Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

White GX LTD Apex 1x11

Re: White GX LTD Apex 1x11 [Re: tommyfo] #2604124 29/04/2020 11:26
Sepeda Offline
Kaffi a gitt
Kaffi a gitt
Sitat: tommyfo
Hadde en Gx Pro og har nå en Tripster.

Takk for rapport! Det har slått meg at jeg muligens har overdrevet med dempende komponenter på Tripster ICON_SMILE

Gjorde det på bakgrunn av tester som påpekte at den ikke har samme grad av vibrasjonsdemping som den opprinnelige Tripster ATR i titan ICON_SMILE Men hyggelig å høre dine erfaringer.

Kinesis er en av de fremste produsentene av alu- og titan-rammer, både under eget merke og for en rekke andre, mer kjente merker. Har sitt utspring i Giant, som gjør det samme i karbon.

Beklager avsporing, jeg også!

Re: White GX LTD Apex 1x11 [Re: TorkilS] #2607376 14/05/2020 08:51
T
torshovekspress1 Offline
Medlem
Medlem
T
Jeg har altså en GX LTD som jeg nå har satt opp tubeless med WTB Riddler 700x45c og OrangeSeal. Det hele var uproblematisk med en vanlig gulvpumpe gikk fint mht. til klaring, tipper de måler ca. 44mm, men det er altså på øyemål. Fremdeles god klaring, men det er nok ikke alle felg og dekk kombinasjoner i denne dimensjonen som går like bra. Alle som eier en White GX bør røske ut slangene, om man så velger å beholde Schwalbe 700x40c allround hjula som forsåvidt er fine. Nye ventiler og litt guffe koster bare et par hundrelapper og er en stor oppgradering.

Dette hjalp ift. komforten, selvfølgelig aller mest fordi jeg nå kjører rundt 30 PSI, men jeg er som ikke 100% fornøyd. Har fått dilla på grus- men kommer fra en landeveissykkel der alle komponenter er i karbon. Synes det rister og slår fælt i Whiten.. Med en vekt godt ned på 9-tallet og en fin Apex gruppe m. hydrauliske bremser er dette likevel et godt kjøp! Den koster ca. 1/4 av landeveissykkelen, men for mind del går det nok mot at jeg kjøper én high end gravel med både et 650B hjulsett og landeveishjulsett.

Har i mellomtiden montert Specialized Cobl Gobl-R carbon 27,2*350mm setepinne. Litt skeptisk, men kan komme med rapport senere. Redshift stem'et blir returnert, da jeg hadde bestilt feil, med 30 graders vinkel. Det blir ingen ytterligere påkost på denne doningen.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå