Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Nye Scott Spark

Re: Nye Scott Spark [Re: sykkeloyvind] #2668061 11/06/2021 14:02
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Btw. kult at de store produsentene (selv om forrige Spark også er ganske så "stivennlig") skjønner at man kan få kvikke klatrere selv om sykkelen er litt slakere, lengre og langbeint enn i gamle dager.

Re: Nye Scott Spark [Re: aug11x] #2668068 11/06/2021 15:10
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: aug11x

Et problem er det nå ikke? Selvfølgelig fint at folk er åpne om relasjoner, men skal man ha 100% nøytrale (om det finnes) reviews, så man man lese tester fra de seriøse nettsidene. Dette er et forum for entusiaster og halvparten av de har en eller annen "deal".

I mine øyne er dette et klart problem. Hvis man f.eks ser til Terrengsykkel/Landevei sin uavhengighetserklæring så vil jeg i langt større grad stole på deres beskrivelser av et produkt enn en syklist som mottar rabatter eller penger mot å promotere et produkt, uavhengig av hvor gode personene er til å sykle…

Re: Nye Scott Spark [Re: Mr.Jacobsen] #2668069 11/06/2021 15:22
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Ehh ja? Akkurat det jeg sa det.

Re: Nye Scott Spark [Re: sykkeloyvind] #2668075 11/06/2021 16:21
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
100% nøytrale blir nok vanskelig i en nisje. Men at noen er sponsa eller ambassadør blir annen liga enn noen som får standard forhåndsrabatt til vpg.

Det er ihvertfall greit at disse utgir seg for å være en helt vanlig mann i gata.

Re: Nye Scott Spark [Re: aug11x] #2668086 11/06/2021 17:49
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: aug11x
Ehh ja? Akkurat det jeg sa det.

Ikke helt. Jeg synes fremdeles det er problematisk når man for en «utenforstående» diskuterer produkter man er betalt/har en eller annen form for deal om å promotere som hvilket som helst annet forummedlem i diskusjoner sammen med folk uten bindinger, uten at dette framgår på noe vis. I mine øyne er en anbefaling fra en som har en slik avtale sidestilt med annen reklme, bare at den ikke er merka. Og skjult reklame på den måten synes jeg er like problematisk som om Øyvind og co skulle vært i lomma på enkelte i bransjen, noe de heldigvis ikke er.

Jeg har ingen problemer med at sponsede personer deltar i diskusjoner her, og synes i stor grad de har et konstruktivt bidrag og økt forståelse for både produkter og bransjen. Flere av forumets mest aktive og kunnskapsrike personer er jo i denne kategorien, og ville vært et stort tap for forumet dersom de la bånd på seg.

For oss som har hengt på forumet en stund, så vet vi jo om en god del av de aktive brukerne som f.eks har langvarige forhold til Scott, ibis osv, men for nyere brukere er ikke nødvendigvis åpenbart. Noen er riktig nok flinke til å merke slike bindinger, og skal ha ros for det.

Re: Nye Scott Spark [Re: larsb] #2668093 11/06/2021 18:54
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: larsb

Den enste ulempen med en sånn lås er estetisk. Det signaliserer ikke kompromissløs stisyklist. Men nå har jo til og med Baronkanon endret oppfatning av låsing av demperelementer.

Det er ikke den eneste. Den viktigste er at man glemmer å åpne når man må. Det er også vesentlig finere uten alle disse vaierne som er i veien for startnummer etc. Lite æro også. Men at det er smart å låse bakdemper en gang iblant er greit, spesielt siden tester viser at lange oppoverbakker kan gå med litt krefter til morro nedover.

Men hvorfor snakker ingen om det som Ole sa etter første bilde. Hva er tanken bak å gjemme demperen unna fartvinden så den kan sitte i et lite kammer og kose seg med varmen sin?

LarsB

Hvor mye varme utvikler egentlig en kortvandret XC-demper? Er vel ikke akkurat at de går på full spiker i grovt terreng nedover i fem min av gangen.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nye Scott Spark [Re: Mr.Jacobsen] #2668095 11/06/2021 18:58
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Mr.Jacobsen

For oss som har hengt på forumet en stund, så vet vi jo om en god del av de aktive brukerne som f.eks har langvarige forhold til Scott, ibis osv, men for nyere brukere er ikke nødvendigvis åpenbart. Noen er riktig nok flinke til å merke slike bindinger, og skal ha ros for det.

Det som også er utfordingen her er vel i hvor stor grad de har syklet på noe annet enn det de har blitt vant til.

Jeg har hatt deal, og det skal jeg aldri ha igjen, siden da er man låst til den dealen en stund, og dermed får man jo ikke bytta når man merker at den dealen man har ikke var så bra likevel etter kort tid. Var ikke så kult å ha ambassadørdeal på bremser som kokte og var umulige å lufte. (vi bytta likevel).

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nye Scott Spark [Re: sykkeloyvind] #2668106 11/06/2021 20:21
-Jan Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men hvorfor snakker ingen om det som Ole sa etter første bilde. Hva er tanken bak å gjemme demperen unna fartvinden så den kan sitte i et lite kammer og kose seg med varmen sin?

LarsB

Ta det gjerne med ei klype salt, men Scott seier i alle fall sjølv at dei har testa dette, og at det ikkje var signifikant forskjell i varmeutvikling. "They even tested bikes back-to-back to see how reduced airflow might affect shock temperature & performance, finding no significant difference on the old & new Sparks." https://bikerumor.com/2021/06/09/20...ack-fast-fully-integrated-120mm-xc-bike/

Re: Nye Scott Spark [Re: -Jan] #2668122 12/06/2021 05:55
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: -Jan

LarsB

Ta det gjerne med ei klype salt, men Scott seier i alle fall sjølv at dei har testa dette, og at det ikkje var signifikant forskjell i varmeutvikling. "They even tested bikes back-to-back to see how reduced airflow might affect shock temperature & performance, finding no significant difference on the old & new Sparks." https://bikerumor.com/2021/06/09/20...ack-fast-fully-integrated-120mm-xc-bike/

Ja de må jo ha testet det, og som Baron sier er det litt begrenset hvor mye varme det er. Fordelen i andre enden er at demperen ligger beskyttet for støv/gjørme så vedlikeholdsmessig bør det bli bedre nå.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Nye Scott Spark [Re: olechr] #2668151 12/06/2021 14:06
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr
Sitat: -Jan

LarsB

Ja de må jo ha testet det, og som Baron sier er det litt begrenset hvor mye varme det er. Fordelen i andre enden er at demperen ligger beskyttet for støv/gjørme så vedlikeholdsmessig bør det bli bedre nå.

Helt til du skal serve den?

You are what you eat...mmm nuts
Re: Nye Scott Spark [Re: Hoaas] #2668152 12/06/2021 14:23
-Jan Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er jo luke på undersida, så det går nok relativt kjapt å få ut demparen.

Re: Nye Scott Spark [Re: sykkeloyvind] #2668155 12/06/2021 15:43
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Tipper de har løst det problemet fint.
I noen tilfeller kan det vel være greit at demperen er litt skjermet, og får en mer stabil temperatur ved mye vann, gjørme og kald luft imellom nedkjøringer.

Blir spennede å høre hvordan folk opplever det er å skru på denne ramma, ifht kabler og greier

Hadde en 710 genius i 2016, var noen deksler og greier som var relativt irriterende å holde på med!

Re: Nye Scott Spark [Re: Hoaas] #2668179 12/06/2021 21:00
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Hoaas

Helt til du skal serve den?

Ser kurant ut på de bildene filmen som er ute, men vet jo ikke før man har prøvd.

Det jeg tror blir smooth når man har deksel under der er å montere/demontere hev/senk pinne. Det er stort sett et mareritt på alle sykler.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Nye Scott Spark [Re: Hoaas] #2668205 13/06/2021 08:44
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Trenger vel aldri ta service på den demperen. Hvis det ikke kommer skitt og møkk til så vil det ta mange år mellom hver service.

Re: Nye Scott Spark [Re: sykkeloyvind] #2668211 13/06/2021 09:14
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Tuller du nå?

Re: Nye Scott Spark [Re: Paulus] #2668246 13/06/2021 17:23
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Paulus
Trenger vel aldri ta service på den demperen. Hvis det ikke kommer skitt og møkk til så vil det ta mange år mellom hver service.

Nei.

Demperoljen brytes ned, smøreoljen (og fett) brytes ned. Pakninger slites.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nye Scott Spark [Re: baronKanon] #2668249 13/06/2021 17:30
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Greit nok, men vil tro det tar forever hvis du klarer å holde demperen skinnende ren til enhver tid.

Re: Nye Scott Spark [Re: sykkeloyvind] #2668288 14/06/2021 06:20
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg er litt spent på det. Jeg er nok litt enig i at uten smuss så skal oljen vare i årevis. Jeg tror ikke den brytes ned så fort i de lave temperaturene en demper har.

Slik den gjør i for eksempel bilers dempere. Bildempere er godt forseglet siden tyngden gjør at sticktion ikker er noe problem. Selv fancy race-coilovers kan kjøre en stund uten service (men må serves mye oftere enn standard dempere da).

Så må nok pakningene byttes en gang i blant likevel, men selv der er mye av slitasjen basert på sand i maskineriet?

Jeg er ikke enig i at de går evig, men burde i alle fall doble tiden før service?

..Megatower..
::Vidar::
Re: Nye Scott Spark [Re: Stupfull] #2668293 14/06/2021 06:52
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Stupfull

Det er generelt et problem i sykkelnorge at butikker, sponsede, amdasadører og influenecere ikke gir seg til kjenne når det diskuteres et produkt de har kontrakt med. Grad av spons er ikke så viktig, det er vel uansett en eller annen deal i bildet.

Nå skal ikke jeg dra opp denne diskusjonen igjen, men vil bare poengtere: Norge er et lite land. De fleste aktive i sykkelmiljøet har gjerne en eller annen kobling, eller i det minste kort vei, til noen som leverer et eller annet utstyr. Det gjelder ikke bare sykkel. Derfor har det i alle år også vært litt problematisk å finne bidragsytere til Terrengsykkel til testing og annet, som ikke kan arresteres når det kommer til det viktige nøytralitetsprinsippet.

Gaute
Re: Nye Scott Spark [Re: vids] #2668297 14/06/2021 07:13
M
mob Offline
Entusiast
Entusiast
M
Interessant. Åpenhet er nøkkelen. Lett å opplyse om i en signatur e.l. Siden du bringer dette på bane, hvordan løser Terrengsykkel/Landevei det selv? Returneres utstyr etter endt testperiode? Hva skjer med det som ev. ikke returneres? Kjøper man utstyr der norsk importør ikke finnes/vil stille utstyr til rådighet, og i så fall til hvilke betingelser? Hva skjer med dette etter endt testperiode? Hva med utstyr til eksplisitt eget bruk - nyter redaksjonen godt av rabatter e.l. der?

Re: Nye Scott Spark [Re: gauter] #2668300 14/06/2021 07:21
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: gauter

Det er generelt et problem i sykkelnorge at butikker, sponsede, amdasadører og influenecere ikke gir seg til kjenne når det diskuteres et produkt de har kontrakt med. Grad av spons er ikke så viktig, det er vel uansett en eller annen deal i bildet.

Nå skal ikke jeg dra opp denne diskusjonen igjen, men vil bare poengtere: Norge er et lite land. De fleste aktive i sykkelmiljøet har gjerne en eller annen kobling, eller i det minste kort vei, til noen som leverer et eller annet utstyr. Det gjelder ikke bare sykkel. Derfor har det i alle år også vært litt problematisk å finne bidragsytere til Terrengsykkel til testing og annet, som ikke kan arresteres når det kommer til det viktige nøytralitetsprinsippet.

Og det er ikke bedre i utlandet heller. Strukturen med småbutikker som gir bort avtaler i hytt og gevær eksisterer vel i hele den vestlige sykkelverdnen tror jeg. Dyktige syklister som deltar på ritt og som samtidig kan formulere seg skriftelig er tross alt både yndede sponsorobjekter og testere. Testere som ikke holder høyt nok nivå vil ikke kunne teste sykler og samtidig levere merverdi til leserne sine på samme måte som en som virkelig kan sakene sine.

At habilitet er et problem er utvilsomt, men jeg føler terrengsykkel(både blad og på nett) har historisk håndtert dette ganske så bra.

Pinkbike f.eks. blander sammen reklame og redaksjonelt innhold. Det er heller ikke mulig å se hva slags forbindelser de har. Nå tror jeg ikke at de lyver i testene sine, men det er mye produktplasserings som ikke blir deklarert som nettopp dette. Ikke er de villige til å forklare hvorfor de er uavhengige heller utover at de sier "we are independent" i podcastene sine. Ikke veldig troverdig.

Ut på tur!

Re: Nye Scott Spark [Re: Stupfull] #2668305 14/06/2021 08:02
RazeFaze Offline
More than words
More than words
I noen tilfeller kan det vel være greit at demperen er litt skjermet, og får en mer stabil temperatur ved mye vann, gjørme og kald luft imellom nedkjøringer.

Blir spennede å høre hvordan folk opplever det er å skru på denne ramma, ifht kabler og greier

Hadde en 710 genius i 2016, var noen deksler og greier som var relativt irriterende å holde på med!

Siden dette er Bold som har laget er det jo ikke noe nytt her. Greit forklart og beskrevet og tenkt på, Scott har jo ikke trengt å fundere noe på dette, det er jo laga i noen år nå... men litt mer anti-tommelfinger-greier er det jo.

https://www.youtube.com/watch?v=zjbaPEKMTho

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Nye Scott Spark [Re: Supermann] #2668306 14/06/2021 08:02
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Supermann
Pinkbike f.eks. blander sammen reklame og redaksjonelt innhold. Det er heller ikke mulig å se hva slags forbindelser de har. Nå tror jeg ikke at de lyver i testene sine, men det er mye produktplasserings som ikke blir deklarert som nettopp dette. Ikke er de villige til å forklare hvorfor de er uavhengige heller utover at de sier "we are independent" i podcastene sine. Ikke veldig troverdig.

Øh, har du hørt hva de faktisk sier, eller? Som i andre media er det tette skott mellom testere og markedsføring. Grunnen til at first ride kommer ut tilfeldigvis den dagen det er release, er fordi da er taushetsplikten opphevet, og alle vil være først. Jeg setter faktisk Pinkbike sine tester ganske høyt, og de har også knyttet til seg flere gode testere, bl.a. Seb Stott og Henry Quinney. At flere store onlinemedia slipper ting når noe ikke er taushetsbelagt er også en viktig del av markedsføringsstrategien til sykkel-/deleprodusentene, slik at de får mye blæst om produktene når de lanseres. Om noen er dumme nok til å vente et par dager med sin test eller førsteinntrykk er jo bare å skyte seg selv i foten. Til og med Terrengsykkel har begynt å omtale nyheter når nyheten er fersk, og ikke en uke etter. Er de mindre nøytrale da?

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nye Scott Spark [Re: RazeFaze] #2668314 14/06/2021 08:40
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: RazeFaze

Siden dette er Bold som har laget er det jo ikke noe nytt her. Greit forklart og beskrevet og tenkt på, Scott har jo ikke trengt å fundere noe på dette, det er jo laga i noen år nå... men litt mer anti-tommelfinger-greier er det jo.

5 år gammel sykkel altså?

Re: Nye Scott Spark [Re: vids] #2668315 14/06/2021 08:42
J
johannessen Online
Entusiast
Entusiast
J
Sitat: vids
Jeg er litt spent på det. Jeg er nok litt enig i at uten smuss så skal oljen vare i årevis. Jeg tror ikke den brytes ned så fort i de lave temperaturene en demper har.

Slik den gjør i for eksempel bilers dempere. Bildempere er godt forseglet siden tyngden gjør at sticktion ikker er noe problem. Selv fancy race-coilovers kan kjøre en stund uten service (men må serves mye oftere enn standard dempere da).

Så må nok pakningene byttes en gang i blant likevel, men selv der er mye av slitasjen basert på sand i maskineriet?

Jeg er ikke enig i at de går evig, men burde i alle fall doble tiden før service?

Usikker hvor du har det fra at fancy race-coilovere til bil kan kjøre lenge uten service. Feks Øhlins TTX for rally har 350-1000 km intervall avhengig av underlag
https://www.ohlins.com/app/uploads/world/2019/02/OM_07440-10-Auto-TTX-Flow.pdf

Penske har 30 t som intervall
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0537/5721/4919/files/AdjustableTechManual.pdf?v=1612187151

Re: Nye Scott Spark [Re: Stupfull] #2668325 14/06/2021 09:10
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: RazeFaze

5 år gammel sykkel altså?

Bold er jo ikke nytt, teknologien er jo ikke ny :-)

https://www.boldcycles.com/en/shop/framesets/

Men Bold slapp nyheter dagen før Scott presenterte sine nye.
De har jo langvandrede modeller, og plass til bakdemper med piggyback også. Fine, men blir jo uaktuelle når det nå er Scott.

Redigert av RazeFaze; 14/06/2021 10:51.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Nye Scott Spark [Re: baronKanon] #2668327 14/06/2021 09:13
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon
Sitat: Supermann

Øh, har du hørt hva de faktisk sier, eller? Som i andre media er det tette skott mellom testere og markedsføring. Grunnen til at first ride kommer ut tilfeldigvis den dagen det er release, er fordi da er taushetsplikten opphevet, og alle vil være først. Jeg setter faktisk Pinkbike sine tester ganske høyt, og de har også knyttet til seg flere gode testere, bl.a. Seb Stott og Henry Quinney. At flere store onlinemedia slipper ting når noe ikke er taushetsbelagt er også en viktig del av markedsføringsstrategien til sykkel-/deleprodusentene, slik at de får mye blæst om produktene når de lanseres. Om noen er dumme nok til å vente et par dager med sin test eller førsteinntrykk er jo bare å skyte seg selv i foten. Til og med Terrengsykkel har begynt å omtale nyheter når nyheten er fersk, og ikke en uke etter. Er de mindre nøytrale da?

Nettsteder og journalister får jo nyhetssaker i god tid før lansering, men da ble NDR og "embargos", de får ikke lov å skrive noe.... evnt det de har lov å skrive er nøye bestemt.

Release-dato og tidspunkt basert på tidssoner og alt.

At Pinkbike eller vitalmtb får noe alene før andre kan man heller diskutere, når noen kun får en press-release har noen andre hatt 3mnd på det og kan gi en in-depth review... der er det klasseforskjell, og såklart avhengig av hvem som har størst kundemasse/lesermasse.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Nye Scott Spark [Re: baronKanon] #2668337 14/06/2021 09:42
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
(...)
Det er ikke den eneste. Den viktigste er at man glemmer å åpne når man må. Det er også vesentlig finere uten alle disse vaierne som er i veien for startnummer etc. Lite æro også. Men at det er smart å låse bakdemper en gang iblant er greit, spesielt siden tester viser at lange oppoverbakker kan gå med litt krefter til morro nedover.

Om man glemmer å åpne er det jo en lykke å ha en hendel på styret. Da er det mulig, i alle fall teoretisk å låse opp dempere mens man tenker Shit, Shit Shitshistshitt og spretter nedover henget. Æroeffeken har jo Scott temmet til en viss grad med at ikke alle vaiere får full frihet lengre. Og at det er finere uten kan de fleste være enige i.

Hvor mye varme utvikler egentlig en kortvandret XC-demper? Er vel ikke akkurat at de går på full spiker i grovt terreng nedover i fem min av gangen.

Det varierer tydeligvis. På Agonisten er det ikke særlig mye. Etter å ha "dratt på" i min moderate dra-på verden var demperen litt mer enn lunken etter å ha tatt f.eks nedkjøringen fra fagervann. På Intensen er Fox Factory Float DPS like varm etter å ha kjørt inn fra Grinda et stykke. For å henvise til Ole en gang til så bytta han til DPX2 for å få konsistent ytelse fra bakdemperen. Jeg tenker vel at varmeskjold uansett ikke er ideelt for en bakdemper. Men at det ikke nødvendigvis betyr all verden. Eller som Josh Poertner sier i Marginal Gains podcasten. It depends.

LarsB

Re: Nye Scott Spark [Re: mob] #2668343 14/06/2021 09:50
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: mob
Interessant. Åpenhet er nøkkelen. Lett å opplyse om i en signatur e.l. Siden du bringer dette på bane, hvordan løser Terrengsykkel/Landevei det selv? Returneres utstyr etter endt testperiode? Hva skjer med det som ev. ikke returneres? Kjøper man utstyr der norsk importør ikke finnes/vil stille utstyr til rådighet, og i så fall til hvilke betingelser? Hva skjer med dette etter endt testperiode? Hva med utstyr til eksplisitt eget bruk - nyter redaksjonen godt av rabatter e.l. der?

Nå spriker denne tråden fælt, men-men...
Nå er det et års tid siden sist jeg bidro med noe som helst, men har vært mer aktiv tidligere - i grunnen siden Terrengsykkel startet på nett for 20 år siden. Jeg er derfor ikke i posisjon til å svare noe "offisielt". Hvis noen synes jeg tramper inn i deres bed, unnskylder jeg på forhånd.

I terrengsykkel.nos barndom ble det tidlig klart hvor stor effekt en produktomtale har for salget av den aktuelle varen/omsetning for leverandøren. Det har vært noen tilfeller hvor vi i tester har gitt enkelte modeller/merker solid tyn (les: konstruktive tilbakemeldinger på hva som ville gjort en sykkel bedre), hvorpå den indignerte leverandør har gitt klar beskjed om at "da vil vi aldri mer annonsere hos dere, og dere kan glemme å få noe til test igjen noen gang!"

Men dette veit jeg, at de som jobber med redaksjonelt stoff, har ikke oversikt over hva markedsavdelingen jobber med - og omvendt. Utstyr som skal testes, skal ikke kjøpes. Med én gang det er penger inne i bildet, vil det finnes motiver for å skrive en rosende omtale, f.eks. for å øke markedsverdien ved et bruktsalg.

Sykler og utstyr som testes, leveres tilbake. Ikke avhentet utstyr etter test representerer et plassproblem i lokalene.

Et blad er avhengig av annonseinntekter. Da er det viktig å forsøke å støtte opp under det norske importører tar inn. Da jeg hadde ansvaret for den faste spalten "Stæsj", var jeg nøye på å bare omtale saker som var tilgjengelig i norske butikker, og med norske priser. Jeg unngikk konsekvent saker som måtte kjøpes utenlands. Når det gjelder tester er det i noen tilfeller slik at sykler eller annet leveres direkte fra merkets internasjonale hovedkontor. Noen ganger er det tidspress, og da unngår man et ledd. I tillegg kan en slik direkteløsning sørge for at lokal importør/distributør slipper å ta kostnadene knyttet til det å avse et produkt til test og dermed ikke kan gå inn i vanlig salgskjede i en butikk.

Det hender jo at man har behov for noe selv, og det skal ikke legges skjul på at det kan vanke rabatter. Det gjorde iallfall det for min del. Men kjøpt utstyr skal altså ikke testes. Nå for tida kjøper jeg utstyret mitt i hovedsak hos min lokale sykkelbutikk og får vanlig klubbrabatt. Jeg kan føye til at det er en klar ulempe å ha fått prøve mye forskjellig: Man blir bortskjemt, og det man egentlig vil ha (toppmodeller/øverste hylle), koster fort mye penger... ICON_WINK

Gaute
Re: Nye Scott Spark [Re: gauter] #2668345 14/06/2021 10:02
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: gauter
Sitat: mob

Nå spriker denne tråden fælt, men-men...

Bare fint det. Da kan man følge med på flere diskusjoner uten å måtte innom flere tråder ICON_SMILE

Til topic: Kanskje neste versjon Spark kommer med luftinntak på styrerøret for å kjøle ned demperen?

Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå