terrengsykkelforumet.no

Swettemod Bushwacker

Av: RuneStrandli

Swettemod Bushwacker - 24/07/2019 09:42

Jeg har en Bushwacker hjelm, passformen er god men jeg svetter kraftig i panna når jeg bruker den.

Er det noen som har noen gode tips til modding av denn hjelmen for å unngå at svetten renner ned i øynene.

Mvh Rune
Av: oracle

Re: Swettemod Bushwacker - 24/07/2019 20:33

Ikke modding av hjelmen, men jeg synes en sånn hjelper veldig: Castelli Summer Band
Av: svegar

Re: Swettemod Bushwacker - 25/07/2019 05:47

Sitat: RuneStrandli
Jeg har en Bushwacker hjelm, passformen er god men jeg svetter kraftig i panna når jeg bruker den.

Er det noen som har noen gode tips til modding av denn hjelmen for å unngå at svetten renner ned i øynene.

Mvh Rune

Jeg har samme problem på denne ellers supre hjelmen. Jeg har delvis løst det med å lime inn litt fra ei gammel pute fra en utslitt hjelm i panna på Bushwackeren sånn at putene går kontinuerlig rundt panna. Men dette har bare delvis løst problemet, på varme dager bruker jeg rett og slett en annen hjelm. Jeg har også klippet av en smal strimmel fra en buff som jeg har brukt som pannebånd, det har forsåvidt funka bedre, men er jo litt styr å drive med hver gang.

Jeg har vel egentlig løst problemet ved å kjøpe meg en Giro Chronicle... Den har Mips, ingen svetteproblemer, koster halvparten og gir veldig god beskyttelse. Bushwackeren blir brukt i kjølig vær. Svakt av Sweet Protection å ha en så dårlig løsning på en ellers påkosta og dyr hjelm.

sv
Av: Stefan77

Re: Swettemod Bushwacker - 25/07/2019 13:42

Enig med svegar. Rett og slett en designfeil som jeg tror er løst til bushwacker 2. Ihvertfall er svettekanalen fjernet og puta kontinuerlig. Sweet dissenter har heller ikke dette problemet.
Av: svegar

Re: Swettemod Bushwacker - 26/07/2019 05:13

Sitat: Stefan77
Enig med svegar. Rett og slett en designfeil som jeg tror er løst til bushwacker 2. Ihvertfall er svettekanalen fjernet og puta kontinuerlig. Sweet dissenter har heller ikke dette problemet.

Kan man bytte ut putene i den gamle med disse nye?

sv

Re: Swettemod Bushwacker - 26/07/2019 06:06

Jeg sendte mail til Sweet og spurte. Fikk tips om å kjøpe det nye putesettet til 99kr.

RS
Av: jsdk

Re: Swettemod Bushwacker - 26/07/2019 10:12

Disse? https://www.sweetprotection.com/no-no/bu...&cgid=15307

Ser ut som de er helt like de jeg har på min Bushwhacker (usikker om den er II eller ei), men har iaf samme problem. «Løsningen» jeg har tatt i bruk er å skvise den hardt mot pannen innimellom for å tømme den.
Enig i at det er en kjip design-glipp på en ellers utmerket hjelm.

Bell hjelmen min har en pute som gå ut over kanten på hjelmen (rakt fram fra fjeset) som funker overraskende bra, funderer på lignende mod på Bushwackern

Re: Swettemod Bushwacker - 27/07/2019 21:52

Ja, det var de de linket til. På min 1’er så er den pannedelen delt i 2.
© 2025 Terrengsykkelforumet