Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 10 1 2 4 5 6 7 8 9 10

Wahoo KICKR i Norge?

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: torsteinvh] #1861354 22/09/2014 10:49
L
larssr Offline
Entusiast
Entusiast
L
Har kjørt med vector siden mai, og både Stages og vector i en overgangsperiode, så ja, jeg vet at de viser rett.

Sendte en mail til wahoo, og fikk svar om at jeg kan bestille kalibreringskitet (trenger det i tillegg til appen) deres. Jeg kunne få refundert det beløpet, men jeg måtte dekke fraktkostnadene tilbake. Det er helt uaktuelt..Dessuten går det kun an å bestille det på US siden dems, så skjønner ikke helt hva dem mener.

Uansett er det jo tydelig at de ikke er spesielt kvalitetssikret fra fabrikken når det gjelder kalibrering. Hadde watten stemt på min KICKR så hadde jeg sagt opp jobben og blitt proff ICON_SMILE

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: Simons1] #1861360 22/09/2014 10:54
L
larssr Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: Simons1
Merk at for Vector er det essensielt at pedalene er festet med korrekt moment. Dersom momentet er feil kan de gi relativt store avvik i målingene.

http://www.dcrainmaker.com/2013/09/garmin-vector-review.html
"The impact of not properly torqueing down the pedals"

Forøvrig stemmer ikke dette helt etter en del erfaring..Har du skrudd litt så vet du hvor mye du skal stramme for at de skal være stramme nok. Det jeg har vært mest fornøyd med pedalene på er hvor konsistente de virker. Sitter de ikke ordentlig før installasjonsvinklene og de kalibreres, blir det feil. Men blir fort så mye feil at det merkes med en gang. Skjedde meg en gang jeg hadde glemt å skru den ene ordentlig fast.

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: Krank1] #1863208 24/09/2014 21:30
Leif_Leif Offline
Fersking
Fersking
Hei.

Bluetooth på Ipad2 fungerer vist nok ikke pga. gammel teknologi, men det skal fungere med Ipad2 hvis en benytter en Ant+ dongle (kalles Wahoo kit) som en setter inn i Ipad2. Jeg har kun testet Wahoo kit mot to stk enheter med software/apper i Ipad2 og Iphone 4S og den kommuniserer fint med f.eks Wahoo Fitness og Wahoo utility appene og sensorer som hjerte og footpod. Min bestilte Wahoo KICKR er ikke mottatt så det er ikke testet mot KICKR enda, men så lenge ANT+ teknologien fungerer så er jeg 99,9% sikker på at det kommer til å gå greit med den på Ipad2 også.

På hjemmesidene til Wahoo står det under de fleste apper: "Supports iPhone 4S & 5, iPad 3 and newer; iPad mini, Older iPhones/iPads with Wahoo Key)

En Wahoo key vel ca. 500 ny, sjekk evt. Halling Sport for en bundle med pulsbelte til 730,- Eller som jeg gjorde, finn.no. Der fikk jeg tak i den brukt, ink. pulsbelte og footpod til 450,-

Skal oppdatere med informasjon om Ipad2 og Ant+ på KICKR når jeg har fått testet det.

Mvh
Leif

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: torsteinvh] #1863670 25/09/2014 23:20
Leif_Leif Offline
Fersking
Fersking
Jeg har bestilt KICKR som leveres 30.09 og julekvelden kommer vel litt tidlig i år? Jeg har lest denne relativt lange tråden og det tyder på at det kan bli mye moro gjennom vinteren. Det har vel vært noen barnesykdommer med utstyr og apper/software, men disse er vel ordnet opp i? Er allikevel ganske usikker på hva jeg skal gjøre og hva jeg skal velge når utstyret er på plass.

Er det noen av Dere brukerne som har hatt KICKR en stund og som har opparbeidet erfaring som kunne tenke seg å lage en kort "brukerveiledning" for hva man bør gjøre (og ikke gjøre) og hvilke apper som anbefales når en starter å bruke KICKR? Jeg skal prøve å ikke gå for i dybde på tips jeg kunne tenke meg, men klarer trolig ikke det og her kommer en ønskeliste:

1.) Viktige momenter ved oppstilling av KICKR og monteringen av sykkel.
2.) Kalibrering av KICKR. Hvordan gjør en dette? Har forstått at det skal tas en spindown og at en bruker et software på Iphone/Ipad med Bluetooth/Ant+.
NB. Jeg har sett et youtube-klipp ( http://www.youtube.com/watch?v=M_eBvqsrAQ0 ) med et Wahoo calibration kit. Finner ikke flere referanser til dette hos Wahoofitness, annet enn denne linken: http://eu.wahoofitness.com/kickr-calibration-kit.html, som ikke viser noe kalibreringsutstyr. Hmmm. Trenger en noe slikt utstyr eller skal jeg glemme dette?

3.) Hvor ofte gjentas kalibreringen? Antall uker eller antall økter/timer
4.) Har skjønt at en må finne sin functional threshold power (FTP) og at denne brukes i mange software. Hvordan finner man denne første gang? (Les: hvordan gjør man det? Apper, metode etc.)
5.) Måter å trene på? Hvilke apper til forskjellige former. Tenker at man har lyst til å bruke utstyret variert. a.) Vispe rundt en time på selvvalgt motstand. b.) Kjøre segmenter med Wahoo segments. c.) Kjøre intervalltreninger uten filmbilde og for mye dill/dall, men med noe data med f.eks. Imobileintervals, d.) Kjøre løyper med for eksempel Kinomap. e.) annet fornuftig/moro?

6.) Skrive litt om de mest kjente applikasjoner for Ipad/Iphone. Ta utgangspunkt i at vi faktisk vil betale for abonnement. Hva kan de brukes til og er de egentlig foretrukket?
Wahoo segments (ved Strava).
Wahoo fitnes.
Wahoo Utilities.
Imobileintervals
Kinomap og virteltraining.

Trainer Road og Veloreality (ikke Ipad software). Krever disse kraftig bærbar PC? Kan de vises på tv med Chromecast? (ehh. kanskje Apple-tv?)

En kan kanskje ikke forvente at noen har tid til å skrive om alt dette, eller til og med har erfaring med alt dette. Kan du mye om en av delene så er det også et godt bidrag.

Håper noe har erfaringen og litt god tid en kveld.

Med sportslig hilsen Leif

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: torsteinvh] #1863751 26/09/2014 08:11
torsteinvh Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei,

Jeg har hatt KICKR i et drøyt år nå, og er veldig fornøyd. Her er noen korte svar, kan evt utdype ved behov:

1) Montering er veldig enkelt, omtrent som å sette bakhjul på en sykkel. Kjøp deg en vifte hvis du ikke har, det er varmt å sykle innendørs... Jeg bruker en iPad 4 til å styre den, og det fungerer utmerket.

2) Bruk WahooUtility appen, husker ikke akkurat hvor, men det skal være et valg for kalibrering. Følg anvisning på skjermen, du skal sykle opp til en viss fart, og så slutte å trå og la den spinne ned av seg selv.

3) Jeg gjør det når jeg kommer på at det er lenge siden sist ICON_WINK Men jeg har KICKR'en stående permanent på samme sted. Wahoo sier at man skal kalibrere hver gang man flytter på den.

4) Typisk FTP test på rulle er å sykle så fort man kan i 20 minutter, ta snittwatten og gange den med 0,95. Finnes apper som gjør dette for deg (se 6).

5) Jeg bruker nesten bare iMobileIntervals og sykler diverse intervallvarianter. Til rolige langturer med jevn belastning bruker jeg WahooFitness appen og stiller inn watten jeg ønsker å holde. Jeg har TV og Netflix i treningsrommet, og ser film eller serier når jeg sykler. Har ikke prøvd de forskjellige VR-variantene som finnes...

6) Wahoo Segments: Prøvd et par ganger, artig ide, men virker ikke så veldig realistisk.
Wahoo Fitness: Til rolige turer med jevn belastning
Wahoo Utilities: Kalibrering
iMobileIntervals: Den appen jeg bruker klart mest. Har lastet ned en del ferdige økter, og også laget mine egne. Har egen økt for å finne FTP.

Hilsen Torstein

With light parts come great responsibility
Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: Leif_Leif] #1863901 26/09/2014 11:16
L
larssr Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: Leif_Leif
Jeg har bestilt KICKR som leveres 30.09 og julekvelden kommer vel litt tidlig i år? Jeg har lest denne relativt lange tråden og det tyder på at det kan bli mye moro gjennom vinteren. Det har vel vært noen barnesykdommer med utstyr og apper/software, men disse er vel ordnet opp i? Er allikevel ganske usikker på hva jeg skal gjøre og hva jeg skal velge når utstyret er på plass.

Er det noen av Dere brukerne som har hatt KICKR en stund og som har opparbeidet erfaring som kunne tenke seg å lage en kort "brukerveiledning" for hva man bør gjøre (og ikke gjøre) og hvilke apper som anbefales når en starter å bruke KICKR? Jeg skal prøve å ikke gå for i dybde på tips jeg kunne tenke meg, men klarer trolig ikke det og her kommer en ønskeliste:

1.) Viktige momenter ved oppstilling av KICKR og monteringen av sykkel.
2.) Kalibrering av KICKR. Hvordan gjør en dette? Har forstått at det skal tas en spindown og at en bruker et software på Iphone/Ipad med Bluetooth/Ant+.
NB. Jeg har sett et youtube-klipp ( http://www.youtube.com/watch?v=M_eBvqsrAQ0 ) med et Wahoo calibration kit. Finner ikke flere referanser til dette hos Wahoofitness, annet enn denne linken: http://eu.wahoofitness.com/kickr-calibration-kit.html, som ikke viser noe kalibreringsutstyr. Hmmm. Trenger en noe slikt utstyr eller skal jeg glemme dette?

3.) Hvor ofte gjentas kalibreringen? Antall uker eller antall økter/timer
4.) Har skjønt at en må finne sin functional threshold power (FTP) og at denne brukes i mange software. Hvordan finner man denne første gang? (Les: hvordan gjør man det? Apper, metode etc.)
5.) Måter å trene på? Hvilke apper til forskjellige former. Tenker at man har lyst til å bruke utstyret variert. a.) Vispe rundt en time på selvvalgt motstand. b.) Kjøre segmenter med Wahoo segments. c.) Kjøre intervalltreninger uten filmbilde og for mye dill/dall, men med noe data med f.eks. Imobileintervals, d.) Kjøre løyper med for eksempel Kinomap. e.) annet fornuftig/moro?

6.) Skrive litt om de mest kjente applikasjoner for Ipad/Iphone. Ta utgangspunkt i at vi faktisk vil betale for abonnement. Hva kan de brukes til og er de egentlig foretrukket?
Wahoo segments (ved Strava).
Wahoo fitnes.
Wahoo Utilities.
Imobileintervals
Kinomap og virteltraining.

Trainer Road og Veloreality (ikke Ipad software). Krever disse kraftig bærbar PC? Kan de vises på tv med Chromecast? (ehh. kanskje Apple-tv?)

En kan kanskje ikke forvente at noen har tid til å skrive om alt dette, eller til og med har erfaring med alt dette. Kan du mye om en av delene så er det også et godt bidrag.

Håper noe har erfaringen og litt god tid en kveld.

Med sportslig hilsen Leif

Ser en over har svart, men kan jo si litt jeg også da.
Hatt rulla et par uker snart, og blir bare mer og mer tilfreds

Som jeg skrev over hadde jeg trøbbel med at watten ble mer og mer feil de første øktene, og etterhvert passerte 15% avvik fra vectorpedalene mine. Bruker pc med ant+ stikken fra garmin og kjører økter fra traainerroad. Det som tydeligvis lagde krøll var at jeg brukte garminen i tillegg, pluss at både iPhone og iPaden var i nærheten med blåtann på. Skrudde av blåtann på disse, og skrudde av garminen et par økter. Da samsvarte de mye mer med en gang. Sjekket ved å bruke vector til å logge watt under øktene.

3) Jeg har ikke kalibrert min på noen økter nå, da jeg ikke ser nødvendigheten av dette. Kalibrerte en hel haug med ganger i starten, men offset har kun variert mellom 422 og 424. Jeg kalibrerer med trainerroad på pcen, men spiller ingen rolle hva du bruker. Prosedyren og resultatet er likt uansett.

Hittil har jeg kun kjørt økter fra trainerroad, og en sufferfest med video. Eneste muligheten til å bruke chromecast er å speile hele skjermbildet, men da hakker videoen litt og ligger 1 sekund etter. Hadde nok funket ok, men jeg valgte heller å bruke hdmi.

Forøvrig ligger nå watten ca 3-5% høyere enn vectorpedalene mine, men det er helt innafor med tanke på at det måles på helt ulikt sted. Wattverdiene fra rulla er mye jevnere, mens pedalene hopper litt opp og ned.

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: torsteinvh] #1864122 26/09/2014 17:00
G
Gonzo Offline
Medlem
Medlem
G
Noe sted man får tak i denne noe rimeligere enn 8490?
Foruten matte og svettecover er det vel ikke behov for noe særlig tilbehør her? evt holder for ipad? Sist men ikke minst, er den verdt 2x prisen av nye Bkool rullen?

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: Leif_Leif] #1864261 26/09/2014 20:24
A
akselnh Offline
Fersking
Fersking
A
Har satt opp Kickr med en del utstyr jeg hadde fra før.
- En relativt billig pc, men med stor skjerm (27") og eksterne høyttalere
- Ant+ stick i pc-en. Brukte en som jeg hadde liggende fra en Tacx rulle
- Garmin ant+ pulsbelte
- Garmin ant+ cadence-måler
- Trainerroad.com programvare på pc. Noen videoer fra Sufferfest.com for å krydre treningsøktene
- Stående vifte

Montering var enkelt og veldig raskt gjort. Alt fungerte direkte uten noen som helst problemer. For en som har trøblet mye med tacx programvare, var dette nesten litt sjokkerende!

Trainerroad har egne tester for å beregne FTP og bruker denne for å tilpasse treningsøktene.

For mitt behov har jeg da alt jeg trenger og ser ikke helt at jeg kommer til å bruke annen programvare eller telefon/tablet. Treningsøktene kjøres enten sammen med musikk, videoer fra suffertest eller at jeg ser på filmer/programmer fra Netflix, TV2 Sumo eller NRK. Trainerroad har en god integrasjon når jeg ser video ved at den legger seg i bunnen av skjermen.

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: torsteinvh] #1869405 07/10/2014 08:56
S
SoneX Offline
Avhengig
Avhengig
S
Noen som har oppgradert til nye iOS og prøvd segments etterpå ?
Har dårlig erfaring fra tidligere med dette, så ønsker ikke og gjøre dette før jeg vet det er trygt

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: torsteinvh] #1869925 07/10/2014 20:30
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Ja det har jeg gjort. Men ikke testet Segments. Skal få testet om det funker i morgen.

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: torsteinvh] #1872156 11/10/2014 15:22
G
Gonzo Offline
Medlem
Medlem
G
På tampen til å bestille denne nå, og selvfølgelig mange spm før jeg bestiller:

1. Er nok overhodet ikke noe fasitsvar, men landevei eller hardtail på rulle? Heller sterkt mot at det blir landeveien.

2. Mekking er ikke min greie, men har en Ultegra 6800 11delt. Ser den kommer med 10 delt. Er vel ikke mer hokus pokus enn å kjøpe en kassett til (enten 105 eller ultegra) for å bytte 1:1 eller behøver jeg noe som låsering, spacer etc? (foruten verktøy som kjedepisk og avdrager).

3. Noe anbefalt tilbehør? Underlag bruker jeg bare vanlig liggeunderlag, og vifte har jeg skjønt er greit å ha. Ellers er svettecover fra xxl kurrant?

4. Noen tips til slitasje? Blir fort kjørende med to kassetter på ett kjede. Normalt har jeg pleid å bytte kassett når jeg bytter kjede, men med et slikt oppsett, er det noen greie kjøreregler for en amatør?

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: Gonzo] #1872246 11/10/2014 18:25
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
1. Velg sykkelen med geometri som du finner mest hensiktsmessig. Hadde også tatt landevei.

2. Tips: Hvis du driver med watt-styrt trening på Kickr er det ikke noe poeng i å gire. Så får din 11-delte sykkel på Kickr'ens 10-delte kassett så det ikke slurer, og glem giret.

3. Ja, sånn rimelig Tacx-sak er finfint.

4. Bytt heller kjede tidligere, og spar kassetter og penger.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: rockphotog] #1872250 11/10/2014 18:32
G
Gonzo Offline
Medlem
Medlem
G
Sitat: rockphotog
1. Velg sykkelen med geometri som du finner mest hensiktsmessig. Hadde også tatt landevei.

2. Tips: Hvis du driver med watt-styrt trening på Kickr er det ikke noe poeng i å gire. Så får din 11-delte sykkel på Kickr'ens 10-delte kassett så det ikke slurer, og glem giret.

3. Ja, sånn rimelig Tacx-sak er finfint.

Takk for svar og tips. Litt usikker ang 2#, tror nok allikevel jeg går for en ny kassett bare for å ha muligheten til å bruke den fullt ut.

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: rockphotog] #1872333 11/10/2014 22:36
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A

Og denne dingsen fra parktool er billig og lar deg sjekke når kjedet er modent for bytte:

http://www.parktool.com/product/chain-wear-indicator-CC-3-2

Re: Wahoo KICKR i Norge? - Anbefalt 1. oppsett? [Re: anderssb] #1872613 12/10/2014 19:16
G
Gonzo Offline
Medlem
Medlem
G
Sitat: anderssb

Og denne dingsen fra parktool er billig og lar deg sjekke når kjedet er modent for bytte:

http://www.parktool.com/product/chain-wear-indicator-CC-3-2

På vei i posten, takker!

Da ble rullen også omsider bestillt ICON_LAUGH
Noen som har testet Cadence sensoren?

Redigert av Gonzo; 12/10/2014 19:42.
Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: torsteinvh] #1875914 18/10/2014 15:52
G
Gonzo Offline
Medlem
Medlem
G
Ser ut som det er ok av bilder jeg ser på nett, men allikevel: skal rammen virkelig stå "rett på gjenger" på høyre siden, eller mangler jeg en del som dekker over disse?

Redigert av Gonzo; 18/10/2014 15:52.
Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: Trond Vidar] #1876024 18/10/2014 22:59
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: Trond Vidar
Her har du en screendump av en rulletur på min KICKR. Den sender alle signaler til min Garmin Edge 510.

Føler meg litt som tante Olga på 80 fra Toten, men hva skal jeg skru på av "greier" på Edge 810 for å få power fra Kickr til å registreres? Puls og kadens er ok, men har ikke fått noe power eller distanse til å funke...

Hva er det jeg n00ber med?

Mvh Ronnie "The Runner"
http://ronnietri.blogg.no/
www.lck.no
Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: Rønnern] #1876074 19/10/2014 07:50
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Wattmåler setter du på sykkelprofilen, så det er jo like greit å opprette en egen for Kickr.

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: Gonzo] #1876252 19/10/2014 17:29
S
SoneX Offline
Avhengig
Avhengig
S
Sitat: Gonzo
Ser ut som det er ok av bilder jeg ser på nett, men allikevel: skal rammen virkelig stå "rett på gjenger" på høyre siden, eller mangler jeg en del som dekker over disse?

Skal være sånn

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: SoneX] #1876265 19/10/2014 17:59
G
Gonzo Offline
Medlem
Medlem
G
Sitat: SoneX

Skal være sånn

Takk takk!

Forøvrig svært fornøyd. Testet både trainerroad og Bkool software. Bkool synes jeg ikke fungerte spesielt bra; ingen jevne overganger og blytunge stigninger, softwaren bar også preg av at en bør være premium. Trainerroad derimot var overraskende bra og motiverende, mangler kun en iOS app for styremontert iPad, men ser det er på vei!

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: Rønnern] #1876280 19/10/2014 18:36
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Sitat: Rønnern
Sitat: Trond Vidar
Her har du en screendump av en rulletur på min KICKR. Den sender alle signaler til min Garmin Edge 510.

Føler meg litt som tante Olga på 80 fra Toten, men hva skal jeg skru på av "greier" på Edge 810 for å få power fra Kickr til å registreres? Puls og kadens er ok, men har ikke fått noe power eller distanse til å funke...

Hva er det jeg n00ber med?

Den går via Ant+ så du trenger ikke gjøre noe ift selve kommunikasjonen, men du må parre med enheten du skal koble med.

https://support.garmin.com/support/searc...0000000000%7D

Redigert av Trond Vidar; 19/10/2014 18:37.

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: rockphotog] #1876296 19/10/2014 19:03
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Wattmåler setter du på sykkelprofilen, så det er jo like greit å opprette en egen for Kickr.

Sorry Mac, skjønner ikke en dritt av hva du skriver, husk at jeg er ei gammal kjerring. Skal Power Sensor på Edgen finne Kickr? Hadde den enablet i går, men det dukket ikke opp noen Kickr...

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: Rønnern] #1876301 19/10/2014 19:13
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Google translate

Slår på enheten
Trykk på Oppsett-menyen (verktøy-ikonet)
Touch sykkelprofiler
Velg en sykkel profil
Trykk Power (dumbbell ikon)
Ta aktivert på ved å skyve vippebryter mot høyre
Trykk på Søk
Aktivere strømmåleren *
Vent å se Strømmåler oppdaget.

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: rockphotog] #1876466 20/10/2014 09:22
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Google translate....

Thx, nå fikk jeg det til å funke. Makan til knoting for noe så enkelt....

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: torsteinvh] #1877257 21/10/2014 17:44
S
SoneX Offline
Avhengig
Avhengig
S
flere som har problemer med at giret tar i kicker`en når det gires opp i de letteste girene? har dette problemet på landeveis sykkelen men ikke på mtb

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: SoneX] #1877338 21/10/2014 20:49
G
Gonzo Offline
Medlem
Medlem
G
flere som har problemer med at giret tar i kicker`en når det gires opp i de letteste girene? har dette problemet på landeveis sykkelen men ikke på mtb

Samme problem, ultegra 11-delt på de to letteste...

Overaskende da det står svart på hvitt at den er kompatibel. Burde vel være enkelt å fange opp, og ikke minst enkelt å tilpasse 11-delt også, men ser ikke helt hva jeg kan ha gjort feil... Hør fra deg om du finner ut noe her!

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: Gonzo] #1877351 21/10/2014 21:09
L
larssr Offline
Entusiast
Entusiast
L
Sitat: Gonzo

Samme problem, ultegra 11-delt på de to letteste...

Overaskende da det står svart på hvitt at den er kompatibel. Burde vel være enkelt å fange opp, og ikke minst enkelt å tilpasse 11-delt også, men ser ikke helt hva jeg kan ha gjort feil... Hør fra deg om du finner ut noe her!

Står faktisk på Wahoo sine sider at dette skjer med 11-delt da jeg sjekket for en stund tilbake:

"Note for Shimano/Sram 11-speed Compatibility: Rear derailleur may contact a plastic cover when shifting into the largest cog on the cassette; this may prevent the use of that cog."

Kjører utelukkende på ERG så spiller forsåvidt ingen rolle for meg. Men kjører man etter en løype der en trenger de letteste girene så er det vel ganske irriterende vil jeg tro..

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: torsteinvh] #1877410 22/10/2014 06:02
S
SoneX Offline
Avhengig
Avhengig
S
jeg har 10 delt sram red og kan ikke bruke de to øverste der heller, synes det er litt rart, om man ikke kunnet bruke den øverste i 11 delt hadde jeg kanskje skjønt det . er bare når jeg skal dra i gang jeg ville brukt de letteste uansett så ikke noe stort problem,men litt irriterende

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: SoneX] #1877673 22/10/2014 11:13
L
larssr Offline
Entusiast
Entusiast
L
jeg har 10 delt sram red og kan ikke bruke de to øverste der heller, synes det er litt rart, om man ikke kunnet bruke den øverste i 11 delt hadde jeg kanskje skjønt det . er bare når jeg skal dra i gang jeg ville brukt de letteste uansett så ikke noe stort problem,men litt irriterende

Merkelig at de ikke har funnet noen annen løsning på dette egentlig.

Re: Wahoo KICKR i Norge? [Re: gak] #1878881 24/10/2014 18:16
G
Gonzo Offline
Medlem
Medlem
G
Sitat: gak
xxl har feste til ipad.
jeg kjøpte for en uke siden et slikt feste på xxl steinkjer.
det er det feste som tacx reklamerer for på sine sider
bikeshop har også et slikt feste i sin nettbutikk.

Denne støtter landskap og ikke portrett (ipad air 2) ?

Side 6 av 10 1 2 4 5 6 7 8 9 10

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå