... frown ...men har all forståelse for at også stifolket trenger spenstige doninger på flat mark!

Re: Cannondale Topstone [Re: Sepeda] #2506288 30/08/2018 12:49
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind

Spennende utvalg sykler!

Men nå er ikke jeg terrengsyklist, og eventyr/grussykler er ikke terrengsykler, så hadde i grunnen håpet at alt med bukkestyre skulle blitt publisert i Landevei (også)... frown ...men har all forståelse for at også stifolket trenger spenstige doninger på flat mark!

Testen kommer nok som +sak på nett - tilgjengelig for abonnenter av både Landevei og Terrengsykkel. ;-)

Øyvind Aas
terrengsykkel.no
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no
Re: Cannondale Topstone [Re: sykkeloyvind] #2506290 30/08/2018 12:58
B
buffest Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
B
Og hvis testen faktisk bare kommer i bladet, så kan jo de av dere som bare abonnerer på Landevei, nå også lese alle Terrengsykkel (og de andre Fri Flyt-bladene) elektronisk ICON_SMILE .

Jeg så tre av disse syklene med testere i helgen ICON_SMILE

Re: Cannondale Topstone [Re: sykkeloyvind] #2506293 30/08/2018 13:02
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
yes

Og med fare for å skape en massiv avsporing: Håper dere følge Landeveis stolte tradisjon og bruker det mer europeiske begrepet eventyrsykkel fremfor det amerikanske, triste, grå og begrensende grussykkel ICON_SMILE I verste fall blandeveissykkel.

@buffest: Takk for tipset! Var ikke klar over det ICON_SMILE

Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2506295 30/08/2018 13:11
Flo Offline
Ringrev
Ringrev
Grussykkel høres ganske kjipt ut ja. Men jeg synes egentlig at eventyrsykkel kanskje er det minst definerende begrepet man kan bruke om en sykkel. Jeg er jo på eventyr med alle mine sykler. ICON_WINK Synes da at blandevei er litt morsomt, om enn litt banalt.

Re: Cannondale Topstone [Re: Flo] #2506297 30/08/2018 13:19
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: Flo
Men jeg synes egentlig at eventyrsykkel kanskje er det minst definerende begrepet man kan bruke om en sykkel. Jeg er jo på eventyr med alle mine sykler. ICON_WINK

Ser poenget og lover å ikke spore av mer, men det er en logikk bak den etablerte betegnelsen adventure bike, på norsk eventyrsykkel: Vi snakker her i utgangspunktet om en undergruppe av road bikes, altså landeveissykler. Den typen landeveissykkel som er designet for mest ubegrenset eventyr er nettopp en eventyrsykkel, mens en tradisjonell landeveissykkel er designet for å sykle raskt på asfalt og en krossykkel for å sykle raskt i krossløypen. Hva man gjør på sine terrengsykler er i grunnen helt irrelevant for betegnelsen ICON_SMILE

Og så er ikke dette noe jeg har funnet på, men en betegnelse som bl.a. Landevei fortjenstfullt har brukt rimelig konsekvent ICON_SMILE

Begrepet gravel bike kommer fra USA og ble brukt om sykler spesifikt til bruk på de endeløse grusveiene som krysser kontinentet, i motsetning til det europeiske, mer varierte lappeteppet av veier av varierende kvalitet, brostein, grus, kjerreveier osv ICON_SMILE

Så vidt jeg har skjønt, da. Kan ta feil ICON_SMILE

Re: Cannondale Topstone [Re: Sepeda] #2506298 30/08/2018 13:24
B
buffest Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
B
Jeg sier "landeveissykkel med brede dekk, til grus" for å blir forstått. Av noen flere. "Cx?".. "Nei".

Hvis jeg starter med å si eventyrsykkel.... ICON_WINK

Problemet er jo mest at terrengsyklistene brukte begrepet grusracer en periode. Det kan jo tas tilbake. Selv om det ikke er stilig, så er det beskrivende. I et blad som Landevei (og til nød også Terrengsykkel), så er jo eventyrsykkel forståelig nok for målgruppen.

Bare fordi en hel haug med folk som ikke spiser kjøtt, men spiser fisk, feilaktig har begynt å kalle seg vegetarianere....

Redigert av buffest; 30/08/2018 13:30.

Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2506415 30/08/2018 22:02
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Trodde vi var enige om gruskverner for en god stund siden?

Create the problem and sell the solution
Re: Cannondale Topstone [Re: DuffMcShank] #2506427 31/08/2018 05:19
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Ja, selv underforumet her er jo for "gruskverning" ICON_SMILE så du har gjerne rett.

Gruskverner/gravel grinder er i enda høyere grad enn grussykkel/gravel bike et uttrykk hentet fra de amerikanske grusrittene som Dirty Kanza osv. Passer på mange sykler, men selv anser jeg at europeiske sykler som f.eks. 3T Exploro, Open U.P. og Rondo Ruut er noe langt mer enn gruskvernere, i likhet med mer tradisjonelle sykler som Orbea Terra og BMC Roadmachine X.

Liker i grunnen både all road, adventure road, enduroad, randocross og grinduro bedre enn gravel grinding ICON_SMILE men frykter at det blir en av grus-betegnelsene som vinner frem.

Cannondale bruker selv betegnelsen gravel bike om Topstone, samtidig som de bruker slagordet Get ready for adventure ICON_SMILE

Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2506431 31/08/2018 05:39
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Personlig er jeg mest usikker på om jeg skal kjøpe meg gjøkuret først og så sykkel etter det. At jeg har en sykkel som jeg allerede sykler fortere på og mer komfortabel på grus allerede (F-SI) gjør ikke så mye. Men ikke faen om jeg får med meg gjøkur på den.

Re: Cannondale Topstone [Re: Oddefa] #2506452 31/08/2018 07:23
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Sitat: Oddefa
Personlig er jeg mest usikker på om jeg skal kjøpe meg gjøkuret først og så sykkel etter det. At jeg har en sykkel som jeg allerede sykler fortere på og mer komfortabel på grus allerede (F-SI) gjør ikke så mye. Men ikke faen om jeg får med meg gjøkur på den.

Gjøkur er forbeholdt meg med sveitsisk pass. For nordmenn vil jeg anbefale smalahove på styreveska. Helt perfekt til lunsj+middag og du får plass til småting når du har spist øynene. Lar du litt ull være igjen har du håndvarmer og pute også :-) Evt en sånn stor gulvklokke som står i hjørnet hos besteforeldrene dine. Vanvittig mye plass inne i kassa.

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X + FATCAAD + Ripley
Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2506478 31/08/2018 09:06
N
nordfonn Offline
Entusiast
Entusiast
N
Hvorfor ikke dra det hakket lengre?

Redigert av nordfonn; 31/08/2018 09:09.
Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2506480 31/08/2018 09:13
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
And the number of my bike is 666.

Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2506630 31/08/2018 21:48
A
anonym2 Offline
Fersking
Fersking
A
Vil det virkelig være merkbar forskjell på 9kg vs. 10kg på en eventyrsykkel? Man skal jo ikke akkurat opp lange klatreetapper hvor det står om sekunder. Vil jo tro rundt 10kg er "lett nok"?

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym2] #2506634 01/09/2018 04:28
Mortens Online
Ivrig
Ivrig
Sitat: anonymous2
Vil det virkelig være merkbar forskjell på 9kg vs. 10kg på en eventyrsykkel? Man skal jo ikke akkurat opp lange klatreetapper hvor det står om sekunder. Vil jo tro rundt 10kg er "lett nok"?

Bakken må være lengre enn 5 min og farten bør vel være godt under 25 km/t før graviteten spiller særlig rolle. Jeg merker lite forskjell på mine 2 racere med en god kg i forskjell, hovedracer er den tyngste nyeste med di2 og med placebo aero fordeler ICON_SMILE.

Strava
Cervélo R5 Red 2011
Cervélo S3 Ult Di2 2017
Canyon Speedmax CF 105 2018
Tacx NEO - Powertap - Vector 2
Re: Cannondale Topstone [Re: anonym2] #2506636 01/09/2018 04:54
B
buffest Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
B

Vel, karbon-Grailen kjennes omtrent ut som en landeveissykkel iallfall.
Én kg betyr ikke nødvendigvis mye, men når vektforsjellen i hovedsak skyldes kjipere komponenter på den tyngre, så sier det litt om hva man får for pengene.

Re: Cannondale Topstone [Re: o-five] #2506646 01/09/2018 07:23
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: o-five
Ang Orbea Terra, selger Unaas den for 22500 på finn. Har han noe å gå på tror dere?

Var innom Unaas i går i et annet ærend og fikk sett nærmere på Terra og priser. Alle prisene i NOK er nå lagt ut på Orbeas hjemmeside for Norge. Hvis jeg forstod Emil rett, er det fortsatt mulig å få noen prosent avslag i introduksjonstilbud. Verdt å høre.

Jeg skriver bevisst lite om pris og mener at andre faktorer bør være avgjørende - i hvert fall i første omgang - når man ser på sykkel, men må si at jeg er imponert over prisnivået. Her gjør Unaas alvor av å tilby et europeisk kvalitetsmerke i butikk til priser som kan konkurrere med nettmerkene og nærme seg husmerkene.

Mens toppmodellen av Terra med Dura-Ace og høyprofilsfelger ligger på kr. 44.000, gjelder disse prisen for rimeligere modeller:
kr. 22.880 for karbon-ramme med 105 R7000 eller Rival 1
kr. 17.590 for alu med Rival 1
kr. 14.990 for alu med 105 R7000 (obs - bildet med RS505-hendler er feil)
kr. 13.990 for alu med hydraulisk Tiagra

Verdt å merke seg at særlig for karbon-modellene er det fritt valg av farge og en del alternative komponenter, som hjul, styre, setepinne, sete og dekk. For øyeblikket får man ikke opp pris for mer kostbare komponenter, men jeg har fått opplyst at Orbea jobber med saken. Unaas bygger uansett syklene slik kundene vil ha dem, også f.eks. hva gjelder utveksling. Vil ikke avspore denne tråden om Topstone med å snakke om en annen sykkel, så skal etter hvert se nærmere på modellene i tråden om Terra.

Vil det virkelig være merkbar forskjell på 9kg vs. 10kg på en eventyrsykkel?

Lav vekt er alltid fint, men jeg synes det er andre faktorer som er mer avgjørende for opplevelsen, spesielt på eventyrsykkel. Primært geometri og egenskapene i rammesettet (stivhet versus vibrasjonsdemping), deretter egenskaper i hjul, setepinne og styre, deretter valg og oppsett av dekk. Gruppe har for meg mindre å si så lenge man får ønsket utveksling og grei funksjon.

Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2506745 01/09/2018 22:55
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
Apex og 105 skal veie 10,3 kg, gjetter på godstog følelse :-)

Tett opp mot 10 kg er ganske vanlig for eventyrsykler i denne prisklassen. Hvis du vil ha noe under 9 kg, så må du enten godt opp i pris eller velge f.eks. Canyon Grail.

Jeg har ikke regneark ICON_SMILE og tenker ikke så mye på vekt, men har merket meg at Diverge Comp E5 105 oppgis til 9,8 kg, Trek Checkpoint ALR 105 til 9,9 kg og Rondo Ruut AL Apex 1 til 10 kg mens Votec VRX Elite Force 1 i test er målt til 8,1 kg (!) og VRC Comp Apex 1 er oppgitt til 8,9 kg. Kjenner ikke vekt på Orbea Terra.

Synapse Disc 105 SE, som ligger nærmest til Topstone i Cannondales assortement, er så vidt jeg vet rundt 9,7 kg. Logisk at den grovere Topstone vil ligge noen hundre gram over det. (..)

Sitat: o-five
(...)
[quote=anonymous2]Vil det virkelig være merkbar forskjell på 9kg vs. 10kg på en eventyrsykkel?

Lav vekt er alltid fint, men jeg synes det er andre faktorer som er mer avgjørende for opplevelsen, spesielt på eventyrsykkel. Primært geometri og egenskapene i rammesettet (stivhet versus vibrasjonsdemping), deretter egenskaper i hjul, setepinne og styre, deretter valg og oppsett av dekk. Gruppe har for meg mindre å si så lenge man får ønsket utveksling og grei funksjon.

Vet ikke hvor mye tilskudd det er til diskusjonen. Men jeg satt med regneark og park tool vekt når jeg planla min gruskverner. Utfordringen ligger i hjulsett og dekk, spesielt hvis man har alu-ramme.

Jeg har en alu-ramme med fullkarbon gaffel, karbon; krank, bakgir, skiftere, pedaler, setepinne, stem, styre og sete (polstret.) og masse titanbolter og annet nips.

Dette endte på 9 blank i størrelse 54 - hvorpå komplette hjul står for over 3 kg av dette. Regner med at jeg kan shave av en 500 gram her med litt kvassere hjul og dekk, men da er vi fort oppe i en totalpris på 50.

Det jeg vil frem til er vel egentlig at en grussykkel på under ~10, er relativt bra. Spesielt i de prisklassene som skisseres her.

Re: Cannondale Topstone [Re: MariusN] #2506767 02/09/2018 07:29
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Siden du ikke driver med vulgær brand dropping og selvskryt, må noen andre si det: Din Mason Bokeh med Campa, Enve og DT Swiss er et usedvanlig lekkert bygg! 9 kg er meget respektabelt med et rammesett i kvalitets-alu konstruert for robusthet og komfort fremfor lettvekt.

Mitt geniale forslag til å spare ytterligere vekt må bli å fjerne dekalene på dine R32 ICON_SMILE Gjorde det med lillebrødrene R24 og jaggu meg ser det bedre ut også.

Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2507082 04/09/2018 07:00
A
anonym2 Offline
Fersking
Fersking
A
Så ut i fra hva folk skriver om husdelene til Cannondale her, kan det virke som om Topstone fort slankes med rundt 300 gram når man setter på ny setepinne, nytt styre og nytt sete, uten å legge alt for mye penger i slike deler. Da er den vel på 10kg, som er sammenlignbart med en del lignende sykler.

Men er det noen som kan si noe om hjulsettet som står på? Er det unødvendig tungt? Ser ikke ut til å være hyllevare, jeg har i alle fall ikke klart å google frem noen vekt på det. Jeg har ikke så peiling på hjul uansett. Det er kanskje grenser for hvor lett hjulsett man bør ha på en sykkel som skal kunne brukes på grusveier med bagasje?

Re: Cannondale Topstone [Re: anonym2] #2507100 04/09/2018 07:52
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Komponentene du nevner bør velges ut fra funksjon og komfort, ikke vekt. Det tilsier at man bør legge litt penger i dem for at det skal bli meningsfylt. Billig, hard karbon vil ikke tilføre stort av verdi ICON_SMILE

Jeg kjenner ikke vekt på de originale hjulsettene, men forventer at de ligger rundt 2 kg, som er standard i prisklassen. De vil helt sikkert fungere aldeles utmerket til bruken som syklene er tiltenkt. Cannondale skal ha ros for å ha valgt slangeløse felger WTB ST i23 TCS på to av tre modeller. Sammen med dekk WTB Nano TCS burde det bli et solid og holdbart slangeløst oppsett.

Samtidig er det flust med solide hjulsett bygget for grus- eller krossbruk av langt lavere vekt, om man skulle ønske å oppgradere. I den øvre prisklassen lanseres nå den ene solide og brede felgen etter den andre. Det er en av de dominerende trendene for øyeblikket. Mitt rimelige hjulsett i alu veier 1500 gram og tåler all mishandling jeg har utsatt det for, inkludert forholdsvis tung bikepacking.

Re: Cannondale Topstone [Re: Sepeda] #2507130 04/09/2018 08:42
E
EmilZipp Offline
Besatt
Besatt
E
Komponentene du nevner bør velges ut fra funksjon og komfort, ikke vekt.

Jeg har den "save-pinnen" fra Cannondale på Caad12, det er hyperaktuelt på en grus, unnskyld, eventyr, unnskyld, gravel osv -sykkel.

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X + FATCAAD + Ripley
Re: Cannondale Topstone [Re: EmilZipp] #2507136 04/09/2018 08:56
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Jeg har den "save-pinnen" fra Cannondale på Caad12, det er hyperaktuelt på en grus, unnskyld, eventyr, unnskyld, gravel osv -sykkel.

Vil sikkert fungere utmerket. I det hele tatt vil en fremtidig Topstone med karbonramme eller helt avansert alu-ramme (?) med SAVE Micro Suspension som Synapse bli helt tipp topp ICON_SMILE Det må da før eller siden komme for å møte konkurransen i det øvre segmentet fra erkerivalene Trek med Checkpoint og Specialized med Diverge?

Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2508364 08/09/2018 10:22
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Hva tror dere om denne som pendlersykkel i vinter? For meg er det mye glede i å bruke gosyklene også til og fra jobb, men etter min første vinter i fjor som pendler ser jeg at bekymringsrynkene kommer når jeg drar en toppmodell gjennom salt og balanserer på holka.

Har derfor bestemt meg for å finne en sykkel som skal tjene dette formålet. MEN, jeg er fortsatt ute etter sykkelglede og vil ikke kompromisse på alt. Vinteren var skremmende lang i fjor, så jeg kjenner jeg er skeptisk til å sykle aluminium så lenge... Men det er vel bare uvitenhet?

Tenker at kanskje Topstone kan være aktuelt. Hmmm....

Re: Cannondale Topstone [Re: eladc] #2508385 08/09/2018 11:34
B
buffest Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
B
Topstone er jo en super vinterpendler, og det er vel nettopp det mange av de interesserte i tråden her vurderer den til.

Da kan man til og med vurdere å kjøpe den rimeligste Sora-varianten (kr 8500 med 15 % forhåndsbestillingsrabatt) uten slangeløstklare felger, siden piggdekk uansett ikke finnes som slangeløstklare. For å få hydrauliske bremser og generelt økt kvalitetsfølelse i komponentene, burde man gå for 105-versjonen. Til den prisen ville jeg mye heller kjøpt Rondo Ruut AL riktignok (der får man også 15 % rabatt med et utall av rabattordninger).

Sitat: eladc
så jeg kjenner jeg er skeptisk til å sykle aluminium så lenge

Hvorfor i huleste er du redd for å sykle aluminium så lenge? Frykter du at det er så kjipt at du blir tungt deprimert? ICON_GRIN

Re: Cannondale Topstone [Re: buffest] #2508420 08/09/2018 13:41
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Topstone er jo en super vinterpendler, og det er vel nettopp det mange av de interesserte i tråden her vurderer den til.

Da kan man til og med vurdere å kjøpe den rimeligste Sora-varianten (kr 8500 med 15 % forhåndsbestillingsrabatt) uten slangeløstklare felger, siden piggdekk uansett ikke finnes som slangeløstklare. For å få hydrauliske bremser og generelt økt kvalitetsfølelse i komponentene, burde man gå for 105-versjonen. Til den prisen ville jeg mye heller kjøpt Rondo Ruut AL riktignok (der får man også 15 % rabatt med et utall av rabattordninger).

Det er hovedsakelig 105-varianten jeg har sett meg ut, selv om den olivengrønne fargen frister. Uansett er det vel en svart vinterpendler jeg fra før har hatt lyst på. Har 30% bonus hos AntonS, så da blir det nok å kjøpe den til fullpris. Men, det mange ikke skjønner med denne bonusordningen er at man da er avhengig av å bruke bonusen på rabatterte varer. Hvis ikke er det ikke mange prosentene å snakke om totalt sett.

Hvorfor i huleste er du redd for å sykle aluminium så lenge? Frykter du at det er så kjipt at du blir tungt deprimert? ICON_GRIN

Haha, ja! Faktisk så er jeg blitt ganske så avhengig av å ha en lett og responsiv karbonsykkel mellom beina, så det sitter langt inne å kjøpe aluminium. Men, har bestemt meg for å lytte på forumfolket og har som sagt etter min første vinter forstått hvorfor man bør ha en sykkel dedikert til vinterpendling. Kan jo likevel kose meg med karbon på enkelte tørre og fine dager!

Sikkert nevnt ellers i tråden, men den er ikke leveringsklar før 01/12.

Redigert av eladc; 08/09/2018 13:43.
Side 3 av 10 1 2 3 4 5 9 10

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå