Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Returnere briller til oakley.com

Returnere briller til oakley.com #2620016 31/07/2020 19:46
Tulling Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
En søndagsmorgen impulsbestilte jeg et par Oakley solbriller til halv pris på oakley.com.
De ble forsøkt levert på døra av UPS en dag vi ikke var hjemme. Fikk sett i sporingen til UPS at pakken var innlevert nærmeste utleveringssted. Sto ingen adresse. Jeg mailet UPS for å spørre hvor de var uten å få svar. Stakk innom mitt lokale postkontor som sa de ikke hadde dem og heller ikke hadde hørt at de var utleveringssted for UPS. Etter 2 uker sendte jeg en mail til posten kundeservice og fikk svar med en gang at de lå på mitt lokale postkontor, men skulle returneres da det hadde gått 14 dager. Jeg ilte til postkontoret og fikk hentet dem ut rett før de ble returnert. Samme dag fikk jeg mail fra Oakley at de hadde returnert mine penger ettersom pakken var registrert å gå i retur. Jeg svarte med en gang at jeg nå hadde hentet ut brillene så de måtte stoppe utbetalingen. Etter et par dager fikk jeg til svar at det var for sent og at jeg måtte returnere brillene selv 😊 Jeg sa at det var mye enklere å returnere pengene da jeg var fornøyd med solbrillene. Nytt svar fra Oakley om at de ikke kunne ta i mot penger fra meg og at jeg måtte returnere solbrillene og evt bestille dem igjen på nytt. Jeg svarte dem igjen i dag med spørsmål om dette er en spøk – i så fall er det en god en. Jeg skrev også at jeg ønsket ytterligere rabatt ettersom brillene nå er brukt og da må jo verdien være lavere.
Brillene er nå brukt en uke og Oakley vil ha dem tilbake. Veldig morsom greie synes jeg. Hva ville dere gjort i denne saken?

Jepp
Re: Returnere briller til oakley.com [Re: Tulling] #2620144 02/08/2020 06:44
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Kan du ikke gjennomføre en dummy-bestilling der du bestiller samme vare, men ber dem om å ikke sende noen briller? Lager sikkert noe krøll i systemet hos Oakley, men moralsk og logisk blir det riktig. Eller bare ignorere hele greia og glede deg over gratis briller.

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Returnere briller til oakley.com [Re: Tulling] #2620191 02/08/2020 13:14
Tulling Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Tydelig at Oakley ikke har helt gode systemer når slikt kan skje og penger ikke kan føres tilbake. Lurer på hvordan de vil føre det i sine regnskaper dersom brillene ikke kommer i retur? Da hadde det nok vært bedre om de heller hadde fått pengene. Det er ingen fare for at jeg kommer til å ende opp med gratis briller. Blir dårlig følelse å bruke dem om jeg vet at de ikke er betalt for.

Jepp
Re: Returnere briller til oakley.com [Re: Tulling] #2621147 08/08/2020 06:42
Tulling Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Ny mail fra Oakley med instrukser om hvordan jeg skal returnere brillene. Jeg må faktisk legge ut for porto så skal de refundere utlegget innen 14 dager etter de har mottatt brillene.
Videre gir de meg 20% rabatt på et nytt par briller. Strålende løsning ettersom de jeg kjøpte var med 50% rabatt.

Jeg har mange par Oakley-briller og har inntil nå ansett dem for å være et bra og seriøst selskap. Revurderes herved.

Jepp
Re: Returnere briller til oakley.com [Re: Tulling] #2621165 08/08/2020 09:24
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Ikkje returner dei. Du har kjøpt dei

Ikkje ditt problem at dei slit med å fikse dette i systemet deira.

Viss dei vil ha penger for brillene kan dei sende faktura som dei kan bilagsføre i rekneskapet sitt.

Ekstrakostnader som dei evt vil prakke på deg, skal du protestere på skriftleg,så kan ikkje kravet innkrevast av inkasso. Så får dei heller ta deg til forliksråd, der du møter og får dom i din favør.

Fly like a buffalo, sting like a flea
Re: Returnere briller til oakley.com [Re: Tulling] #2621265 09/08/2020 08:00
Tulling Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
100% enig.

Jepp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå