terrengsykkelforumet.no

Når kommer procore i salg?

Av: Djenghis

Når kommer procore i salg? - 26/10/2014 15:27

?
Av: knut77

Re: Når kommer procore i salg? - 27/10/2014 06:08

Ikke funnet noen nettbutikker med leveringsdato, men her er en med pris http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;product=99875;page=1;menu=1000,2,103,107;mid=6;pgc=0

Veil €179 :-o Dette bør være veldig punkteringssikre greier, som er mulig å lappe.
Av: ØysteinS

Re: Når kommer procore i salg? - 27/10/2014 07:48

Hibike opererer med uke 2, 2015, for 134 euro før moms.

http://www.hibike.de/shop/product/pd2460...5-Mod-2015.html
Av: Emig80

Re: Når kommer procore i salg? - 28/10/2014 12:51

Kan bestilles hos sykkelkomponenter.no :-)
http://www.sykkelkomponenter.no/products/schwalbe-procore-26-kit
(leveringstid på 90 dager)
Av: neonstz

Re: Når kommer procore i salg? - 28/10/2014 13:10

Sitat: Emig80
Kan bestilles hos sykkelkomponenter.no :-)
http://www.sykkelkomponenter.no/products/schwalbe-procore-26-kit
(leveringstid på 90 dager)

Uke 5 altså.
Av: Djenghis

Re: Når kommer procore i salg? - 28/10/2014 14:51

takker for tips, litt stiv pris men tipper det er verdt det
Av: N E Berget

Re: Når kommer procore i salg? - 03/11/2014 13:32

To spørsmål:
1. Er det to slanger pluss tubeless? Her må det være noe jeg ikke skjønner? Skal ytterkammeret settes opp tubeless? Hvorfor er det da slanger med i settet? Skal de svarte slangene inn i det blå "røret"?
2. Hva tenker folk om dekk og casing og slikt? Kan man droppe supergravity-casingen med dette systemet? Og hva med rullemotstanden. Den blir vel vesentlig mer plagsom med 1 bar?
Av: baronKanon

Re: Når kommer procore i salg? - 03/11/2014 13:56

1. fra ytterst til innerst: dekk, guffe, inner-"dekk", slange, spesialventil
2. du har enten supergravity eller ProCore. ProCore er laget for at man skal kunne kjøre mykere dekk med de fordelene det har (grep og rullemotstand) uten å få for mye ulemper (punkteriolainen).

Re: Når kommer procore i salg? - 03/11/2014 13:58

N E Berget: rullemotstand i terreng går ned med mindre lufttrykk. Det er referert til opp og i mente:
http://www.mtbonline.co.za/downloads/Rolling_Resistance_Eng_illustrated.pdf

Re: Når kommer procore i salg? - 03/11/2014 15:16

1. Så innerdekket er for å holde slangen på plass inntill felgen?
2. Hmm... Jeg har slitt med punktering i form av hull i rullebanen og sideveggene. Mon tro hvordan det blir uten supadupagravity. Mindre trykk hjelper trolig på punktering i rullebanen, kanskje i sideveggene også.
3. Ang rullemotstand, så går det jo tregere på transport (grusveier) med lavere trykk.

Re: Når kommer procore i salg? - 04/11/2014 07:54

Sitat: N E Berget
1. Så innerdekket er for å holde slangen på plass inntill felgen?
2. Hmm... Jeg har slitt med punktering i form av hull i rullebanen og sideveggene. Mon tro hvordan det blir uten supadupagravity. Mindre trykk hjelper trolig på punktering i rullebanen, kanskje i sideveggene også.
3. Ang rullemotstand, så går det jo tregere på transport (grusveier) med lavere trykk.

1. Innerslangen er for å blåse opp innerdekket - slik at dette holder et høyt trykk. Da vil du ikke få gjennomslagspunkteringer, samt at det skviser dekket på plass så det ikke vrenges av ved lavt trykk.
2. hvis du sliter med sidevegg-punktering: SuperGravity. Sliter du med rullebane-punktering: DH-dekk. Med mindre punkteringene kommer som resultat av at du slår gjennom. Har fått punktering i rullebane-ish grunnet gjennomslag - til tross for slangeløst - det kan jo da hjelpe med ProCore. Ser man på proffer, så er det høyt trykk for å unngå punkteringer og enda høyere trykk hvis det er enda høyere punkteringsrisiko i løypa.
3. Det er noe du tror. Les rapporten jeg linket til. Grunnen er enkel. Du har mange små ujevnheter i grus o.l. som jevnes ut av dekkets deformasjon rundt dem. Har du høyt trykk, kreves det mye mer krefter å deformere gummien når du støter på grums. På asfalt og andre plane overflater har du ikke de samme problemene, og dermed er et slicks og høyt trykk som gjelder.

Re: Når kommer procore i salg? - 04/11/2014 11:00

Takk for svar. Da ble jeg litt klokere. Dette må iallefall testes. Spent på om det holder det de lover. Må innrømme at jeg har stor tro på konseptet.

Ellers er jo grus egentlig mange ulike ting. Jeg sykla opp en grusvei med masse småstein i sommer, da hadde jeg rockrazor med 40psi bak. Trodde det skulle rulle bra. Men det funka særs dårlig. Måtte ut med luft. Men på finere grusvei, så tilsier iallefall min erfaring at 20psi ruller vesentlig dårligere enn 35.
Av: krankdrev

Mens vi venter på Procore..... - 24/12/2014 11:37

...er det noen som har begynt å se på ghettoløsninger:

http://forums.mtbr.com/wheels-tires/ghetto-home-made-procore-dual-chamber-diy-928600.html
Av: larsdx

Re: Mens vi venter på Procore..... - 03/03/2015 13:43

Noen som kjenner status her? Ser at Sykkelkomponenter som opprinnelig indikerte at det skulle være på lager i januar nå sier 90 dager ventetid.

Re: Mens vi venter på Procore..... - 04/03/2015 20:22

Da har jeg sjekket med Sykkelkomponenter, og de siser at foreløpig dato er 10.4. Er det lov å håpe på en sesong uten punkteringer selv for en stor og tung mann?
Av: arnero

Re: Mens vi venter på Procore..... - 20/05/2015 21:18

Fortsatt 90 dager...
Av: bøttesmetten

Re: Når kommer procore i salg? - 20/05/2015 21:44

Koser meg med Procore om dagen, jeg ICON_SMILE
Er så sykt digg! Dere som har bestilt/skal bestille burde glede dere!
Av: Arne_And

Re: Når kommer procore i salg? - 21/05/2015 06:28

Hank Sport får inn ganske snart, men "noen" bestilte det siste 27,5-settet deres. ICON_WINK
Birk får visst inn snart. Sport Support skal visst også ta inn noen sett.

Re: Når kommer procore i salg? - 26/05/2015 13:59

Nå nærmer det seg!
http://www.bikerumor.com/2015/05/26/schw...bike-tire-rims/

Ser ut til at det blir mulig å kjøpe separat slange, innerdekk og luftguide hvis man har guffe, dekkspaker og easyfit fra før. perfekt for meg som bare skal ha bak og alltid har en stor flaske guffe.

Re: Når kommer procore i salg? - 26/05/2015 16:05

@baronKanon hvorfor bare på bakhjulet?

Re: Når kommer procore i salg? - 27/05/2015 06:09

Sitat: larsdx
@baronKanon hvorfor bare på bakhjulet?
Punkterer jo aldri foran. Og det er bak det smeller mest.

Re: Når kommer procore i salg? - 10/06/2015 10:49

Ser ut som Procore begynner å bli tilgjengelig i nettbutikker også, feks. her:

https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Procore-Set-Modell-2015-p41331/
Av: BRD

Re: Når kommer procore i salg? - 10/06/2015 11:01

Ikke for å disse systemet (det vet jeg for lite om og har ikke prøvd), men Ironisk at Danny Heart punkterte med procore i helgen og etterpå ødela felgen sin. Kan tydeligvis ikke dundre å så fort du vil etter at du kjører på racerdekket ihvertfall.

Re: Når kommer procore i salg? - 10/06/2015 11:26

Sitat: BRD
Ikke for å disse systemet (det vet jeg for lite om og har ikke prøvd), men Ironisk at Danny Heart punkterte med procore i helgen og etterpå ødela felgen sin. Kan tydeligvis ikke dundre å så fort du vil etter at du kjører på racerdekket ihvertfall.
Mange som har vræka felg med ProCore, og da har jeg spekulert i om folk kjører med mindre kraftige felger når de kjører ProCore og dermed vil felgen kollapse og det kan se ut som om det punkterer og kollapser. Ellers er det også sånn at hvis man får rift, er det ikke mye å gjøre.

Re: Når kommer procore i salg? - 10/06/2015 11:30

Ser egentlig ikke ironien i det, poenget med systemet er ikke å kunne sykle videre med punktert dekk, da har du misforstått litt.
At en kar i en konkurransesituasjon velger å sykle videre og håpe at det holder har omtrent null relevans for de fleste normale brukere.
Hadde jeg vært ute på stitur ville jeg prøvd å først få dekket tett igjen og fylle på luft, dersom det ikke gikk ville jeg enten tatt tida med å pelle ut Procore og sette i slange eller evt. sykla FORSIKTIG hjemover bare på innerdekket.

Re: Når kommer procore i salg? - 10/06/2015 11:47

Ironien er vell at ganske mange har fullført løp på bare felgen etter punktering, mens det er som baron skriver mange som har vræka felgen med procore.....

Skrev i innlegget mitt at det ikke var for å disse systemet som jeg vet for lite om......

edit: enda skumlere når det skjer sånn som med danny rett etter punktering. Altså før man i en "vanlig-sluttbruker-situasjonen" har greid å stoppe.

Re: Når kommer procore i salg? - 10/06/2015 12:03

Jepp, men vraker du felgen har nok det mest med felgen å gjøre og mindre med det som sitter rundt. Men godt mulig at folk har kompensert for mindre sjans for gjennomslag og kjører spinklere felger. Procore er jo litt ekstra vekt også, så mulig de prøver å hente inn den på felgen.

Uansett, jeg har bestilt et sett og er spent på å prøve ut. Ikke for DH, men på sti.

Re: Når kommer procore i salg? - 10/06/2015 12:09

Mye interessant i denne tråden:
http://www.vitalmtb.com/forums/The-Hub,2/Another-Procore-Failure-Discuss,8583

Her spekuleres det i om det høye trykket i "racerdekket" er medvirkende årsak til at felgen kolapser.

Re: Når kommer procore i salg? - 10/06/2015 12:19

Belastningen på felgen uten støt vil være større en normalt pga. det høyere trykket, men når hjulet støter mot en stein vil innerlslangen yte motstand og gjøre kraften i sammenstøtet tilsvarende mindre.
Uansett, den eneste måten å få noe svar på er å gjøre en test under kontrollerte forhold eller evt. om man kan sette opp en analyse som er god nok i et styrkeberegningsprogram og sammenligne samme felg med og uten Procore.
Av: Raoul Duke

Re: Når kommer procore i salg? - 11/06/2015 08:17

Nevnte ikke Øyvind at det knakk en del felger under procore lanseringen også, uten at det kom frem i mediene? Personlig kommer jeg til å drøye procore innkjøp til det kommer litt flere brukererfaringer.

Re: Når kommer procore i salg? - 14/06/2015 16:00

Sitat: BRD
Ironien er vell at ganske mange har fullført løp på bare felgen etter punktering, mens det er som baron skriver mange som har vræka felgen med procore.....

Det trenger ikke være mer mystisk enn at mange av de som fullførte løp på felgen ikke hadde punktert i det hele tatt med Procore.

Re: Når kommer procore i salg? - 22/07/2015 21:56

Da har jeg fått satt på Procore og tatt en testtur. Installasjonen gikk smertefritt på 26" Syntace 40 mm-felger med Magic Mary/Nobby Nic. På turen hadde jeg noe lavere trykk enn jeg vanligvis har brukt (med slange), men trykkmåleren min er litt slitt(!) så sleit med å få målt trykket med Procore-ventilen. Det føltes ut som det rullet betydelig bedre (ikke så rart siden jeg har brukt slanger til nå) men jeg tror jeg skal prøve med enda litt lavere trykk (jeg er ikke så tung). Det er litt vanskelig å sammenligne grepet siden det var litt våtere nå enn de siste turene mine samt at jeg nylig har satt på helt nye dekk.

Re: Når kommer procore i salg? - 23/07/2015 07:07

Hvor fikk du tak i Procore?

Re: Når kommer procore i salg? - 23/07/2015 09:46

Sitat: Arne_And
Hvor fikk du tak i Procore?

Fra USA.

Re: Når kommer procore i salg? - 31/07/2015 12:19

Ser ut som Wiggle har noen få på lager i 26":
http://www.wiggle.co.uk/schwalbe-procore-system/

Re: Når kommer procore i salg? - 27/11/2015 12:25

Cyklon har fått noen sett ProCore på lager og til salgs i nettbutikken sin i dag. 2499,- så ikke helt billig moro dette her ICON_SMILE

Re: Når kommer procore i salg? - 27/11/2015 12:40

Sitat: krankdrev
Cyklon har fått noen sett ProCore på lager og til salgs i nettbutikken sin i dag. 2499,- så ikke helt billig moro dette her ICON_SMILE
Jävlar!

Da er det nesten like greit å gå for DeanEasy (selv om det blir en litt for permanent løsning for min smak)

Re: Når kommer procore i salg? - 27/11/2015 12:47

Ja, prisen har hoppa litt i været. Siden jeg uansett ikke trenger ProCore før til våren igjen tror jeg at jeg avventer litt og ser ting litt an.

Re: Når kommer procore i salg? - 27/11/2015 12:50

Ja, prisen har hoppa litt i været. Siden jeg uansett ikke trenger ProCore før til våren igjen tror jeg at jeg avventer litt og ser ting litt an.
Ditto.

ProCore har blitt litt spøkelse i det siste. Hva skjer med produksjonen til Schwalbe? Er jo nesten umulig å få kjøpt dekk, med mindre man planlegger for neste sesong, og ProCore har jo vært "tilgjengelig", og jumbo jim har jo kun funnet veien til noen få heldige samt en del OEM-er..

Re: Når kommer procore i salg? - 27/11/2015 12:54

Ja, ting er litt håpløst. Har hatt liggende ordrer fra Tyskland på ProCore og ett sett Liteville edition Magic Mary i månedsvis nå, ser ikke ut som noe skjer.

Re: Når kommer procore i salg? - 01/12/2015 08:44

Greit å ha litt is i magen, nå er mitt ProCoresett på vei fra Tyskland etter 5 måneder! ICON_SMILE

Re: Når kommer procore i salg? - 01/12/2015 09:07

Oioioioioi!

Re: Når kommer procore i salg? - 01/12/2015 12:04

Nesten så jeg burde pakke det inn i julepapir og åpne på julaften etter så mye venting og forventninger ICON_WINK

Re: Når kommer procore i salg? - 01/12/2015 16:32

Nesten så jeg burde pakke det inn i julepapir og åpne på julaften etter så mye venting og forventninger ICON_WINK
Doit! Den ultimate tålmodighets- og selvkontrolltesten.

Re: Når kommer procore i salg? - 08/12/2015 20:33

Nope, klarte ikke vente ICON_SMILE

Fikk ProCoresettet forrige uke, prøvde å sette opp på ett hjul i kveld for å teste.

Jeg synda mot bruksanvisnigen på noen punkter, med vilje.
Schwalbe sier man må bruke felgbånd/tape i full bredde, på mine breie felger har jeg ikke det men ser ut som det ikke spiller noen rolle. Innerslangen og procoredekket vil hjelpe til å forsegle antok jeg før start, og ser ut som det er riktig.
Siden dette bare var for å teste droppa jeg guffe, men tenkte at kanskje det ville bli tett uansett siden innerdekket vil presse innsiden av dekkveggene mot felgkantene. Det ser ut til å være riktig, men må la hjulet stå et par dager for å se om det holder lufta.
Hele greia var overraskende lett å sette opp, på forhånd hadde jeg sett for meg en liten brytekamp for å få på plass dekket etter procorepølsa var satt på plass men det gikk veldig greit.
Jeg gjorde dette på 35mm Velocityfelger, kan tenkes at det blir mer plunder på smalere felger.
Tror ikke det blir noen testsykling før til våren, og må vurdere om jeg skal sette opp på to bakhjul eller bruke ProCore både foran og bak på ett hjulsett. Jeg heller i utgangspunktet mot å bare bruke ProCore bak og fortsette med slange foran.
Hvis det viser seg å holde tett over tid uten guffe kan det godt hende jeg dropper å bruke guffe til fordel for bedre muligheter til å skifte mellom ulike dekk raskt og renslig.

Re: Når kommer procore i salg? - 09/12/2015 08:08

Fikk mail fra nettbutikk på fredag om at de var på lager, så nå er ett sett på vei til meg.

Er også litt på det at det bør holde med kun bak for meg, men er usikker på om jeg kan dra enda mer nytte av lavere trykk foran for å unngå felgkakk. Har i hele år kjørt med SG-dekk bak og vanlig Evo-dekk foran, og har ikke punktert, ikke slått gjennom så det ødelegger karbonfelg og hatt ok grep. Selv ikke i steinete nedkjøring og enduroritt der det går litt hardt for seg. Får se om det blir ubalanse i regnskapet når jeg får montert settet.

Forresten, så har tyske Bike gjort test med ProCore vs. DeanEasy, og sistnevnte scoret mange gode poeng, bortsett fra det at når du først har montert dem, så er de der, da det innebærer borring og liming av spesialventilen. Det var dog lettere enn ProCore, og bedre gjennomslagsbeskyttelse. Har ikke finlest testen, dog.

Re: Når kommer procore i salg? - 09/12/2015 09:39

Ser ut som de har på lager i alle størrelser hos bikecomponents.de akkurat i dag ihvertfall.
Settet jeg kjøpte var 27,5", men kunne egentlig tenkt meg 29" og 26" også, men trenger da egentlig bare for ett hjul av hver hvis jeg bare skal kjøre på bakhjul...
Hvis noen er interessert i å splitte ett sett i 26" eller 29" så si fra.

Re: Når kommer procore i salg? - 09/12/2015 09:44

Ser ut som de har på lager i alle størrelser hos bikecomponents.de akkurat i dag ihvertfall.
Var der jeg bestilte fra. Synd pakken henger hos DHL i Tyskland i nuet...

Re: Når kommer procore i salg? - 09/12/2015 09:51

Sitat: baronKanon
Var der jeg bestilte fra. Synd pakken henger hos DHL i Tyskland i nuet...

Venter på et et sett Liteville edition Magic Mary 26 x 2,5" TS derfra også... DHL har de nå. Hadde vært fett å sette opp det dekket på 50mm felg OG ProCore ICON_SMILE

Re: Når kommer procore i salg? - 09/12/2015 10:32

Jeg kunne godt tenke meg å splitte et sett 29.

Re: Når kommer procore i salg? - 09/12/2015 11:39

Jeg kunne godt tenke meg å splitte et sett 29.

OK ICON_SMILE Siden Magic Mary dekka ser ut til å gå i orden prioriterer jeg 26" først. Hvis jeg finner noen som vil splitte et 26" sett også så deler jeg gjerne ett 29" med deg, men må jeg kjøpe hele 26" settet blir det kanskje å vente med 29".

Re: Når kommer procore i salg? - 09/12/2015 12:01

Med dagens eurokurs skal halvparten av et ProCoresett komme på 888 kr med frakt og norsk moms. Mulig litt mer siden kursen på Paypal gjerne er litt dårligere.

Re: Når kommer procore i salg? - 11/12/2015 14:35

Lufta sivet sakte ut av dekket når jeg satte opp uten guffe. Akkurat hvor vet jeg ikke, dette var Maxxis Highroller II av typen som ikke er tubeless ready så for alt jeg vet kan lufta ha diffundert ut gjennom dekkveggene.
Når jeg skal sette opp på orntli blir det nok kanskje med guffe uansett.

Jeg er på utkikk etter noen som vil dele ett sett i 26"

Re: Når kommer procore i salg? - 11/12/2015 14:57

Hadde unboxing i går, og ett sett uten guffe for 27,5" veide ca. 220g

Re: Når kommer procore i salg? - 11/12/2015 15:13

Ser bike-components har fått inn DeanEasy også.
Tror ikke jeg kommer til å prøve det gitt - prisen er veldig stiv, systemet bruker et slags tubular"dekk" uten slange og passer bare felgbredder innenfor et lite intervall. Også det styret med liming av ventil...
ProCore er billigere, mer fleksibelt med hensyn til felg og kan lett fjernes og flyttes til et annet hjulsett om ønskelig.
Skal klare å leve med at det er litt tyngre.
Av: Rednaskela

Re: Når kommer procore i salg? - 11/12/2015 15:51

Har også et sett på vei i posten nå, fra bikecomponents.de. Skal settes opp med Wide Lightning og Hans Dampf om ikke holka kommer.

@baronkanon, 220 gram per hjul går jeg ut ifra?

Re: Når kommer procore i salg? - 11/12/2015 17:24

Ett sett 29 på vei. Jeg splitter gjerne settet om noen er interessert. Oslo.

Re: Når kommer procore i salg? - 11/12/2015 18:21

Sitat: Rednaskela
@baronkanon, 220 gram per hjul går jeg ut ifra?
jepp
Av: Emig80

Re: Når kommer procore i salg? - 23/12/2015 17:14

Da har jeg motatt mitt sett fra sykkelkomponenter.no 😊 Gleder meg til og teste i romjula😊

Re: Når kommer procore i salg? - 05/01/2016 13:37

Da har jeg endelig fått satt opp bakhjulet med procore. Hva slags trykk kjører dere på? Er 95kg++, sikkert 100kg med sekk og alt av klær. 29 2,25 ISP på medium brede felger.
Av: lubb1

Re: Når kommer procore i salg? - 15/01/2016 10:41

Burde ikke denne tråden bli oppdatert med litt brukererfaringer nå som dere har fått godsakene i hus? ICON_SMILE

Re: Når kommer procore i salg? - 15/01/2016 10:55

Sitat: lubb1
Burde ikke denne tråden bli oppdatert med litt brukererfaringer nå som dere har fått godsakene i hus? ICON_SMILE
Jeg avventer ny sykkel og barmark.

Re: Når kommer procore i salg? - 15/01/2016 11:50

Ingen erfaringer fra praktisk bruk, men fra oppsett:

ISP poppet opp med en gang med vanlig sykkelpumpe på middels bred 29 felg. Det seg luft ut av dekket, men det løste seg etter å ha blåst opp mange ganger og brukt litt schwalbe easyfit.

Jeg synes det var styrete å sette opp, men det kan jo tyde på at det er lettere å sette opp slangeløst når du først har montert felgen.

Re: Når kommer procore i salg? - 15/01/2016 12:07

Venter på barmark her også. Gidder ikke sette opp piggdekk med ProCore.

Veldig enkelt å sette opp på brei felg (35mm utvendig). Mistenker at det blir plundrete når felgen er smalere.

Re: Når kommer procore i salg? - 15/01/2016 14:35

Mistenker at det blir plundrete når felgen er smalere.

Det tror jeg og, siterer Schwalbe fra kommentarfeltet på Pinkbike:

"you can run the system on a 21mm rim, such as Sam Hill on the Deemax Ultimate, but the mounting will be very hard and we can`t recommend that to someone unexperienced. It`s quite easy to pinch the tube while mounting it."

Re: Når kommer procore i salg? - 31/03/2016 08:23

Da har jeg satt opp Procore på to bakhjul. Statistikken så langt er at det gikk knirkefritt på det ene hjulet, men har endel trøbbel med det andre.
Hjul nr. to har karbonfelg og sliter litt med at ventilen blir litt i korteste laget.
Har heller ikke fått det tett, ett eller annet sted lekker det litt.
Felgen er brei (40mm utvendig) så hadde ikke felgtape som dekker hele bredden, mulig at det har skylda. Det hadde jeg forsåvidt ikke på alufelgen heller, men der gikk det bra likevel.
Neste steg blir å pelle fra hverandre igjen og bruke noe pakketape over felgtapen som dekker hele innerbredden på felgen for å se om det blir tett da. Må også vurdere å bore opp ventilhullet bittelitt slik at ventilen stikker lengre ut. Siden gummikragen på ventilen som tetter er konisk fungerer det kanskje best å forsenke hullet slik at det får en skråkant som korresponderer med tetningen. Skal også sette opp med slange først denne gangen, da vil alt av tape sette seg skikkelig og ytterdekket vil være på plass på ene sida og gjøre det enklere å montere Procore etterpå. Må se om jeg får arbeidslyst i kveld ICON_SMILE

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 09:24

To runder med 35mm bred pakketape fra Biltema over den smalere felgtapen fiksa problemet, da ble det tett ser det ut til ICON_SMILE
Ventilen er veldig knapp på lengden, men det går akkurat.
Av: Erling82

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 10:16

Ingen som har testet dette ut enda? Er det verdt nesten en halv kilo ekstra på sykkelen?
Kjører dere med enda lavere trykk nå, eller med samme trykk som før og en større trygghet mot gjennomslag?

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 10:51

Jeg har ProCore, og har kjørt med tøyselavt trykk (nedi 18psi) - dette har ikke gjort noe nevneverdig med at jeg har bånna godt med bakdemperen og karbonfelgen har det fint.

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 11:24

Sitat: Erling82
Ingen som har testet dette ut enda? Er det verdt nesten en halv kilo ekstra på sykkelen?
Kjører dere med enda lavere trykk nå, eller med samme trykk som før og en større trygghet mot gjennomslag?

Jeg håper å få testa i løpet av denne uka og helga. Planen er å gå ned på trykket ja, et stykke under 20 bar ser jeg for meg. Kjører bare Procore bak, så det blir ikke en halvkilo for min del.
Gjennomslag er jo en ting, men håpet er også at man kan kjøre tullete lave trykk og likevel ikke få svømmefølelse og tro man har punktert når man kjører svinger. Det er jo nesten høstføre for tida, så blir helt greit med ekstra grep som følge av lavt trykk også.

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 11:37

et stykke under 20 bar ser jeg for meg.
Et godt stykke, håper jeg devilsmile doublefinger
Av: sykkeloyvind

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 11:52

Kommer test av Procore i Terrengsykkel 61, som trykkes neste uke. I handelen april/mai.

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 11:53

Tenkte å starte på 16 psi og ta det derfra.

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 13:20

Tenkte å starte på 16 psi og ta det derfra.
du tok den ikke? ICON_WINK Knis.

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 14:46

Skrev nok litt kjapt der gitt ICON_SMILE

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 20:27

Jeg håper å få testa i løpet av denne uka og helga. Planen er å gå ned på trykket ja, et stykke under 20 bar ser jeg for meg. Kjører bare Procore bak, så det blir ikke en halvkilo for min del.
Gjennomslag er jo en ting, men håpet er også at man kan kjøre tullete lave trykk og likevel ikke få svømmefølelse og tro man har punktert når man kjører svinger. Det er jo nesten høstføre for tida, så blir helt greit med ekstra grep som følge av lavt trykk også.

20psi regner jeg med ICON_WINK
Ok, så det er ikke noe poeng med veldig lavt trykk fremme altså?

Re: Når kommer procore i salg? - 05/04/2016 20:33

Sitat: sykkeloyvind
Kommer test av Procore i Terrengsykkel 61, som trykkes neste uke. I handelen april/mai.

Da er det jo bare til å glede seg til det kommer i postkassen ICON_SMILE

Re: Når kommer procore i salg? - 06/04/2016 07:58

20psi regner jeg med ICON_WINK
Ok, så det er ikke noe poeng med veldig lavt trykk fremme altså?

Det er nok et poeng med lavt trykk framme også, men for det første har jeg aldri vært plaga med gjennomslag framme og for det andre er mye av min motivasjon for å gå ned i trykk for å få bedre grep oppover, og da er det jo bakhjulet som gjelder. Jeg kan nok gå nesten like langt ned i trykk framme selv om jeg bruker slange. Det vil fungere for meg, men kanskje ikke for andre hvis de sykler hardere. Jeg pleier å velge "snille" spor og hjelper forhjulet over hindringer og har generelt en litt smooth og snill stil. Procore også foran er kanskje lurt for de som liker å herjesykle ICON_SMILE

Re: Når kommer procore i salg? - 06/04/2016 19:20

Nå sykler jeg ikke spesielt hardt, og det var ingen dropp eller hopp i dag. Men jeg gikk litt ned på trykket for å få ekstra grip på sleipt føre over gjerne/stein/røtter osv.

ca 80kg, 18 psi både bak og fremme, og jeg kjører med slanger.

Så om det skal være noen vits for meg å kjøre med ProCore så bør det være mulig å gå mye lavere, eller jeg må evt gi mer gass. Men på sleipt og vått føre så går det stort sett roligere for seg.

Re: Når kommer procore i salg? - 08/04/2016 23:48

Nå sykler jeg ikke spesielt hardt, og det var ingen dropp eller hopp i dag. Men jeg gikk litt ned på trykket for å få ekstra grip på sleipt føre over gjerne/stein/røtter osv.

ca 80kg, 18 psi både bak og fremme, og jeg kjører med slanger.

Så om det skal være noen vits for meg å kjøre med ProCore så bør det være mulig å gå mye lavere, eller jeg må evt gi mer gass. Men på sleipt og vått føre så går det stort sett roligere for seg.

Det er relativt uinteressant å sammenligne dekktrykk med en tilfeldig annen forumbruker fordi det kommer an på en hel rekke faktorer som kroppsvekt, hjulstørrelse, dekkbredde, felgbredde, kjørestil og stivheten til casingen på dekket.
Men du kan nok uansett gå lengre ned i trykk med ProCore enn når du kjører med slanger.

Re: Når kommer procore i salg? - 11/04/2016 11:11

Første testtur i går. 16 psi i Highroller II 2,35" på 40mm felg (27,5" hjul, bak).
Virker som det var greit trykk til generell stisykling, og gikk overraskende greit på transport på grusvei også.
Vil tro jeg kan senke trykket en del mer for å få maks grep, feks. på sleipe høststier...

Spent på hvordan det vil bli på en HT.

Re: Når kommer procore i salg? - 11/04/2016 18:19

Høres lovende ut ICON_SMILE

Hadde du HR2 både fremme og bak?

Antar at en kan kjøre lavere trykk på bred felg ? Har kun 25mm innvendig, men føler ikke det har vært noen hindring til nå.

Re: Når kommer procore i salg? - 11/04/2016 19:54

Høres lovende ut ICON_SMILE

Hadde du HR2 både fremme og bak?

Antar at en kan kjøre lavere trykk på bred felg ? Har kun 25mm innvendig, men føler ikke det har vært noen hindring til nå.

HR II både foran og bak ja, men med slange foran. Det har vært mitt favorittstidekk for 27,5" de siste par åra. Ja, bredere felg gjør at man kan kjøre lavere trykk, også uten Procore. Det totale volumet blir større på en bredre felg (opp til en grense selvsagt) og dekkveggene er mindre utsatt for å kollapse i svinger ved lave trykk. Litt god brei felg gjør det også lettere å montere Procoresystemet. Skal du montere Procore på en felg med knapp innvendig bredde kan det nok fort bli endel banning.... ICON_SMILE
25mm innvendig er jo ikke altfor ille, det burde jo gå greit. For min del kan jeg bare si at etterhvert som jeg har gått for breiere og breiere felger har jeg aldri sett meg tilbake. Kan ikke forestille meg at jeg noen gang kommer til å bygge hjul for stibruk igjen med mindre bredde enn 35mm.
Av: mbh

Re: Når kommer procore i salg? - 12/04/2016 12:27

Hvor lang er ventilen på Procore? På LB 38mm felgene mine måtte jeg bytte til lengre tubeless ventiler, så frykter litt ventilene på Procore kan bli litt korte!

Re: Når kommer procore i salg? - 12/04/2016 13:31

Sitat: mbh
Hvor lang er ventilen på Procore? På LB 38mm felgene mine måtte jeg bytte til lengre tubeless ventiler, så frykter litt ventilene på Procore kan bli litt korte!

De er dessverre litt i korteste laget for feite karbonfelger, det var helt på håret at det gikk på mine Derby Rims (40mm bredde). Slet litt med å få dytta de langt nok ut til at det gikk an å få entra mutteren fra utsida.

Re: Når kommer procore i salg? - 13/04/2016 19:27

Hva er grunnen til at du ikke kjører slangeløst fremme?
Av: knut77

Re: Når kommer procore i salg? - 13/04/2016 19:37

I verste fall fungerer vel ventilforlenger...?
http://bikeshop.no/Sykkel/Komponenter/Dekk/Tilbeh%C3%B8r/Ventilforlenger/Conti-Ventilforlengere-2-stk-20-mm0140028-p0000033804

Re: Når kommer procore i salg? - 13/04/2016 20:20

Sitat: knut77

http://bikeshop.no/Sykkel/Komponenter/Dekk/Tilbeh%C3%B8r/Ventilforlenger/Conti-Ventilforlengere-2-stk-20-mm0140028-p0000033804

Hvis schwalbe ventilen kan skrus ut av slangen?

Re: Når kommer procore i salg? - 18/04/2016 07:59

Sitat: knut77

Nei, det vil ikke fungere med disse pga. måten de er konstruert. Man må få mutteren inn på den innerste delen for å få de til å tette mot felgen, en forlenger vil vare forlenge den ytterste delen og det vil ikke hjelpe noe som helst.

Re: Når kommer procore i salg? - 18/04/2016 08:15

Hva er grunnen til at du ikke kjører slangeløst fremme?

Mindre dill og ikke noe stort behov. Jeg liker i utgangspunktet best slanger, og kjører slangeløst der jeg oppfatter det som er fordel med tanke på gjennomslag. Har nesten aldri slått gjennom på forhjulet så derfor har jeg ikke giddet. Jo flere hjul man har satt opp slangeløst desto mer forbruk av guffe osv. også. Når man har litt for mange sykler blir det mange hjul med stivna guffe på våren, det slipper man med slanger.
Kommer til å fortsette med slange i forhjulet, men er åpen for å ombestemme meg hvis det gir noen problemer eller sykkelen føles "ubalansert" o.l. Men tror ikke jeg setter i ProCore foran.

Re: Når kommer procore i salg? - 18/04/2016 10:51

Har du testet de nye slangene til Schwalbe ? 74gram tror jeg de er og skal tåle like mye som en normal slange (som vel er rundt 200g for 27.5x2.4).

Hovedgrunnen til at jeg ikke har testet slangeløst enda er at det virker noe styr med sealeren.... men er villig til å teste ettersom jeg har lyst til å sykle med mindre luft i dekket.
Av: bamse_bra

Re: Når kommer procore i salg? - 18/04/2016 11:26

Eksisterer Panaracer GreenLite lengre. Kjørte på det for 20 år siden. Var veldig fornøyd med de. De var ekstremt lette på den tiden. 90gr? i 26?

Re: Når kommer procore i salg? - 18/04/2016 12:23

Sitat: bamse_bra
Eksisterer Panaracer GreenLite lengre. Kjørte på det for 20 år siden. Var veldig fornøyd med de. De var ekstremt lette på den tiden. 90gr? i 26?

Håper ikke. De var søppel! ICON_SMILE Sprakk mine første turen. Null fleksibilitet.
Finnes andre alternativer i dag, fra Schwalbe som nevt over og andre som jeg ikke husker navnet på i farta, men som er fyktelig dyre.
Av: bamse_bra

Re: Når kommer procore i salg? - 18/04/2016 12:35

Jeg kjørte MANGE mil på de uten et eneste uhell. Ja, det var lite fleksibilitet, så viktig at de passet til dekket. Var nok kanskje best på harde dekk/mye luft.

Re: Når kommer procore i salg? - 30/04/2016 20:04

Noen som vet hvor man kan få tak i flere av disse gummiklistrelappene som skal mellom felgbånd og ventilen på procore?

Re: Når kommer procore i salg? - 30/04/2016 20:05

Sitat: neonstz
Noen som vet hvor man kan få tak i flere av disse gummiklistrelappene som skal mellom felgbånd og ventilen på procore?
hva skal du med dem? De er ubrukt hos meg, så du kan kanskje poppe innom og få en?

Re: Når kommer procore i salg? - 30/04/2016 20:31

Sitat: neonstz
hva skal du med dem? De er ubrukt hos meg, så du kan kanskje poppe innom og få en?

Sliter med å få det tett rundt ventilhullet. Men ser nå at jeg har klart å bore opp hullet litt skeivt, så det er mulig jeg må gjøre større inngrep (f.eks å fikse nytt ventilhull på motsatt side).

Re: Når kommer procore i salg? - 30/04/2016 20:32

Bore opp? Trenger ikke det...

Re: Når kommer procore i salg? - 30/04/2016 20:36

Bore opp? Trenger ikke det...

Vel, jeg fulgte bare det som står her https://www.syntace.com/misc/popup/detail.cfm?pk=1460. Jeg har 75% suksessrate ICON_SMILE

Re: Når kommer procore i salg? - 01/05/2016 10:04

Jeg har lest Syntace dokumentet du linker til, og jeg tror det er foreldet. Legg merke til at de refererer til at felgen har 2 ventilhull. Dette gjaldt første versjon, men den ble aldri sluppet på markedet.
Jeg har nylig bygd meg et Syntace W35 hjulsett, og monterte Procore første gang i går. Det var tight, men fikk ventilen gjennom uten å bore eller utvide.

Re: Når kommer procore i salg? - 01/05/2016 11:02

Det er helt garantert foreldet. Det forteller deg at du kan erstatte ProCore slangen med en hvilken som helst slange også, noe som ville vært mulig med den opprinnelige løsningen med to ventilhull men som selfølgelig er umulig nå når ProCore slangen bruker en spesial ti-i-én ventil.

ProCore problemer.... - 02/05/2016 23:58

Er det noen som har opplevd problemer når de har satt opp ProCore?

I dag mottok jeg vidunderet og tok meg god tid før jeg begynte monteringen. Renset felgene skikkelig før jeg la på tapen, osv.
På bakhjulet så gikk alt knirkefritt, monteret slange og skin, satte på dekk og la i guffe. Pumpet opp innerslange og dertetter dekket. Alt med en fotpumpe og det var ikke en gang nødvendig å være rask, det var tett fra første pump. Dekk: Maxxis ardent.

Det gikk forsåvidt på akkurat samme måte med fremdekket også, MEN: på et punkt så kan jeg kjenne ProCore skinnet presse mot sideveggene på dekket. Det virker enten som om det blå "dekket" ikke setter seg skikkelig eller er litt for stort og derfor glipper på kanten og glir inn på dekket. Det kjennes kun rett ved kanten på felgen og det er snakk om ca 10 cm, men det er nok til at jeg kan kjenne en knallhard markant kant et lite stykke langs felgen. Langs resten av dekket kjenner jeg ingenting til ProCore, som det skal være når det har satt seg skikkelig på innsiden av kanten på dekket.
Dekket er et On-One Chunky Monkey- Har prøvd flere ganger å gjenta hele prosessen, men resultatet blir likt med en gang jeg trykker opp noen bar i innerslangen.

Skal jeg sykle med det og se om det går seg til? Noen andre som har erfart noe av det samme?
Det er kjøpt på Bikeshop, kan jeg reklamere på halve settet eller må hele sendes i retur? Eller må dette tas med Scwalbe?

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 07:07

Det skal være sånn!

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 07:43

Det skal være sånn!

What? Hvorfor det? Kan ikke kjenne noen antydning til noe lignende på bakhjulet. Det virker jo som om innerdekket er for stort, ellers ville det jo bli sittende stramt inn mot felgen rundt hele veien. Kan ikke slangen komme i klem dersom innerdekket ikke ligger skikkelig på plass?

Sendte en mail til Schwalbe i går, får se hva jeg får til svar.
Av: StianL

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 07:47

Har nå kjøpt to sett med procore til to ulike sykler/hjulsett.

På det første hjulsettet gikk det helt knirkefritt å sette opp, men da jeg skulle sette opp det andre fikk jeg problemer.

la felgtape, og gjorde alt etter hvordan det står at det skal i bruksanvisningen. Fikk på plass utterdekket og pumpet opp innerslangen til ca 3 bar. Men så sprakk/revnet slangen litt på siden av ventilen.. Ganske sikker på at den ikke har liggi i klem eller noe sånt, så syntes dette er merkelig.
Er dette noe jeg kan reklamere på, eller om ikke - hvor kan jeg få fatt i en ny innerslange?

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 08:13

Sitat: StianL
hvor kan jeg få fatt i en ny innerslange?

[url=
https://www.rosebikes.co.uk/article/schwalbe-procore-spare-inner-tube]
https://www.rosebikes.co.uk/article/schwalbe-procore-spare-inner-tube[/url]

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 08:48

Tenkte å ta en tur på sykkelen om ikke så alt for lenge, men hadde vært greit med et svar før jeg testet ut. Hva er grunnen til at det skal være sånn, BaronKanon?

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 09:18

Et godt tips for å få ting til å sette seg riktig er å sette opp med slange først.
Det gjør at:

1. Tubelesstapen får satt seg skikkelig

2. Dekket setter seg skikkelig, og når du tar ut slangen løsner du bare ene siden av dekket, den andre lar du være i fred. Når du setter i ProCore vil ting gå lettere siden den ene sida av dekket alt er poppa på plass (litt mindre trangt) og det er større sjans for at alt glir på plass i riktig posisjon når du pumper opp til slutt.

Det er alltid en risiko når man monterer en slange, tviler veldig sterkt på at det er noen vits i å prøve å reklamere på en sprukket slange. Det er nok sannsynligvis brukerfeil eller hendelig uhell, og ikke noe leverandør eller produsent kommer til å ville dekke.

En ting man bør være klar over er at jo smalere felgen er, desto mer plundrete blir det å montere ProCore.

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 09:53

Min felg er 25mm innvendig og det var null stress å montere det. Å få dekket til å sette seg riktig på felgen er heller ikke noe problem. Men jeg mistenker at det ene blå innerdekket er e anelse for slapt/langt.. Håper BaronKanon starter snart, regner med han har en forklaring på hvorfor det skal være slik

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 10:03

Forklaringen kan være at kantråden på innerdekket ligger nedi midtrenna i ett parti, og derfor blir såpass slapt at det slipper opp på motsatt side.
Derfor mitt tips om slange som gjør at ting glir lettere i riktig posisjon.
Usikker på hva baronen mente med at alt var normalt, jeg er slet ikke sikker på at det er tilfellet.
Du kan jo prøve med easy fit på kantene av innerdekket.

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 10:41

Det jeg mente er at så lenge det sitter riktig, kan det ikke bli for bredt. Men har du smalt dekk på, så er det ikke mye plass igjen til ProCore-dekket. EasyFit er i hvert fall påkrevd for å få det til å skli skikkelig på plass.

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 10:59

Dekket er 2.4 Chunky Monkey, så det skal være mer en stort nok. Gikk smertefritt med 2.4 Ardent.

Kan prøve med easyfit på innerdekket også, men det er jo såpass mye guffe over alt at det ikke burde henge igjen noen steder. Jeg er ganske sikker på at det blå innerdekket satt mer fast på før jeg pumpet noe særlig trykk i slangen på det andre hjulet, det er kanskje noe toleranse på størrelsen.
Siste utvei blir å prøve å bytte om dekkene, men begynner å bli ganske lei av all dette klisset nå...

Av: oyvin

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 11:43

Jeg hadde samme problem. Trodde det kom av at felgen var for smal, så innerdekket ble presset opp og ut, så jeg gikk i tenkeboksen. Der ble jeg vel i grunn.

Så si fra hva Schwalbe svarer ICON_SMILE

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 11:52

Sitat: oyvin
Jeg hadde samme problem. Trodde det kom av at felgen var for smal, så innerdekket ble presset opp og ut, så jeg gikk i tenkeboksen. Der ble jeg vel i grunn.

Så si fra hva Schwalbe svarer ICON_SMILE

Jeg får måle felgene innvendig, ganske sikker på at jeg har målt de tidligere til 25mm, men det kan jo også hende at det er forskjell bak og fremme....
Har jo heldivis fått på det viktigste, som er bakdekket. Viser det seg nå at fremfelgen er smalere så får jeg droppe ProCore der.

Skal gi beskjed hvis jeg får svar fra Schwalbe. Sendte også en e-post til On-One, det kan jo hende det er dekket som ikke fungerer så enkelt med ProCore også.... Det er jo ikke engang stemplet som tubeless ready (selv om det står på nettsiden deres at det er det).

Re: ProCore problemer.... - 03/05/2016 13:28

Hvilke felger har du, Erling82?

Re: Når kommer procore i salg? - 03/05/2016 14:36

Sun Ringle Radium EM 27.5, bygget for Cube Stereo. Lurer på om jeg har lest at det egentlig er en Sun Ringle Inferno25.

Målte med skyvelær, 26.5mm innvendig. Så det skal ikke være noe problem med bredden.
Prøvde med det gamle Hans Dampf dekket, samme resultat. Så da utelukker jeg at dekket et problemet.

Enten har jeg hatt griseflaks med bakhjulet eller så er det noe galt med det ene Procore innerdekket. Synes det er rart at det skal være så løst at jeg kan fjerne det med fingrene/hendene uten å bruke særlig med makt. Tok et bilde (det er ikke noe spenn i dekket over dekkspakene, de er der kun for å vise hvor løst dekket er). Har sendt samme info til Schwalbe.

Attached File
PhotoGrid_1462286144904.jpg  (411 nedlastinger)

Re: Når kommer procore i salg? - 03/05/2016 14:48

Schwalbe var veldig raske med å svare, og etter jeg hadde sendt dem info om felger og bilder av innerdekket fikk jeg dette svaret:

Quote:
Thank you for the quick reply. In this case you seem to be right. Probably the bead of the one inner tire is to wide, we suggest that it will be a runaway from production. Unfortunately we can not determine it for hundert percent from far, but it looks like it.

In this case we kindly ask you to contact your dealer where you purchased the Procore Set. The dealer is your contractor and also you contact in case of complaints. It should be no problem to get the inner tire replaced. The online stores do have the according service options.

If there are any problems, please let us now.
Av: oyvin

Re: Når kommer procore i salg? - 03/05/2016 15:02

Aha, takk for info. Jeg kjøpte fra tysk nettbutikk, så det blir litt spennende.

Re: Når kommer procore i salg? - 03/05/2016 18:58

Jeg har ikke procore, men endte i dag ved et uhell å sykle en tur med 18-19ish PSI på bakhjulet. Sykt med grep, men skikkelig ekkel, vag og vassen følelse. Kjørte HR2 på bakhjulet på ok bred felg, tror det er ca 28 mm innerbredde.
Er den slappe følelsen noe man bare måtte vende seg til med så lavt trykk bak, eller er det noe triks for å unngå det? Kraftigere sidevegger? Enda bredere felger?

Merker Procore ikke frister like mye når det var sånn en stusselig følelse på lavt trykk.

Re: Når kommer procore i salg? - 03/05/2016 21:20

Kommer vel an på hvor mye en veier og hvilke dekk en har. Jeg syklet med 15 psi på de siste to turene, og det var med slanger. Mulig slangene gir ekstra støtte til dekket? Og kanskje mer vandring demper/gaffel gjør at dekkene ikke får så store påkjenninger, min sykkel har 160mm.
Synes det fungerer utrolig bra. Prøver sikkert enda litt lavere med ProCore
Jeg veier 78kg, Hadde Hans Dampf snakeskin bak og highroller2 exo fremme.

Re: Når kommer procore i salg? - 04/05/2016 06:08

Det er ikke alle som har behov eller nytte av ProCore, og det er forskjellige innfallsvinkler på hvorfor folk har/trenger det, og det er grovt sett 2 leire slik jeg ser det:
1: de som vil kjøre så lavt trykk som overhodet mulig for grep
2: de som ikke vil slå gjennom når det går fort, men fortsatt kjøre med trykk som griper.

jeg er i siste kategori.
Av: JoachimV

Re: Når kommer procore i salg? - 04/05/2016 06:22

Er helt klart i kategori 2 selv om jeg ikke har noe sånt enda, kunne jeg med fordel hatt det bak. Etter noe havari må det være en billig forsikring og det hadde vært utrolig digg å slippe være så forbaska kontrollfreak på dekktrykket som hele tiden blir kompromiss.

Re: Når kommer procore i salg? - 04/05/2016 07:44

Jeg trodde kanskje jeg var i kategori 1, men mistenker at jeg egentlig er i kategori 2. Når jeg da ikke har noe særlig problemer med gjennomslag (tror jeg) med 23-24 ish psi bak og 19-20 ish psi foran mistenker jeg at procore egentlig ikke er helt for meg.

Re: Når kommer procore i salg? - 04/05/2016 08:04

Finnes også en kategori 3: Vi som ikke vil punktere.

Re: Når kommer procore i salg? - 04/05/2016 08:15

Da er du enten i kategori 1 eller 2.

Re: Når kommer procore i salg? - 04/05/2016 08:17

Hvilken type punging tenker du på da? At dekket slipper luft i drøye svinger?

Snakebite er jo uansett ikke et problem med vanlig tubeless.

Re: Når kommer procore i salg? - 05/05/2016 20:45

Bikeshop har sendt nytt ProCore-kit, jeg må sende det som er defekt i retur (selv om det kun var snakk om det ene innerdekket som hadde feil). Uansett veldig greit at det løste seg så fort, nå håper jeg bare at det nye settet ikke har feil og at jeg får satt opp Chunky Monkey med Procore ICON_SMILE

Skal legge en liten update på dekket under tråden "Dekk til våte og sleipe høststier"

Re: Når kommer procore i salg? - 11/05/2016 15:34

Jeg har store problemer med mitt ProCore oppsett og lurer fælt på hva jeg skal gjøre.

Bygde nytt hjulsett, Syntace W35 på Hope nav.
Har fulgt ProCore instruksjonene til punkt og prikke, men har problem både med forhjulet og bakhjulet.

På forhjulet får jeg ikke ventilhullet tett. Med en gang trykket i dekket begynner å bygge seg opp begynner det å lekke ut av ventilhullet. Verifisert i vannbad, det er definitivt der det kommer fra. All luft forsvinner på under ett minutt. Har prøvd å installere på nytt, påføre guffe rundt ventilhullet og skru til hardt med den svarte motmutteren uten hell, skjer det samme.
Hva skal jeg gjøre med dette? File ned ventilhullet? Påføre LocTite? Har jeg skrudd den svarte motmutteren for hardt? Opprådd...

På bakhjulet fikk jeg faktisk kjørt meg en tur, men måtte pumpe opp en gang i løpet av turen. Og dekket mistet all luft over natta, Vannbadtrikset viser at her pipler det ut luft jevnt langs hele felgkanten. Dekket er Conti Mountain King II 2.4 i tubeless ready utgave. Har fylt i 120ml guffe uten at det ser ut til å hjelpe. Brukte EasyFit også. Noen tips?

Har fulgt med på resten av tråden, har ikke problem med selve ProCore slangen, den pumper jeg opp til 6 bar, og den holder på lufta og holder seg pent og pyntelig på plass under innerdekket. Alt ser ut til å passe fint på felgen.

Noen som har opplevd noe lignende og har mulig løsning?

Re: Når kommer procore i salg? - 11/05/2016 16:13

Prøv å legge ny felgtape?
Av: Tollef

Re: Når kommer procore i salg? - 11/05/2016 16:36

Sitat: lubb1

Hvilken type punging tenker du på da? At dekket slipper luft i drøye svinger?

Snakebite er jo uansett ikke et problem med vanlig tubeless.

Tja, snakebite som i 2 hull i slangen er ikke noe problem. Men gjennomslag og hull i dekket som guffa ikke tetter er i høyeste grad fullt mulig med vanlig tubeless.
Av: vids

Re: Når kommer procore i salg? - 11/05/2016 18:19

arnero: Jeg hadde et lignende problem. Mye fordi jeg utvidet ventilhullet uten å få det helt rundt. Det løste seg når jeg la gaffateip over hullet og forsterket sidene på det med flere tilskårede striper med gaffa. Prøvde to ganger med diverse vanlig teip (rim tape) først uten å bli kvitt lekkasjen.

Skal sies at jeg har vanlig teip rundt resten av felgen, har bare overlappet med gaffa akkurat ved ventilen og noen cm til hver side. Tenker det er mer lettvekt...

Re: Når kommer procore i salg? - 12/05/2016 20:14

Takk for svar vids. Godt å vite st jeg ikke er alene. Jeg får prøve å forsterke det. Problemet med bakhjulet er nok et mer generelt tubeless problem, får prøve en gang til og få lagt dekket bedre mot felgen så det ikke slipper luft.
Av: gargan

Re: Når kommer procore i salg? - 13/05/2016 08:29

Noen som har prøvd Procore på karbonfelger?
Jeg vurderer å kjøpe Procore, men lurer på om ventilstammen er for kort til mine felger. På Scwhalbes nettsider står følgende: "Maximum valve stem depth: 20 mm". Har 29 Derby karbonfelg, der anbefalt lengde på ventilstammen er minimum 40mm.

Re: Når kommer procore i salg? - 13/05/2016 08:34

Kjører procore på lb35. Går fint.
Av: Duddelidu

Re: Når kommer procore i salg? - 13/05/2016 09:59

Hvor brei må felgen minst være for å kunne bygge om til Procore?

Re: Når kommer procore i salg? - 13/05/2016 10:03

Sitat: gargan
Noen som har prøvd Procore på karbonfelger?
Jeg vurderer å kjøpe Procore, men lurer på om ventilstammen er for kort til mine felger. På Scwhalbes nettsider står følgende: "Maximum valve stem depth: 20 mm". Har 29 Derby karbonfelg, der anbefalt lengde på ventilstammen er minimum 40mm.

Du må få ventilen langt nok ned til at gjengene blir synlig på utsiden, så du får festet mutterskiven der.

Derav mine problemer med ventilhullet, måtte file litt, manglet liksom en mm. Har LB 38mm felger som er ganske dype. Borret litt med drill for å utvide hullet noe, bare at jeg var litt for utålmodig.

En jeg kjenner med Enve-felger hadde samme problemet, han utvidet hullet forsiktig med håndfil i stedet.

Ulempen med å ikke få hullet 100% rundt er at teipen må tette alle ujevnheter. Gaffa funker bedre da enn rim-tape ICON_WINK

Skulle man gjøre noe galt er det nok bare å legge en karbonmatte over og begynne på nytt, men jeg slapp heldigvis det!

Men dette er ikke noen spesielt vanskelig modifikasjon, bare å prøve. Bruk gjerne 2 minutter mer enn jeg gjorde da...

Re: Når kommer procore i salg? - 13/05/2016 10:03

Sitat: Duddelidu
Hvor brei må felgen minst være for å kunne bygge om til Procore?

23mm indre diameter.

Re: Når kommer procore i salg? - 15/05/2016 21:01

Målte trykk og justerte litt i kveld. Bakdekk på 19.5 PSI. Ikon 2.35 på lb 35mm felger. 60 psi i innerdekket. Satte en solid pr og en faktisk ganske OK tid på et oppoversegment i skogen bak huset.

Kan nok gå ned litt til før gjennomslag blir et problem. Dekket føltes ilke svømmete med dette trykket, langt fra fatbikefølelsen.

Edit: Veier ca. 80 kg

Re: Når kommer procore i salg? - 22/05/2016 20:59

Da har jeg prøvd meg igjen.
Monterte bakdekket på nytt, denne gangen med rikelig Schwalbe EasyFit langs felgkanten. Det ser ut til å holde greit, pumpet opp til 20psi, 9 timer etterpå er jeg nede i 18,5 psi. Det kan jeg leve med.
Forhjulet sliter jeg fortsatt med. Monterte ny felgtape, ekstra påpasselig med å få det rett denne gangen. Jevnet også ut kanten på ventilhullet med metallfil og fint metallslipepapir. Men samme symptom som sist, med en gang det begynner å nærme seg 1 bar i dekket kommer lufta ut av ventilhullet.
Har sett litt nærmere på ventilen, og den gummihylsa som skal tette er løs. Har lagt ved to bilder som viser dette. Min teori er at lufta slipper fordi denne hylsa er løs. Og ja, jeg har dratt til ordentlig med mutteren på motsatt side.

Hva tror dere?

Har kontaktet Schwalbe og Bikeshop for kommentar, jeg tror dette er en defekt.

Beskrivelse: løs gummihylse
Attached File
IMG_1697.JPG  (243 nedlastinger)

Beskrivelse: sli det skal være
Attached File
IMG_1698.JPG  (178 nedlastinger)

Re: Når kommer procore i salg? - 24/05/2016 13:31

Lite respons gitt...

Men nå har jeg fått bekreftet av Bikeshop at det er feilproduksjon på disse.
Fått returlapp og beskjed om å returnere settet.

Gjelder sikkert flere som har bestilt fra dem.

Har spurt bikeshop om det er greit å returnere bare det som ikke funker.
Bakdekket holder nemlig på lufta slik det skal.
Av: cherox

Re: Når kommer procore i salg? - 24/05/2016 16:36

Har også Derby 29 felger og har installert Procore. Ventilstammen er egentlig for kort, men jeg fikk akkurat festa låsemutteren på den ene felgen med å dra i ventilen med tang. På den andre var det for tight, så der skal jeg pusse forsiktig i ventilhullet så det blir litt større.
Av: -Jan

Re: Når kommer procore i salg? - 25/05/2016 14:33

Bike Radar test: https://www.youtube.com/watch?v=4FYMaYO7NEk

Re: Når kommer procore i salg? - 11/06/2016 07:31

Sitat: arnero
Men nå har jeg fått bekreftet av Bikeshop at det er feilproduksjon på disse.
Fått returlapp og beskjed om å returnere settet.

Gjelder sikkert flere som har bestilt fra dem.

Har spurt bikeshop om det er greit å returnere bare det som ikke funker.
Bakdekket holder nemlig på lufta slik det skal.

Ser at Procore er på tilbod no, både på Bikeshop og bike-components.de. Kan det vera pga. denne feilproduksjonen?

Re: Når kommer procore i salg? - 11/06/2016 08:30

Ser no at Bikeshop har 15% på det meste pga. jubileum, så det forklarer nok tilbodet der.

Re: Når kommer procore i salg? - 02/08/2016 07:44

Sitat: -Jan

Så denne og om det er noe som gjør meg skeptisk så er det de sier om mer nerding av lufttrykk enn uten. Hva er folks erfaring med å finne riktig trykk, må du fikle med det ettersom hvor du kjører osv. eller har du endt opp med ett trykk du bruker all-round?

Får nytt hjulsett og vurderer procore fra dag 1 for å spare felgen. Og selvfølgelig alle andre fordeler.

Er det forresten mye og hente på rullemotstand? Har kjørt ganske høyt trykk for å beskytte felger, typ 30/25 psi bak/foran..

Og kan jeg virkelig slippe unna med å gå tilbake til snakeskin fra SG? skeptisk..

Re: Når kommer procore i salg? - 02/08/2016 07:50

Revner du sidevegger, er det SG du går for. Får du mye gjennomslag, hjelper ProCore veldig.

Re: Når kommer procore i salg? - 02/08/2016 08:15

Sitat: JoachimV
Sitat: -Jan

Er det forresten mye og hente på rullemotstand? Har kjørt ganske høyt trykk for å beskytte felger, typ 30/25 psi bak/foran..

Kommer kanskje an på hva du vil hente. Jeg har en bakke i skogen bak huset jeg prøver å sykle fort for å teste formen. Den absolutt beste tiden jeg har fått her var på stisykkel med procore på bakdekket, stidekk, brede felger og laaavt trykk, var vel nede i rundt 15PSI på bakhjulet, litt mer foran.

Har testet samme bakke med lettere rittdekk og med hardtailen, uten å være i nærheten.

Nedover tror jeg det er mindre å hente (?) hvert fall på tid.

Re: Når kommer procore i salg? - 03/08/2016 06:42

Revner du sidevegger, er det SG du går for. Får du mye gjennomslag, hjelper ProCore veldig.

Det med sidevegger vet jeg ikke mye om, har kjørt med SG eller tilsvarende siden jeg begynte.

Hvordan er det gått med deg?

Kommer kanskje an på hva du vil hente. Jeg har en bakke i skogen bak huset jeg prøver å sykle fort for å teste formen. Den absolutt beste tiden jeg har fått her var på stisykkel med procore på bakdekket, stidekk, brede felger og laaavt trykk, var vel nede i rundt 15PSI på bakhjulet, litt mer foran.

Har testet samme bakke med lettere rittdekk og med hardtailen, uten å være i nærheten.

Nedover tror jeg det er mindre å hente (?) hvert fall på tid.

Er ikke noe opptatt av tid, men det er jo ikke å forakte om det blir lettere (mindre rullemotstand) og enda mer lekent. ICON_SMILE

If it sounds to good to be true...

Lest flere reviews og de virker ganske enige om at man kan gå bort fra forsterka dekk.

Re: ProCore problemer... - 08/10/2016 22:34

Jeg kan informere om at problemet mitt tydeligvis ikke forsvant, selv om jeg fikk nytt kit fra BikeShop.
Har vært borte fra syklingen en periode, så sykkelen har ikke blitt brukt mer enn noen få ganger etter at jeg installerte ProCore. Men ettersom det har gått såpass lang tid så tenkte jeg at det var på tide å skifte guffe. Har opplevd at dekkene lekker luft, men klarte ikke å finne ut hvor det lekker, prøvde også å holde dekket under vann... Hadde et håp om at Orange Seal skulle fikse problemet (dog ikke så stort problem, de holdt på luften hver tur).
Men når jeg så setter i gang så skjer det samme som jeg opplevde første gang jeg installerte ProCore, innerdekket popper av beaden på en liten del av felgen og presser i stedet mot veggen på dekket. Prøvde utallige ganger å få det til, men det gikk bare ikke.
Til slutt prøvde jeg å ta alt av og starte helt i fra tom felg. Og til min overraskelse så ser jeg at slangene er veldig deformert, både på fremdekket og bakdekket. På den ene har deformasjonen gjort at ventilen også er vridd 90grader i forhold til hvor den skal være....Jeg antar at deformasjonen av slangen er mye av grunnen til at ProCore inner dekket presses av.

Flere som har opplevd dette? Skal ta kontakt med BikeShop neste uke, men er litt usikker på om jeg gidder å prøve med enda et kit... dette er nr2 som er defekt.

Har målt felgene min til 25.5cm innvendig, så de er ikke får små (<23mm), men jeg antar at dette er et mindre problem på bredere felger ettersom innerdekket da vil sitte mye strammere på.

Attached File
DSC_1471.JPG  (317 nedlastinger)
Attached File
DSC_1462.JPG  (346 nedlastinger)

Re: ProCore problemer... - 09/10/2016 10:42

felgene mine er selvsagt 25.5mm.. Ikke cm ICON_LAUGH

Re: ProCore problemer... - 11/10/2016 12:54

Fikk svar fra Bikeshop umiddelbart etter at jeg hadde sendt dem epost
Det har visstnok vært problemer pga produksjonsfeil med de første ProCore kitene de hadde inne for en stund siden. Jeg skal få tilsendt enda et nytt. Så får jeg håpe at det fungerer 100% denne gangen.

Så om flere har erfart det samme så anbefaler jeg å ta kontakt med de dere har handlet hos.

Re: ProCore problemer... - 20/10/2016 22:16

Kan informere om at jeg nå har testet Procore sett nr 3... Og alle har hatt en eller to innerdekket som er for løse på felgen. Presser seg av beaden på et lite felt, ca 15-20cm, og presser mot veggen på dekket i steden for beaden... Returneres, igjen...

Mulig jeg har vært uheldig, men i følge Bikeshop så hadde det vært en del feil med første settene, men nå skulle jeg ha fått et av de nye.
Mine felger er 25.5mm innvendig (målt), godt mulig det ikke er problemer på bredere felger...

Tester ut Huck Norris neste gang.
© 2023 Terrengsykkelforumet