Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kva å ha under baggy-shorts

Kva å ha under baggy-shorts #2621172 08/08/2020 10:19
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Hepp

Brukar baggy-shorts og kjem til å forstette med det.

Eg slit derimot må å finne noko som er flott under shortsen.

- Lycra med seler (BiB) har eg, men dette er så glatt at shortsen sig ned. BiB blir ofte litt i varmaste laget også.
- Har ein sykkelboxer med padding, som har tidenes verste passform, der den eigentleg går langt opp på magen, og så sig den nedover og må rettast på, om igjen og om igjen. Baggyen sit litt betre enn med BiB
- Vanleg boxer - sjansespel på korleis dei oppfører seg når fuktig, påverka at syklinga etc. Vondt i ræva. Men baggyen sit godt.

Heller litt mot boxer med padding, ein som faktisk passar med. Slikt finnes ikkje i butikkar her omkring og i svært få nettbutikker, så prøving utgår. Det er kjedeleg å kjøpe ting som ikkje passar.

- Kva sykler folket med, eigentleg?
- Nokon med råd til komboen baggy + noko med padding under?

-arne

Redigert av Arnebv; 08/08/2020 10:19.

Fly like a buffalo, sting like a flea
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621173 08/08/2020 10:25
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Alt er individuelt. Samboer bruker bare truse under, jeg bruker bokser stort sett, men i kombo med nyeste stishortsen min ble det sårt. Prøvde anbefaling om Mons Royale undershorts med pute, og den passet definitivt ikke til meg, da puta ikke beskyttet der det trengtes. Har andre undershortser av varierende passform også...

Sele er upraktisk når man skal tisse på tur.

Har selv endt opp med microfiberboxer på kortere turer og en av undershortsene på lenger turer/når sårt.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621176 08/08/2020 10:31
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Kjører boxer, ingen padding. Enten ull eller teknisk stoff.

Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621188 08/08/2020 12:43
S
svene Offline
Entusiast
Entusiast
S
Bruker kun tettsittende boxer i bomull eller ull. Syns det funker best. Har også en Biotex boxer med tynn padding som jeg brukte før og den fungerte bra. Den er tettsittende og ganske tynn og luftig. Har en liknende fra Endura men den er veldig tykk i stoffet og den er derfor henvist til pendling på vinteren om det er behov for padding.

Gresset er like brunt på den andre siden.
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621199 08/08/2020 14:05
S
saktetur Offline
Medlem
Medlem
S
Jeg bruker en fra XXL som heter Craft, Fuseknit bike boxer, truse med padding. Denne er såpass luftig att den kan brukes under en shorts. Jeg bruker den typisk under baggy shorts og også under lang vindtett fra Trimtex. Er så fornøyd at jeg bestilte en til.

Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621216 08/08/2020 17:03
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Comfyballs.no sin performance boxer i ønsket størrelse med L i beinlengde funker veldig bra for min del.

Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621266 09/08/2020 08:08
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Bruker alltid bib under. Ja noen shortser er ekstra glatte mot bib, men må til å bruke bib uansett for min del.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621317 09/08/2020 14:32
Arnebv Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sykla med BiB under i dag. Ikkje så alt for ille, men noko varmt, og shortsen glir. Er riktignok ikkje fullt så plagsomt som det var då eg hadde fast pinne.

Bestilte meg eit par stk forskjellige rimelege boxer med tynn padding, så får eg sjå om det funker for meg. Er så kjedeleg å plagast med klestrøbbel på tur, - som om eg ikkje har andre ting å tenke på, liksom.. :-)

Fly like a buffalo, sting like a flea
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621410 10/08/2020 07:48
J
JoachimV Offline
Ivrig
Ivrig
J
Jeg bruker lycra under, det satt langt inne å kle seg i noe så grusomt stygt men så lenge ingen trenger å se det kunne jeg leve med det. Nyere shortser som passer sitter fint. Gamle shortser som begynner å bli slitne i "linninga" sagger.
Jeg prøvde meg med vanlig bomullsboxer her, tenkte det sku være ok "bare for en tur." Paddingen savnet jeg ikke men det var som å ha sand under, særlig mellom bokseren/shorts. Det er sykt digg med bevegeligheten av at det er glatt i mellom, det er derfor jeg bruker lycra.

Powerplay
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: baronKanon] #2621418 10/08/2020 08:06
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon
Alt er individuelt. Samboer bruker bare truse under, jeg bruker bokser stort sett, men i kombo med nyeste stishortsen min ble det sårt. Prøvde anbefaling om Mons Royale undershorts med pute, og den passet definitivt ikke til meg, da puta ikke beskyttet der det trengtes. Har andre undershortser av varierende passform også...

De fleste Bib-shortser - altså selebukser lar oss menn late vannet helt problemfritt. Man må selvfølgelig åpne smekken på baggy-shortsen og dra selebuksa litt ned i front, men det byr veldig sjelden på problemer. Nummer 2 på tur derimot...

Øyvind Aas
Utstyrsredaktør Fri Flyt AS
terrengsykkel.no
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: sykkeloyvind] #2621453 10/08/2020 09:15
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: sykkeloyvind
Sitat: baronKanon

De fleste Bib-shortser - altså selebukser lar oss menn late vannet helt problemfritt. Man må selvfølgelig åpne smekken på baggy-shortsen og dra selebuksa litt ned i front, men det byr veldig sjelden på problemer. Nummer 2 på tur derimot...

Gore (og sikkert fler) har bib med typ Langbein-luke som gjør det mulig å gjøre både jente-#1 og unisex #2 uten å strippe overkroppen.
Kona er veldig happy med den.

Om jeg skal på endurostitur i varmen stapper jeg ofte baggy & pads i sekk eller rompetaske på vei opp. Gidder ikke å lide (så mye) for skjønnheten. Bib ruler.

Redigert av knutspeed; 10/08/2020 09:16.
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621476 10/08/2020 10:37
R
rogerha Offline
Avhengig
Avhengig
R
Bib under stishorts er ikke noe særlig, IMO. Blir for varmt på sommeren og er ukomfortabelt å gå med hvis det blir snakk om litt bæring o.l. For min del liker jeg heller ikke tykk pute på stitur. Ser ikke helt at man trenger det siden man står og syklker ganske mye på sti.

For lange stiturer er min favoritt en bokser med tynn pute fra Gore. Denne er god å ha på og ikke for varm.
Har prøvd en del forskjellige og det er mye dårlig der ute. Spesielt ille var en fra Endura som er håpløs passform, samt veldig tykk pute som gnager i lysken. Gikk i søpla etter et par turer. Har også en fra Sweet som er noe for trang (små i størrelsen) og er veldig klam. Styr unna!

For kortere stiturer (samt til pendling, tur og hverdagsbruk) har jeg en del ullboksere fra Rapha, uten padding. Disse er veldig komfortable. Passe tynne i stoffet, ingen sømmer som gnager, og holder lenge. De 3 eldste har jeg hatt i ca fem år og funker fint etter utallige vasker. Anbefales!

Støtt NOTS sitt arbeid. Bli medlem du også.
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: rogerha] #2621530 10/08/2020 13:40
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: rogerha
For lange stiturer er min favoritt en bokser med tynn pute fra Gore.

Du har ikke en link?

Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: jaknudsen] #2621552 10/08/2020 17:38
R
rogerha Offline
Avhengig
Avhengig
R
Sitat: jaknudsen
Sitat: rogerha
For lange stiturer er min favoritt en bokser med tynn pute fra Gore.

Du har ikke en link?

Jeg tror jeg kjøpte mine på Oslo Sportslager for noen år siden, og vaskelappen er blitt uleselig. Så greier ikke finne eksakt modell. Den ligner imidlertid på denne.

Støtt NOTS sitt arbeid. Bli medlem du også.
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621619 11/08/2020 06:37
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Alltid en sykkelbukse under. Må ha det :-)
Enten med seler, eller uten...

Hvis baggy sklir ned er det en feil med baggy, ikke sykkelbuksa under :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621622 11/08/2020 06:46
thomassen Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg bruker liner shorts fra pearl izumi eller triathlon shorts fra trimtex. Disse har tynnere padding enn vanlige sykkelbukser, de har heller ikke seler og fungerer utmerket under baggy shorts.
Triathlonshortsen er perfekt på sommerstid når man bader på turene. (vi som sykler i skjærgården :)) Den tørker fort.

-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner.
-Santa Cruz forhandler på sørlandet. Tallboy4, Hightower2, og Megatower som demosykler.
http://sykkelsor.no
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621632 11/08/2020 07:14
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Bruker diverse selebukser under diverse baggies. Foretrekker Assos sin Rally-bukse. Den er litt grovere i stoffet enn andre bukser, noe som føles beskyttende og bra. Synes de fleste gode baggyer sitter ok på den. Bruker baggies fra Specialized, Assos og Sombrio med godt hell, uten siging.

Bruker også Specialized sin SWAT-bukse en del, denne har hemper som fester den til Specialized sine baggies. Da er det ikke noe som glir. Swat-buksa er også luftig og har tynnere pute enn andre selebukser.

https://www.terrengsykkel.no/sykkel...stra-rygglommer-fra-7mesh-og-specialized

Øyvind Aas
Utstyrsredaktør Fri Flyt AS
terrengsykkel.no
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no
Re: Kva å ha under baggy-shorts [Re: Arnebv] #2621827 11/08/2020 21:48
C
ChrR Offline
Fersking
Fersking
C
Har kjøpt flere av denne fra Bioracer,

https://www.bioracer.no/no/collection/3602/bmx-enduro-base-short-braces

Perforert for god lufting, god pad, sklir ikke og koster ikke all verden ICON_SMILE

Redigert av ChrR; 11/08/2020 21:48.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå