Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

LES FØR DU POSTER

Re: LES FØR DU POSTER [Re: Even Braaten] #2024883 22/10/2015 16:01
Jonas88 Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Even Braaten
Virker som det fortsatt kommer inn annonser på forsiden her. Så ut som siste var i går kveld? Litt kjipt hvis dette er reelt da, for da får de solgt sine sykler enklere, men det er vel ikke så mye å gjøre med dette eller?

Dette bør da være en smal sak for en administrator å fikse. For mitt vedkommende er det mest irriterrende at jeg må lete to steder for å se om det har kommet noe nytt fancy til salgs ;-/

“The thing about quotes from the Internet is that it’s hard to verify their authenticity.” Abraham Lincoln
LES FØR DU POSTER - PM interessent / salger [Re: Jonas88] #2463665 05/02/2018 16:52
Niko Offline
Avhengig
Avhengig
Er det meg eller....

Jeg har hatt 2 sykler ute til salgs en stund nå og har fått en del henvendelser her på TS og finn.no
Jeg svarer gledelig på alle henvendelser, men i 9 av 10 tilfeller føler jeg at samtalen eller meldingsutvekslingen aldri blir avsluttet...

Slik arter det seg ofte...
Interessent:
Hei, ser du selger bla bla bla...
Er interessert og lurer på hvordan vedlikehold....

Jeg:
(jeg svarer om vedlikehold, hva jeg har gjort osv.)

Interessent:
Hva er laveste pris for komplett sykkel?

Jeg:
(Jeg ønsker x, men kom gjerne med bud... bla bla)

Interesent:
Hva er pris uten x?

Jeg:
(Pris for x, x og x blir dette....Bla bla...)
Det virker som om det er et fåtall som synes det er passende å avslutte med f.eks: :"Takk for info, men dette passer ikke meg" eller "Dette må jeg tenke litt på, hører fra meg om det blir aktuelt", hvorpå jeg svarer "Alt i ordren, takk for interessen" eller noe i den duren..

Jeg fortsår jo at de som avslutter slik ikke er særlig interesserte, men hva skader det å bare si i fra om det da.

Og ja, jeg setter pris på å høre om hva andre synes om dette tema om hva man kan forvente seg av kommunikasjon ICON_WINK

Re: LES FØR DU POSTER - PM interessent / salger [Re: Christian] #2463692 05/02/2018 18:08
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Har også fått slike henvendelser. Jeg gjentar bare prisen, og svarer på evt øvrige spørsmål. Går aldri i diskusjon før det kommer et konkret tilbud. Prisen og øvrige vilkår man setter i annonsen er selgers tilbud, evt kjøper må få komme med sitt. Så kan man kanskje diskutere, hvis det er mulighet for enighet.

Har ikke opplevd slike henvendelser tidligere når jeg jeg har solgt sykler. Sliter med å skjønne hva som har endret seg de siste 10 årene...

Ut på tur!

Re: LES FØR DU POSTER [Re: Christian] #2474663 07/04/2018 10:40
G
GTvintage Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
G
Gi meg et bud. Denne er helt strøken. Med alt originalt utstyr.

Vedlegg
image.jpg (137.71 KB, 282 nedlastinger)
Side 3 av 3 1 2 3

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå